Gönderen Konu: Yeni Honda Civic  (Okunma sayısı 76379 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #360 : Ekim 05, 2017, 20:50:42 »
bir önceki kasa civic (2012-2016) dünyaca ünlü güvenlik testi iihs'de en yüksek puanı alarak sınıfının en güvenilir aracı seçilmişti. anlaşılan o kasa sahipleri yaşadı, araçları değer kazandı.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #360 : Ekim 05, 2017, 20:50:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #361 : Ekim 05, 2017, 20:57:43 »
Resmi olmayan açıklamadır. Şahsi fikirlerimdir. Sorumluluk kabul edilmez.

1- Honda da kullanılan sacın kalınlığında sorun yok,
2- Şekil verilmesinde veya şeklin kuvvetlere karşı mukavemetinde sorun yok,
3- İçerden yapılan izolasyonda sorun yok,
4- Özellikle Honda Türkiye üretiminde eksiklik-sorun yok.

Sürpriz eksiklik/hata Globaldir, dünya çapında hemen hemen aynı zamanda Yeni Civic üretimine geçilmiş ve C sütununa denk gelen (bölgede,noktada,kısımda) punta/kaynak/x faktörü.? - eksiği/hatası tespiti 2016 sonunda yapılmış ve gerekli düzeltme hemen yapılarak üretime devam edilmiştir.
Diğer bir deyişle, 2017 başından itibaren sorun kalmamıştır fakat bayideki 2016 üretiminden kalan araçlar içinden çıkabilmektedir.

Peki Honda Türkiye ve Global Honda neden sessizmiş gibi görünmektedir ?

- Dünya çapında satılmış ve kullanılmaya devam eden her 2016 Civic sedanda göçük yoktur.
- Göçük olanlarda ise, hepsi aynı şiddette değildir.
- Şiddetli veya gözle tespit edilemeyen göçüklerde ilerleme yoktur.
- Gözle görülen veya belirgin şiddetteki göçüğe sahip olan araç sahiplerinin tamamı bayiye başvuru yapmadığından gerçek sayının varlığı ortaya çıkarılamamıştır.
- Şiddetli göçük riski olanların sayısının, dünya çapında panik yapacak düzeyde olduğu düşünülmemektedir fakat sayı artışı gerçekleşirse geri çağırma ve onarım seçeneği her konuda olduğu gibi hazırda bekletilmektedir.

Halkımız Honda'yı köşedeki bakkal mantığı ile yorumlamamalıdır.

Honda Ürünleri

Uçak gövdesi ve Jet Motoru
Otomobil
Motorsiklet
Deniz motorları
Robot teknolojileri
Kar-Çim makinaları
Jeneratör
Gaz teknolojileri
Isıtma sistemleri
Vs Vs


Şahsi fikrim olarak, Çözüm:

Youtube/Forum gibi kanallarda, şikayet konusu haricinde aracın başka bölümleriyle ilgili olmadık şeyleri abartarak kötülemek yerine,

Madur olunan markanın Bayisine bireysel başvuru yapılarak rapor tutturulmalı, raporda "dış etkendir" diye yazılsa bile o raporu tutturmak gerekmektedir.

Büyük markalar, bu raporların cinsine ve sayısına göre tutum/çözüm sergilerler.

Resmi olmayan açıklamadır. Şahsi fikirlerimdir. Sorumluluk kabul edilmez.
Tekin Bey bence sorun hava yastığı, fren pedalı vb. türden parçanın değiştirilmesi ile giderilebilecek türden olmadığı için Honda sesini çıkarmıyor. Honda bu araçlara ne yapabilir ki? Araçları alıp o kısmı kesip biçip düzeltelim dese bunu hangi araç sahibi kabul eder?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #362 : Ekim 05, 2017, 21:11:02 »
Honda Araçları alıp o kısmı kesip biçip düzeltelim dese bunu hangi araç sahibi kabul eder?

Tüketilen ürün ne olursa olsun, o şekilde sorunun çözüleceğine karar verilmişse, tüketicinin kabul etmekten başka alternatifi yoktur.
Otomobiller zaten küçük parçaların birleşmesiyle oluşur ve tamir aşamasında da tekrar parçalara ayrılır ve düzgün olanlarıyla tekrar birleştirilir. Bu işlemler kaporta içinde geçerlidir.

Otomobil yatırım aracı değildir, ulaşım aracıdır ve hergün değerini kaybeder. Bu göçük bir kaza sonucunda da oluşabilirdi, araç sahibinin hemen aracını değiştirmesi gerekmiyor. Zaten o şekil düşünen tüketiciler hiç bir üründen mutlu kalamazlar. %100 sorunsuz otomobil var mı? Forumumuzda ki geçmiş ve günlük sohbet konularının içeriklerini düşünelim..!?

Uçaklar bile yerde kaza yapabiliyor, kanatlarını bir yerlere vurabiliyor veya kanatlara başka araçlar vurabiliyor. Kaportaları yenileniyor ve tekrar uçmaya devam ediyorlar. Bu sebeple kaporta işini gözünüzde büyütmeyin, yeterki yetkilide yapılsın.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #363 : Ekim 05, 2017, 21:27:50 »
Tüketilen ürün ne olursa olsun, o şekilde sorunun çözüleceğine karar verilmişse, tüketicinin kabul etmekten başka alternatifi yoktur.
Otomobiller zaten küçük parçaların birleşmesiyle oluşur ve tamir aşamasında da tekrar parçalara ayrılır ve düzgün olanlarıyla tekrar birleştirilir. Bu işlemler kaporta içinde geçerlidir.

Otomobil yatırım aracı değildir, ulaşım aracıdır ve hergün değerini kaybeder. Bu göçük bir kaza sonucunda da oluşabilirdi, araç sahibinin hemen aracını değiştirmesi gerekmiyor. Zaten o şekil düşünen tüketiciler hiç bir üründen mutlu kalamazlar. %100 sorunsuz otomobil var mı? Forumumuzda ki geçmiş ve günlük sohbet konularının içeriklerini düşünelim..!?
Keşke bahsettiğiniz gibi araçlar hergün değerini kaybetse de bizde güzel araçlara binebilsek. Malesef araçların değerleri gün geçtikçe artıyor. Hatta bazıları yatırım aracı olarak bile görüyor. Araç alım satımında boya değişen vb. durumdan dolayı araçlar değer kaybederken tüketici bu tür bir çözümü kabul edebilir mi? Evet belki Honda benim çözümüm bu şekilde diyebilir ancak bu seferde değer kayıpları vs.  durumlar yaşanabilir. Gerçi Honda tarafından henüz fabrikasyon hata olduğuna dair bir açıklama da yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #364 : Ekim 05, 2017, 21:30:09 »
bir önceki kasa civic (fb7- 2012-2016) dünyaca ünlü güvenlik testi iihs'de tüm etaplarda en yüksek puanları alarak  sınıfının en güvenilir araçlarından biri seçilmişti. anlaşılan fb 7 kasa sahiplerinin araçları değer kazandı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #365 : Ekim 05, 2017, 21:37:09 »
Tüketilen ürün ne olursa olsun, o şekilde sorunun çözüleceğine karar verilmişse, tüketicinin kabul etmekten başka alternatifi yoktur.
Otomobiller zaten küçük parçaların birleşmesiyle oluşur ve tamir aşamasında da tekrar parçalara ayrılır ve düzgün olanlarıyla tekrar birleştirilir. Bu işlemler kaporta içinde geçerlidir.

Otomobil yatırım aracı değildir, ulaşım aracıdır ve hergün değerini kaybeder. Bu göçük bir kaza sonucunda da oluşabilirdi, araç sahibinin hemen aracını değiştirmesi gerekmiyor. Zaten o şekil düşünen tüketiciler hiç bir üründen mutlu kalamazlar. %100 sorunsuz otomobil var mı? Forumumuzda ki geçmiş ve günlük sohbet konularının içeriklerini düşünelim..!?

Uçaklar bile yerde kaza yapabiliyor, kanatlarını bir yerlere vurabiliyor veya kanatlara başka araçlar vurabiliyor. Kaportaları yenileniyor ve tekrar uçmaya devam ediyorlar. Bu sebeple kaporta işini gözünüzde büyütmeyin, yeterki yetkilide yapılsın.
"Honda hata yapmıştır" diyemiyorsunuz ya, size pes gerçekten...

Ben geri çağırma kapsamında serviste hava yastığı fişeğini değiştirdim. Onda bile 3 kere servise geri gittim. Yanmayan küllük ışığı, trim sesleri, bozulan kalorifer üfleci yönlendirmeleri, kafama düşen direk kaplaması vs. Yetkili servisleri gözünüzde fazla büyütmeyin.

Siz ise arka çamurluğun değişmesinden bahsediyorsunuz.

Sanırım siz hiç arka çamurluğu sökülmüş bir araba görmediniz.  Bu görüntüyü sıfır alınan bir arabada kim kabul eder ?

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #366 : Ekim 05, 2017, 21:42:01 »
Tabii bugün alıp 6 ay sonra satıyorsanız bu gibi durumlar hoş olmaz.

Bu sebeple, araç alırken maddi imkanlarımıza ve kullanım amacımıza uygun araç almalı ve mümkün olduğunca uzun süre kullanmalıyız.

Malesef araçların değerleri gün geçtikçe artıyor. Hatta bazıları yatırım aracı olarak bile görüyor.

3 yaşındaki, yetkili servis bakımlı, sıfır hatalı, 2013 Yaris Hybrid'imi 7 ay önce 51 binlaraya sattım, şu an sıfırı 102 bin lira.

Bu durumda kar etmiş görünmüyorum.


Siz ise arka çamurluğun değişmesinden bahsediyorsunuz, sanırım hiç arka çamurluğu sökülmüş bir araba görmediniz.

Tahmin ettiğinizden çok daha fazlasını gördüm ve yaşadım. Korkulacak hiç bir şey yok.  C sütunu da değişir, B sütunu da değişir, Marşpiyel de değişir.

Sökmek daha zordur.

İş bitiminde araç dışarı çıktığında, boya kalınlığı dahil, hiç bir şey kalmaz. Araç hala orjinaldir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #367 : Ekim 05, 2017, 21:42:36 »
Honda'nın bu sorunu ile ilgili olarak internetten okuduğum ve seyrettiğim videolardan yola çıkarak;
Bu sorunu yaşayanlar servise müracaat ediyor ve size sonra dönülecektir denilip halen dönülmemesi.Bu daha çok sorgulanacak bir durum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #368 : Ekim 05, 2017, 22:01:18 »


Bakın, bu Corolla kazadan sonra 5. yılında ve şu an hala kullanılmakta, görenler hala bayılıyor, İnci Beyazı olduğu halde boya farkı yok. Herhangi bir yerinde hata yok.

Değişenler: Kapı, Kapı direği, Marşpiyel, Ön çamurluk, Teker Poryası, Amortisör vs vs vs

Bugünki değer ile belki 15 bin liralık hasar kaydı. Söküldüğünde elbette hoş görünmüyor ama bu işler böyledir.

Bu sorunu yaşayanlar servise müracaat ediyor ve size sonra dönülecektir denilip halen dönülmemesi.Bu daha çok sorgulanacak bir durum.

Corolla da diesel motor sorunu yaşandığında da ilk başlarda müşteriye dönüş yapılmamıştı. İşte bu sebeple biraz sabır gerekiyor.

En azından sorun yaşayanların sayısı 12 bin değil. Olaylara yapıcı ve pozitif bakmak gerekiyor. Honda bu işten zevk almıyordur.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 05, 2017, 22:02:43

"Honda hata yapmıştır" diyemiyorsunuz ya, size pes gerçekten...

Honda hata yaptı.! Toyota hata yaptı.! Mercedes, BMW, özellikle Opel hata yaptılar..

Bakın gördünüz mü, bu söylemler ve yaklaşımlar çözüm üretmiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #369 : Ekim 05, 2017, 22:07:42 »

Tabii bugün alıp 6 ay sonra satıyorsanız bu gibi durumlar hoş olmaz.

Benim için sıkıntı olurmuş demek ki hesap ettim de ortalama yılda bir araç değiştirmişim :)

3 yaşındaki, yetkili servis bakımlı, sıfır hatalı, 2013 Yaris Hybrid'imi 7 ay önce 51 binlaraya sattım, şu an sıfırı 102 bin lira.


Yaris Hybrid 2013 ile 2017 aynı kasa mı bilemiyorum ama arada kasa değiştiyse zaten anında zamlanıyor. Elmayla elmayı kıyaslamak lazım. Sıfırı 55 bin Tl ye alınmış 2012 civici 2016 da 61 bin e alıp 6-7 ay sonrada yaklaşık 10 bin km bindikten sonra 65 e sattım.Başta da belirttiğim gibi ortalama yılda bir araç değişmeme rağmen tüm araçlarımı aldığımdan daha fazlasına satmışımdır, araçlar km yapmış olmasına rağmen...Keşke araçların değerleri düşseydi...Tutulmayan, piyasası olmayan araçlar istisnadır, bu tür araçlar ilk satış fiyatına göre çok fazla değer kaybedebiliyor çünkü alıcısı olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #370 : Ekim 05, 2017, 22:14:56 »
Yaris Hybrid 2013 ile 2017 aynı kasa mı bilemiyorum ama arada kasa değiştiyse zaten anında zamlanıyor. Elmayla elmayı kıyaslamak lazım.Keşke araçların değerleri düşseydi...

2013 ve 2017 Yaris Hybrid hala aynı kasa aynı motor sadece bir iki aksesuar farkı var. Elmayla - Elmayı kıyasladım merak etmeyin.

Evet, keşke 0.km araçların fiyatları stabil olsaydı da elimizdeki araçlar çok ucuzlasaydı, yenilerken cebimizden daha az para çıkardı. Gelişmiş ülkelerdeki gibi..
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #371 : Ekim 05, 2017, 22:22:09 »
2013 ve 2017 Yaris Hybrid hala aynı kasa aynı motor sadece bir iki aksesuar farkı var. Elmayla - Elmayı kıyasladım merak etmeyin.

Evet, keşke 0.km araçların fiyatları stabil olsaydı da elimizdeki araçlar çok ucuzlasaydı, yenilerken cebimizden daha az para çıkardı. Gelişmiş ülkelerdeki gibi..
Siz kaça almıştınız aracı? Sattığınız fiyattan daha yüksek bir rakama mı almıştınız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #372 : Ekim 05, 2017, 22:35:09 »
Siz kaça almıştınız aracı? Sattığınız fiyattan daha yüksek bir rakama mı almıştınız?

54 bin TL'ye aldığım 2013 Toyota Yaris Hybrid aracımı, 3 sene sonra 60 bin küsür km'de 51 bin TL'ye sattım

Üzerine 44 bin TL koyup 95 bin TL'ye Honda Civic Executive aldım.

Toyota Yaris Hybrid bugün ki fiyatı 102.000.TL
Honda Civic Executive          fiyatı 104.000.TL
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #373 : Ekim 05, 2017, 22:46:34 »
54 bin TL'ye aldığım 2013 Toyota Yaris Hybrid aracımı, 3 sene sonra 60 bin küsür km'de 51 bin TL'ye sattım

Üzerine 44 bin TL koyup 95 bin TL'ye Honda Civic Executive aldım.

Toyota Yaris Hybrid bugün ki fiyatı 102.000.TL
Honda Civic Executive          fiyatı 104.000.TL


Yarisin piyasası bir Corolla gibi iyi değil birde üzerine Hybrid olunca... Ülkemizde hybrid araçlar yeni yeni tanınıyor...Yinede fazla zarar etmemişsiniz. Civic'i 95 e aldınız emin olun daha fazlasına rahat satacaksınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #374 : Ekim 05, 2017, 23:06:36 »

Yarisin piyasası bir Corolla gibi iyi değil birde üzerine Hybrid olunca... Ülkemizde hybrid araçlar yeni yeni tanınıyor...Yinede fazla zarar etmemişsiniz. Civic'i 95 e aldınız emin olun daha fazlasına rahat satacaksınız.

Bu konuda yukarda da yeri geldikçe belirttiğim gibi, bu araç gerçekten mükemmel, 10 yıl boyunca kullanma hedefim var, o gün geldiğinde kaça satılır bilemeyiz, o günki piyasa değeri ne ise ona gider ama benim araç diğerlerinden önce satılır.

Herşeyden önce sağlığımız yerinde olsun, hangi marka - model olursa olsun, satış günü geldiğinde gözümüzden düşmüş oluyorlar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #375 : Ekim 05, 2017, 23:59:33 »
https://www.cnnturk.com/amp/otomobil/honda-civicteki-gocukleri-arastiriyor

Mesaj Birleştirildi: Ekim 06, 2017, 00:02:57
Bu konuda yukarda da yeri geldikçe belirttiğim gibi, bu araç gerçekten mükemmel, 10 yıl boyunca kullanma hedefim var, o gün geldiğinde kaça satılır bilemeyiz, o günki piyasa değeri ne ise ona gider ama benim araç diğerlerinden önce satılır.

Herşeyden önce sağlığımız yerinde olsun, hangi marka - model olursa olsun, satış günü geldiğinde gözümüzden düşmüş oluyorlar.

Bak, elektrikliler geliyor ona göre. 10 yıl sonra 3 kuruşa satarsın o arabayı. Demedi deme. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #376 : Ekim 06, 2017, 09:39:33 »
Arkadaşlar ister kızın ister sövün ama ben bu konuda Tekin abiye sonuna kadar hak veriyorum.

Tamam mal canın yongası verdiğimiz paralar kolay kazanılmıyor ancak mala özellikle kaportasına bu kadar değer veren başka bir ülke yoktur sanırım. Honda da mevcut olan kusur nedense kullanıcıdan çok dışarıdan izleyenleri daha çok üzmüşe benziyor. Bir önceki mesajımda da bahsettim aynı aracı kurumumda bir arkadaşım kullanıyor ve oda Tekin abi gibi uzun yıllar kullanma hedefinde. Bizler araçları amaç dışında kullandığımız için(ticari bir yatırım) bu tür sıkıntılar can sıkıcı oluyor. Bir arabanın değişeni varsa piyasa değerinin olabildiğince altına düşüyor(ki bu benim işime geliyor açıkçası almak istediğim aracı daha uyguna alabilirim. Ayrıca kaza yapmış bir aracın değeri düşmesin diye parçasının düzeltilip boyatılmasındansa orjinali ile değiştirilmesinden yanayım. Ülkece bu kaporta olayında çok takıntılıyız dünya malına fazla meyl vermemek lazım diye düşünüyorum. Allah can sağlığı versin. Hepinize sağlıklı günler kazasız sürüşler dilerim. Hayırlı cumalar.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #377 : Ekim 06, 2017, 09:54:33 »
https://www.cnnturk.com/amp/otomobil/honda-civicteki-gocukleri-arastiriyor

Mesaj Birleştirildi: Ekim 06, 2017, 00:02:57
Bak, elektrikliler geliyor ona göre. 10 yıl sonra 3 kuruşa satarsın o arabayı. Demedi deme. ;)

Evet güzel bir haber başlığı, insanların gönlüne su serpilmiş olur.

Yukarda yeri geldikçe vurguladığım gibi, göçüklerin hepsi, hata sonucu gibi görünmüyor, bazıları dış etken.

Diğer taraftan yere göçertilmiş, abartılı kanat modifikasyonları yapılmış araçların, herhangi bir hata şikayetinde bulunma şansları yok. 


:)

Baksanıza, Yaris Hybrid bile 102 bin lira, Honda Civic 200 bin + civarlarında olur,

Bu politikalarla Hybrid yada Elektrikli araçlar değil elektrik, hava ile çalışsalar aradaki 100 bin liralık farkları biz kapatamayız.

ÖTV indirim hakkını kullanmayan Taksiciler için doğru olabilir.


Arkadaşlar ister kızın ister sövün ama ben bu konuda Tekin abiye sonuna kadar hak veriyorum.

Tamam mal canın yongası verdiğimiz paralar kolay kazanılmıyor ancak mala özellikle kaportasına bu kadar değer veren başka bir ülke yoktur sanırım. Honda da mevcut olan kusur nedense kullanıcıdan çok dışarıdan izleyenleri daha çok üzmüşe benziyor. Bir önceki mesajımda da bahsettim aynı aracı kurumumda bir arkadaşım kullanıyor ve oda Tekin abi gibi uzun yıllar kullanma hedefinde. Bizler araçları amaç dışında kullandığımız için(ticari bir yatırım) bu tür sıkıntılar can sıkıcı oluyor. Bir arabanın değişeni varsa piyasa değerinin olabildiğince altına düşüyor(ki bu benim işime geliyor açıkçası almak istediğim aracı daha uyguna alabilirim. Ayrıca kaza yapmış bir aracın değeri düşmesin diye parçasının düzeltilip boyatılmasındansa orjinali ile değiştirilmesinden yanayım. Ülkece bu kaporta olayında çok takıntılıyız dünya malına fazla meyl vermemek lazım diye düşünüyorum. Allah can sağlığı versin. Hepinize sağlıklı günler kazasız sürüşler dilerim. Hayırlı cumalar.

Objektif yorum harika olmuş..  :tamam:

Evet, monokok gövdelerde, düzeltilemeyecek eğrilik (pert), güvenliği etkileyen donanım eksikliği yoksa, boyanmışlık, parça değişimi gibi durumların hiç önemi yoktur. Bir araç yetkili serviste onarım gördüyse, fabrikadan yeni çıkmış gibi olur ki kayıtlarında bulunmasa bir kaç yıl aradan sonra tamir eden usta bile anlayamaz.

İnsanımız yetkili serviste tamir ettirmez ama 2. el alırken de boyasız ve değişensiz takıntısı yüzünden hayalini kurduğu otomobili de bulamaz.

Bu sebepledir ki, 2. el ararken, kaza sonunda yetkilide onarım görmüş araçları, geçmiş kaydı bulunmayan x araçlara tercih etmeliyiz.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #378 : Ekim 06, 2017, 10:06:16 »
Fabrikada  onarılsa da araçların durumu ustalar tarafından metrelerce uzaktan bile anlaşılır.Orjinallik bozulur.Tekin Beyi yormayın Honda da göçük olayı yok.Firmaya iftira atılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #379 : Ekim 06, 2017, 10:21:45 »
Fabrikada  onarılsa da araçların durumu ustalar tarafından metrelerce uzaktan bile anlaşılır.Orjinallik bozulur.Tekin Beyi yormayın Honda da göçük olayı yok.Firmaya iftira atılıyor.

Fabrikada veya Yetkili serviste onarılıp orjinalliğin bozulması ve metrelerce öteden anlaşılması..!?  :D

Orjinallik nedir?

Evet, ortada bir durum var ve biraz önceki haberde de gördük ki Honda aslında bu konuyla ilgileniyormuş..! 

Hondaya hiç kimse iftira atmıyor, sadece "bizimle ilgilenmiyor" diye serzeniş var,

Büyük firmalar malesef benim burada yaptığım gibi boş laflar etmiyorlar, marka olabilmenin koşulları ile meşguller.


Şimdi size bire bir yaşadığım bir olayı yazayım..

Bundan 2 önceki aracım 2006 Toyota Corolla D-4D MMT aracımı 8.5 yıl kullandıktan sonra Fethiyede satmaya karar aşamasında bir arkadaşım, kendi tanıdığı bir kaporta ustasının Toyota marka almayı düşündüğünü söyledi, telefonlaşarak o kişinin iş yerine gittim.

Kaporta Ustası, Fethiye Ford yetkili servisinde çalışıyormuş. Aracımı inceledi genel olarak beğendi ve içerden boya kalınlığı ölçen cihazı getirdi, her yerini ölçtü.

Sonuç: sağ - sol, ön ve arka kapı altları işlem görmüş ve boyanmış.!?

"Bu araç bakım haricinde hiç işlem görmedi,eminmisin?" dedim.. "evet eminim diye ısrar etti" :) iyi günler deyip ayrıldım..

Kaporta Ustası malesef o kasalarda kapı altı orjinal korumaya sahip olduğunu görsel olarak bile ayırd edemedi.

O aracımdan önceki Suzuki aracımıda 8 yıllık kullanım süresi içinde opak olan boyası güneş yanığı olunca komple boyattım, bir kaç yıl daha kullanıp satmaya karar verdiğimde, ilgilenenlerden bazıları kendi servis kaportacısına incelettirip, aracın takla attığını söyleyerek almayanlar oldu.. :) ve bu ustalar ciddiydiler.. :)

Kısacası, Toyota Honda Mercedes BMW Volkswagen  gibi büyük firmaların yetkili servislerinde kaporta onarımları ve boya işlemleri diğer markalardan çok daha farklıdır. Onarımı yapan ustalar sonradan anlaşılsın diye yaptığı işlemlere işaret koymazlar. Orada işler sanayideki gibi sadece kes kaynat ve boya şeklinde yapılmaz. Nadiren aksayan şeyler genel yapıyı etkilemez.

Arkadaşlar, bunlar büyük dünya markaları, küçümsemeyin. Ben onlarca yıl Toyota kullandım şimdide Honda, aslında Mazda almaya gitmiştim, Mazdayı fiyattan dolayı tercih etmedim, Hondamızın aynı Toyota gibi yerli üretim olması daha ağır bastı. Bu sebeple olayı Hondacı Mazdacı Toyotacı seviyesine düşürmeyin.

Özel kullandığım ve satmış olduğum Corolla, Yaris Hybrid ile ilgili sorunları eksiklikleri herzaman Toyota merkeze iletmişimdir, hiç bir zaman da hiç bir yerde Toyota markasına .ok atmamışımdır.

Fiyat donanım kalite ortadadır, herkes beğendiği ve fiyatını uygun bulduğu markayı modeli almakta serbesttir. Kötü marka yoktur.

     
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)