Gönderen Konu: İleri Sürüş Teknikleri  (Okunma sayısı 82612 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #180 : Eylül 30, 2011, 16:28:01 »
  Arkadaşlar, yağmurlar başladı, bu konuda İleri Sürüş Teknikleri bölümümüzün gözden geçirilmesinde fayda olduğunu düşünüyorum.
Yağmurlar başladı yakına kar yağışları ve buzlanmalarda başlayacak öncelikle benim gibi kampüs yollarında düşüp rezil kepaze olmamak için(tabanvay kullanıcılarına) uygun kauçuk tabanlı ayakkabılar kullanalım yürürken adımlarımızı daha sık atalım ve kayma anında ayağımızın biriyle yerden derstek alalımki nalları dikmeyelim :D

Toyota Club Türkiye

Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #180 : Eylül 30, 2011, 16:28:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #181 : Ekim 07, 2011, 17:10:35 »
bilinçlendirin gençleri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #182 : Kasım 15, 2011, 16:08:01 »
Madem bilinçlencez uygulanışını sözlü anlatımla beraber izleyelim...

Selçuk Dedeoğlu ile Sürüş Teknikleri Bölüm 1 Part1

Selçuk Dedeoğlu ile Sürüş Teknikleri Bölüm 1 Part2

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #183 : Kasım 15, 2011, 16:30:18 »
ya biliyorum ben bu selçuğu geçen arabasıyla tarlaya uçmuş :P :P :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #184 : Aralık 11, 2011, 17:41:54 »
al sana ileri sürüş tekniği

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #185 : Aralık 11, 2011, 23:04:44 »
Tarlaya uçtuğuna göre sürüş tekniği ileri değil yana doğru gibi görünüyor.
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #186 : Aralık 11, 2011, 23:44:39 »
adam arabayla uçmayı öğrenmiş daha ne olsun :P
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #187 : Ocak 24, 2012, 16:17:38 »
2-ABS ile donatılmış araçlardaki fren mesafesi diğer araçlara göre daha kısa olmasına rağmen bu farklılık yol koşullarına göre değişeceğinden önünüzdeki araçla aranızdaki mesafeyi koruyunuz.
3-karlı yollarda, ABS ile donatılmış araçlardaki fren mesafesi diğer araçlara göre daha kısa olmasına rağmen araba daha düşük hızlarda kullanılmalıdır.

2- nolu açıklamanın şu şekilde yazılması gerekir;
"2- kuru yollarda, ABS ile donatılmış araçlardaki fren mesafesi diğer araçlara (ABS olmayan) göre daha uzun olacağından, önünüzdeki araçla aranızdaki mesafeyi koruyunuz."

Günümüzde hemen hemen her otomobilin ABS fren sistemi olmasına rağmen, ESP henüz her modelde bulunmamaktadır. ESP aslında, aracın önden yada arkadan kaymaya başlamasıyla, önce bir miktar hızı yavaşlatır sonra ABS ve EBD sistemleri vasıtasıyla gerekli tekerleklere frenleme yaptırarak, aracı istenen çizgide tutar. Bu durumda aracı kullanana pek bir iş düşmez.

Virajlarda ve düz gidişlerde savrulmalar iki farklı durumlarda oluşur;
-Kuru yolda aşırı hızlı girilen virajlar,
-Olması gerekenden biraz daha hızlı gidilen ıslak, karlı ve buzlu yollar, virajlar.

Peki, bu her iki durumda da savrulmaya başlayan, ESP olmayan ABS'li aracımızla nasıl davranmalıyız?

Önce ayağımızı gaz pedalından kaldırıp frene tam güçle basarken aynı anda kontra direksiyon hareketiyle gitmek istediğimiz yönde istikamet almalıyız, böyle davranarak ESP gibi hareket etmiş oluruz. EBD sistemi bize optimum yönlendirme sağlayarak doğru direksiyon hareketiyle aracımızı gitmek istediğimiz yönde tutabiliriz.

Buradaki püf nokta şudur, aracımızın sağa sola salınımının durduğuna ve istediğimiz yönde gittiğine emin olana dek, basınç uyguladığımız, titreşen fren pedalından ayağımızı kaldırmamak.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #188 : Ocak 25, 2012, 00:48:26 »
  Bugün karda birazcık oyun oynadık.ESP/ASR OFF :islik: Esp sisteminin vermiş olduğu ham'ligi gidermek için pazar yerinde bol bol kendimizi kontrolden cikartip toplamaya çalıştık.Bana ve Mıstık'a iyi geldi :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #189 : Ocak 27, 2012, 14:45:18 »
2- nolu açıklamanın şu şekilde yazılması gerekir;
"2- kuru yollarda, ABS ile donatılmış araçlardaki fren mesafesi diğer araçlara (ABS olmayan) göre daha uzun olacağından, önünüzdeki araçla aranızdaki mesafeyi koruyunuz."

Günümüzde hemen hemen her otomobilin ABS fren sistemi olmasına rağmen, ESP henüz her modelde bulunmamaktadır. ESP aslında, aracın önden yada arkadan kaymaya başlamasıyla, önce bir miktar hızı yavaşlatır sonra ABS ve EBD sistemleri vasıtasıyla gerekli tekerleklere frenleme yaptırarak, aracı istenen çizgide tutar. Bu durumda aracı kullanana pek bir iş düşmez.

Virajlarda ve düz gidişlerde savrulmalar iki farklı durumlarda oluşur;
-Kuru yolda aşırı hızlı girilen virajlar,
-Olması gerekenden biraz daha hızlı gidilen ıslak, karlı ve buzlu yollar, virajlar.

Peki, bu her iki durumda da savrulmaya başlayan, ESP olmayan ABS'li aracımızla nasıl davranmalıyız?

Önce ayağımızı gaz pedalından kaldırıp frene tam güçle basarken aynı anda kontra direksiyon hareketiyle gitmek istediğimiz yönde istikamet almalıyız, böyle davranarak ESP gibi hareket etmiş oluruz. EBD sistemi bize optimum yönlendirme sağlayarak doğru direksiyon hareketiyle aracımızı gitmek istediğimiz yönde tutabiliriz.

Buradaki püf nokta şudur, aracımızın sağa sola salınımının durduğuna ve istediğimiz yönde gittiğine emin olana dek, basınç uyguladığımız, titreşen fren pedalından ayağımızı kaldırmamak.   

Abi bazen o frene basmak nelere kadir oluyor bir bilseniz :) çoğunlukla sabit gaz işe yarıyor fakat yol virajlı napacaz :) dreksiyonu içe çevirince gaza yüklencez virajın dışına çevirince gazdan çekicez :) ama herşeyden önemli olan kontranın derecesini ayarlamak yoksa toplamak yerine dahada çok dağılır. saygılar....

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #190 : Ekim 23, 2013, 17:43:16 »
İleri sürüş teknikleri egitimindeki notlarım.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #191 : Eylül 18, 2014, 08:32:09 »
Özellikle günümüzde yaygınlaşan VSC(ESP vs.) güvenlik sistemli araçların kullanımında dikkat edilmesi gereken noktaların bilinmesinde fayda var. Bu sayede VSC devreye girdiğinde sürücülerimiz neler yapması gerektiğini bilecektir.

 Örneğin; araç herhangi bir nedenle savrulduğunda ve Vsc devreye girdiğinde direksiyon aracın gitmesini istediğiniz yöne çevrili olmalıdır ki sistem gerekli frenlemeler ile(teknolojisine bağlı olarak tekli ya da çoklu aksa) aracı sizin direksiyon hareketleri ile yönlendirdiğiniz istikamete yönlendirmeye çalışacaktır. Yani istikametinden çıkmak üzere olan ya da çıkan aracı uygun yola Vsc sistemi geri getirmez,  sürücü olarak bunu siz yaparsınız ve Vsc sistemi de size yardım etmeye çalışır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2591 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #192 : Aralık 25, 2014, 20:53:43 »
Özellikle günümüzde yaygınlaşan VSC(ESP vs.) güvenlik sistemli araçların kullanımında dikkat edilmesi gereken noktaların bilinmesinde fayda var. Bu sayede VSC devreye girdiğinde sürücülerimiz neler yapması gerektiğini bilecektir.

 Örneğin; araç herhangi bir nedenle savrulduğunda ve Vsc devreye girdiğinde direksiyon aracın gitmesini istediğiniz yöne çevrili olmalıdır ki sistem gerekli frenlemeler ile(teknolojisine bağlı olarak tekli ya da çoklu aksa) aracı sizin direksiyon hareketleri ile yönlendirdiğiniz istikamete yönlendirmeye çalışacaktır. Yani istikametinden çıkmak üzere olan ya da çıkan aracı uygun yola Vsc sistemi geri getirmez,  sürücü olarak bunu siz yaparsınız ve Vsc sistemi de size yardım etmeye çalışır.

sabah işe giderken hava -5 derece yerde 1 parmak kar var araç iyi gidiyor 90 ı geçmiyorum virajlarda savrulma yok.
yolu yarıladım virajın sonunda 20 metrelik bir köprü var kuzeye bakıyor güneş görmüyor buzlanacağını biliyorum ama sabah mahmurluğu unuttum.
viraja bir girdim köprünün üstüne gelince araç sanki yağın üzerinde hafif kaymaya meyillendi esp ışı yandı.
tırrrrrt diye bir ses titresimi hissediliyor aracı yola soktu.
o anda direksiyonu düz tutmuştum ve faydasını gördüm.
esp siz bir araç olsa allah muhafaza toplaması çok zordu çünkü hızım 85 civarıydı.
dediğiniz hakikaten çok doğru.

şimdi sizlere bir sorum var bu durumda ne yapılır?

-Rampa çıkıyoruz yer buz durduk kalkmaya çalışıyoruz, 2 tekerde buzda olduğu için trc devreye giriyor gazı kesiyor tekerlere gerekli frenlemeyi yapıyor ama 2 tekerde yer tutmuyor..

bu durumda 8-10 sn kadar patinaj çekmesine izin verip patinaj çekerken çıkmasını mı beklemeli yoksa trc kapatıp tekrar kalkmaya mı çalışmalı?
[/u][/b]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2551 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #193 : Aralık 25, 2014, 20:57:53 »
Kullanma kılavuzunda bu gibi durumlar için kapatılmasını tavsiye ediyor  :saygi:

Bu arada geçmiş olsun Allah korumuş  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2591 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #194 : Aralık 25, 2014, 21:16:15 »
Kullanma kılavuzunda bu gibi durumlar için kapatılmasını tavsiye ediyor  :saygi:

Bu arada geçmiş olsun Allah korumuş  :tamam:
saolun hocam,araç için sıkıntı değil ya hakkaten maşallahı var buzda bile stabiliteyi korudu :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #195 : Aralık 25, 2014, 21:25:11 »
Ali bey büyük geçmiş olsun.

Yalnız o şartlarda ben daha yavaş gider köprüyü de 40 la geçerdim.

Arabanız tırt yapmış  :alkis:

demekki karmaşık sistemleri çalışıyor.

Allah muhafaza araba kayıp  bariyere bir değdimi spin atar durup dururken canım arapa bariyerlere çarpa çarba pert olabilirdi.




Mesaj Birleştirildi: Aralık 25, 2014, 21:30:09

şimdi sizlere bir sorum var bu durumda ne yapılır?

-Rampa çıkıyoruz yer buz durduk kalkmaya çalışıyoruz, 2 tekerde buzda olduğu için trc devreye giriyor gazı kesiyor tekerlere gerekli frenlemeyi yapıyor ama 2 tekerde yer tutmuyor..

bu durumda 8-10 sn kadar patinaj çekmesine izin verip patinaj çekerken çıkmasını mı beklemeli yoksa trc kapatıp tekrar kalkmaya mı çalışmalı?
[/b][/i]

Bence trc devrede iken araç harekete daha kolay başlar.

trc arıza olup aracın kendini patinajda zannettiği durumlarda yada drfit gibi eğlence yaparken yada test falan yaparken kapatılmalı.
İki yada tek tekerin kaygan zeminde ise tekerleri bağımsız hale getirmek işi daha da zorlaştırır.
Bence yani.



Mesaj Birleştirildi: Aralık 25, 2014, 22:05:10
işte videosu

Toyota Traction Control System (TRC)
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2591 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #196 : Aralık 25, 2014, 22:38:39 »
Ali bey büyük geçmiş olsun.

Yalnız o şartlarda ben daha yavaş gider köprüyü de 40 la geçerdim.


hocam eski araçlar da kullandım ya da farklı araçlar ama onlarda bilirim yani aracı, huyuna göre kullanırım
ama avensisi aldım alalı sanki bu araç hiç kaymaz bir şey olmaz havasındayım esp devreye girince bile hiç heyecanlanmıyorum biliyorum kaymayacak!
ama bu his çok kötü 4 tekerde giden bir şeye bu kadar güvenmek emin olun psikolojik bir sorun mudur yoksa başka bir şey midir? bilemiyorum.

işin aslı daha dikkatli olmam lazım :-\
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #197 : Aralık 26, 2014, 06:17:04 »
@Ali Serkes (28471) Gecmis olsun. Biraz daha dusuk hizlarda gitmek lazim. En ileri teknik bu.  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 9600
  • Model Yılı: '13
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #198 : Aralık 26, 2014, 08:57:48 »
Ali hocam çok geçmiş olsun..
Doğru söylüyorsunuz bendede aynı araçtan var insana gerçekten güven veriyor
hiç yoldan çıkmayacak gibi gidiyor sanki, yol tutuşu felan
Ama tebbiri elden bırakmamak gerek diye düşünüyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #199 : Aralık 26, 2014, 09:20:59 »
 Gerçekten tecrübe olmuş Ali, sen doğruyu yaparken araçta sana yardım eden bir şeyler olduğunu hissetmek güven verici. Ama hala en önemli sistem biz sürücüleriz, hız da yol şartlarına uygun olmalı, yol şartları bir anda değişebiliyor dediğin gibi ama hızı aynı oranda ayarlamak mümkün olmayabiliyor, bunu unutmamak ve önceden önlem almak en iyisi. Gelecekte, ilerideki yol şartlarını, akıllı yollar ile sürücülere bildirmek en güzeli olacak.

 Yokuşta, her iki lastik de kaygan zeminde ise Trc'yi kapatmak ve 2. viteste kalkış yapmaya çalışmak uygun olur. Bu sırada çok hafif direksiyon hareketleri yapılabilir. Lastik havalarının da sınırlar içinde yüksek olması fayda sağlar.