Gönderen Konu: APEXI Spor yay  (Okunma sayısı 31435 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #200 : Şubat 27, 2015, 15:42:22 »
"coil takip evin onunde iyice basmak sokakda gezerken kaldirmak bana sacma geliyor acikcasi.madem ben bununla sokakda gezmicem sirf kapimin onunde oyle dursun diye okadar parayi sahsen ben vermem."
Bu cümleyi kurmanızdaki neden nedir inanın hiç anlamış değilim, bahsetmeye çalıştığınız sistem air süspansiyon değilse coil takanların hangisi evinin önünde iyice basıp sokakda gezmek için de tekrar kaldırma zahmetinde bulunuyor acaba çok merak ediyorum, öyle yapanlar varsa inanın ben hiç görmedim göreceğimi sanmam da..
Göreceğimi sanmam da demişken, sizin yazdığınız "Yuksek hizlarda coil ile basiliyken arac sehir icinde viraj alan ben gormedim sanmiyorumda gorecegimi :)" cümlenizi destekleyici tek bir teknik veriye bugüne kadar rastlamadığım gibi yaptığım araştırmalarda kaliteli coilover'ların özelliklerine bağlı olarak da yaya oranla daha üstün yol tutuş özelliği kattığı yorumlarını fazlasıyla okudum.. Ve bundan sebeptir ki; "coil ile giden arabalara bak basikken hepsi sag seritte yavas yavas gider.sebebi bi araci gostermek ikinciside o alcaklikta hiz yapma riskine girmemesi" tezinizin "aracı göstermek"le olan kısmı şahsi zevklerle alakalı olup diğer kısmının sadece şahsi yorumunuz olduğu düşünülebilir..
Aracın yol tutuşu konusu sadece yay-coilover kıyaslamasıyla sonuca vardıralacak bir durum olmamakla birlikte, lastiklerin havasından tutun da orjinal amortisöre spor yayın takılıp takılmamasına, koni kullanılacaksa hangi koninin daha iyi oluşuna, coiloverdaki yükseklik yeterliliği hesaplamasına, sürücünün viraja girme kabiliyetine, en ideal amortisör sertliğine gibi pek çok çeşit etkenle alakalıdır..

Ender Bey ben size coil ve air kullananların çoğunluğu ile ilgili bilgi verdim sadece.coil ile birlikte aracı ne kadar bastırmayı düşünüyorsunuz? 5 mi 3 mü 8 mi? Bunların hepsi yayla mevcut.eger daha fazlası ise evet coil en güzel çözümdür ama hiç 8-9 basılmış araba kullandınız mı? kullanmış biri olarak söylüyorum evet yüksek hızlarda kullanamadım çukurlardan tümseklerden vs vs kaçıcam diye.tez ise bu evet tezimin arkasındayım bu konuda ankaraya herkezi beklerim çünkü çevremdeki her araba basık coil air yay hangisi isterseniz mevcut.

Teknik veriye rastladınızmı bilmem ama rastlamak istiyorsanız sanayiye bakabilirsiniz.bizim yollarımız yüksek hızlarda okadar basık arabalar ile viraj almaya uygun değil.aracın viraj almıcağından değil yollar o alçaklığa uygun olmadıgı için.

Ama hala aynı şeyi söylüyorum yay kullanmadan coili kullanmak şahsi fikrim olarak dogru değil.oldukça pahalı bir sistem ve basık araç kullanmaya yayla başlayıp coilde daha titiz davranılmasını sağlamak için
2002 corolla sol vvt-i

Toyota Club Türkiye

Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #200 : Şubat 27, 2015, 15:42:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Elif Tuning Oto Aksesuar
    • ElifTuning Oto Aksesuar
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '14
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #201 : Şubat 27, 2015, 17:29:32 »
Bence en iyi yay H&R yada voglant yaylarda H&R de her yay malesef bulunmuyor ancak yayları sertlik ve konfor açısından şuanda bence en iyi marka
Uğur Öztürk

www.eliftuning.com
ugur@eliftuning.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #202 : Şubat 27, 2015, 20:26:42 »
"coil takip evin onunde iyice basmak sokakda gezerken kaldirmak bana sacma geliyor acikcasi.madem ben bununla sokakda gezmicem sirf kapimin onunde oyle dursun diye okadar parayi sahsen ben vermem."
Bu cümleyi kurmanızdaki neden nedir inanın hiç anlamış değilim, bahsetmeye çalıştığınız sistem air süspansiyon değilse coil takanların hangisi evinin önünde iyice basıp sokakda gezmek için de tekrar kaldırma zahmetinde bulunuyor acaba çok merak ediyorum, öyle yapanlar varsa inanın ben hiç görmedim göreceğimi sanmam da..
Göreceğimi sanmam da demişken, sizin yazdığınız "Yuksek hizlarda coil ile basiliyken arac sehir icinde viraj alan ben gormedim sanmiyorumda gorecegimi :)" cümlenizi destekleyici tek bir teknik veriye bugüne kadar rastlamadığım gibi yaptığım araştırmalarda kaliteli coilover'ların özelliklerine bağlı olarak da yaya oranla daha üstün yol tutuş özelliği kattığı yorumlarını fazlasıyla okudum.. Ve bundan sebeptir ki; "coil ile giden arabalara bak basikken hepsi sag seritte yavas yavas gider.sebebi bi araci gostermek ikinciside o alcaklikta hiz yapma riskine girmemesi" tezinizin "aracı göstermek"le olan kısmı şahsi zevklerle alakalı olup diğer kısmının sadece şahsi yorumunuz olduğu düşünülebilir..
Aracın yol tutuşu konusu sadece yay-coilover kıyaslamasıyla sonuca vardıralacak bir durum olmamakla birlikte, lastiklerin havasından tutun da orjinal amortisöre spor yayın takılıp takılmamasına, koni kullanılacaksa hangi koninin daha iyi oluşuna, coiloverdaki yükseklik yeterliliği hesaplamasına, sürücünün viraja girme kabiliyetine, en ideal amortisör sertliğine gibi pek çok çeşit etkenle alakalıdır..

+1000000000 bende tam bunlara deginecektim cok dogru tespitler.

coilli araclarin sagdan gitmesinin sebebi hizli giderken aracin altini surtmemek icindir .

coil takmis bir arac esneme payi cok dusuktur ve virajlarda dunyanin kanunu olan merkez kac kuvvetine daha az maruz kalir keza kasa az esnedigi icin daha iyi yolu kavrar ve daha hizli viraji alir.

ama yumusak standart yayli amortisorlu bir arac virajda merkez kac nedeni ile yaylari esneyince kasada o yone yatar ve aracin dengesini bozar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #203 : Şubat 27, 2015, 20:47:51 »
Hayir neyi ispat etmeye calisiyorsunuz onu anlamadim ben. Tam tersini iddaa eden mi oldu. Buyrun soldan gidin yuksek hizla alin virajinizi cekin videoya gorelim bi nasil aliniyormus.yapamadigimizi yapin bi. Sanki aksini iddaa etmisim gibi niye sagdan gider die soruyorsunuz sag tarafin duzgunlugu egimi ile sol tarafinki bir mi. Illa tek tek detaylimi yazacaz yazmak istedigimizi.

para benden cikmiyor arkadaslar isterseniz 10 basin arabanizi soldan alin virajinizi sanayiden yazarsiniz illaki bi gun.boylelikle bir veri daha kazanmis oluruz.coil ile gezmek yay ile gezmek bir ise zaten tartismaya gerek yok. Yay kullanmayan adamada coil onermeyin ayrica yazik olur cebindeki paraya dogru yonlendirin insanlari.bi o sertlige alissin ondan sonra coile gecsin.acik acik yazalimda anlasilsin nedemek istedigimiz yoksa anlasilmayacak cunku
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #204 : Şubat 27, 2015, 20:56:38 »
Ogun sen kendindemisin ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #205 : Şubat 27, 2015, 20:57:07 »
"coil takip evin onunde iyice basmak sokakda gezerken kaldirmak bana sacma geliyor acikcasi.madem ben bununla sokakda gezmicem sirf kapimin onunde oyle dursun diye okadar parayi sahsen ben vermem."
Bu cümleyi kurmanızdaki neden nedir inanın hiç anlamış değilim, bahsetmeye çalıştığınız sistem air süspansiyon değilse coil takanların hangisi evinin önünde iyice basıp sokakda gezmek için de tekrar kaldırma zahmetinde bulunuyor acaba çok merak ediyorum, öyle yapanlar varsa inanın ben hiç görmedim göreceğimi sanmam da..
Göreceğimi sanmam da demişken, sizin yazdığınız "Yuksek hizlarda coil ile basiliyken arac sehir icinde viraj alan ben gormedim sanmiyorumda gorecegimi :)" cümlenizi destekleyici tek bir teknik veriye bugüne kadar rastlamadığım gibi yaptığım araştırmalarda kaliteli coilover'ların özelliklerine bağlı olarak da yaya oranla daha üstün yol tutuş özelliği kattığı yorumlarını fazlasıyla okudum.. Ve bundan sebeptir ki; "coil ile giden arabalara bak basikken hepsi sag seritte yavas yavas gider.sebebi bi araci gostermek ikinciside o alcaklikta hiz yapma riskine girmemesi" tezinizin "aracı göstermek"le olan kısmı şahsi zevklerle alakalı olup diğer kısmının sadece şahsi yorumunuz olduğu düşünülebilir..
Aracın yol tutuşu konusu sadece yay-coilover kıyaslamasıyla sonuca vardıralacak bir durum olmamakla birlikte, lastiklerin havasından tutun da orjinal amortisöre spor yayın takılıp takılmamasına, koni kullanılacaksa hangi koninin daha iyi oluşuna, coiloverdaki yükseklik yeterliliği hesaplamasına, sürücünün viraja girme kabiliyetine, en ideal amortisör sertliğine gibi pek çok çeşit etkenle alakalıdır..
Gecmiş aylarda olan tuning fuarinda otoport taki araçlarin bi kismi airli bi kismi coil ve yayliydi bi polo elinde bijon anahtari aracinin lastigini sokup yukselti  , sadece bir örnektir
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #206 : Şubat 27, 2015, 21:05:14 »
Ogun sen kendindemisin ?

mesut abi beni bilirsen. Ben kolay kolay yukselmem. Ama anlamadim yani arkadas neyi ispat etmeye calisiyor.sehir icinde coil ile yuksek hizda viraj alacak kabiliyette bir arkadas var ise tanismak isterim ben. Coil ile yay farkli seyler esnemeleri farkli sertlikleri alcakliklari herseyi farkli.ben bunlari detayli olmasada yazmisim yazmamisim gibi ustunden geciyor abim yani anlamadim ben olayi. Daha yay kullanmamis birine niye coil yonlendirilmesi yapiyor onu hic anlamis degilim.3.5luk bile takinca aradaki farki anlayacak sedanlarin egzozlari l egzoz yere yakin yasayacak yuksel onuda. Detaya indikce yay kullanmasi avantajina ilk asamada hemen coil oneriliyor birde sorgulaniyor dedigim gibi hissediyorum. Anlasilmadigi icin degil direk sorgulanior.

Anlatabildimmi abi demek istedigimi.sabrimda dayanmadi acikcasi

Mesaj Birleştirildi: Şubat 27, 2015, 21:27:36
mesut abi beni bilirsen. Ben kolay kolay yukselmem. Ama anlamadim yani arkadas neyi ispat etmeye calisiyor.sehir icinde coil ile yuksek hizda viraj alacak kabiliyette bir arkadas var ise tanismak isterim ben. Coil ile yay farkli seyler esnemeleri farkli sertlikleri alcakliklari herseyi farkli.ben bunlari detayli olmasada yazmisim yazmamisim gibi ustunden geciyor abim yani anlamadim ben olayi. Daha yay kullanmamis birine niye coil yonlendirilmesi yapiyor onu hic anlamis degilim.3.5luk bile takinca aradaki farki anlayacak sedanlarin egzozlari l egzoz yere yakin yasayacak yuksel onuda. Detaya indikce yay kullanmasi avantajina ilk asamada hemen coil oneriliyor birde sorgulaniyor dedigim gibi hissediyorum. Anlasilmadigi icin degil direk sorgulanior.

Anlatabildimmi abi demek istedigimi.sabrimda dayanmadi acikcasi

Dedigin dogru abi esneme vs va soruyorum yani herkeze yuksel bandirmada o tek seritlik yolda hangi viraji sagdan yuksek hizla alacak.nekadar ihtiyaci var bandirma gibi bi yerde o kadar alcak arabaya.gidim gidim giden trafiginde.birsey onerilirken dusunulsun yani abi.ihtiyaca yonelik onerilsin.turkiye yollari o kadr alcak arabalara cok mu uygunda yuksek hizla viraji kaldi yani.odumuz kopuyor zaten yere surtecek diye yayla bile.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ADIGE
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '99
  • 16 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #207 : Şubat 28, 2015, 01:01:37 »
Ogün bey yazdığınız her şeye yazacak cevaplarım var ama gece gece lafı uzatmak istemiyorum ve sizin yazdığınız tek bir şeyi sormak istiyorum; "Daha yay kullanmamis birine niye coil yonlendirilmesi yapiyor onu hic anlamis degilim" yazınızı yazmanızı sağlayan yazım nerededir, lütfen coil yönlendirmesini yaptığımı söylediğiniz o yazımdan alıntı yaparak cevaplar mısınız?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 28, 2015, 01:12:29
Gecmiş aylarda olan tuning fuarinda otoport taki araçlarin bi kismi airli bi kismi coil ve yayliydi bi polo elinde bijon anahtari aracinin lastigini sokup yukselti  , sadece bir örnektir
Okan'cım güzel kardeşim benim senin söylemek istediğin şeyi anlamadım, ne demek bu biraz açar mısın?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #208 : Şubat 28, 2015, 01:19:31 »
Ogün bey yazdığınız her şeye yazacak cevaplarım var ama gece gece lafı uzatmak istemiyorum ve sizin yazdığınız tek bir şeyi sormak istiyorum; "Daha yay kullanmamis birine niye coil yonlendirilmesi yapiyor onu hic anlamis degilim" yazınızı yazmanızı sağlayan yazım nerededir, lütfen coil yönlendirmesini yaptığımı söylediğiniz o yazımdan alıntı yaparak cevaplar mısınız?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 28, 2015, 01:12:29
Okan'cım güzel kardeşim benim senin söylemek istediğin şeyi anlamadım, ne demek bu biraz açar mısın?
kapi  onunde araç basmaktan giderken yuseltmekten bahsettmistim
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ADIGE
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '99
  • 16 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #209 : Şubat 28, 2015, 01:40:13 »
kapi  onunde araç basmaktan giderken yuseltmekten bahsettmistim
Ama senin verdiğin örnek oto fuarından bir örnek, oraya modifiye edilmiş araçlarını getirmiş olanlar modifiye detaylarını ortaya sunmak için insanlar görsün diye gerekirse alır eline coil anahtarını arabasını basar, kimi de ne bileyim bagajındaki ses sistemini göstermek için bagaj kapağını açar, ama bu demek değildir ki evinin önünde dururken bagaj kapağını açar gideceği zaman kapatır.. Yani anlayacağın başta ben olmak üzere aracında coil olan hiç kimse öyle zırt pırt indir kaldır yapmaz, herkes kendi isteğine bağlı olarak belli bir seviyede basık tutar aracını öyle kullanır, zaman zaman elbette kafasına göre ya da "biraz da şu seviyede kullanayım bakalım" türden düşüncelerle yükseklik seviyesini değiştirip kullanabilir ama bu çok sık yapılan ya da yapılması zorunlu olan bişey değildir.. umarım anlatabilmişimdir..

Mesaj Birleştirildi: Şubat 28, 2015, 02:54:36
Arkadaşlar gece gece madem uyku kaçtı biraz açıklama yapmak istiyorum çünkü konu oldukça karmaşık bir hal aldı;
- İlk önce şunu belirteyim ki ben bu muhabbete coil ve spor yayın yol tutuş ve viraj kabiliyetleri hakkında kıyaslama yapmak için girmedim..
- Spor yayın coillere göre daha iyi yol tutuş ve viraj kabiliyetleri hakkında yapılan bazı yorumların bence yanlış olduğunu ve internette spor yay/coil kıyaslaması yapmak için araştırma yapan kişileri yanlış yönlendirmemesi açısından şahsi fikirlerimi ve de zamanında yapmış olduğum araştırmaları aktarmak istedim..
- Yüksel benim yüz yüze tanıştığım görüştüğüm bir kardeşimdir ve onun böyle bir konuyu açmasının ilk nedeni olarak aracını uygun fiyatlı bir spor yay ile basarak gözüne hoş görünecek bir görüntü yakalamak olduğunu düşündüğümden dolayı bunu nasıl yapabileceğine dair tecrübe ettiğim fikirlerimi sunmaktı..
- Ben yakın zamanda Yüksel'in de bizzat şahit olduğu üzere aracımın sadece ön tekerlerine, yaptığım araştırmalar sonucu müşteri memnuniyetlerinin ve araçlarına alıp kullananların oldukça memnun olduğu özel üretim coilover yapan bir firmadan coil aldım ve aracıma taktım..
- Benim için bunun 2 sebebi vardı; 1.ve en önem verdiğim sebep, coilover'ın özelliğinden kaynaklı istediğiniz seviyede indirip kaldırabilme olanağıdır, çünkü bırakın santimi neredeyse milimle ayar yapabiliyorsunuz, bu da size spor yaylarda olan standart 3,5 - 5 cm gibi değiştirilemez seviyelerden kurtulup canınız hangi seviyede istiyorsa, arabanız size hangi yükseklikte güzel görünüyorsa veya kullandığınız yol şartlarına göre en iyi seviyeyi aşağı yukarı belirleyip o pozisyonda kullanma şansını vermesindendir..
- Yol tutuş ve viraj kabiliyeti ise 2 plandaki sebebimdir, çünkü ben hiçbir zaman süratli, agresif ve sınırları zorlayan şeklinde araba kullanan biri değilimdir, aracım zaten orjinal süspansiyon sisteminden kaynaklı olarak yol tutuş ve viraj kabiliyeti gayet iyi bir araçtır, bugüne kadar Allaha şükür ne aracımın kendinden ne de benim şöförlüğümden kaynaklı tehlikeli bir yol tutuş ve viraj tehlikesi yaşamadım, Allah kimseye de yaşatmasın, ama illa ki hiç hesapta olmayan veya kendi kusurumuzdan kaynaklı olmayıp "ani ve mecburi" durumlar sebebiyle sınırların zorlanabileceği tehlikeli durumlarla karşılaşılırsa faydası gelir diye coil veya spor yay kullanıyor olmak içinize bi nebze olsun güven hissi verir..
- Ben coil tercih etmiş biri olarak spor yay karşıtı değilim, zira spor yayı bundan önceki araçlarımda da kullanmış ve gayet memnun kalmış biriyim, şimdiki aracımda da spor yay yerine coil tercih etmemin sebebi ise aracımı basma seviyesine kendim hakim olabilmek içindir, çok düşük seviyelerde kullanmak istemiyorum çünkü spor yay kullandığım zamanlarda özellikle şehir içi kullanımda tümsek ve engebeli yerlerde altını sürter miyim, burnunu sürter miyim gibi habire tedirginlik yaratan durumları yaşadığım için spor yay tercih etmeyip coil aldım, taktırırken de kendimce uygun gördüğüm bir basma seviyesi belirleyip ayarını ona göre yaptırdım ve halen aynı seviyede kullanmaktayım..
- Yüksel kardeşime veya başka hiçbir kimseye spor yayı boşver coilover al demedim, demem de.. İki ürünü de kullanmış biri olarak ikisi hakkında bildiğim şeyleri söylerim, ondan sonra isteyen parasına isteyen zevkine göre tercihini yapar kullanır, benim için bu konu bu kadar basittir..
Saygılar herkese..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #210 : Şubat 28, 2015, 16:00:37 »
 Konuyu sonuna kadar tartışın, bu işin bilgi bakımından bir çok detayı vardır, bilinenler paylaşılır, bilinmeyenler öğrenilir ve her daim öğrenilecek şeyler vardır.

 Arkadaşlar, harareti geçirmek için ilk adımları kimler atacak?

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #211 : Şubat 28, 2015, 16:38:01 »
Hakan abi seni kırmam asla. Tamamdır suan sanayideyim aksam yada gece yazarım. Seviye lafı dogru degil ama onu diyim de

Egzoz takıldı onları da yuklicem kendi konumdam burasini konusu sapmasin
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #212 : Şubat 28, 2015, 16:41:04 »
 Bu noktadan sonra kırıcı mesajlar olmasın arkadaşlar, konuyu tartışalım hep birlikte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ADIGE
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '99
  • 16 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #213 : Şubat 28, 2015, 18:25:29 »
Hakan bey benim yazdığım mesajları silme gereği duyduysanız, benim yazdıklarıma istinaden ve benim adımın geçirildiği yorumları da siler misiniz lütfen, sizden rica ediyorum, hatta isterseniz benim bu konuya yazdığım bütün mesajları silebilirsiniz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: APEXI Spor yay
« Yanıtla #214 : Mart 01, 2015, 04:38:20 »
coil herzaman için yol tutuşu daha olan bir ürün. asla bunun tersi konuşulmadı ve söylenmedi. ama coil ile bir aracı heleki sonradan türemiş markalar ile o kadar paraya yapmak şahsen benim için gereksizdir. birebir aynı yol tutuşunu sağlıyamasamda yayla da sağlıyabilirim. öncelikle bunu belirttim. bunu belirtmek için de kaç basılacak araç 3mü-5mi-8mi diye sordum.bunları yayla da yapabiliyoruz ve muazzam yol tutuşları sağlıyabiliyoruz. ve şu soruyu sordum hiç 8lik basılmış araba kullanıldımı diye sordum. çünkü gene şahsi düşüncem azcık bir miktar basıklık için gene coil gözümde saçmadır. eğer kullanıldıysa şehir içinde kaç defa gerçekten yüksek hızlara ulaşıldı ki bunun yanında yüksek hızda virdaj alındı.bunu sordum ben. çünkü yollarımız bu koşullardaki araçlar için yavaş kullanmayı ön görüyor. kullandım ve biliyorum.şehirler arasını karıştırmıyorum şehir içi içgin konuşuyorum. ve gene kaldıki soruyorum askerliğimi bandırmada yaptım.bandırmanın neresinde coil ile yüksek hızlı viraj alıncak gerek varmı bandırma böyle birşeye. ve gene şunu belirttim ve ısrarla belirtiyorum coil yaya göre daha nazik davranılması gereken bir üründür daha hiç yay kullanmıyan biri için gerçekten idealmidir.

şu söylediklerim dışında da aksine hiçbir şey söylemedim. birşeyleri tartışacaksak sorgulama yapar gibi degil tartışma değerlendirme şeklinde yapmamız gerekir bu da ayrı bir önem arz ediyor benim için.hassasım bu konuda.ben burda kimsenin bilgisini sorgulamıyorsam kimsede benimkini sorgular şekilde soramaz.bunun için önce benim iznimi almalı.çünkü benim özgürlük alanıma girer. sadece ben bunları söyledim.
2002 corolla sol vvt-i