Gönderen Konu: Aracı 6000 devirde kullanmak  (Okunma sayısı 21188 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #40 : Aralık 29, 2014, 14:03:15 »
 Konu değişik olmuş. 6.000d/d da motorun içinde, volanda, şanzıman dişlilerinde neler oluyor bir düşünsenize. :)
 Genelleme; bir motor azami gücünü ne kadar yüksek devirde ve azami torkunu ne kadar düşük bir devirde üretiyorsa o kadar iyidir.

 6.000d/d bir yönden yüksek, bir yönden düşük bir devirdir. Burada motorun üretim karakteri önem kazanır. Örneğin atmosferik ve azami gücünü 6.000d/d da veren bir aracın motorunu neden o devirlere çıkarırız ya da neden çıkarmayız bakmak lazım.
 6.000d/d da azami güç ve 4.000d/d da azami tork üreten bir motorda bir de aracın hızı önem kazanır aerodinamik etkilerden dolayı. Yani 50km/s ile giden bir aracın karşılaştığı ters yönde kuvvetler ile 100km/s ile giden aracın karşılaştığı kuvvetler farklıdır. Mesela hızı her 1 birim arttırdığımızda 3 birim yakıt tüketimi artar genel bir değerleme gerekirse. Çünkü aracın karşısında oluşan hava akımı fazlalaşır hız arttıkça. Peki ben bunu neden anlattım? Çünkü aracın hızı arttıkça o hızı korumak ya da geliştirmek için daha fazla güce ihtiyaç duyar. Zaten şanzıman oranlarından da anlayacağınız gibi artık torka o kadar fazla ihtiyaç duymamaktadır(1. vites, son vites arasındaki tork farkı). Yani azami gücü 100 beygir olan araçta çoğu zaman 100 tane beygire ihtiyaç duyulmaz. Bunun 50-70 tanesi de işi çok rahat görür. Ancak ız arttıkça oluşan karşı güçlerden dolayı diğer beygirler de çekişte yer almalıdır. Yalnız bu devirlere çıkan bir aracın o devirler e çıkmasının yanında o devirlerde ne kadar süre kaldığı da önemlidir. Sonuçta 3.000d/d ile 6.000d/d arasında iki katı fark vardır ve sisteme bağlı her parça iki kat fazla aşınacaktır teorik olarak. Yalnız pratikte bu aşınma daha fazla olacaktır. Çünkü aracın genel yapısı ve fizik kuralları gereği sürtünen parçalar daha fazla ısınacak ve onu soğutmakla görevli sistemin hızı bir noktada verimini kaybedecektir devirdaim düşünüldüğünde.
 
 Şimdi ben bir kaç soru sorayım izninizle.
Azami gücünü 6.000d/d da ve azami torkunu 4.000d/d da verebilen bir araç için;
Seri bir kalkış için hangi devirde kalkış yapılmalı?
En hızlı şekilde son hıza ulaşabilmek için hangi devirlerde vites değiştirilmelidir?

Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Trafikte herkesin sağlığını düşünelim, araçlarımıza da iyi davranalım.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #40 : Aralık 29, 2014, 14:03:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #41 : Aralık 29, 2014, 14:17:33 »
Abi güzel soru sormuşsun,
Otomatik vites arabalarda bunlar düşünülerek programlanır ve 6000dd vites degiştirir.
İşi bilen abiler yaptıgına göre mantıklı vites büyütme devri o.

Ama kalkış için yorumsuz.
Kalkışta o devirde kalkar isek yüksek tork nedeni ile araç boşa teker çevirir ve zaman kaybeder.
O nedenlede max torkun az alt devri ilk kalkış için mantıklı gibi (3000dd gibi)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #42 : Aralık 29, 2014, 14:22:23 »
tekerlerin yeri tutması ayrı bir konu. azami hızlanma için tork eğrisini ortalamak lazım.

yani şunu diyorum . eğer torkun en çok olduğu devirler vites oranlarına göre tutturulursa en azami hızlanma elde edilir.

güç nerede lazım ? tarla mı süreceğiz ? sadece yüksek hız için yüksek devir lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #43 : Aralık 29, 2014, 14:26:36 »
Bence de kalkıştan sonra yüksek devirlerde vites değiştirirsek bir üst viteste aracın kazandığı ivme ve çekiş çok iyi olacaktır bilhassa rampalarda daha yüksek devirlerde vites değiştirmek gerekiyor. Ben E15 Corolla benzinli aracımda genellikle 4000-4500 devir aralığında vites değiştirirdim bu bazı durumlarda daha da artıyordu sakin kullanımlarda 3000 devirde değiştirirdim ki bunu motor sesi ile anlamak mümkün zaten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #44 : Aralık 29, 2014, 14:33:04 »
Tabi konuşulan durum benzinli araçlar için geçerli...

Dizel bi araçta 6000 dd ?? faydalımı zararlımı peki :)
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #45 : Aralık 29, 2014, 14:36:43 »
Tabi konuşulan durum benzinli araçlar için geçerli...

Dizel bi araçta 6000 dd ?? faydalımı zararlımı peki :)

Dizelde 5200 ü geçeni görmedim.
Devir kesici olmadıgı halde orada motor bitiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #46 : Aralık 29, 2014, 14:40:17 »
dizel de 5000 devir çok gereksiz bence. motora göre değişir ama d4d için bence 4000 bile yeterli.

vvt motorda tork 4000 de patlayıp devir arttıkça düşüyordu. yani vites değiştirince büyük vitesin 4000 e gelmesi lazım :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #47 : Aralık 29, 2014, 14:52:59 »
Ben hiç bir şey anlamadım, Şimdi ne yapmak lazım.

Ahmet Hocam siz otomatikler için 6000 rpm programlanır demişsiniz ama benim araçta SHİFT ışığı hatırlayabildiğim kadarı ile 2000-2500 rpm de yada daha aşağı seviyelerde yukarı yönde yanıyor  :wacko: :wacko:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #48 : Aralık 29, 2014, 14:55:34 »
Murat hocam,
Dip gazda shift ışık devride degişiyor.
O ışıklar gaz pedalına göre en verimli vitesi seçiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #49 : Aralık 29, 2014, 15:01:33 »
Ahmet Hocam anlamış gibi yapayım da, amma salak adam demesinler :)

Şimdi tamam yüksek devir yapalım , Shifte uyalım, motor devri sever güzel şeyler ama neden sevsin ben o kısmı anlayamadım, Sonuçta yapılmış bitmiş her yeri tamamlanmış bir araç var. Motor seviyorda krank mili seviyormu? Şaftı seviyormu, dişlileri seviyormu vb vb vb? Araba bir bütündür diye düşünüyorum, ne yapmak lazım? Yüksek devir çalıştırarak bu araba parçalarından neyi neye sevdirmiş oluyoruz? Bu zaman kadar düz yolda Shift ışığına uymaya çalıştım, rampalarda zaten pek uyulmuyor, zaten yaptığım en yüksek devride rampalarda yapıyorum mecburen oda 5000-6000 leri buluyordu herhalde
THE END

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #50 : Aralık 29, 2014, 15:05:07 »
 Dizel de olsa, aşırı beslemeli benzinli de olsa temel mantık aynı aslında. Sadece motor devirleri değişir.

 Kalkışta serilik için azami tork ve güç devirlerinin ortası en ideali aslında. Burada devreye varsa debriyaj pedalı kullanımı giriyor. Yani motoru azami iş gücü üretir devirlerde tutup, tekere binecek kuvvet ile(debriyajı bırakma ve kalkış ile) motor devri düşeceğinden azami tork devirlerinde  motorun kalması sağlanabilir, bu da en çok iş üretildiği devirlerdir. Azami güç üretilen devrin hemen üstünde vites değişimi ile değişim esnasında kaybedilen zaman ve dolayısı ile motor devri azami gücün üretildiği devirin hemen altından tekrar yakalanacak ve motor azmi gücünde kullanılmış olacaktır. Ancak bu şekilde kullanılan araçların motorları bir kaç yarış sonrası müdahale isteyecektir bunu da unutmamak gerekir.
 Bu arada yine gözden kaçmaması gereken mühendislik olaylar cereyan etmektedir. Volan gibi, belli bir kütlesi olan, daire şeklinde bir yapı hızla dönmektedir. Volan; dönmeye karşı da, dönerken dönmemeye karşı da mukavemet gösterecektir. Motor devri, piston hareketi ve volan dönüş sayısı(örneğin 4 zamanlı, 720 derecede çevrim yapan motor)volan, momentumu(kütle ve hızı) düşünüldüğünde büyük güçler açığa çıkarır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #51 : Aralık 29, 2014, 15:12:50 »
yani motor devir sever diye bişey yok , sürücü devir sever :) motor mekanik bir parça , devir arttıkça ürettiği güçler artıyor ve sanki istekliymiş gibi oluyor. halbuki istekli kısmını biz uyduruyoruz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #52 : Aralık 29, 2014, 15:13:53 »
her zaman yapmazsanız bi sıkıntı olmaz lpg varsa yapmayın ama benzinde yapın. o redlineyi zaten araca zararlı olmasın diye koymuşlar
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #53 : Aralık 29, 2014, 15:23:23 »
her zaman yapmazsanız bi sıkıntı olmaz lpg varsa yapmayın ama benzinde yapın. o redlineyi zaten araca zararlı olmasın diye koymuşlar

Aynen katılıyorum zaten bu devirlerde sürekli kullanan da yoktur fakat ara sıra yüksek devirlere çıkmak motor sağlığı için daha iyidir bununla birlikte asıl önemli olan düşük devirde araç çekmediği durumlarda dahi aracı aynı viteste kullanıp motoru bayıltmamaktır. Sanırım red line 7000 devirden den sonra giriyor ondan sonrasında sürekli kullanmalar sakıncalı olabilir. 1.6 benzinli Corolla dual vvti maximum beygir gücünü 6400 devirde verdiğine göre bu devirlerde kullanmanın bence bir sıkıntısı yoktur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #54 : Aralık 29, 2014, 15:27:19 »


Aynen katılıyorum zaten bu devirlerde sürekli kullanan da yoktur fakat ara sıra yüksek devirlere çıkmak motor sağlığı için daha iyidir bununla birlikte asıl önemli olan düşük devirde araç çekmediği durumlarda dahi aracı aynı viteste kullanıp motoru bayıltmamaktır. Sanırım red line 7000 devirden den sonra giriyor ondan sonrasında sürekli kullanmalar sakıncalı olabilir. 1.6 benzinli Corolla dual vvti maximum beygir gücünü 6400 devirde verdiğine göre bu devirlerde kullanmanın bence bir sıkıntısı yoktur.

Limitin, aracın maksimum gücünü verdigi en yüksek devir olması lazım. Yani 6400'den sonraki her devir çevre ve ses kirliliği bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #55 : Aralık 29, 2014, 15:28:53 »
D4d icin 3800 ideal ondan sonra zaten bosa ceviriyor guc egrisi dusuyo zaten
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #56 : Aralık 29, 2014, 15:39:10 »
Sağır motor diye bir deyim duymuşsunuzdur.2006 E12 Hatchback 1.6 Corolla aracımı ikinci el 20.000 km de almıştım ilk sahibi bir bayan takasla Renault bayisine vermiş aracı aldığımda 5'ci vitese zor geçiyordu nedeni de 5'ci vites hiç kullanılmamış ve araç düşük devirlerde kullanılmış sağır bir araçtı performansı falan çok düşüktü 4 yıl kullandım 53.000 de km sattım motor emsallerine kıyasla en iyi durumuna gelmişti ve en küçük bir sorunu yoktu bunda zaman içinde ve sık sık yüksek devirlerde kullanmamın çok etkili olduğunu söyleyebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #57 : Aralık 29, 2014, 15:47:22 »
Sağır motor diye bir deyim duymuşsunuzdur.2006 E12 Hatchback 1.6 Corolla aracımı ikinci el 20.000 km de almıştım ilk sahibi bir bayan takasla Renault bayisine vermiş aracı aldığımda 5'ci vitese zor geçiyordu nedeni de 5'ci vites hiç kullanılmamış ve araç düşük devirlerde kullanılmış sağır bir araçtı performansı falan çok düşüktü 4 yıl kullandım 53.000 de km sattım motor emsallerine kıyasla en iyi durumuna gelmişti ve en küçük bir sorunu yoktu bunda zaman içinde ve sık sık yüksek devirlerde kullanmamın çok etkili olduğunu söyleyebilirim.
Bence bu rodajın iyi yapılmamasından kaynaklanıyor. Düzgün bir rodajdan sonra fazla aşırıya kaçılmadığı sürece düşük devirlerde kullanımın performansa negatif bir etkisi olacağını düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #58 : Aralık 29, 2014, 16:03:56 »
Bence bu rodajın iyi yapılmamasından kaynaklanıyor. Düzgün bir rodajdan sonra fazla aşırıya kaçılmadığı sürece düşük devirlerde kullanımın performansa negatif bir etkisi olacağını düşünmüyorum.

Rodajdan kaynaklı olduğunu sanmıyorum sonuçta aracı 20.000 km kullanmış kullanıcı bayan 5.ci vitesi kullanmamış hal böyle olunca düşük sürat ve düşük devirlerde kullanmış buda motorun emsallerine oranla performansının düşük kalmasına neden olmuş. red line tam olarak 6.400 devirde başlıyor yani tam olarak maximum beygir gücünü ürettiği devir. Bunun anlamı 6.400 devir çevirmenin hiç bir sakıncası yok tabi bu gücü istediğiniz süre ile


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #59 : Aralık 29, 2014, 16:11:10 »
Rodajdan kaynaklı olduğunu sanmıyorum sonuçta aracı 20.000 km kullanmış kullanıcı bayan 5.ci vitesi kullanmamış hal böyle olunca düşük sürat ve düşük devirlerde kullanmış buda motorun emsallerine oranla performansının düşük kalmasına neden olmuş. red line tam olarak 6.400 devirde başlıyor yani tam olarak maximum beygir gücünü ürettiği devir. Bunun anlamı 6.400 devir çevirmenin hiç bir sakıncası yok tabi bu gücü istediğiniz süre ile


6.400 devir bence de aşırı sakıncalı degil. Ama en son limit olduğunu söyleyebilirim.