0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Uzun yol yapar bir sıkıntı olmaz da, sürekli otoyol ve hız limitlerini aşan bir kullanım stili varsa pratik değil tabii. Malum otoyol üst limit 140 !
@Tekin Bozbey (21136) Abi bu Hybrid olayı diğer Corolla gibi modellere de eklenecek mi?
Abi bu Hybrid olayı diğer Corolla gibi modellere de eklenecek mi?
Corolla hybrid olsa bile şu 1.8 litre motordan kurtulmaları lazım lakin ülkemiz için hybrid Corolla ulaşılmaz fiyatta olur Auris hybrid göremediğimiz gibi Corolla da hayal olur.
Ahmet abi, o zaman firmalar neden Atkinson cycle ile çalışan motorlara da yoğunlaşmıyorlar ki? yanma verimi otto da %30 civarıyken, atkinsonda %50-60 civarında, çok önemli bir fark.
Aslında olabilir. Belkide bu araba hibrit ile yakın bile tüketimi olabilir.Ama bu seferde araba gitmiyor isyanları başlayacak.
vergi sistemi co salınımına baksa, 1.33 motor yerine 1.8 lik motoru kullanmak ister herkes de
3- Tam kapasite dolu pillerle, 40km/h ile 3.5km menzil vardır.
Çok da sorun degil.Olmayacak dua ya amin denmezmiş.Daha projesi olmayan arabaya hayal.kuruyoruz.Vergi sistemi degişse çok şey degişirde bu şartlarda yapacak birşey yok.1.8 hibritteki motorada bakarsak 99 Hp ve 150 Nmlerde Ama aynı 1.8 Avensis, Corolla ve Versoda 147 Hp ve 180 Nm.Ama Priusta üst kapak çok farklı, atkinson döngüsü kullanılıyor ve subap bindirme mantıgı çok farklı.Buda güç yerine yakıt ekonomisi üzerine tasarlanmış bir sistemdir.Birde Toyotanın hibrit araçlarında şanzıman yoktur.Elektrik motoru sabit oranlı dişli ile direkt diferansiyel'e baglıdır.Motor ve jenaratör baglantıları elektronik kontrollü oldugunda (degişkenlik) eCVT diye geçer.
Dizel hybrid ekonomik anlamda oldukça dengeli olacaktır. Bir bilgi ekleyeyim, hybrid araç teknolojisi otomobilin ilk üretildiği yıllara kadar gitmektedir. Bunu günümüzde bizlere sunan Toyota'ya da teşekkürler. Ağırlık dağılımı konvansiyonel Yaris'e göre nasıl acaba? Geri geri giderken nasıl bir işlem oluyor, nasıl bir mekanizma işliyor? Mesela geri geri giderken de benzinli motor devreye giriyor mu, aktarma nasıl değişiyor vs. Uzun dönem bakım masrafları nasıl?
Geri geri de elektrikli olarak gidiyor ama nereye kadar(hız ve menzil olarak), yani ileri gidiş ile tamamen aynı mı? Hızı neye göre ayarlıyor mesela geri giderken eğer şanzıman yok ise. Elektronik olarak mı sınırlı? İleri harekette, benzinli motor hangi devirde devreye giriyor. Yani 40km/s ile giderken benzinli motor devreye girdi mesela, o sırada benzinli motor hangi devirde çalışmaya başlıyor? Benzinli motor normal şartlarda rölanti devrinde mi pilleri şarj ediyor, yoksa kullanıma göre kendisi devri ayarlıyor mu? Yani nominal şekilde mi şarj ediyor, hızlı şarj vs uygulamaları yapıyor mu programsal olarak? Bu arada plug in 'e de çok gerek yok artık, sadece aracı uygun park alanına çekmek ile şarj edilebilir temassız şekilde, manyetik olarak.
Abi geri viteste MG2 elektrik motoru geri dönüyor.Başka gegişen hiçbir şey yok. Pioler dolu ise pil ile boş ise termik motor elektrik elektrik üretiyor.
Geri elektronik sınırlı.
Kimbilir? belki Yaris R 1.6 Turbo - Hybrid concept aracını hiç bir zaman seri olarak üretmeyecek ama bu motoru Corollada ekonomik beygirlere düşürülmüş şekilde kullanacaktır..!?Mesaj Birleştirildi: Aralık 08, 2014, 10:50:58Peki, pillerimiz dolu, dik yokuş yukarı geri çıkmak istiyoruz ama elektrik motor gücü yetmedi, benzinli motor devreye giriyor, ters dönen elektrik motoru ile çakışmaz mı?Bence aynı Corolla CVT gibi devreye giren bir dişli vardır.Bu arada, Hybrid kavramayı aslında difransiyel gibi düşünebilirsiniz, tekerin biri elektrik motoru diğeri benzinli motor, benzinli motorun aksında jeneratör de var. Şaft CVT vitesi döndürüyor.Mesaj Birleştirildi: Aralık 08, 2014, 10:58:48Geri gitmek istediğimizde, devir arttıkça, CVT kasnaklarının biri küçülüp diğerinin büyümesi sınırlandırıldığından, sürat sabit kalıyor sanırım.
Hiç bir şekilde çakışmaz.
Evet abi zaten çogu cevabı sende vermişsin.Geri elektronik sınırlı.Pil biterde sarza geçerse genelde 1200 d/d ile çalışıyor. Sanırım bu devir oldukça verimli. Ancak enerji ihtiyacı arttıkça motor devrini arttırarak jeneratörün enerji üretimini arttırıyor.Bizim arabalara LPG takmamız gibi ABDde pil takıp yazılımı ile oynayarak 50 Km elektrik menzile ulaşan şarz edilebilir Priuslar var.