Gönderen Konu: APEXI Spor yay  (Okunma sayısı 31434 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #40 : Ocak 16, 2015, 09:01:21 »
@Yüksel IŞIK (26882) Bende diyordum ki bu Yüksel'in sesi epeydir çıkmıyor. Yaylarla geri döndü. :) Birde Apex ve Apexi diye iki ayrı marka var Yüksel, Apex daha kötü olanı aman dikkat et.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #40 : Ocak 16, 2015, 09:01:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #41 : Ocak 16, 2015, 09:38:41 »
 İşin bir çok farklı parametresi var Yüksel.
Öncelikle sadece görüntü için bu işlemi yapmak sağlıklı olmaz.
Yay markasında karar vermen güzel olmuş.
Ebat konusunda; eğer 3.5cm kullanırsan mevcut amortisörler en az oranda etkilenir tabi yayın sertliğine de bağlı olarak. Tam bir sistem düşünüyorsan amortisörleri de, bu işin piri olanlar ile değiştirebilirsin. Diğer yandan 2cm lik alçalma bile araçta önemli değişikliklere neden olur. Fazla alçaltman düz yolda yol tutuşu arttırırken(yay sertliği de önemli) olası çukur ya da kasislerde tam tersi aşırı zıplamalara neden olabilir, bu virajda denk gelirse tehlikeli de olabilir.
Murat'a da katılıyorum bu arada, insan arzuları ile uzun vadeli düşünceleri arasında kalabilir. Keyfini çıkar ama ileriyi de unutma.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #42 : Ocak 16, 2015, 14:19:22 »
Aile ile kullanılıyorsa direk eibach 3.5 daha üstü olamaz abi ciddi sürtme  yaşarsın
Deneme-yanılma yöntemiyle gitmek daha doğru olacak Ercüment.
Zira yayın markasından markasına sertlik oranı değişiyor. Ona istinaden hangi yayın kaç CM düşüreceğini bilmiyoruz.

@Yüksel IŞIK (26882) Bende diyordum ki bu Yüksel'in sesi epeydir çıkmıyor. Yaylarla geri döndü. :) Birde Apex ve Apexi diye iki ayrı marka var Yüksel, Apex daha kötü olanı aman dikkat et.
Mekanikle biraz zaman kaybettikten sonra sıra kozmetiğe geldi abi. :)

Abi, işin aslı bu APEXI'ler, APEX'lerin çakmasıymış. Ben de senin dediğinin tam tersini duydum.

Bugün bir kaç satıcıyla sahibinden.com üzerinden iletişime geçtiğimde Alman malı Tunzero yaylarını tavsiye ettiler.
Benim kasa için 4 CM'liğin fiyatı 249,00 TL.

http://www.autotunn.com/Tunzero-Toyota-Corolla-Spor-Yay-2005-sonrasi-20-yil-Garanti-Alman,PR-2050.html

İşin bir çok farklı parametresi var Yüksel.
Öncelikle sadece görüntü için bu işlemi yapmak sağlıklı olmaz.
Yay markasında karar vermen güzel olmuş.
Ebat konusunda; eğer 3.5cm kullanırsan mevcut amortisörler en az oranda etkilenir tabi yayın sertliğine de bağlı olarak. Tam bir sistem düşünüyorsan amortisörleri de, bu işin piri olanlar ile değiştirebilirsin. Diğer yandan 2cm lik alçalma bile araçta önemli değişikliklere neden olur. Fazla alçaltman düz yolda yol tutuşu arttırırken(yay sertliği de önemli) olası çukur ya da kasislerde tam tersi aşırı zıplamalara neden olabilir, bu virajda denk gelirse tehlikeli de olabilir.
Murat'a da katılıyorum bu arada, insan arzuları ile uzun vadeli düşünceleri arasında kalabilir. Keyfini çıkar ama ileriyi de unutma.
Amortisörler daha sonraki aşamada düşünülebilir Hakan abi.
Şu an için o denli büyük bir modifikasyon yapılmayacağından amortisör işi benim için fuzulî diyebilirim. :)

Abi, Ercüment'e de yazdığım gibi en güzel yöntem deneme-yanılma yöntemi olacak.
Satıcıyla konuştuğumda Tunzero yaylar için memnuniyetsizlik sonrası iade edilebileceğinin garantisini verdi. Dediğin gibi zıplama, sekme durumu olursa daha doğrusu umduğumdan kötü olursa başka markalara yöneleceğim.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #43 : Ocak 16, 2015, 15:03:51 »
Abi aile ile kullanıyorsan eibach biçikmiş kaftan 3.5 cm diyor ama 3 cm düşürüyor belli zaman içindede yay biraz daha oturma yaptığı için alçalıyor araç yay sertliği konusunda da en konforlu yay eibachtır.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #44 : Ocak 16, 2015, 15:21:46 »
Yayi taktiktan sonra 10 gün araba dolu gez abi direk oturur yaylarin :lol: saka bi yana taktiktan sonra arka biraz havada kalir arkadasim taktirmisti pres atirmayi dusunuyodu dedim bekle dusucek oturcak  15 20 gün sonra 2 parmak giriyodu sanirim lastikle camurluk arasina
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #45 : Ocak 16, 2015, 17:19:58 »


Yahu ne gerek var, arabanın dengesini bozmaya, gereksiz masraflardan kaçın bence. Paranı biriktir , su akarken doldurulur  :kötü: :kötü:

Anıl bu yorumu sevdi .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #46 : Ocak 17, 2015, 03:13:32 »
bilen bilir ben eskiden e30 kullanıyordum. önler 8 arkalar 7 veya 6 basıktı.birkere olsun sürttünüzmü zarar verdiniz mi deyin.tabikide hayır.aracıma genelde en fazla 3 kişi biner.tek yaptığım şey dikkatli gezmekti.kasisler çukurlardan hep kaçtım.bukadar basık tavsiye etmem örnek oluşturmasın onu söyliyim de yanlış anlaşılmasın. bunu şunun için söledim ben şimdi bile kasisten geçerken neredeyse 1.vitese düşüyorum alışkanlık olmuş artık.kasisden çukurdan yavaş geçtikçe bmw ile 8lik düşürdüğüm aracı sürtmedikten sonra 3,4lugu 4lük yayı sürtmeyi unutun derim.gerçekten o sürtme olayı çok abartılıyor. yay markasına gelince linki bende inceleyip bir kaç şey paylaşcam zaten yüksel ile birlikte haraket ederiz sanırım.

Ama yay markasına ve sertliğine göre düşme oranları değişiyor.sırf konfor düşünülüyorsa eicbach 3,5luk(düşürebilene ne mutlu onu)onun dışındakiler biraz daha basık duruyor.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 17, 2015, 03:15:37
Deneme-yanılma yöntemiyle gitmek daha doğru olacak Ercüment.
Zira yayın markasından markasına sertlik oranı değişiyor. Ona istinaden hangi yayın kaç CM düşüreceğini bilmiyoruz.
Mekanikle biraz zaman kaybettikten sonra sıra kozmetiğe geldi abi. :)

Abi, işin aslı bu APEXI'ler, APEX'lerin çakmasıymış. Ben de senin dediğinin tam tersini duydum.

Bugün bir kaç satıcıyla sahibinden.com üzerinden iletişime geçtiğimde Alman malı Tunzero yaylarını tavsiye ettiler.
Benim kasa için 4 CM'liğin fiyatı 249,00 TL.

http://www.autotunn.com/Tunzero-Toyota-Corolla-Spor-Yay-2005-sonrasi-20-yil-Garanti-Alman,PR-2050.html
Amortisörler daha sonraki aşamada düşünülebilir Hakan abi.
Şu an için o denli büyük bir modifikasyon yapılmayacağından amortisör işi benim için fuzulî diyebilirim. :)

Abi, Ercüment'e de yazdığım gibi en güzel yöntem deneme-yanılma yöntemi olacak.
Satıcıyla konuştuğumda Tunzero yaylar için memnuniyetsizlik sonrası iade edilebileceğinin garantisini verdi. Dediğin gibi zıplama, sekme durumu olursa daha doğrusu umduğumdan kötü olursa başka markalara yöneleceğim.

bu yay markasını ilk defa duydum??

Mesaj Birleştirildi: Ocak 17, 2015, 03:17:29
Benim araçtada yay yok. Fakat araştırırken apexi hiç bakmadım. Hep eibach baktım.

3.5   3 indirir

4 lük  3.5 herhalde  heryerde böyle yazıyor.

çoğu yay böle.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 17, 2015, 03:41:55
Piyasada çoğu markanın sahtesi dolaşıyor.
Böyle güvenilir yer bulmak güzel.

Bizim araçlarda arka taraf daha basık gibi geliyor. Tam tersi olması gerekirken, burun havada kalıyor.

http://www.sanalpazar.com/Red-Eagle-Toyota-Corolla-35cm.spor-Yay-Seti-2002-2008__isp33813164

Apex çok önermem ama 4'lük iyi oluyor.




Mesaj Birleştirildi: Ocak 17, 2015, 03:42:33
En güzeli ve garantisi 4'lük olacak gibi geliyor bana da.Değil mi ?  :rofl:

1.000,00 TL harcasam tanıyamacağız.

https://www.youtube.com/watch?v=wqRlZ6yuZTM

ufuk abi nekadar fiyat verdi? yada getircek mi?
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #47 : Ocak 17, 2015, 10:16:24 »
Abi aile ile kullanıyorsan eibach biçikmiş kaftan 3.5 cm diyor ama 3 cm düşürüyor belli zaman içindede yay biraz daha oturma yaptığı için alçalıyor araç yay sertliği konusunda da en konforlu yay eibachtır.

Yani bizim iki e12 yide test eden biri olarak Ercü konuşabilir :D Ercü de araçlarda spor yay olduguna inanamayanlardan eibach candır der susarımmm ::) ::)

Ogün yalnız bizim şimdiki araçta 3.5 luk yaylar 4ten bile fazla indirdi :P :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #48 : Ocak 17, 2015, 10:57:30 »
Yani bizim iki e12 yide test eden biri olarak Ercü konuşabilir :D Ercü de araçlarda spor yay olduguna inanamayanlardan eibach candır der susarımmm ::) ::)

Ogün yalnız bizim şimdiki araçta 3.5 luk yaylar 4ten bile fazla indirdi :P :P
Psikolojiktir o
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #49 : Ocak 17, 2015, 11:04:31 »
Hangisi o psikolojik olan?

Gerçi farketmez hangisine diyorsan hodri meydan mal burda gel buyur misafirimiz ol psikolojik mi mekanik mi genetik mi deneyebilirsin ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #50 : Ocak 17, 2015, 11:21:02 »
Bende bu konunun cimriliği olmaması gerektiğini düşünenlerdenim. Eibach pro kit der susarım :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 271 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #51 : Ocak 17, 2015, 11:47:10 »
Eıbach kesinlikle öneririm. Ben BMW'mde kullandım Arkalara 235 Lastik koydum Jantlar 18 '' Arka koltukta 3 kişi deneme amaçlı oturdu ve kesinlikle sürtme yapmadı. Ölçüler 3,5 cm- 5 cm.
Arabayı alçaltınca daha bi dikkat ediyosun daha yavaaş yavaaş gidiyosun güzel oluo:)
Benim gibi çok dikkat ediyorsan eğer aracına Tümseklerden geçerken arkadan gelen kornalara aldırış etme:)Alışınca sürtmeyecek yerde bile çapraz geçiyosun.

Kışlıklardan kurtulunca Aynı setin Corolla uyumlusunu uygulayacağımm Ben çok memnunum.

Birde görüntü koyalım Marka FArklı ama Olsun.

CGZ///M
SERCAN YILDIZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #52 : Ocak 17, 2015, 11:52:05 »
Hangisi o psikolojik olan?

Gerçi farketmez hangisine diyorsan hodri meydan mal burda gel buyur misafirimiz ol psikolojik mi mekanik mi genetik mi deneyebilirsin ;)
İnanmiyorum..... hayretle izliyorum dönen muhabeti....
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #53 : Ocak 17, 2015, 11:53:20 »
Eıbach kesinlikle öneririm. Ben BMW'mde kullandım Arkalara 235 Lastik koydum Jantlar 18 '' Arka koltukta 3 kişi deneme amaçlı oturdu ve kesinlikle sürtme yapmadı. Ölçüler 3,5 cm- 5 cm.
Arabayı alçaltınca daha bi dikkat ediyosun daha yavaaş yavaaş gidiyosun güzel oluo:)
Benim gibi çok dikkat ediyorsan eğer aracına Tümseklerden geçerken arkadan gelen kornalara aldırış etme:)Alışınca sürtmeyecek yerde bile çapraz geçiyosun.

Kışlıklardan kurtulunca Aynı setin Corolla uyumlusunu uygulayacağımm Ben çok memnunum.

Birde görüntü koyalım Marka FArklı ama Olsun.

CGZ///M

Güzel düşmüş araba  :)
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 271 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #54 : Ocak 17, 2015, 12:26:26 »
Güzel düşmüş araba  :)

Tam Ayarında Ne yüksek ne alçak :tamam:
SERCAN YILDIZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #55 : Ocak 17, 2015, 12:29:48 »
Tam Ayarında Ne yüksek ne alçak :tamam:
Bende stok yay olmasina ragmen bazen kaptiriyom kendimi capraz geciyom cogu yerden :rofl: bmw kaç binde
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 271 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #56 : Ocak 17, 2015, 12:40:19 »
Bende stok yay olmasina ragmen bazen kaptiriyom kendimi capraz geciyom cogu yerden :rofl: bmw kaç binde

155.000 binde 2005 model FAcelift
SERCAN YILDIZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #57 : Ocak 17, 2015, 12:56:01 »
En güzeli, en mantıklısı tabii ki Eibach ama imkanlar malum...
Yoksa biliyorsunuz her şeyin en güzelini, en kalitelisini almaya çalışırım.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #58 : Ocak 17, 2015, 12:57:47 »
Ben 5 kişi dolu iken düz geçemiyorum , çok alçak mı oluyor, bir kere tümseği fark etmedim frenledim ama hızım düşmedi altını sürter diye beklerken arkadakilerin kafası tavana değmiş :)
Ülkemizde ne tümsekler var :) ama bir kere bir okul bahçesinden çıkarken haaaaart etti ama içim nasıl cız etti.
Eibach hayalim var para biriktirsem alırım ama işte sonrası :(
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #59 : Ocak 17, 2015, 12:58:20 »
ufuk abi nekadar fiyat verdi? yada getircek mi?
UFUK abimizin babası kalp krizi geçirmiş, dün görüşebildik.
Müsait olduğu zaman MİTSİMOTO hakkında fiyat bilgisini paylaşacak.
1.6 VVT-i