Gönderen Konu: MMT Sorunları  (Okunma sayısı 116529 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • avensis 2.0 + Astra 1.4 T
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #180 : Nisan 13, 2015, 23:19:50 »
Sirket aracim 2008 corolla MMT ile ayni dertten yolda kaldim.
Tam bi facia MMT vites.
Debriyaji ayarlayan bi parca varmis kömürleri gitmis o degisti duzeldi ama hep yolda kalma korkusuvar tabiki.




Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #180 : Nisan 13, 2015, 23:19:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 61000
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #181 : Nisan 13, 2015, 23:44:15 »
geçmiş olsun, değişim masrafı ne kadar acaba ve parça değişimi sonrası hiç tekrarladı mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • avensis 2.0 + Astra 1.4 T
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #182 : Nisan 14, 2015, 06:53:55 »
geçmiş olsun, değişim masrafı ne kadar acaba ve parça değişimi sonrası hiç tekrarladı mı?
Tesekkurler.
Araci cihaza baglayinca arizayi tespit ediyor.
Sanirim. Debriyaji ayarlayan 3 tane robot var bende teki degisti parca 250 tl civari.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 116000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #183 : Nisan 14, 2015, 08:30:34 »
Merhaba,

aracımı yeni aldım ve şanzımana alışmak için tavsiyelere uymama rağmen 15 -20 dakikalık yolculuklarda bile robot kilitlenme uyarısı alıyorum. çarklı ünlem yanarak vitesi boşa atıyor.
 özellikle hafif yokuş olsa dahi aracı otomatik konumdan manuel konuma alıyorum. sıkışık trafikte dur-kalk yapacaksam  her durduğumda mutlaka vitesi  boşa alıp manuelde kullanmaya çalışıyorum. istanbul trafiğinde tamamen manuel mi kullanmalıyım ?
yol yardım için aradığımda araç benzinli olduğu için robotun ve kömürün kirlenmiş olabileceği ve temizlik yapılırsa bu problemin ortadan kalkacağı söylendi. Ertesi gün yetkili servisteki ustanın böyle bir uygulama olmadığını söylemesi kafamı karıştırdı.

bu problemi sık yaşayan var mı ? önerilerinizi bekliyorum.

Geçmiş olsun Hocam. Herkes bu stresi üstünde hissede hissede kullanıyor aracı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 750
  • Model Yılı: '15
  • 94 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #184 : Nisan 14, 2015, 10:22:54 »
Merhaba,

aracımı yeni aldım ve şanzımana alışmak için tavsiyelere uymama rağmen 15 -20 dakikalık yolculuklarda bile robot kilitlenme uyarısı alıyorum. çarklı ünlem yanarak vitesi boşa atıyor.
 özellikle hafif yokuş olsa dahi aracı otomatik konumdan manuel konuma alıyorum. sıkışık trafikte dur-kalk yapacaksam  her durduğumda mutlaka vitesi  boşa alıp manuelde kullanmaya çalışıyorum. istanbul trafiğinde tamamen manuel mi kullanmalıyım ?
yol yardım için aradığımda araç benzinli olduğu için robotun ve kömürün kirlenmiş olabileceği ve temizlik yapılırsa bu problemin ortadan kalkacağı söylendi. Ertesi gün yetkili servisteki ustanın böyle bir uygulama olmadığını söylemesi kafamı karıştırdı.

bu problemi sık yaşayan var mı ? önerilerinizi bekliyorum.

Aynı sorunu ben de yaşadım. Korkudan hep manuel kullandım. Vitesi boşa atma durumu zamanla daha da arttı ve en sonunda yolda kaldım.
Aracın MMT ünitesinin 60bin km önce komple değişmiş olmasına güvenerek almıştım. Fakat yine ömrü bitmişti.
Yetkili serviste bana 3 bin tl'ye patladı. Genel merkezden aldığım cevap, evet "mmt'ler sorunlu max 70 bin km dayanır" oldu.
Yetkili servise kontrol ettirin.
Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 61000
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #185 : Nisan 14, 2015, 13:48:31 »
Geçmiş olsun Hocam. Herkes bu stresi üstünde hissede hissede kullanıyor aracı.

araç 2 kez bilgisayara girdi, önce özel serviste, ardından yetkili serviste. her ikisinde de arızaya yönelik bir uyarı olmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #186 : Nisan 15, 2015, 20:57:02 »
Toyota alacaksan MMT olanını almayacaksın. :)
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '06
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #187 : Nisan 29, 2015, 09:37:28 »
herkese iyi çalışmalar.
bende 2006 mmt corolla var.
-şanzıman yağı 80.000 km de değişir diyen var, hiç değiştirme diyen var. ne yapmalıyım bilemedim.
-vites gecişlerinde tık tık diye ses geliyor tabi bunu arabasını cok dinleyen biri olarak soyluyorum. sessiz düz asfaltta daha belli oluyor. bu normal midir?
-birde bu araçlarda şanzıman yağını kendimiz kontrol edemıyor muyuz. illa ustaya mı gitmemiz lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #188 : Nisan 29, 2015, 09:40:05 »
herkese iyi çalışmalar.
bende 2006 mmt corolla var.
-şanzıman yağı 80.000 km de değişir diyen var, hiç değiştirme diyen var. ne yapmalıyım bilemedim.
-vites gecişlerinde tık tık diye ses geliyor tabi bunu arabasını cok dinleyen biri olarak soyluyorum. sessiz düz asfaltta daha belli oluyor. bu normal midir?
-birde bu araçlarda şanzıman yağını kendimiz kontrol edemıyor muyuz. illa ustaya mı gitmemiz lazım.

şanzıman yağını değiştirmeniz lazım, kendinizin kontrol etmesi biraz zor, iyi bir usta ve yağ ile bu işi halletmelisiniz.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #189 : Nisan 29, 2015, 09:57:54 »
MMT'lerde şanzıman yağı 60000km'de bir , düz viteste 80000km'de  bir diye biliyorum..Kontrol ettirip değişmesinde fayda var..
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #190 : Nisan 29, 2015, 11:25:32 »
Mmt lerde düz viteslerle aynı 80 binde değişiyor sanzuman yağı. Tam otomatikler 60 binde.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #191 : Nisan 29, 2015, 11:33:06 »
yetkili servis bakım periyodun da değişim 80.000km.

ama benim debriyaj setini değiştirdiğim Fevzi Yıldırım ( YILDIRIM OTO - KARTAL, kendisi toyota ve honda yetkili serviste çalışmış) 80.000km uzun 40.000km de değişimi tavsiye etti,
100tl civari masraf oluyor.vites geçişleri daha iyi olur ve şanzıman zorlanmaz dedi.bende bu tavsiyeye uydum.

40.000km olmasada en geç 60.000km de değiştirin.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 181000
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #192 : Mart 23, 2016, 18:47:18 »
 Arkadaşlar 2008 1.6 elegant mmt vites aracım bugun 2 kez kendisini boşa aldı ve vites ileri veya geriye geçmedi. Ana yolda olduğum için öğrencilerime itin arabayı dedim ve sakin bir yere aldık aracı. Daha sonra kapıları kilitle aç yaptım bunu bir iki kez denedim daha sonra çalıştırdım ve öyle düzeldi. Bunu 1 ay önce kadar yapmıştı ama bugün 2 kez üst üste yaptı. Bunun nedeni ne olabilir ?  Arkadaşlar actuatör motoru ve kömüründen bahsetmiş sorun bu mudur acaba ?
İletiyi düzenle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #193 : Mart 23, 2016, 19:46:59 »
Debriyaj bittiği için de buna benzer sıkıntılar çıkartabilir ama büyük ihtimalle Aktivatörden kaynaklı gibi duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #194 : Mart 23, 2016, 20:11:32 »
Uygun bolumde ve tek konu yeterlidir gerekli cevaplara ulasmak icin.

Mmt konularini inceleyebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 81 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #195 : Mart 23, 2016, 23:55:42 »
aktüatör kömürü bitmiş olabilir.boşa düşüp geri vitese geçmemesi direkt aktüatörün arızalandığını göstermez.hem o parça kolay kolay arıza yapmaz ama kömürü kullanmaya bağlı olarak 100bin de falan bitiyor.
benim eski aracım da 1.6 2008 mmt corollaydı baskı balata değiştirirken ustam bahse konu kömürü kontrol etmiş ve yakında değiştirmen gerekebileceğini çünkü bittiğinde sık sık boşa geçeceğini söylemişti. yanlış hatırlamıyorsam parça 50 lira gibi bişeydi bi o kadar da işçilik verirsiniz kalibrasyon da gerekiyorsa yapılır kafanız rahat şekilde uzun süre binersiniz. kalibrasyon o şanzumanlarda 30-40 bin km de bir gerekiyor zaten. yaptırdıktan sonra vites geçişlerinin çok rahatladığını da göreceksiniz.istanbula yakınsanız ustama yönlendirebilirim. sorun çözüldükten sonra burada paylaşınız lütfen.
selametle...
Bir Türk son nefesini vermeden son söz söylenmemiştir!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #196 : Nisan 04, 2016, 12:26:27 »
Sait bey belki faydası olur alıntı;
Beni tanıyanlar arabamı bilir. Önceki arabam Opel Astra GLS’di 98 model eski kasa hatchback. Yol tutuşundan fazlasıyla memnun olmakla birlikte, benzinli ve düz vites olması nedeni ile 2009’da sattım. Düzelteyim aslında satma nedenim çok fazla yakıt parası ödememdi. Tasarruflu ve otomatik vites olması ise bir sonraki arabamı alma nedenim. Bu arabamda kaldıysanız 2009 yılında Şubat ayında dizel Toyota Corolla M/M (Multi Mode – yarı otomatik vites olarak geçiyor) aldım.  Burada anlatacağım bu araba ile ilgilidir.

Toyota Corolla dizel motorunun adı D4D olarak geçiyor. 1400 cc motor aslında ağır bir araba olan Toyota Corolla için yetersiz bir motor hacmi. Ama D4D motorunun bir üst hacimli olanı 2000 cc motor Türkiye’de vergi dilimine gireceğinden aslında Yaris için tasarlanmış bu motor ile Toyota arabayı satmak ve biz de almak zorunda kalıyoruz. Aslında arabaların vergilendirmesinin motor hacmi üzerinden yapılması çok doğru gözükmemekle birlikte, yetkililerce en kolay elde edilebilecek ve aldatılamayacak kriter motor hacmi olduğu için devlet bunu tercih ediyor gözüküyor.

Gelelim arabamın M/M olarak adlandırılan yarı otomotik vitesine. Aslında arabam düz vites bir araba, ama  bu teknoloji ile vites değişimini benim yerime yapan vites kutusu ile sürücü arasında ek bir katman var. Bu katmanda bulunan bir motor, belli sınırlar dahilinde (motoru durdurmamak için) benim istediğim vakit, ya da arabanın motor devrine ve muhtemelen hızına göre debriyaja basarak, vites değişimini yapıyor. Bu teknolojinin artısı otomatik vitesli arabalarda olduğu gibi yüksek yakıt tüketimi ve motor gücünde eksilme ile karşılaşılmıyor. Bu sayede 1.4 dizel motorlu bir araba debriyajsız bir nevi otomatik vitesle mümkün olabiliyor. Bu teknolojinin olumsuz yanı ise teknolojinin nispeten yeni ve hala sancılı olması ve arabanın yokuşlarda kaydırma yapması. Bunun yanı sıra Toyota’nın bu vites uygulamasında çok fazla dur kalk yapıldığında vites değiştiren motorun ısınması ve alarm vermesi gibi bir etki söz konusu ki, Toyota bu nedenle arabanın özellikle yokuş yukarı dur kalklarda Manual (Düz vites) modunda çalıştırılmasını tavsiye ediyor, istiyor.

Arabam 98.000’e gelmişti. Son 3-4 bin km.dir yakıt tüketiminde bir artışı farketmiş olmakla birlikte, tam emin olamamıştım. Ama özellikle son zamanlarda özellikle yokuş yukarı kalkışların sarsıntılı olması, debriyajın bittiği anlamına geliyordu. Servisi aradım, debrjiyajın bittiğini ve ne kadar tutacağını sordum. 1.600 TL ila 2.500 TL arasında fiyat verdiler.  Yetkili servisten vazgeçmek çok istediğim birşey değildir ama bu fiyatların yarısına yaptırma ihtimalini gözönüne alarak özel servisleri de araştırmaya başladım.

Kısa bir araştırmadan sonra, özel servislerin Multi Mode vitesli arabalara bulaşmadıklarını ve yetkili servisler dışında bir alternatif olmadığını öğrendim. Daha önce serviste bu değişikliği yapanlar olmuş ama sonrasında farklı bir teknoloji sözkonusu olduğu için tekrardan araba yetkili servise gitmek zorunda kalmış. İlk başta bu hayal kırıcı idi, ama yaptırıp sonrasında sorun yaşamaktan herhalde her koşulda daha iyi olacağı düşüncesi bu hayal kırıklığını çok kısa kıldı. Neyse servise gittik. İlk başta debrajın bittiğini nasıl anladığımı sordular. “20 senelik şöförüm. Kusura bakmayın da anlayalım.” diyemedim, test sürüşüne çıktım. Tam bitmediğinden hareketle volonda da birşey çıkmasını beklemediklerini ve 1.500 TL civarı tutacağını öğrenerek arabayı 2 gün sonra almak üzere serviste bıraktım.

İşte şimdi benim için olay güzelleşiyor:  Ertesi gün öğle saatlerinde aradılar, değişimin garantiden yapılacağını söylediler. Gerçekten de sonraki gün arabayı almaya gittiğimde sadece malzeme tutarı 2.500 TL’den fazla tutan 0 TL toplam tutarlı bir Teslimat Formu aldım. Arabanın debriyaj ve Multi Mode vitesi kapsayan tüm parçaları değişmişti.  Altında not olarak “Araç test cihazına bağlandı. P0810 arıza kodu görüldü. Yapılan incelemeler sonucunda aktüator motorunda elektriksel arıza olduğundan dolayı aktüatör motoru değişti ** Baskı balata seti değişti ** Araç ile yol testi yapıldı. Problem yok**” yazıyordu. Eğer bu değişiklik garantiden yapılmasaydı muhtemelen 3.500 – 4.000 TL’den fazla tutacaktı.

Multi Mode viteslerin sorunlu olduğunu ve muhtemelen bu yüzden bu değişikliğin garanti kapsamında yapılması söz konusuydu. Benim hatam bu sorunlu vitesle sonradan mümkün olmadığını öğrensem de debriyaj değişimi yetkili serviste değil ama özel serviste yaptırmaya çalışmamdı. Ama bu tercihimin haklı nedeni ise arabam 98.000 km. ‘de olduğundan benim arabam için değişikliğin normal vakti olmasıydı. Beni muhtemelen bu şaşırtmıştı. Ama sonuçta olaylar düşündüğümden çok daha iyi sonuçlandı.

Çıkartılan dersler:

 Arabayı her zaman yetkili servise götürmek, özellikle arabada fazla karmaşık aksam sözkonusu ise önemlidir.
Büyük uluslararası markalar, markadır. Garantisi bitmiş arabayı bile garantiden –eğer hataları var ise – tamir edebilirler. Bunu sadece araba için düşünmeyin, yerel markalar, global düşünmedikleri sürece yerel kalmaya mahkumdur.

Sözün en kısası Toyoto Corolla M/M arabanız var ise servisten şaşmayın, Benim araba 2009 model, aynı olay sizin başınıza gelebilir ya da gelmeyebilir. Sonuçta debriyaj değişiminde böyle bir ihtimal var aklınızda bulunsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #197 : Nisan 04, 2016, 23:48:19 »
Yıllar once bu aktuator ile bazi parcalari garanti kapsaminda değişti toyota.beyfendide serviste israr ederse   bence toyota  garantiden yapar.
Toyota kadar aracının peşine düşen yiilar sonrada olsa bir parca  fabrikasyon hatali ise adamlar yasa yila bakilmadan yapılıyor.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #198 : Nisan 05, 2016, 00:31:43 »
Gecenlerde aracimi sanzuman kalibrasyonu icin servise goturdum garantiden sanzuman beynini degistirdiler arac 2008 mmt sasirdim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #199 : Nisan 05, 2016, 09:13:23 »
Zaman zaman eleştirdiğimiz servisler gereğini de yapıyorlar zamanında. Servis için en büyük kriter kullanıcı hatası olmaması.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.