Gönderen Konu: ER300'ü neden linç ettik?  (Okunma sayısı 12980 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #40 : Nisan 16, 2015, 11:37:17 »
Yahu arkadaşlar bu ER 300 Turanza'lar bu kadar mı kötü? Madem bu derece kötü üretimden kalkması lazım. Biraz abartıyorsunuz gibime geliyor veya nasıl araba kullanıyorsunuz anlayamadım. Hadi eski arabalarımda kullandığım Bridgestone'leri bir kenara bırakayım. ER 300 Turanza'ları bu arabam ile birlikte 3370 km dir kullanıyorum ve yağmurda da kullandım ve fren yapınca durdum. Savrulma yaşamadım, şeritten çıkmadım, ABS desen devreye girmedi, virajda savrulmadım, gidip de 70 ile girilecek FB stadı arkasında ki keskin viraja 120 ile girersem savrulurum tabi. Eh yani abartı düzeyde de gürültü hissetmedim. Farklı arabalar da kullandım Michelin olsun Goodyear marka olsun farklı lastiklere sahip olan. Ama yani nasıl bu kadar hassassınız anlamış değilim. 21 yıldır araba kullanırım ama bu derece hassas  lastik testi yapmadım. Valla şu yorumlara göre işiniz çok zor. Kullandığım arabalarımın ve diğer kullandığım arabaların son hızlarına da çıktım.

Hepinize iyi sürüşler. Bence yediğiniz yemeğin içinde sinek aramaya benzemiş bu durum. Bir başkasına göre de MICHELIN berbat lastiktir, diğerine göre CONTINENTAL..! Bu böyle uzar gider.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Toyota Club Türkiye

Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #40 : Nisan 16, 2015, 11:37:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #41 : Nisan 16, 2015, 11:59:39 »



Burak abi bence ilk 3 bin km gore karar verme,arabayi ilk aldigimda bende memnundum hatta dedim ki ne guzel hic yamalari falan hissettirmiyordu,ama 15-20 binden sonra aşiri sertlesti.Ama bu kadar memnun olmayan kisiler varken bence bize de hak vermelisin.Zaten markalar farkli goruslere sahip insanlar icin vardir.Ben toyotayi marka araci severim,baskasina uymaz o da gider opel i sever bunun gibi birsey. [emoji4]

2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #42 : Nisan 16, 2015, 12:06:13 »
Nette aratınca bu lastikle tam tersi 50 - 60 bin km yol yapıp memnun kalan da var. Sadece gürültüsünden muzdaripler.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 306 kere teşekkür etti
  • 336 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #43 : Nisan 16, 2015, 12:39:09 »
Zaten taksici lAstiği diye geçer bunlar. 100000 kullanan tanıdıklar var. Uzun ömürlü ama konfor ve güvenlikten yoksun.
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #44 : Nisan 16, 2015, 13:08:38 »
tamamen sürüş zevki ile alakalı, bende kullandım bir ara,evet memnun kalmadım ama öyle iğrenç de değildi bence.Her sürücü bizim kadar dikkat edemiyor veya bir beklenti içinde olmayabiliyor.
Şu andaki aracımda yokohoma var,bundan da alırken değiştirim dedim sonra bir şans verdim ama pek memnun kalmadım,anladım ki benim sürüş zevkime yumuşak lastik hitap ediyor yani michelin :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #45 : Nisan 16, 2015, 13:14:18 »
Michelin in hatirlamadigim bi modeli olan 2005 corollamiza turanza er300 almistik. Cok ciddi konfor farki vardi.  Netteki yorumlara bakarak aldik ama arabanin sertligi rahatsiz ediyordu. Arabanin fren mesafesindeki ciddi uzamadan da rahatsiz olmustum ama bunun bana kaza yaptiracagi hic aklima gelmezdi. Onumdeki fluance bi anda durdu ve tahminim kadar surede duramayip gittim arkadan carptim. Benim farim kirildi ona bise olmamisti. O esnada yanimda oturan arkadasim bi araba nasil bu kadar kayar ben toyotanin hangi modeli olursa olsun boyle fren mesafesi oldugunu bilmezdim bu acidan kotuymus dedi. Bende lastik soyle boyle diye izaha gerek duymadim. Cunku anlatmak guc. Onemli olan can sagligidir. Uzun omur bi noktadan sonra hic mesele degil
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #46 : Nisan 16, 2015, 14:36:25 »
Yahu arkadaşlar bu ER 300 Turanza'lar bu kadar mı kötü? Madem bu derece kötü üretimden kalkması lazım. Biraz abartıyorsunuz gibime geliyor veya nasıl araba kullanıyorsunuz anlayamadım. Hadi eski arabalarımda kullandığım Bridgestone'leri bir kenara bırakayım. ER 300 Turanza'ları bu arabam ile birlikte 3370 km dir kullanıyorum ve yağmurda da kullandım ve fren yapınca durdum. Savrulma yaşamadım, şeritten çıkmadım, ABS desen devreye girmedi, virajda savrulmadım, gidip de 70 ile girilecek FB stadı arkasında ki keskin viraja 120 ile girersem savrulurum tabi. Eh yani abartı düzeyde de gürültü hissetmedim. Farklı arabalar da kullandım Michelin olsun Goodyear marka olsun farklı lastiklere sahip olan. Ama yani nasıl bu kadar hassassınız anlamış değilim. 21 yıldır araba kullanırım ama bu derece hassas  lastik testi yapmadım. Valla şu yorumlara göre işiniz çok zor. Kullandığım arabalarımın ve diğer kullandığım arabaların son hızlarına da çıktım.

Hepinize iyi sürüşler. Bence yediğiniz yemeğin içinde sinek aramaya benzemiş bu durum. Bir başkasına göre de MICHELIN berbat lastiktir, diğerine göre CONTINENTAL..! Bu böyle uzar gider.
Lastigin 2. Senesinde gözlemlerini isteyecegim abim senden :)
Benim 2012 uretimi er300. 27 bin kmlik lastigim.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 306 kere teşekkür etti
  • 336 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #47 : Nisan 16, 2015, 15:36:52 »
Mübarek dolma lastik !!! bırak dişlerin durmasını vida bile işlememiş :rofl:
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #48 : Nisan 16, 2015, 16:09:56 »
Lastik değil sert plastik 27 bin km yapmış bi 27 bin daha yapsa bir şey değişmez .:D
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #49 : Nisan 16, 2015, 16:38:25 »
Hiç kimse tartışma konusu almazsa sevinirm. Ricam budur.

ER300 lerle ile gelen ae101 imi kullanıyorum. Öncelikle net bilgi vereyim lastikler 2009 da alınmış ve tahminen 60000 km yi geçmiştir. Bu lastikleri farklı arabada da kullandım gerçi ama bunda da geldi. Yorgun ama hala inatla az biraz aşınmayla kullanıyorum. İstanbul da karda kullandım, yazın sıcağında patikalardan geçtim Maşallah taşş. lastik ısınmıyor gerçekten. Hatta yaklaşık 4 aydır sol ön lastikte bir vida ile yaşamımıza devam ediyoruz. Lastik çok sert arkadaşlar, ama sağlam. Deseni de çok güzel bence.

Özetle; denildiği gibi sert lastik, yol tutuşu çok başarılı değil, gürültüsü hatrı sayılır derece duyuluyor. Sağlam... Sağlam lastik.

Son 4 aydır vidayla yaşıyor hayırlısıyla zarar görse de değiştirsem diye bekliyorum. Tahmin ediyorum biraz daha kullansam gençleşip sıfır haline dönecek haytalar (işleyen demir ışıldar hesabı).

 Bu arada pek araştırmadım ama; 185/65/14r falken istiyorum. 175 yerine 185'te karar kıldım. Kullananlardan bilgi alabilsem memnun olurum. Bu falken petlas fabrikasında mı üretiliyor, ortaklık mı var.... Valla dedikodu, dedikodu, hurafe bilmem birşeyler... Net bilgi istiyorum "bilenlerden". Vesselam.

Okuyana cevap verene teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #50 : Nisan 16, 2015, 16:47:19 »

 Bu arada pek araştırmadım ama; 185/65/14r falken istiyorum. 175 yerine 185'te karar kıldım. Kullananlardan bilgi alabilsem memnun olurum. Bu falken petlas fabrikasında mı üretiliyor, ortaklık mı var.... Valla dedikodu, dedikodu, hurafe bilmem birşeyler... Net bilgi istiyorum "bilenlerden". Vesselam.

Okuyana cevap verene teşekkürler...
falken japon firması petlasla ilgisi yok bildiğim kadarıyla..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #51 : Nisan 16, 2015, 20:23:48 »
Allah kimseyi Auriste Turanza kullanacak hale düşürmesin derim abi.Beni en iyi sen anlarsin.52 bin km deki lastiklerim hala disleri vardi ya.[emoji1] Ki sayisiz el freni,patinaj,hor kullanima rağmen.
Şubatta muayeneye girdik 8 mm diş derinliği vardı hala :D sanki lastik değil de tahtadan koymuşlar oraya da kağnı tekerleği gibi erimiyo hiç :D İlkenin fotodaki kadar değil benimkiler ama çok da aşırı bi farkımız yok. O fark da İlkenin el frenini birazcık fazla kullanmasından :rofl:
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #52 : Nisan 16, 2015, 20:32:46 »
Güvenlik

Kuru zeminde frenleme   8,1 /10
Islak zeminde frenleme   6,8 /10
Islak zeminde yol tutuşu   8,3 /10
Suda kızaklama   7,5 /10
Konfor

Yol tutuşu   9,1 /10
Yol pürüzlerini kavrama   8 /10
Yuvarlanma gürültüsü   5,7 /10
Tasarruf

Kullanım ömrü   6,3 /10
Yakıt tasarrufu   4,2 /10
               Rezulteo test sonuçları bunlar.O kadar da kötü değil.Linçlik bir lastik olduğunu düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #53 : Nisan 16, 2015, 21:36:34 »
Güvenlik

Kuru zeminde frenleme   8,1 /10
Islak zeminde frenleme   6,8 /10
Islak zeminde yol tutuşu   8,3 /10
Suda kızaklama   7,5 /10
Konfor

Yol tutuşu   9,1 /10
Yol pürüzlerini kavrama   8 /10
Yuvarlanma gürültüsü   5,7 /10
Tasarruf

Kullanım ömrü   6,3 /10
Yakıt tasarrufu   4,2 /10
               Rezulteo test sonuçları bunlar.O kadar da kötü değil.Linçlik bir lastik olduğunu düşünmüyorum.
Yol tutuş ve yol pürüzlerini kavrama disiplinindeki puanlarının külliyen palavra olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. [emoji4] Isınınca durum biraz iyileşiyor ama ısıtması zor bir lastik. Herhangi bir Potenza ile aradaki fiyat farkı ne kadar bilmiyorum ama Bridgestone alıncaksa bu Potenza olmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #54 : Nisan 16, 2015, 21:44:25 »


İlkenin fotodaki kadar değil benimkiler ama çok da aşırı bi farkımız yok. O fark da İlkenin el frenini birazcık fazla kullanmasından :rofl:

:rofl:
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #55 : Nisan 16, 2015, 21:54:04 »
Lastigin 2. Senesinde gözlemlerini isteyecegim abim senden :)
Benim 2012 uretimi er300. 27 bin kmlik lastigim.

O vidayı bilerek oraya yerleştirdiniz değil mi? [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #56 : Nisan 16, 2015, 22:01:09 »
O vidayı bilerek oraya yerleştirdiniz değil mi? [emoji4]
Yok vida battigi icin cekmistim fotoyu :)
Pedere atmistim fotografi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #57 : Nisan 16, 2015, 22:04:37 »
Kafama birşey takıldı. Lastiği alırken senesine üretildiği haftasına kadar bakıp en yeni lastiği almaya çalışıyoruz ama nedense arabaya taktıktan sonra neden bu durumu hiç önemsemiyoruz merak ediyorum.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #58 : Nisan 16, 2015, 22:30:14 »


Kafama birşey takıldı. Lastiği alırken senesine üretildiği haftasına kadar bakıp en yeni lastiği almaya çalışıyoruz ama nedense arabaya taktıktan sonra neden bu durumu hiç önemsemiyoruz merak ediyorum.

Dediginden birsey anlayamadim abim. Lastigi araca taktiktan sonra niye tekrar tarihe bakalimki alirken baktik ustune 5 sene koyup ona gore tarih belirledik kafamizda. Mesela ben arkalardaki turanzalari 2017 de veya 50 bin kmde yenileyecegim. Ondeki egpleri 2019 da veya 50 bin kmde yenileyecegim
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: ER300'ü neden linç ettik?
« Yanıtla #59 : Nisan 16, 2015, 23:30:57 »

Dediginden birsey anlayamadim abim. Lastigi araca taktiktan sonra niye tekrar tarihe bakalimki alirken baktik ustune 5 sene koyup ona gore tarih belirledik kafamizda. Mesela ben arkalardaki turanzalari 2017 de veya 50 bin kmde yenileyecegim. Ondeki egpleri 2019 da veya 50 bin kmde yenileyecegim
Ilke neden önler ayrı marka, arkalar ayrı marka, farkındaysan desen de demiyorum niye ayrı marka, bunun çok büyük bir güvenlik zafiyeti olduğunu eminim biliyorsundur!
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)