Gönderen Konu: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.  (Okunma sayısı 19185 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #80 : Mart 24, 2015, 10:22:11 »
ben şunu merak ettim:
atkinson verimli ancak gücü düşük. otto ise güç grafiği daha iyi ama verim bir miktar düşük kalmış.

ottoyu atkinson verimine çıkartmak mümkün değil mi ?
düşük devirde ve daha az sıkıştırma ile motoru ayarlamak mümkün değil mi ?
1.8 litrelik prius motorları bir atkinson kadar verimli değilmidir?
yeni araçlardaki subap ayarlama sistemi verimi atkinsondaki kadar yükseltemiyor mu?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #80 : Mart 24, 2015, 10:22:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #81 : Mart 24, 2015, 10:54:13 »
O supap ayarlamayı zaten Atkinson için kullanıyor Toyota bazı modellerinde Anıl. Ayrıca bu zamanlama sayesinde motor her daim ATkinson olmak zorunda değil, bazı durumlarda Otto olarak işlem görebiliyor.
Verimi en pratik ancak en etkili şekilde arttırmanın yolu, silindirlere gönderilen havayı, daha doğrusu oksijeni arttırmaktır. Bunu da aşırı besleme sistemleri yapar.

 Genel olarak söylemek gerekirse; bir ya da iki etmene bağlı olarak motor gücü, verimi değişmez. Sürtünmeden tut, sıkıştırma, patlama gücü, anı, patlamanın yayılması, o sırada piston kolunun konumu, krankın, volanın, hatta jantın ağırlığı, aracın ağırlığı vs...
 Örneğin; Toyota VvtL-i motoru Corolla da 192Ps ile belli düzeyde performans göstermektedir. Oysa aynı motor Lotus şasesinde nerede ise süper spor özellikleri göstermektedir performans olarak. Yani güç-ağırlık da çok önemli bir kavram. Keza gücün aktarımını sağlayan şanzıman da çok önemli etkiye sahip tork, emisyon vb parametreler düşünülünce.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #82 : Mart 24, 2015, 11:00:47 »
Yani bu kadar teknik bilgi ve paylaşımdan sonra ;

"Hadi bir araya gelip yerli araç üretelim" diyesim geldi neredeyse. :D

Biz neyiz ki, ülkemizde öyle değerli makina mühendisleri varki, artık bilgisayarlarla bir kaç saatte yeni bir motor dizayn edebilirler.

Bizim sorunlarımız politik.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #83 : Mart 24, 2015, 11:03:22 »
Biz neyiz ki, ülkemizde öyle değerli makina mühendisleri varki, artık bilgisayarlarla bir kaç saatte yeni bir motor dizayn edebilirler.

Bizim sorunlarımız politik.

Kesinlikle haklısın Tekin Abi ama şu konuşmalar bile ülkemizin neler yapabileceğinin bir göstergesi değil mi?
Aramızda kaç kişi makina mühendisi de bu kadar teknik ve detaylı konuşabiliyoruz?
Keşke yapabilsek :)
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #84 : Mart 24, 2015, 11:35:06 »
Naçizane bir bilgi vereyim, makina yerine, makine kullanırsak daha doğru olur.

Kollektif olunursa her şey başarılır. Makine, elektrik, elektronik, mekatronik, metalurji, endüstri, bilgisayar mühendisi, teknikeri, teknisyeni, ustası, beyaz yakası, mavi yakası, girişimcisi, vs... hepsi lazım, ama en önemlisi kollektif olmak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #85 : Mart 24, 2015, 11:36:56 »
ben şunu merak ettim:
atkinson verimli ancak gücü düşük. otto ise güç grafiği daha iyi ama verim bir miktar düşük kalmış.

ottoyu atkinson verimine çıkartmak mümkün değil mi ?
düşük devirde ve daha az sıkıştırma ile motoru ayarlamak mümkün değil mi ?
1.8 litrelik prius motorları bir atkinson kadar verimli değilmidir?
yeni araçlardaki subap ayarlama sistemi verimi atkinsondaki kadar yükseltemiyor mu?

Atkinson çevrimli motorun alt devirlerdeki yetersiz torkunu arttırmanın bir yolu turbocharger kullanmaktır. Bu durumda Atkinson çevrimi olur Miller çevrimi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #86 : Mart 24, 2015, 11:47:57 »
Konu aldı başını gidiyor bende daha önce anlattığım bir konuyu tekrar degineyim bari,
Elektro mekanik subap sistemleri hayatımıza girdiğinde motor istediğimiz çevrimde çalışacak, motorun verimini geometrik şekiller degil, yazılımlar değiştirecek.

Elbet o günlerinde göreceğiz.

Yakın zamanda Audi hayatımıza yepyeni teknoloji ile giriyor.
Değişken kompresyon oranlı motor!!!!

Bildigim kadarı ile motor 1/8 ile 1/14 arasında değişebilen oranda sıkıştırma yapabiliyor
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #87 : Mart 25, 2015, 20:26:47 »
arkadaşlar biraz konu dışı gibi ama

neden motorun ürettiği ısıyı kullanamıyoruz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #88 : Mart 25, 2015, 20:37:34 »
arkadaşlar biraz konu dışı gibi ama

neden motorun ürettiği ısıyı kullanamıyoruz?

Ne için kullanacaksın Anil abi? Isıtmada kullanıyoruz. Yakıt ön ısıtması da yapılabilir soğuk havalar için. Bunun dışında egzos gazındaki enerjiyi kullanan turbocharger sistemi var.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #89 : Mart 26, 2015, 12:25:10 »
arkadaşlar biraz konu dışı gibi ama

neden motorun ürettiği ısıyı kullanamıyoruz?
Amortisörler de hareket enerjisini ısıya çevirir ve bunu da kullanan sistemler var. Ancak kullanılan sistemin getirisi, götürüsünden az olursa kullanmamak daha uygun olur. Yani konsept olarak bunları kullanan sistemler vardır ancak pratikte her zaman uygulanabilir olmayabiliyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #90 : Mart 27, 2015, 09:01:26 »
İlk depo benzini bitirdim, ikinciye geçtim, biraz da birbirimize alıştık, fena değil tüketim gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #91 : Mart 27, 2015, 09:04:46 »
@Tayfun Kavasoglu (33008) Çok iyi bir tüketim yakalamışsınız, profildeki aracınız farklı görünüyor 2 aracınız mı var?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #92 : Mart 27, 2015, 09:09:18 »
Hayırlı olsun. Çok iyi.  :alkis: :alkis: Ben de ilk depo benzindeyim. Depoyu doldurduğumda 700 km menzil vardı. Bakalım kaç km gidebilicem...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #93 : Mart 27, 2015, 09:23:34 »
@Tayfun Kavasoglu (33008) Çok iyi bir tüketim yakalamışsınız, profildeki aracınız farklı görünüyor 2 aracınız mı var?
Evet, sistem sadece birini yazmaya izin veriyor.

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2015, 09:33:33
Bu arada iç bagaj kapağıyla ilgili bir sıkıntı dikkatimi çekti, alt seviyeye aldığımda yedek lastiğin üstüne oturuyor ve kenarlar hafif boşlukta kalıyor, yanlara ağır bir eşya koyduğumda o kenar çöküyor ve tahterevalli gibi karşı kenar havalanıyor. Sizin de dikkatinizi çekti mi? Bu bir tasarım hatası veya yanlış lastik seçimi !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #94 : Mart 27, 2015, 09:34:16 »
Bu arada eco modu sürekli açık tutmamızın herhangi bir zararı olur mu ???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #95 : Mart 27, 2015, 10:04:37 »
Bu arada eco modu sürekli açık tutmamızın herhangi bir zararı olur mu ???
Olmaz herhalde, benim hep açık. Hatta ilk kalkışta hep EV ile kalkıyorum, bazen benzine geçmeden kısa yerlere gitmek gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #96 : Mart 27, 2015, 14:22:19 »
Olmaz herhalde, benim hep açık. Hatta ilk kalkışta hep EV ile kalkıyorum, bazen benzine geçmeden kısa yerlere gitmek gerekiyor.
Anladım. Unutuyorum bazen daha alışamadım. Bagaj havuzu var ama ağır bir yük şu ana kadar koymadığım için bagaj olayı dikkatimi çekmedi diyebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 27000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #97 : Mart 27, 2015, 14:42:27 »


Çok iyi 2012 kasımından bu yana hybrid cool kullanıyorum hiç bu kadar düşük seviyede görmedim. Bu da benim gösterge :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #98 : Mart 27, 2015, 17:45:06 »
Çok iyi 2012 kasımından bu yana hybrid cool kullanıyorum hiç bu kadar düşük seviyede görmedim. Bu da benim gösterge :)

Spor modda çoğunlukla yokuş çıkıyor olmalısınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
« Yanıtla #99 : Mart 27, 2015, 22:59:06 »
Olmaz herhalde, benim hep açık. Hatta ilk kalkışta hep EV ile kalkıyorum, bazen benzine geçmeden kısa yerlere gitmek gerekiyor.

EV mode ben açmıyorum. Araç otomatik olarak yumuşak kalkışlarda zaten elektrikli motordan güç alıyor gördüğüm kadarıyla. Ama eco modu aktif ediyorum çoğu zaman. EV MODE  30 km/s hızla gidilecekse aktif edilmeli diye biliyorum ??