Gönderen Konu: Aracı 6000 devirde kullanmak  (Okunma sayısı 21187 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 301122
  • Model Yılı: '05
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #100 : Ocak 04, 2015, 20:17:32 »
Pist arabaları 4 kapı olmaz

Mesaj Birleştirildi: Ocak 04, 2015, 20:18:18
Honda Civic FD6 vs Toyota Corolla E12 #2

Bu video güzel ama

Toyota Club Türkiye

Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #100 : Ocak 04, 2015, 20:17:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #101 : Ocak 04, 2015, 20:22:17 »
Pist arabaları 4 kapı olmaz

Mesaj Birleştirildi: Ocak 04, 2015, 20:18:18
Honda Civic FD6 vs Toyota Corolla E12 #2

Bu video güzel ama
Yapma E12.  :(
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • aynı sözlerle farklı
    • web, network, donanım ve sistem
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 187000
  • Model Yılı: '03
  • 35 kere teşekkür etti
  • 53 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #102 : Ocak 04, 2015, 22:09:13 »
biliyorum bu videoyu
e12 vs vtec tek bulabildiğim video buydu benim.

başka varmıki belki pilotajdır?

ama corolla ts da, type-r ı megane rs clio rs pug gt cupra yı yiyor :)
sanma ki dert sadece sende var sendeki derdi nimet sayanlar da var,
derdimi dinledim derdimden iğrendim, onun derdini gördüm, derdime imrendim..
ömür dediğin üç gündür, dün geldi geçti, yarın meçhuldür, o halde ömür dediğin bir gündür, o da bugun dür...
Today Tomorrow Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #103 : Ocak 04, 2015, 22:14:30 »


biliyorum bu videoyu
e12 vs vtec tek bulabildiğim video buydu benim.

başka varmıki belki pilotajdır?

ama corolla ts da, type-r ı megane rs clio rs pug gt cupra yı yiyor :)

Megane ve Clio RS'mi? Bunlar efsane otomobillerdir. Tsport'un o kadar performanslı olduğunu bilmiyordum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • aynı sözlerle farklı
    • web, network, donanım ve sistem
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 187000
  • Model Yılı: '03
  • 35 kere teşekkür etti
  • 53 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #104 : Ocak 04, 2015, 23:20:23 »
tabi pilotajlar büyük önem taşıyor fikir vermesi açısından;


kalabalık ve kirlilik olmaması açısından tıklanabilir yaptım linkleri
Alıntı
COROLLA T SPORT VS CLIO 3 SPORT RS

Corolla T Sport Vs FN2 Civic Type R

Corolla T Sport vs 206 RC

Toyota Corolla T Sport (Stock) vs Volkswagen Scirocco 1.4 160hp

corolla ts vs skoda octavia gt

Corolla Ts vs S2000
sanma ki dert sadece sende var sendeki derdi nimet sayanlar da var,
derdimi dinledim derdimden iğrendim, onun derdini gördüm, derdime imrendim..
ömür dediğin üç gündür, dün geldi geçti, yarın meçhuldür, o halde ömür dediğin bir gündür, o da bugun dür...
Today Tomorrow Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #105 : Ocak 05, 2015, 01:02:49 »
bu konu uzar gider ama şöle diyim. şahsi düşüncemdir tasarruf için yapılan motor ile performans için yapılan motorlar birbirinden farklıdır.

aracı dogru gösteren net ve dogru gösteren teste soktugunuzda bakımlarınız eksiksiz tam yapılmış olsada motordan ne kaybettiğinizi görüceksiniz diye düşünüyorum.bu benim şahsi düşüncem yani.

Ama şunu söliyebilirim paylaşılan videolar şehir içi trafigine ait oldugu için aslında çok dogru değil.en azından delillerini youtube da var şöle yazarsanız çıkar vs diye belirtmek bence daha sağlıklı.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #106 : Ocak 05, 2015, 02:10:56 »
Kamyon meselesine gelecek olursam, kamyon veya otobüsler ortalama maksimum 4000 devir yapıyorlar. Vites geçişleride 3000 devirden aşağı pek olmuyor.

Hayret, kimse de cevap yazmamış. Bu dediklerinizi kanıtlayabilir misiniz ? Piyasadaki çoğu ağır vasıtanın devir kadranında 4000 rakamı yok, hatta 3000 d/d'yı bile çok nadir bulursunuz ki o da formalite icabı konulmuştur. Hiçbir kendine şoförüm diyen adam da oraları görmez zaten. Ağır vasıtada makbulü 1700-1800 d/d'dır vitesin, yolun durumuna göre +(-) 4-5 bin olabilir. Bilgiye bu kadar kolay ulaşılabilen yerde komik duruma düşüyorsunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #107 : Ocak 05, 2015, 08:17:52 »
acaba dizel de yanma sonrası enerji oluşumu farklımı

benzinde ne kadar yanarsa o kadar enerji oluşuyor yani benzinde bağırtıyorsun araç şahlanıyor her vites de,
dizelde durum nasıl turbolu turbosuz farketmez.

mazot zaten tembeldir yanma konusunda başrol bu olabilirmi
Sadece dizelde değil, benzinlilerde de farklıdır, direk ya da endirek enjeksiyona, motor tipine vs göre. Azami gücünü 6.000d/d da verebilen bir motora 8.000d/d da çevrittirilebilir ancak azami güç devirleri sonrası gücü keskin şekilde düşer, yani devir arttıkça her zaman güç artmaz. Motorun üretim şekli önemlidir, sıkıştırma oranı, püskürtme vs. Diğer yandan bazı parçaların balansı da önemlidir.
 Dizel olması bir şey değiştirmez, Can 'da çok güzel açıklamış zatn. Önemli olan motorun üretim karakteristiğidir. Bazı dizel motorlar 1.500d/d vb azami çevirir ve azami gücünü 700d/d da veren motorlar var. Yani bu değerler, motor tasarlanmadan önce belirlenir. Ancak genel anlamda dizel motorlar benzinlilerden daha uzun ömürlüdür. Bunun başlıca sebebi; daha düşük devir çevirmeleri ve benzine göre yağlayıcılığı daha fazla olan dizel yakıt kullanmalarıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #108 : Ocak 05, 2015, 11:58:08 »
Bir ekleme yapmak istiyorum. Multidrive s lerde gaza sonuna kadar basıldığında motor devri 6000 rpm e sabitlenip hız artırılıyor. Sürekli 6000 devir çevirmek bence de aşınmayı artıracaktır, ama sürekli düşük devirlerde kullanma sonucu 60-70 bin km.ye gelip de açılmamış motorlar gördüm. 6000 olmasa da 4000-4500 devir arada bir görülmeli.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • aynı sözlerle farklı
    • web, network, donanım ve sistem
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 187000
  • Model Yılı: '03
  • 35 kere teşekkür etti
  • 53 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #109 : Ocak 05, 2015, 20:17:27 »
teşekkürler cevaplar için,

zaten özellikle devirli kullanmaya gerek yok ister istemez yüksek hızda lazım oluyor güç te.
sanma ki dert sadece sende var sendeki derdi nimet sayanlar da var,
derdimi dinledim derdimden iğrendim, onun derdini gördüm, derdime imrendim..
ömür dediğin üç gündür, dün geldi geçti, yarın meçhuldür, o halde ömür dediğin bir gündür, o da bugun dür...
Today Tomorrow Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #110 : Ocak 08, 2015, 08:57:26 »
 Arkadaşlar, bir iddiada bulunurken ya da iddiaya karşı tez ortaya korken yanlış anlaşılmalar olabiliyor. Kimsenin kırmaması ve kırılmamasına özen gösterelim mümkün olduğunca. Konudaki her paylaşım da katkı sağlamıştır bir şekilde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '11
  • 92 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #111 : Ocak 08, 2015, 09:38:44 »
Ben naptigimi bilmiyorum valla :lol: cok sakin gittigimde oluyo cok deli gittip gec attigimda   geçen kücük bi deneme yapmistik 3vitesteyken 90 görmüştüm sanirim

 :D Palio kullanan bilir bende vardı 4,5 sene bindim 1,6 103 hp;  0-100 km 9,5 sn ye 2 vites gaz kesme 95 km/h  :rofl: :rofl:  özledim yeminle keşke satmasaydım diyorum bazen şimdilerde aurise kıyamıyorum  :-[
<3 Sen Benim Her Gece Efkarım.... <3
             ÇoK SeVDiK Be ABİ!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracı 6000 devirde kullanmak
« Yanıtla #112 : Ocak 08, 2015, 09:53:39 »
Devir çevirdiğiniz araçların yağları 7000-8000de değiştirin ki yağı özelliği kaybolmadan motorunuzu kullanın. Devir çevrilen motorlarda yüksek devire çıktıkça yağ normalinden dahada incelir ısınır soğuyunca yine kalınlaşır sürekli devir çevirdiğinizde o yağın artık dermanı kalmaz yağıda yormuş olursunuz o yüzden devir çevirme sıklığınız nedir ona göre bakımlarınızı ayarlayın 10.000 km boyunca 10 kere 6000-6500 arası kullanırsınız hiç sıkıntı olmaz ama o devir çevirmeni sayısı arttıkça filtrede yıpranıyor yağda o yüzden öenmli olan yağınızı kaliteli markalardan alıp orjinal filtrelerle yada performans filtreleriyle değişimleri sık devir çevrilen motorlarda bakımları öne alırsanız problem yaşamazsınız. Benim mesela 7000 km olmak üzere son dönemde fazla devir  çevirmedim fakat havalar soğumadan önce geceleri çıkıyorduk biraz denemeler yapıyorduk şimdi içim rahat değil değiştirme ihtiyacı hissediyorum muhtemelende 1 hftaya kadarda değiştiricem givi duruyor.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)