Gönderen Konu: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.  (Okunma sayısı 19183 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid - Corolla karşılaştırma
« Yanıtla #40 : Aralık 08, 2014, 12:48:26 »
Tekin abi,
Bu işin sırrı "power split device" de saklı.
Bu arabalarımızdaki diferansiyel mantıgında bir dişli sistemi.

Sonuçta difransiyelde 3 tane şaft var.
1- Güç
2- Sag teker
3- Sol teker
Kaygan zeminde rampa çıkarken bir teker ileri diger teker geri araba ise geri gittigi durumlar başına gelmiştir.
Güç en kolay yoldan yola akıyor diferansiyelde en zayıf tekeri boşa çeviriyor.
Termik motor ile elektrik motorunun baglantı mantıgıda aslında buna benzer. Aynısı demiyorum ama çok yakın.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid - Corolla karşılaştırma
« Yanıtla #40 : Aralık 08, 2014, 12:48:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid - Corolla karşılaştırma
« Yanıtla #41 : Aralık 08, 2014, 13:32:39 »
Geri geri giderken nasıl bir işlem oluyor, nasıl bir mekanizma işliyor? Mesela geri geri giderken de benzinli motor devreye giriyor mu, aktarma nasıl değişiyor vs.

Biraz araştırma yapmamızı sağlamak için çok güzel bir soru soran @ Hakan Öztürk (3676) 'e teşekkür ederim.

Tabiki buyrun;

[attach=1]

Teknik destek vererek açıklama yapan @ Ahmet Güve (8047) 'e teşekkür ederim.

Burada çok dik bir şehir içi yolumuz var. Daha önce orada Yokuş Kalkış Desteğini ve çekiş gücünü test etmiştim ama bu kez geri çıkmayı denedim.

Ahmet'in verdiği şemada belirgin bir gösterge yok ama biraz zorlanarak okuduğum küçük üst açıklaması yeterince bilgilendirdi.

"When the vehicle is being driven in reverse, the required power is supplied by MG2, At this time, MG2 rotates in the opposite direction, the engine remains stopped, and MG1 rotates in the normal direction without generating electricity."

Buradaki açıklamada geri çıkışlarda elektrik motorunun ters dönerek aracı geri ittiği ve benzinli motorun çalışmadığını veya elektrik üretmeden normal çalıştığı açıklansada, yetersiz açıklama olduğunu düşünüyorum.

Test sürüşünde, dik yokuşta elektrik ile geri çıkarken, yetersiz pil gücü nedeniyle benzinli motorun devreye girerek jeneratörü çevirdiği göstergeden görünüyor.

Sonuç; Ahmet'in önceden sorduğu bir soru geldi aklıma, "Hybridte ana motor hangisidir?" diye, enerji kaynağı benzinli motor olduğundan ana motorun benzinli motor olduğunu ama kalkışlarda elektrik motorunun ana motor görevi gördüğünü bilinçsizce açıklamıştım ama bu bilgi şimdi daha iyi bir şekilde yerine oturdu.

Yaris/Prius Hybrid araçlarda ana motor Elektrikli Motormuş.

CVT'yi ilk olarak Elektrik motoru çeviriyor. Düz gidişlerde yetersiz güç varsa, benzinli motor elektrik takviyesi yapmak için önce jeneratörü devreye sokuyor, yine yetersiz gelirse planet dişlisinden daha hızlı dönerek güç takviyesi yapıyor, işte yüksek süratlerde veya yokuş tırmanışlarında benzinli motorun yüksek devir çevirme sebebi de bu oluyor.

Geri yokuş tırmanışında ise şunu yaşadım;

Önce elektrik ile kalkış olduktan sonra doğal olarak yetersiz pil gücü nedeniyle benzinli motor devreye girdi, biraz daha hızlandığım zaman benzinli motorun buna paralel olarak hızlanmadığını ama elektrik üretmeye devam ettiğini gördüm.

Kalkışlar her zaman %100 60hp + 170Nm



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid - Corolla karşılaştırma
« Yanıtla #42 : Aralık 08, 2014, 13:45:50 »
haftasonu gedizler'deydim. cayır cayır yaris hybrid satıyorlar. yalnız araba o kadar sessiz ki gidip gitmediğini anlayamıyorsunuz. tık yok. başarılı bir teknoloji.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid - Corolla karşılaştırma
« Yanıtla #43 : Aralık 08, 2014, 13:51:44 »
Devlet tarafından adam gibi desteklenip teşvik gelir ve fiyatı bir nebze düşerse satışlar daha da patlar.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid - Corolla karşılaştırma
« Yanıtla #44 : Aralık 08, 2014, 13:53:01 »
Tekin abi,
Artık ikimizde aynı pencereden bakıyoruz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid - Corolla karşılaştırma
« Yanıtla #45 : Aralık 08, 2014, 14:30:34 »
Geri rampa çıkma ihtiyacı oldugunda, çok enerji çekilir ise veya pil biterse,
Termik motor çalışır, sonrada jeneratörü besler (MG1) MG1 de AC tipi elektrik ürettiginden dönüş yönünün önemi yoktur. Eger DC elektrik üretse idi biraz iş karışırdı.
Motorda zaten (MG2) AC elektrik ile çalışıyor. Sadece elektrigi yönetmek kalıyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #46 : Aralık 08, 2014, 16:22:15 »
Baya bir teknik bilgimiz oldu sayenizde Tekin abi ve Ahmet abi Teşekkür ediyorum :saygi:
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid - Corolla karşılaştırma
« Yanıtla #47 : Aralık 08, 2014, 18:19:29 »
Bu arada plug in 'e de çok gerek yok artık, sadece aracı uygun park alanına çekmek ile şarj edilebilir temassız şekilde, manyetik olarak.

Evet, bu teknolojide var, belki ilerki 20 yıllarda bütün otoparklar bu sistemle donatılacak, ev dışında kablolarla uğraşmayacağız diyecektim ama uğraşılmayacaktır daha doğru olacak.. :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #48 : Aralık 08, 2014, 18:27:02 »
Bence en güzel sistem ana motorun elektrik olduğu ve patlar motorun sadece ve sadece elektrik üretmek olduğu sistemler. Ama elektrikle çalışan bu araçları da içinde patlar motor olduğundan çok yüksek bir ötv ve mtv ile cezalandırıyorlar.

Kirlettiğin kadar vergi öde sistemine acilen geçilmeli.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 08, 2014, 19:36:32
Aklıma ful elektrikli Fluent Z.E.'ye bataryaları şarj etmek için içten yanmalı motorlu jeneratör konulması geldi. Ucuz da Fluent Z.E. lerin fiyatı. bir de jeneratör eklenebilirse harika olur.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #49 : Aralık 08, 2014, 19:49:38 »
Aklıma ful elektrikli Fluent Z.E.'ye bataryaları şarj etmek için içten yanmalı motorlu jeneratör konulması geldi. Ucuz da Fluent Z.E. lerin fiyatı. bir de jeneratör eklenebilirse harika olur.

Aküler 25 Kw gücünde.
Optimum menzil 180 Km.
90 Km/h sabit hız muhtemelen, bu durumda 13 Kw/lık jenaratör takmak lazım en az.  ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #50 : Aralık 08, 2014, 19:51:43 »
Aküler 25 Kw gücünde.
Optimum menzil 180 Km.
90 Km/h sabit hız muhtemelen, bu durumda 13 Kw/lık jenaratör takmak lazım en az.  ;)

Ama motor tam güçte 75 kw güç harcıyormuş.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #51 : Aralık 08, 2014, 19:55:48 »
Ama motor tam güçte 75 kw güç harcıyormuş.

Evet dogru.
Sende sürekli arabanda tam gazmı gidiyorsun.
130 Hplik araba günlük kullanımda 50-60 Hp kullanır.
Aynı şey elektrikli araçlardada geçerli.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #52 : Aralık 08, 2014, 20:53:48 »
Aküler 25 Kw gücünde.
Optimum menzil 180 Km.
90 Km/h sabit hız muhtemelen, bu durumda 13 Kw/lık jenaratör takmak lazım en az.  ;)


Bu menzil düz yol için mi geçerli yoksa ful rampalı yollar için menzil de aynı mı?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #53 : Aralık 08, 2014, 22:51:41 »
Bu menzil düz yol için mi geçerli yoksa ful rampalı yollar için menzil de aynı mı?

Tabiki değişiyor, rampalı yollarda daha fazla akım çekeceğinden ötürü elektrikli motor. Bahsettiğimiz Fluent Z.E. bu arada.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #54 : Aralık 09, 2014, 08:55:48 »
Evet dogru.
Sende sürekli arabanda tam gazmı gidiyorsun.
130 Hplik araba günlük kullanımda 50-60 Hp kullanır.
Aynı şey elektrikli araçlardada geçerli.
Buradaki önemli noktayı daha açalım. Araçların teknik verilerinde genelde maksimum gücü verilir ve bu güç belli bir üst devirde açığa çıkar. O devirden sonra motor gücü düşer motor devri artsa da. Diğer yandan örneğin maksimum gücünü 6.000d/d. da 100hp olarak veren bir motorun 2.000 ya da 3.000d/d 'da da güç üreteceği açıktır. Yalnız bu devirlerde 6.000d/d. ya göre daha az silindir içi patlama gerçekleşeceğinden tüketim de daha az olur teorik olarak. Teorik olarak diyorum, çünkü bu sırada tekerlere ve dolayısı ile motora binen güç de önemli. Yani momentumun korunumu ya da düşmesi-yükselmesi açısından da bakmak lazım. Çünkü araç hızına, dizaynına, lastik yapısı, zemin eğim, yapısı, rüzgar yönü vs de belli oranlarda olumlu ya da olumsuz yönde etmendir.

 Aslında yukarıda bahsettiğimiz çalışma şekli uzun yıllardır demiryollarında, Dizel Elektrikli Üniteler'de kullanılmaktadır.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #55 : Mart 22, 2015, 17:23:10 »
Hafta sonu testini yaptığım Yaris'den bir adet cool modeli aldım, bakalım kullanırken ne var ne yok paylaşırım burda. İlk kullanımda 5.0 lt/100km sarfiyat gördüm uzun yol ortalaması.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #56 : Mart 22, 2015, 17:43:16 »
 Hayırlı olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #57 : Mart 23, 2015, 14:42:20 »
Şimdi merak ettiğim şu, eski arabam Corolla'da 1.6 motor 130 BG üretirken bu araba 1.5 motorla neden 75 BG üretiyor? Aynı teknoloji değil mi? Bu motor çok farklı galiba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #58 : Mart 23, 2015, 14:44:09 »
Şimdi merak ettiğim şu, eski arabam Corolla'da 1.6 motor 130 BG üretirken bu araba 1.5 motorla neden 75 BG üretiyor? Aynı teknoloji değil mi? Bu motor çok farklı galiba.

Yakıt ekonomisi odaklı bir içten yanmalı motoru var o nedenle. Dünyada kullanılan Prius'larda da 1.8 motor var ama o da 100 hp :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #59 : Mart 23, 2015, 15:28:43 »
Günlük kullandığımız benzinli araçların motorları Otto prensibine göre çalışır.
Toyotanın hibrit araçlarının motorları ise Atkinson prensibine göre çalıştığı için performanstan çok verim için düşünülmüş bir motordur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new