Gönderen Konu: Torque Programının Kullanımı  (Okunma sayısı 192121 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #360 : Şubat 10, 2016, 23:27:35 »
Abi bence foruma lovato ile ilgili soru cevap bölümü açman gerekiyor. Belli o zaman daha çok arkadaşa ulaşabiliriz.

Kablo falan lazım, birde riskli iş Mehmet, bozulur mozulur. İnşallah biz erken davrananlardanızdır yoksa usta ayarı ile devam etmiş olsak kim bilir bizde ne arızalar çıkardı ileride. Nasip bakalım, ben bu 4000 devir olayına takıldım :wacko:
THE END

Toyota Club Türkiye

Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #360 : Şubat 10, 2016, 23:27:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #361 : Şubat 10, 2016, 23:27:51 »
Manifold delmeden demişler acaba hava giriş yerinden borumu sokuyorlar :blink:

Pipo sistemi var ya abi.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2016, 23:30:01
Mutlu yaa, bende geçen İzmire gittik geldik, yol otoyol olunca basası geliyor insanında benim arabada 6. viteste 120 leri geçince zaten 4000 devirlere gelmiş oluyor.... eeee ne yapacağız?

Abi 140 ile 4bin devirlerde ben de sürüyorum yeri geliyor. Ama daha yükseğe çıkarsam benzinde hevesimi atıyorum 15-20 dakika sonra yine hızımı azaltıp lpg ye dönüyorum :) ha bu arada sübap sıkması kaçınılmaz diyerek basılabilir :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #362 : Şubat 10, 2016, 23:30:08 »
Manifold delmeden demişler acaba hava giriş yerinden borumu sokuyorlar :blink:

Yok abi hortum değil, orjinal enjektorleri yükseltip altina pipo koyuyorlar.
Tabi bu bilgiye göre montaja gidiyorsun ve "aaaa sizin araca göre pipo yok" deyip hunharca deliyorlar.  :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #363 : Şubat 10, 2016, 23:30:35 »
Pipo sistemi var ya abi.

Bilmiyorum hiç, araştırayım bakalım nasıl bir şey miş :saygi:

Güzel bir şeymiş ya gayet mantıklı bir şey düşünmüşler :tamam: hemde direk merkeze yanma kısmına daha yakın hatta içine... Sevdim bu sistemi

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2016, 23:42:32
Abi 140 ile 4bin devirlerde ben de sürüyorum yeri geliyor. Ama daha yükseğe çıkarsam benzinde hevesimi atıyorum 15-20 dakika sonra yine hızımı azaltıp lpg ye dönüyorum :) ha bu arada sübap sıkması kaçınılmaz diyerek basılabilir :)

Mutlu peki neden böyle yapıyorsun? Benzinde bile 7000-8000 devirlere kadar kırmızı çizgisi var, bizim 4000-5000 devirlerde lpg ile kullanmamız çok mu sıkıntı yapar, ha zaten ayarı bozuksa fakir karışımda ise sistem aşırı ısınmadan normalde de benzinde olsa yakar o sibopları
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 306 kere teşekkür etti
  • 336 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #364 : Şubat 11, 2016, 00:11:41 »
Mutlu yaa, bende geçen İzmire gittik geldik, yol otoyol olunca basası geliyor insanında benim arabada 6. viteste 120 leri geçince zaten 4000 devirlere gelmiş oluyor.... eeee ne yapacağız?
oooo izmir'e gelinmiş, bi alo denmemiş. Oturur  iki laflar bi kahve içerdik. Neyse bi dahakine diyelim :olmamış:
Cvt'nin gözünü seveyim 2200 devirde 120 kmh :asikadam:
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #365 : Şubat 11, 2016, 00:15:43 »
oooo izmir'e gelinmiş, bi alo denmemiş. Oturur  iki laflar bi kahve içerdik. Neyse bi dahakine diyelim :olmamış:
Cvt'nin gözünü seveyim 2200 devirde 120 kmh :asikadam:

Alo diyecek telefon numaran mı var mubarek adam :) Ben sana yazmıştım ama sen bana yazmamıştın numaranı >:( >:( Bu yönden de kızgınım sana zaten  :foto:

İzmir derken Optimum Otoparkına geldim :) Hava alanından ablamları alıp gerisin geri Aydına geçtik. İzmirde gök yüzünü sadece AVM giriş kapısı önünde tüttürürken gördüm :) O derece yani :asikadam:

Ben tam hatırlayamadım ama sanki 120 leri falan geçince rampada 4000 devirleri görüyor herhalde. Balık hafızası var bende de unutuyorum ne ne zamandı. :argh:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 306 kere teşekkür etti
  • 336 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #366 : Şubat 11, 2016, 00:19:19 »
Yapma yav, yazmadımıydım :islik: halbuki forumun yarısında numaram var :asikadam: o devirde 4000 değildir sanmam :saygi:
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '10
  • 28 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #367 : Şubat 11, 2016, 00:34:08 »
Alo diyecek telefon numaran mı var mubarek adam :) Ben sana yazmıştım ama sen bana yazmamıştın numaranı >:( >:( Bu yönden de kızgınım sana zaten  :foto:

İzmir derken Optimum Otoparkına geldim :) Hava alanından ablamları alıp gerisin geri Aydına geçtik. İzmirde gök yüzünü sadece AVM giriş kapısı önünde tüttürürken gördüm :) O derece yani :asikadam:

Ben tam hatırlayamadım ama sanki 120 leri falan geçince rampada 4000 devirleri görüyor herhalde. Balık hafızası var bende de unutuyorum ne ne zamandı. :argh:
Evet ben sahidim numarasi var bizde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #368 : Şubat 11, 2016, 00:53:05 »
Bilmiyorum hiç, araştırayım bakalım nasıl bir şey miş :saygi:

Güzel bir şeymiş ya gayet mantıklı bir şey düşünmüşler :tamam: hemde direk merkeze yanma kısmına daha yakın hatta içine... Sevdim bu sistemi

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2016, 23:42:32
Mutlu peki neden böyle yapıyorsun? Benzinde bile 7000-8000 devirlere kadar kırmızı çizgisi var, bizim 4000-5000 devirlerde lpg ile kullanmamız çok mu sıkıntı yapar, ha zaten ayarı bozuksa fakir karışımda ise sistem aşırı ısınmadan normalde de benzinde olsa yakar o sibopları

Daha önce forumda açıklamıştım diye hatırlıyorum ama emin değilim. Lpg nin avansı 4bin devirden sonra benzine göre daha gecikiyor. Yani 4bin devir üstünde benzine göre daha geç yanıyor. 4bin devir üstünde benzin avansına göre ayarlı bir motorda lpg ile çalıştığında egzos zamanı başladığında yanma hala devam ediyor ve egzos subaplarından bu halen yanmakta olan karışım geçiyor. Bu da haliyle egzos subaplarına haddinden fazla ısıl yük bindiriyor. Haliyle de zamanla egzos subaplarında sıkmalar oluşuyor.
Belki sıkıntı yapmaz ama ben tedbiri elden bırakmıyorum. Ankara'daki ustam da demişti 4bin devir üstünde sür 25-30 bin km.ye subapları alırsın eline demişti.

Kaynak da bu makale. Uludağ lpg sübap diye aratınca googleda zaten direk ilk linkte karşınıza çıkıyor.
https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj7ls_npO7KAhWCzxoKHbR3AtMQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fmmfdergi.uludag.edu.tr%2Farticle%2Fdownload%2F5000082712%2F5000076912&usg=AFQjCNHzo_nYJfVTq-64fp-S0_vgrINxoA&sig2=QVOwHZoWvGygS_pOf7b_Nw

Desen ki motorun avansını vs herşeyini kontrol edebilelim. 2. bir ecu takalım bu sadece lpg de iken kontrol etsin motoru, öteki ecu da sadece benzindeyken. Avansları vs tamamen yakıta odaklı olsun.  O zaman istediğin devirde sür. Ama çip yapmak da çok para olduğundan haliyle durumumuz malum.
Fakat sıfır araç alır da 10 yıl bineceğimi bilsem, uğraşmak ve denemek amaçlı bu olaya girişmek isterdim. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #369 : Şubat 11, 2016, 06:31:22 »
Daha önce forumda açıklamıştım diye hatırlıyorum ama emin değilim. Lpg nin avansı 4bin devirden sonra benzine göre daha gecikiyor. Yani 4bin devir üstünde benzine göre daha geç yanıyor. 4bin devir üstünde benzin avansına göre ayarlı bir motorda lpg ile çalıştığında egzos zamanı başladığında yanma hala devam ediyor ve egzos subaplarından bu halen yanmakta olan karışım geçiyor. Bu da haliyle egzos subaplarına haddinden fazla ısıl yük bindiriyor. Haliyle de zamanla egzos subaplarında sıkmalar oluşuyor.
Belki sıkıntı yapmaz ama ben tedbiri elden bırakmıyorum. Ankara'daki ustam da demişti 4bin devir üstünde sür 25-30 bin km.ye subapları alırsın eline demişti.

Kaynak da bu makale. Uludağ lpg sübap diye aratınca googleda zaten direk ilk linkte karşınıza çıkıyor.
https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj7ls_npO7KAhWCzxoKHbR3AtMQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fmmfdergi.uludag.edu.tr%2Farticle%2Fdownload%2F5000082712%2F5000076912&usg=AFQjCNHzo_nYJfVTq-64fp-S0_vgrINxoA&sig2=QVOwHZoWvGygS_pOf7b_Nw

Desen ki motorun avansını vs herşeyini kontrol edebilelim. 2. bir ecu takalım bu sadece lpg de iken kontrol etsin motoru, öteki ecu da sadece benzindeyken. Avansları vs tamamen yakıta odaklı olsun.  O zaman istediğin devirde sür. Ama çip yapmak da çok para olduğundan haliyle durumumuz malum.
Fakat sıfır araç alır da 10 yıl bineceğimi bilsem, uğraşmak ve denemek amaçlı bu olaya girişmek isterdim. :)
Mutlu bu olayın tolerans sınırı her motorda farklı gibi. Örneğin bana bi kişi dayak atarsa yere yıkılırım sana 5 kisi daya atsa hala günlük islerini yapabilirsin diyelim. Ayrıca benzin yardımınin açılmasi bence burada ise yarayabilir. Neden bunları söyledim lpg ile deli gibi kullanan arkadaşlarım var lpg ayarı Bilmez Ariza ışığıyla dolaşırlar. Honda civic Mazda 3  yine focus3 kullanan arkadaşım hepsinin arıza lambasi yıllarca yanar. Bir de genç bekar adamlar redlinede vites değiştirirler vs..

4000 devir üstü genelde ani sollamalarda bir süre çıkılır ya da otobanda avensis için konuşursak 4000 devirde araç zaten 140i geçiyor. Haliyle kolay kolay olcak iş değil gibi geldi bana
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #370 : Şubat 11, 2016, 09:38:28 »
Daha önce forumda açıklamıştım diye hatırlıyorum ama emin değilim. Lpg nin avansı 4bin devirden sonra benzine göre daha gecikiyor. Yani 4bin devir üstünde benzine göre daha geç yanıyor. 4bin devir üstünde benzin avansına göre ayarlı bir motorda lpg ile çalıştığında egzos zamanı başladığında yanma hala devam ediyor ve egzos subaplarından bu halen yanmakta olan karışım geçiyor. Bu da haliyle egzos subaplarına haddinden fazla ısıl yük bindiriyor. Haliyle de zamanla egzos subaplarında sıkmalar oluşuyor.
Belki sıkıntı yapmaz ama ben tedbiri elden bırakmıyorum. Ankara'daki ustam da demişti 4bin devir üstünde sür 25-30 bin km.ye subapları alırsın eline demişti.

Kaynak da bu makale. Uludağ lpg sübap diye aratınca googleda zaten direk ilk linkte karşınıza çıkıyor.
https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj7ls_npO7KAhWCzxoKHbR3AtMQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fmmfdergi.uludag.edu.tr%2Farticle%2Fdownload%2F5000082712%2F5000076912&usg=AFQjCNHzo_nYJfVTq-64fp-S0_vgrINxoA&sig2=QVOwHZoWvGygS_pOf7b_Nw

Desen ki motorun avansını vs herşeyini kontrol edebilelim. 2. bir ecu takalım bu sadece lpg de iken kontrol etsin motoru, öteki ecu da sadece benzindeyken. Avansları vs tamamen yakıta odaklı olsun.  O zaman istediğin devirde sür. Ama çip yapmak da çok para olduğundan haliyle durumumuz malum.
Fakat sıfır araç alır da 10 yıl bineceğimi bilsem, uğraşmak ve denemek amaçlı bu olaya girişmek isterdim. :)
:saygi: okudum, teşekkürler... Mutlu bu arada AVANS ne oluyor, bunu anlayabileceğim bir doküman yada video var mı? Yada anlayabileceğim bir dilde anlatabilirmisin ?

Aslında bu sıcaklık olayını ELM den okunabilen bu KATALİTİK sıcaklığı var oradan bakarak yorumlayabilirmiyiz ki? Benzinde hangi devirde kaç derece oluyor LPG de hangi devir de kaç derece oluyor şeklinde?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '10
  • 28 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #371 : Şubat 11, 2016, 09:58:17 »
:saygi: okudum, teşekkürler... Mutlu bu arada AVANS ne oluyor, bunu anlayabileceğim bir doküman yada video var mı? Yada anlayabileceğim bir dilde anlatabilirmisin ?

Aslında bu sıcaklık olayını ELM den okunabilen bu KATALİTİK sıcaklığı var oradan bakarak yorumlayabilirmiyiz ki? Benzinde hangi devirde kaç derece oluyor LPG de hangi devir de kaç derece oluyor şeklinde?
Ateşleme için en uygun zamani ayarlama işlemidir kisaca avans ayari.Eski araçlarda distribütörü sağa cevirip motorun en iyi çalışma ayarını bulup yapardi ustalar.
Elm den sıcaklık takibi yaptim cok zorlayinca cat1 sensoru 850 dereceye kadar ciktigini gosteriyor ama çok cabuk soğuyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #372 : Şubat 11, 2016, 10:05:56 »
:saygi: okudum, teşekkürler... Mutlu bu arada AVANS ne oluyor, bunu anlayabileceğim bir doküman yada video var mı? Yada anlayabileceğim bir dilde anlatabilirmisin ?

Aslında bu sıcaklık olayını ELM den okunabilen bu KATALİTİK sıcaklığı var oradan bakarak yorumlayabilirmiyiz ki? Benzinde hangi devirde kaç derece oluyor LPG de hangi devir de kaç derece oluyor şeklinde?

Buji çaktıktan sonra yanmanın başlayabilmesi ve maksimum basıncın oluşması zaman almaktadır. Çünkü yanma zamanla oluşur. Fakat motordaki her bir devirde o kadar küçük ms lerle uğraşılır ki bu avans olayı önem arz eder. Piston tam üst ölü noktaya gelmeden buji çakılır ki, piston üst ölü noktaya geldiğinde yanma başlasın ve maksimum basınç oluşsun. Eğer sen bunu tam üst ölü noktada iken bujiyi çakarsan yanmanın zamanını da geciktirirsin, haliyle piston aşağı inerken yanma gerçekleşir, fakat zaten piston aşağı iniyor olduğundan istediğin işi, basıncı elde edemezsin. Öteki türlü çok erken yaparsan avansı, bu sefer de yanma piston üst ölü noktaya gelmeden başlayacak, piston hala sıkıştırmaya devam ederken içeride yanma olup basıncı çok artıracak. Bu da krank ve biyel kollarına çok yük bindirir. Sen karışımı hem önceden yakıyorsun, ve bu karışım sıkışmaya devam ettiğinden ötürü sıcaklığı daha da artar, ve yanmamış noktalarda kendiliğinden ateşleme meydana gelir,  yani vuruntu yapar.

Bu linkte güzel anlatmışlar abi.
http://arabatamiri.blogspot.com.tr/2014/06/avans-ayarinin-onemi-ve-yapilisi.html

Mesaj Birleştirildi: Şubat 11, 2016, 10:10:27
Mutlu bu olayın tolerans sınırı her motorda farklı gibi. Örneğin bana bi kişi dayak atarsa yere yıkılırım sana 5 kisi daya atsa hala günlük islerini yapabilirsin diyelim. Ayrıca benzin yardımınin açılmasi bence burada ise yarayabilir. Neden bunları söyledim lpg ile deli gibi kullanan arkadaşlarım var lpg ayarı Bilmez Ariza ışığıyla dolaşırlar. Honda civic Mazda 3  yine focus3 kullanan arkadaşım hepsinin arıza lambasi yıllarca yanar. Bir de genç bekar adamlar redlinede vites değiştirirler vs..

4000 devir üstü genelde ani sollamalarda bir süre çıkılır ya da otobanda avensis için konuşursak 4000 devirde araç zaten 140i geçiyor. Haliyle kolay kolay olcak iş değil gibi geldi bana

Talat, benzetmeyle doğru gibi de, mühendislik açısından doğru mudur bilemeyeceğim. :) Motor sonuçta, her firmanın motoru günümüzde en az 300bin km gidiyor. Benzin yardımı evet, daha hızlı yandığından lpg nin daha hızlı yanmasını sağlayabilir. Ama lpg konusunda da dediğim gibi motorun arıza vermemesi onun sorunsuz çalıştığını göstermez. Haliyle o arkadaşlarda sorun çıkmamış olabilir, fakat ondan sonraki kullanıcılarında illaki çıkmıştır. Toyota kullananlarda 200bin km.lerde çıkarken bu sorun, bizim mazdalar daha nazlı olduğundan 100bin km. üstünde çıkabiliyor. Fakat gel gör ki 50bin km.de bile hangi marka olursa olsun subapları yakanlar var.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #373 : Şubat 11, 2016, 11:05:50 »
Mutlu Valvematik zaten bu arabalar, eskisi gibi düz mantık çalışmıyorlar ki, içerdeki sensörlerden gelen bilgilere göre bu avansı ayarlamıyorlar mı? Ha LPG li olmuş Ha benzinli, sonuçta dediğim gibi ayarlanabilen bir şey değilmi bu kullandığımız motorlarda avans olayı  :blink: :blink: :blink:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #374 : Şubat 11, 2016, 12:34:50 »
Bizimki de OBD siz.Ustalar bu OBD olayını sadece arıza ışığı yakma-yakmama olayı olarak bize anlattılar bende BRC taktırmıştım.Bilseydim

lovato obd taktırırdık.O kadar da para verdik BRC ye,şimdi sequent 32 obd li kit çıkarmışlar,bi sorayım bakalım ne diycekler,belki bizim kitede

sonradan monte edilebilir.

2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #375 : Şubat 11, 2016, 12:43:36 »
Mutlu Valvematik zaten bu arabalar, eskisi gibi düz mantık çalışmıyorlar ki, içerdeki sensörlerden gelen bilgilere göre bu avansı ayarlamıyorlar mı? Ha LPG li olmuş Ha benzinli, sonuçta dediğim gibi ayarlanabilen bir şey değilmi bu kullandığımız motorlarda avans olayı  :blink: :blink: :blink:

Haaa güzel bir noktaya parmak bastın Murat abi. :) Lpg'de de kendi kendine ayarlar mı acaba avansı? Öyleyse basın istediğiniz gibi :D

Mehmet abi, obd siz olması kötü olduğu anlamına gelmiyor. iyi bir ayarla verim alabilirsin, benim araçta da prins silverline var obdsiz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #376 : Şubat 11, 2016, 12:52:03 »


Ltft biraz dağınık gibi abi. Akü resetleyip kayıt alabilir misin. Stft yi de ekler misin.
Ltft +-%2.5 stft +-%10  olmalı maksimum

Mutlu stft bura kardeşim. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70632.320
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #377 : Şubat 11, 2016, 12:58:32 »
Haaa güzel bir noktaya parmak bastın Murat abi. :) Lpg'de de kendi kendine ayarlar mı acaba avansı? Öyleyse basın istediğiniz gibi :D

Mutlu hiç anlamam bu arabanın parçalarından ama bak şöyle bir durum var benim arabada, yada vardı lovatodaki ayara göre konuşayım.

Şimdi bir seçenek var, anticipates injection sequence diye türkçe tercümesi Enjeksiyon tetikleme avanslı duruma getir. diye bir seçenek. Avans ne demek diye buradan okuyunca merak etmiştim. Neyse bak bu seçenek aktif değilken bende ilk arabayı denememde dip gaz yapınca araba haldır huldur öne atıla atıla gidiyordu, pek teknik tanımını bilmem hani ilk kez araba kullanan birisi arabayı kaldrımaya çalışınca ani gaz mı verir ne olur haldır haldır zıplar gibi olur ya o şekilde oluyordu, bu sadece dip gaz yapınca yani aniden gaza basınca oluyordu, ama gaza yavaş yavaş basınca bu durum oluşmuyordu. Neyse bu seçeneği aktif edince hiç bu sıkıntıları yaşamadım. Öğrenme amaçlı soruyorum hazır senin gibi üstadı bulmuşken, bu neyi etkiliyor olabilir ki? Ne etkisi vardır LPG sisteminde? Lovatoda tanıdık bir makine mühendisine sorduğumda işte valvmatik gibi değişken enjeksiyon zamanlı falan filan diye açıklamıştı ama dediğim gibi terimleri ve araba parçalarını tam bilmediğimden anlamış gibi yapmıştım  :islik:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #378 : Şubat 11, 2016, 13:13:50 »
Mutlu hiç anlamam bu arabanın parçalarından ama bak şöyle bir durum var benim arabada, yada vardı lovatodaki ayara göre konuşayım.

Şimdi bir seçenek var, anticipates injection sequence diye türkçe tercümesi Enjeksiyon tetikleme avanslı duruma getir. diye bir seçenek. Avans ne demek diye buradan okuyunca merak etmiştim. Neyse bak bu seçenek aktif değilken bende ilk arabayı denememde dip gaz yapınca araba haldır huldur öne atıla atıla gidiyordu, pek teknik tanımını bilmem hani ilk kez araba kullanan birisi arabayı kaldrımaya çalışınca ani gaz mı verir ne olur haldır haldır zıplar gibi olur ya o şekilde oluyordu, bu sadece dip gaz yapınca yani aniden gaza basınca oluyordu, ama gaza yavaş yavaş basınca bu durum oluşmuyordu. Neyse bu seçeneği aktif edince hiç bu sıkıntıları yaşamadım. Öğrenme amaçlı soruyorum hazır senin gibi üstadı bulmuşken, bu neyi etkiliyor olabilir ki? Ne etkisi vardır LPG sisteminde? Lovatoda tanıdık bir makine mühendisine sorduğumda işte valvmatik gibi değişken enjeksiyon zamanlı falan filan diye açıklamıştı ama dediğim gibi terimleri ve araba parçalarını tam bilmediğimden anlamış gibi yapmıştım  :islik:

Abi ne üstadlığı Allah aşkına. :D Kendi aracıma ayar atamıyorum :D Bu forum sağ olsun buradan öğrendiklerim ve derslerden gördüklerimin harmanlanması sonucu öğrendim ben de bazı şeyleri. Fakat bu işin içindekiler, ustaların pratik bilgileri daha iyidir. Önceki mesajlarda dediğim gibi onlar pratik bilgileri çok iyi biliyorlar, yapan mühendisler de teorik olarak bilirler. Benimkisi birazcık teorik sadece. :)

anticipates injection sequence, enjeksiyon sıralamasını sezmek olarak çevrilebilir. Ne eder, ne yapar bilemiyorum. Bu enjeksiyon sıralamasını sezme ve motorun avansı lpg ye göre otomatik ayarlar mı sorularını @Ahmet Güve (8047)  abi daha iyi teknik bilgilerle cevaplayabilir sanıyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #379 : Şubat 11, 2016, 13:18:41 »
Abi ne üstadlığı Allah aşkına. :D Kendi aracıma ayar atamıyorum :D Bu forum sağ olsun buradan öğrendiklerim ve derslerden gördüklerimin harmanlanması sonucu öğrendim ben de bazı şeyleri.
anticipates injection sequence, enjeksiyon sıralamasını sezmek olarak çevrilebilir. Ne eder, ne yapar bilemiyorum.

Evet birebir tercümesi o şekilde ama yazılımda türkçe tercümesi yazdığım gibi avanslı bilmem neli :)

Bende pozitif yönde baya etkisi oldu bu seçeneğin, gerçi bu ayar ilk ustanın yaptığında açıktı ben nedir ne değildir diye kurcuklarken fark etmiştim bu seçeneğin arabada etkisini. Neyse bu sıcaklık olayını en iyi herhalde bu katalitik sensörünün katalitik öncesi egzos sıcaklığına göre bakarsak eğer devirlerde ne olabilir anlarız diye düşünüyorum . Müsait zamanda hem benzinde hemde lpg de bir yol yapıp yüksek devirlerde en fazla 4000-4500 devirlerde kullanıp bakayım sonucu yazarım ama bak yazarken bile bu testi yaparmıyım bilemedim :)
THE END