0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar, yağmurlar başladı, bu konuda İleri Sürüş Teknikleri bölümümüzün gözden geçirilmesinde fayda olduğunu düşünüyorum.
2-ABS ile donatılmış araçlardaki fren mesafesi diğer araçlara göre daha kısa olmasına rağmen bu farklılık yol koşullarına göre değişeceğinden önünüzdeki araçla aranızdaki mesafeyi koruyunuz.3-karlı yollarda, ABS ile donatılmış araçlardaki fren mesafesi diğer araçlara göre daha kısa olmasına rağmen araba daha düşük hızlarda kullanılmalıdır.
2- nolu açıklamanın şu şekilde yazılması gerekir;"2- kuru yollarda, ABS ile donatılmış araçlardaki fren mesafesi diğer araçlara (ABS olmayan) göre daha uzun olacağından, önünüzdeki araçla aranızdaki mesafeyi koruyunuz."Günümüzde hemen hemen her otomobilin ABS fren sistemi olmasına rağmen, ESP henüz her modelde bulunmamaktadır. ESP aslında, aracın önden yada arkadan kaymaya başlamasıyla, önce bir miktar hızı yavaşlatır sonra ABS ve EBD sistemleri vasıtasıyla gerekli tekerleklere frenleme yaptırarak, aracı istenen çizgide tutar. Bu durumda aracı kullanana pek bir iş düşmez. Virajlarda ve düz gidişlerde savrulmalar iki farklı durumlarda oluşur;-Kuru yolda aşırı hızlı girilen virajlar,-Olması gerekenden biraz daha hızlı gidilen ıslak, karlı ve buzlu yollar, virajlar.Peki, bu her iki durumda da savrulmaya başlayan, ESP olmayan ABS'li aracımızla nasıl davranmalıyız?Önce ayağımızı gaz pedalından kaldırıp frene tam güçle basarken aynı anda kontra direksiyon hareketiyle gitmek istediğimiz yönde istikamet almalıyız, böyle davranarak ESP gibi hareket etmiş oluruz. EBD sistemi bize optimum yönlendirme sağlayarak doğru direksiyon hareketiyle aracımızı gitmek istediğimiz yönde tutabiliriz. Buradaki püf nokta şudur, aracımızın sağa sola salınımının durduğuna ve istediğimiz yönde gittiğine emin olana dek, basınç uyguladığımız, titreşen fren pedalından ayağımızı kaldırmamak.
Özellikle günümüzde yaygınlaşan VSC(ESP vs.) güvenlik sistemli araçların kullanımında dikkat edilmesi gereken noktaların bilinmesinde fayda var. Bu sayede VSC devreye girdiğinde sürücülerimiz neler yapması gerektiğini bilecektir. Örneğin; araç herhangi bir nedenle savrulduğunda ve Vsc devreye girdiğinde direksiyon aracın gitmesini istediğiniz yöne çevrili olmalıdır ki sistem gerekli frenlemeler ile(teknolojisine bağlı olarak tekli ya da çoklu aksa) aracı sizin direksiyon hareketleri ile yönlendirdiğiniz istikamete yönlendirmeye çalışacaktır. Yani istikametinden çıkmak üzere olan ya da çıkan aracı uygun yola Vsc sistemi geri getirmez, sürücü olarak bunu siz yaparsınız ve Vsc sistemi de size yardım etmeye çalışır.
Kullanma kılavuzunda bu gibi durumlar için kapatılmasını tavsiye ediyor Bu arada geçmiş olsun Allah korumuş
şimdi sizlere bir sorum var bu durumda ne yapılır?-Rampa çıkıyoruz yer buz durduk kalkmaya çalışıyoruz, 2 tekerde buzda olduğu için trc devreye giriyor gazı kesiyor tekerlere gerekli frenlemeyi yapıyor ama 2 tekerde yer tutmuyor..bu durumda 8-10 sn kadar patinaj çekmesine izin verip patinaj çekerken çıkmasını mı beklemeli yoksa trc kapatıp tekrar kalkmaya mı çalışmalı?[/b][/i]
Ali bey büyük geçmiş olsun. Yalnız o şartlarda ben daha yavaş gider köprüyü de 40 la geçerdim.