Gönderen Konu: Aracı 6000 devirde kullanmak  (Okunma sayısı 21190 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #60 : Aralık 29, 2014, 16:21:25 »
Zamanında üst kapak açtırıp, 3.000 Lira'ya yakın masraf yapmış biri olarak söylüyorum. Boşverin üst devirleri, subapları elinize almak hoş olmuyor. Bizzat tecrübe ettim. Arada bir ''hatatatata''yı duyun, bırakın. '6.000 devir var, neden kullanmayayım' yanlış bir yaklaşım. :D

Toyota Club Türkiye

Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #60 : Aralık 29, 2014, 16:21:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #61 : Aralık 29, 2014, 16:30:01 »
Zamanında üst kapak açtırıp, 3.000 Lira'ya yakın masraf yapmış biri olarak söylüyorum. Boşverin üst devirleri, subapları elinize almak hoş olmuyor. Bizzat tecrübe ettim. Arada bir ''hatatatata''yı duyun, bırakın. '6.000 devir var, neden kullanmayayım' yanlış bir yaklaşım. :D

Bende 6 aracımda da  farklı marka ve modellerde  benzinli ve düz vites yüksek devirlerde kullandım hiç birinde en küçük bir problem yaşamadım. Hatta bir anımı da bu konuda yazdım 1979 model Murat 131 araçla 10 km kadar susuz gittim hararet sürekli kırmızıda  yine de motor yapılmadı sizin ki biraz şanssızlık olmuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #62 : Aralık 29, 2014, 18:45:01 »
sizlere nasıl araba denk geliyor bilmiyorum benim elime hiç sağlam bir araba geçmedi demekki. renaultları hiç zorlamaya gelmez , tofaş falan zaten pamuk ipliğine bağlı. arıza çıkartmak marifet değil. ne kadar çok devir okadar fazla sorun.

devir sona dayandı diye bozulacak demiyorum. ama alışkanlık haline getirmek masraf demek.


motor sağır ne demek ? öyle bir olay kaldı mı  ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #63 : Aralık 29, 2014, 19:09:17 »
Motor sağır demek bir tabirdir ve çekmeyen muadillerine göre performans olarak düşük araçlara söylenen bir tabirdir. Bilemiyorum belki rodaj dönemine dikkat edilmedi ilk sahibi kullanıcı bayan 5'ci vitesi kullanmamış sürekli aracı bayıltacak şekilde düşük devirlerde kullanmış ve aracın motoru emsallerine göre tam açılmamış da diyebiliriz. 1979 model Tofaş araçla başıma geleni belirttim o şekilde bile motor en küçük bir sorun çıkarmadı kaldı ki herkes en az conta yakmıştır dedi ama motorda hiç bir şey yoktu ve eski motorlar şimdiki gibi alüminyum döküm değil çelik dökümdü Yukarıda devir saatini paylaştım 6.400 devirde kırmızı çizgi başlıyor bu demektir ki o devirlere kadar çok rahat çıkabilirsiniz zaten gücünün tamamını o devirde veriyor neden sıkıntı olsun ki fazla yakıt tüketimi dışında öyle olsa üreticiler devir saaatinde kırmızı çizgiyi 4000 devir olarak belirtirdi 8000 devirleri gösteren rakamlar kullanılmazdı burada asıl dikkat edilmesi gereken düşük devirlerde kullanmamaktır. Sürekli ve uzun süreli yüksek devirler çevirmek motorun aşırı ısınmasına ve aşınmasına yol açabilir fakat sık sık bu devirleri çevirmek motorun sağlığı için daha iyidir diye düşünüyorum ve şu anki  (7) aracım otomatik ve dizel mecburen yüksek devir istesem de çeviremiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #64 : Aralık 29, 2014, 19:53:25 »
günümüzde hala motor açma tabiri varken sağır tabirinede şaşırmam yani  :)

ama merakettiğim şu.hep güvenlikden bahsediyoruz gidiyoruz markaları lastikler alıyoruz canımızı emanet ediyoruz diye.ya da başka şeylere özen gösteriyoruz ama konuştuğumuz konular yüksek devir bir çelişki yok mu burda :)

devir saatinde 7000-8000-9000 olması demek bunları biz yapalım diye koydukları anlamına gelmez :)

ayda b0ir ilk üç viteste lpg li araçta trafige kapalı alanda bi zorlansa yeter.onun dışında yapılan yüksek devirler fuzuli ve zararlı benim gözümde
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #65 : Aralık 29, 2014, 20:45:27 »
Motor acma eskilerde kalmiş rodaj var simdi
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #66 : Aralık 29, 2014, 20:51:17 »
Gençler Zafer Abiye yüklenmeyin, sizin yaşınız genç....Biz biliriz o sağır motor tabirlerini  :tamam: Eskiden gençler babalarının arabalarını çalar, sağır dedikleri motorlara deli gibi yüklenip motoru canlandırdık derlerdi... Şimdi görüyorum da maşallah forumda baba arabasını çalan gençler değil hep araba sahipleri var. :saygi:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #67 : Aralık 29, 2014, 20:55:39 »
Gençler Zafer Abiye yüklenmeyin, sizin yaşınız genç....Biz biliriz o sağır motor tabirlerini  :tamam: Eskiden gençler babalarının arabalarını çalar, sağır dedikleri motorlara deli gibi yüklenip motoru canlandırdık derlerdi... Şimdi görüyorum da maşallah forumda baba arabasını çalan gençler değil hep araba sahipleri var. :saygi:
Ben hala çaliyorum abi :rofl:
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #68 : Aralık 29, 2014, 20:57:51 »
Evet o araç kaçırma işini bir zamanlar bende yapıyordum. Herkes araçlarını dilediği gibi kullanmakta özgürdür ben kendi kullanım tarzımı yansıttım bu şekilde kullanmak hoşuma gider. Devirden ziyade aracı devrinde kullanmak daha önemlidir. Fakat ara sıra devir kesiciye girmeden red line'i görmek gerek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #69 : Aralık 29, 2014, 21:05:49 »
Ben hiç yapmadım, emanetin canı bir yerinde olur hesabı hep korktum. Hevesimde yoktu zaten. Ehliyeti üniversite sınavını kazandığım yaz aldım. 18 yaşında oluyorduk herhalde o zaman, ogün bugündür araba kullanıyorum ama tek bildiğim araba sahip olduğum arabadır. Diğer arabaları görsem yolda nedir ne değildir hiç anlamam. Ama kuş serisini iyi bilirim o kadar da değil, sadece şahin mi doğan mı anlamam :)

Allahu teala kazasız belasız masrafsız araba kullanmalar nasip etsin hepimize, gerisi yalan  :saygi:

Mesaj Birleştirildi: Aralık 29, 2014, 21:06:35
Ben hala çaliyorum abi :rofl:

İnşallah çalmadığın günlerde gelir abicim, kazasız belasız hayırlısı ise olsun herşeyin.  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 183 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #70 : Aralık 29, 2014, 21:09:19 »
Selamın aleyküm
zafer hocanın dediklerine sonuna kadar katılıyorum devirli kullanmak cepten başka hiçbi zarar vermiyo motor o kadarda atak oluyo
selametle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #71 : Aralık 29, 2014, 21:13:37 »
Selamın aleyküm
zafer hocanın dediklerine sonuna kadar katılıyorum devirli kullanmak cepten başka hiçbi zarar vermiyo motor o kadarda atak oluyo
selametle

Doğru motoru zaman zaman zorlamak çok iyi olur. Mesela ben ben 1.3 motorumla devir çevirerek TDİ araçları tokatlıyorum. Amaaaaaaa sürekli değil! Sürekli yani uzun süre 4000 RPM ve üzeri LPG'de gitmek motora ve subap yanmasına neden olur. Benzinde böyle denemedim. LPG yanmadan önce nazlı bir yakıttır. Yandığında özellikle 4000 RPM ile motoru nerdeyse yanacak seviyeye getirir ;)

Benden söylemesi ... Denemesi bedava .... Açacak masraf sizden ;) Afedersiniz merkep sizin istediğiniz gibi koşturun :D :D
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #72 : Aralık 29, 2014, 21:13:44 »
Evet aynen öyle benim otomobillere aşırı bir ilgim vardı 85 yılında ehliyet aldığımda dayımın aracını kaçırmış bütün gün 4 kafadar arkadaşla gezmiş dönüş yolunda E5'te kaza yapmıştım. Otomobillere olan heyecanım ilgim ve hobim hala ilk günkü gibi devam eder.Allah kimseye kaza bela göstermesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 183 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #73 : Aralık 29, 2014, 21:22:29 »
Selamın aleyküm
kardeşler bugune kadar bilmem kaçbi araba kullandım eskittim kmisi sıfır kimsi ikinci elden aldım valla billa br kerede motor kapağa açmadım
arabada ne zaman gazlasam beni hic uzmedi
heleki sizin arabalarda motor icin en az bimilyon kilometre yapar diyo kime sorsam
hiçbişi olmaz korkmayın
selametle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 301122
  • Model Yılı: '05
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #74 : Aralık 29, 2014, 21:54:23 »
Kim ne derse desin yüksek devir iyidir. Nazar değmesin 301600 km'de lpg'li ve yüksek devir kullandığım corollam var. Yeter ki 10.000 km'de yağı değişsin, susuz kalmasın, motor soğukken yüklenilmesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #75 : Aralık 29, 2014, 22:00:20 »
Kim ne derse desin yüksek devir iyidir. Nazar değmesin 301600 km'de lpg'li ve yüksek devir kullandığım corollam var. Yeter ki 10.000 km'de yağı değişsin, susuz kalmasın, motor soğukken yüklenilmesin.

Katılıyorum ve bir de ekleme yapayım sizin aracınızın motoru emsallerine kıyasla daha iyi ve performanslıdır. Nazar değmesin maşallah nice yıllara ve yollara diyelim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #76 : Aralık 29, 2014, 22:17:14 »
Murat abi cok iyi deyindin gercekten o cok cok ayri konusulmasi gereken tatlı bi konu bemcede bir evde 1araba zor olurdu simdi 3araba ortalamaya dogru gidiyor.haklisin gercekten.

ben kimseye yuklenmek icin demedim yanlis anlasilmasin ki durduk yere kimseye cvp bile vermem bilirsin

ama sahsi dusuncemdir ben kiyamiyorum bile nezaman yuklensem icim aciyor uzuluyor diye.1milyon km yapar deyip saglam motor deyip yuklenmek arabayi canimi ve canlari tehlileye atmak banaartik uzak geliyor.

Zaten gene kendi dusuncemdir ve uygularm lpgli oldugu icin ayda 1 diplerim 3.cu vitesin sonuna kadar onun disinda 3000deviri bulmadan 90a sabitleyerrk devam
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #77 : Aralık 30, 2014, 09:15:04 »
 Tabirler ile yorum yapmak gerekirse; açıldı denen motor da sağırlaştırılabilir, sağır olan motor da açılabilir. Seri kullanım sonrası bir aracın serileştiğine çok kişi şahit olmuştur. Narin kullanılan bir aracın da daha sakinleştiğine. Bu normal bir durumdur ve sakıncalı da değildir. Bence aracın skain kullanılması motor ömrü açısından iyidir. Yalnız arada, uygun sıcaklığa gelmiş motorun yüksek devirler de çevirmesi iyidir. Yalnız sürekli yüksek devirli kullanımın motor ömrünü kısalttığı bilinen bir gerçektir. Bunun gerekçelerini yukarıda yazmıştım.
 Yüksek devirle kullandığım halde sorun yok da denebilir. Burada aracın bakımları önemlidir. Ayrıca sağlıklı kullanıldığında 2 milyon km yapabilecek motorun 1 milyon km yapması bence başarı olarak da görülmemelidir(bu değerler temsilidir). Emsal araçlardan, çok fazla fren yapılan bir aracın fren balatalarının az fren yapandan daha uzun süre dayanmayacağı gibi.
 Sonuç olarak; hareketli parçalar yıpranırlar da. Yüksek devir aynı hareketin çok defa tekrarıdır ve bunun sonucu da daha fazla yıpranmadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #78 : Aralık 30, 2014, 09:22:47 »
Ben hala daha bilimsel olabilecek bir cevap alamadım. Hadi tamam şimdiki araçlarda ECU var beyin var deyip belki sizin kullanım tarzınızı anlayıp ileride ona göre tepkiler verdirtiyor olabilir motora, ama ya eski araçlarda bu nasıl oluyor.... Arabadaki hangi AKILLI METAL varda bu sağırlaşmaya yada AÇILMAYA sebep oluyor?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #79 : Aralık 30, 2014, 09:28:52 »
Ben hala daha bilimsel olabilecek bir cevap alamadım. Hadi tamam şimdiki araçlarda ECU var beyin var deyip belki sizin kullanım tarzınızı anlayıp ileride ona göre tepkiler verdirtiyor olabilir motora, ama ya eski araçlarda bu nasıl oluyor.... Arabadaki hangi AKILLI METAL varda bu sağırlaşmaya yada AÇILMAYA sebep oluyor?

Eski teknoloji araçlarda yıllardır bu işler kulaktan dolma bilgiler ile yapıldı, bu işte teknik olan uzmanların bazı tavsiyelerine göre hareket edildi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.