0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hibrit-elektrikli karşılaştırması yapmak bence biraz gereksiz. Hibrit 20 yıldır ticari olarak piyasada, emisyon düşürmek amacıyla tasarlanmış bir teknoloji. Ticari olarak başarılı da. Çeşitli nedenlerle bazı insanların hoşuna gitmez, kullanmaz ayrı mesela. Neticede milyonlarca hibrit araç satılmış, son 20 yıl içinde.Elektrikli araba yeni bir teknoloji, piyasayı değiştireceği aşikar. Çevreci vs deniyor ama kimse o elektriğin nereden üretildiğini sorgulamıyor, elektrik üretiminin çevreciliğini sorgulamıyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaşması ve verimliliğinin artması ile elektrikli arabalar gerçekten çevreci olacaktır.Elektrikli arabaların yaygınlaşmasının önündeki en büyük engel şu andaki elektrik üretim ve dağıtım kapasitesi. Tamamen elektrikli arabalar ve ulaşım için şimdiki altyapının 5-10 misli artması lazım. Bunun ne kadar büyük bir maliyet ve zaman demek olduğunu hepimiz anlayabiliriz.
...... Çevreci vs deniyor ama kimse o elektriğin nereden üretildiğini sorgulamıyor, elektrik üretiminin çevreciliğini sorgulamıyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaşması ve verimliliğinin artması ile elektrikli arabalar gerçekten çevreci olacaktır....
.....birde şu elektrikli araçlarda katalog değerleri benzinli araçlar gibi o kmlerin %20 altında gidiyor genelde,ve düz yollarda.
Barış Bey;O %20 meselesi Avrupa birliğinin ölçüm sistemi olan NEDC kaynaklı. ABD'nin kullandığı EPA gerçek hayat verilerini direkt veriyor. Mesela Model 3'ün EPA değeri gerçek değerinin bile altında kayıt edilmiştir.(Tesla 530 km olan menzili arkadan itişli olan modeli 500 km olarak kaydettirdi.)Hatta AB bile baktı NEDC değerleri saçma sapan yerlere çıkıyor değiştirme kararı aldı ve bu tür ölçümler için WLTP adı verilen yeni sisteme geçti (2017 itibarı ile) http://wltpfacts.eu/from-nedc-to-wltp-change/
LPG olmayınca 1.6L AT 2017 Honda Civic yakıt tüketimi..?//www.youtube.com/watch?v=9BQxLfyKH5g