Gönderen Konu: MMT Sorunları  (Okunma sayısı 106756 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #220 : Ekim 31, 2017, 14:11:12 »
Ayda 3-4 defa en az iki saatlik köprü trafiğine takılıyorum. 1 metre git dur şeklinde. Şimdiye kadar bir sıkıntı olmadı.
Yokuşlarda tavsiyem yokuş kalkışı kullanıp gaza biraz yüklenmeniz olur. Debriyaja yük bindirmeyin.

Yarı otomatiklerin dezavantajı debriyaja yük bindirmemek gerekiyor. Gideceğiz zaman ve kalkışlarda gazı biraz fazla vererek aracı hareket ettiriniz. Ayrıca çok şıkışık trafikse araç durduğunda boşa alırım.

Artvin yollarında rampada durunca aracı bazen hareket ettiremedim. Gaza basıyorum araç tık demiyor. Patinaj sistemini devre doşı bıraktım sorun çözüldü.😁

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #220 : Ekim 31, 2017, 14:11:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '08
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #221 : Kasım 01, 2017, 08:26:02 »
Dün 130000 bakımı için yetkili servise gittim sırf bu sorun için anlattıklarımdan sonra ecu değişmesi gerektiğini söylediler ve 2300 tl fiyat çıkardılar. İşçilik için de 200 lira civarı dediler. Ben arabadan soğudum yaptırsam mı satsam mı karar veremedim. ECU dan sonra sorun çözülmezse bir de aktüatör diye karşıma gelmelerinden korkuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #222 : Kasım 01, 2017, 09:52:58 »
Aküaktör en kolayı 150 tl temizleme fiyatı var bırakın şu yetkili servisi ağızlarını 2000 tl aşagı açmıyorlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #223 : Kasım 01, 2017, 11:14:05 »
Orhan bey merhaba aynı arac bendede var oncelikle yasamıs oldugunuz sıkıntılardan dolayı arabaya bu sekil bakmanız normal. Ama ben suan itibari ile cıok cok memnunum kalibrasyon ayarı hiç yaptırmadanda bşinersiniz ama bu sizin konforunuzu etkiler ve sürekli vites geçişleri hissedersiniz 20000 km aralıkla kalibrasyon yaptırmanız konforu artırır. ecu değiştirme durumuna gelince bu değişimi ben ücretsiz garanti kapsamında olmadıgı halde toyota kar tarafından yapıldı bence buınu araştirın ve bosa para vermeyin toyota karda samet bey var kendisi garanti değişim uzmanı ve aracım için kendisi bu onayı vermişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '08
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #224 : Kasım 06, 2017, 13:16:22 »
Orhan bey merhaba aynı arac bendede var oncelikle yasamıs oldugunuz sıkıntılardan dolayı arabaya bu sekil bakmanız normal. Ama ben suan itibari ile cıok cok memnunum kalibrasyon ayarı hiç yaptırmadanda bşinersiniz ama bu sizin konforunuzu etkiler ve sürekli vites geçişleri hissedersiniz 20000 km aralıkla kalibrasyon yaptırmanız konforu artırır. ecu değiştirme durumuna gelince bu değişimi ben ücretsiz garanti kapsamında olmadıgı halde toyota kar tarafından yapıldı bence buınu araştirın ve bosa para vermeyin toyota karda samet bey var kendisi garanti değişim uzmanı ve aracım için kendisi bu onayı vermişti.


Sayın Emin Bey

Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim. Servis ile garanti konusunu tekrar bir görüşeyim. Çok faydalı olacağını sanmıyorum ancak yinede denemeye değer. Ancak arabayı satış için ilan verdim. 24 ünde sigortası bitene kadar satma süresi tanıdım yoksa yaptırma yoluna gidicem.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 06, 2017, 14:40:58
Evet Emin Bey

Dediğiniz gibi Toyota Kar dan Samet Bey ile görüştüm. Forum üzerinden ulaştığımı duyunca 22 dk boyunca oldukça samimi bir sohbet gerçekleştirdik kendisi ile :) Ancak ne yazık ki dediğiniz parça değişimi 9 yaşına kadar araçlar için geçerliymiş ve Mayıs ayında aracım 9 yaşını tamamlamış. Şimdi Toyota Genel Müdürlüğüne yazarakta şansımı denemeyi düşünüyorum ama çok ta umutlu değilim ne yazık ki.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 06, 2017, 15:09:11
İşin en kötü tarafı ise galeriler takas için bile arabaya yanaşmıyorlar. Resmen elimde patlamış hissi yaratıyor. :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #225 : Kasım 06, 2017, 15:10:08 »
insallah iyi haberler alırsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 97000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #226 : Kasım 06, 2017, 23:13:43 »
Arkadaslar 2011 Model 4D4 MMT[6İleri]  Sanzıman Otomatık Bır COrollaya sahıbım

Aracı Yenı Aldım Bır Kac Sorum Olucak Sızlere

Aracım Kırmızı Isıkda Durdu Kalkıslarda Sankı Patı Ceker Gıbı Bır Sekılde Kalkıyor Sarsıyor Arabayı

Ikıncı Sorumda Arac 1900 ve 2100 Devirleri Arasında Vunnnn Dıye Bır Ses Sankı Vıtes Yuksek Gelıyor Gıbı Aracı Tıtretıyor 2100 Devırı Gecınce Normal Rolantıye gecıyor

Cevaplarınız Icın Sımdıden Cok Tesekkurler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 3000
  • Model Yılı: '17
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #227 : Kasım 07, 2017, 00:02:00 »
Aracınızda çekiş kontrol sistemi varmı
🚔🚓🚔🚓🚔🚓🚔🚓🚔🚓🚔
Bir zamanlar arabada...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '08
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #228 : Kasım 17, 2017, 15:51:13 »
Arkadaşlar tekrar merhaba. Bir kaç mesaj yukarıda yazdıklarıma ek olarak şu bir iki haftada başıma gelenlerden ve sorunlarımdan bahsedeyim. Toyota Kardan Samet Bey ile görüşmemin üzerine Toyota Genel merkeze yazdım ancak ne yazık ki garanti kapsamında bir işlem yapılamayacığını telefonla arayıp söylediler. Samet bey kendisininde aynı aracı bir dönem kullandığını sorun olarak anlattıklarımın normal olduğunu söyledi. Daha sonra parça fiyatıda sormak için Tem Toyota dan Ufuk Bey ile görüştüm. O da sorunun ecudan ziyade aktüatör üzerindeki stroke sensörlerinden olabileceğini söyledi. Özel servisine götürdüğüm ustam ise sorun olmadığını ecu yu falan boşuna değiştirmemem gerektiğini söyledi. Fırsat bulursam randevu da alıp İstanbula Tem ve Toyota Kar a getirmeyi düşünüyorum aracı. Sırf servis dedi diye 2000 küsür lira harcayamam. Aynı servis bana enjektörlerinde yakında değişmesi gerektiğini de söyledi ve bosch servisinde kontrol ettirdim(9000 tl enjektör değişimi ücreti istedikleri için). Biraz kurum dışında hiç bir sorunla karşılaşmadılar.

Şimdi bunların haricinde şöyle bir durum var. 2. vites 1400-1600 devirlerde araçta çok ciddi titreme var. Yada dik bir rampadan aşağı 1. viteste (manuel mod) inerken mesela kavşağa yaklaştığım için frene basıyorum araç durmaya yaklaştığında çok ciddi titreşim yapıyor. Bu durumun normal olduğunu sanmıyorum.

Ek: 120 km hızda giderken vu vu vu diye ritmik bir uğultu sesi vardı, hız artırınca frekansı biraz yükseliyor sonrada 140 ın üzerinde duymamaya başlıyordum. 110 civarında belirginleşmeye başlayan bir ses. (Duymama sebebim rüzgar sesinin bastırması yada sesin frenkansının artarak uğultunun azalması falanda olabilir emin değilim) Gerek servis gerekse ustam sol poryanın değişmesi gerektiğini söyledi. Yan sanayi olarak 1/4 fiyatına sanayide dün akşam değişim yaptırdım sorun düzelmedi. Ses boşa alınca kesiliyor. 3 ve 4. viteslerde aynı devir aralıklarında denedim ancak duyamadım. (Poryada benimde gözlemlediğin bir sorun yoktu az çok mekanikten anlayan biriyimdir). Şimdi ben bu parçayı serviste değiştirip 4 katı ücret ödeseydim ve sorunum çözülmeseydi servis ne cevap verirdi. Paramı iade edermiydi.  Zira ses kesilmediği için tekrardan birde serviste değişim yaptırabilirim.
 
Not: Pazartesi günü tekrar sanayide ustaya götüreceğim . Bu arada bilgi ver görüşlerinizi bekliyorum

Mesaj Birleştirildi: Kasım 17, 2017, 15:56:17
Sesle ilgili olan sorunu buraya yazmamın sebebi boşa alınca sesin kesiliyor olması. Yani şanzımanda bir dişli bilyası da olabilir. Aks laleside bilemiyorum. Ama sorunun motorun o grubuyla alakalı olduğunu düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '10
  • 20 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #229 : Kasım 17, 2017, 16:23:04 »
ilk 2 sayfayı ve son sayfayı okudum ilgimi çekti. 99 sol extra lpg'li avensisi 7-8 yıl önce 2 yıl kullandım. Acayip keyifliydi. Hatta aracı ilk aldığım günlerde D de bırakmışım, marş yapmayınca aküye sövmüştüm, akü sağlam olunca şanzımana...

mmt'de yokuşta manuele al, kırmızıda beklerken N'ye al, ısınınca soğut v.s nasıl otomatik (yarı).
Sorun yaşayanların çözümlerinide burada anlatmaları bilgilenmemiz açısndan iyi olacak.

Otomotiğin 2 özelliği olmalı basacaksın gidecek, basacaksın duracak.
Benim babam TOYOTA gibi adam...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #230 : Kasım 18, 2017, 15:02:04 »
ilk 2 sayfayı ve son sayfayı okudum ilgimi çekti. 99 sol extra lpg'li avensisi 7-8 yıl önce 2 yıl kullandım. Acayip keyifliydi. Hatta aracı ilk aldığım günlerde D de bırakmışım, marş yapmayınca aküye sövmüştüm, akü sağlam olunca şanzımana...

mmt'de yokuşta manuele al, kırmızıda beklerken N'ye al, ısınınca soğut v.s nasıl otomatik (yarı).
Sorun yaşayanların çözümlerinide burada anlatmaları bilgilenmemiz açısndan iyi olacak.

Otomotiğin 2 özelliği olmalı basacaksın gidecek, basacaksın duracak.

Mmt yarı otomatik şanzıman. Hatta kullanım klavuzunda manuel yazar.

Yokuşta manuele almasanızda gidiyor. Yoğun trafikte de (köprü trafiği) daha hiç ısınmadı.
Basıyorsun gidiyor. Basıyorsun duruyor. Araç dururken debriyajta beklettiği için baskı balata ömrünü uzatmak için boşa alıyorlar.

Siz bir Dsg ile yoğun trafiğe girin bir ay sonra fikrinizi söylersiniz :)

Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar maalesef dizelde (peugot opel hariç) yok.

Siz mmt yi ne zannettiniz. Yarı otomatikler Hep böyle.
Aracı gitsin diye sağa çekiyorum arkadan gelen araçlara arabayı itin diyorum. 😜


Valla 200 km hıza kadar gidiyor. 😁
Mmt dizel  hala lpgli benzinli araca binmeye göre daha cazip. 😁

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '08
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #231 : Kasım 18, 2017, 18:17:52 »
1.6 mmt aracımı tıpkı kendi gibi yarı otomatik kullanıyorum.En ufak duraklamada boşa alıyorum boşa almadığımda araçta kasıntı gibi bir durum oluyor içim rahat etmediği için boşa alıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 59000
  • Model Yılı: '13
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #232 : Kasım 18, 2017, 19:38:49 »
 ışıklarda n'ye  almaya gerek yok. frene tam basarsanız kendisi boşa geçiyor zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #233 : Kasım 18, 2017, 20:19:13 »
ışıklarda n'ye  almaya gerek yok. frene tam basarsanız kendisi boşa geçiyor zaten.

Doğru diyorsunuz. Frene Hafif basınca araç gidecekmiş gibi fren sertleşiyor.tam basınca fren pesalı da yumuşuyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #234 : Kasım 23, 2017, 17:35:01 »
normal.malesef mmt şanzımanın dezavantajı bu.benımde basıma geliyor aynı problemler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #235 : Mart 29, 2018, 13:38:26 »
Herkese Merhaba
Geçen haftasonu aracımla yaklaşık yarım saat 15-20 km hızla düşük viteste aracımı sürdüm. Sonra bir anda yolda giderken ekrandaki vitesi gösteren işaret N yanıp sönmeye ve araç vitese geçmemeye başladı. Ustayı aradık derken bir levye ile aktüatör motoruna yavaşça vurmamızı istedi ancak başaramadık. Araç 2 saat kadar bekledikten sonra kendiliğinden çalıştı. 3 4 gün sonra da bu sefer Check Engine yazarak motor arızası işareti ekranda yandı. Ustaya gittik aracın beyni üzerinden 3 numaralı bobin'in arıza gösterdiğini belirttiler ve bobini değiştirdiler.

dün tekrar aynı şekilde motor işareti çıktı. Yarın da yola çıkmam gerekiyor. Ne yapmam gerekiyor, daha tecrübeli olanlar ve meseleyi bilenler yazıp tavsiyelerde bulunursa bende ona göre hareket ederim.
Selamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #236 : Mart 29, 2018, 17:48:26 »
aracı bilmeyen ustalara kurcalatmayın yetkili servise götürün çözüm bu , soruna gelince klasik mmt sorunudur, düşük hızda mmt şanzıman ısınıyor müşir sıcağa bağlı olarak aracı korumak için vites geçişini bloke ediyor,  15 - 20 dakika durup aracı soğutursanız araç sorunsuz olarak viteslere geçer, bu sorunun çözümü akü kartının değişimi ve yazılım yüklenmesidir, yani sanayideki usta yapamaz elletmeyin, geçici olarak kullanmak için yoğun trafikte dur kalka kalmadan ve mümkünse yüksek vites ile kullanın servise gidene dek
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #237 : Mart 30, 2018, 15:17:44 »
Bobin arızası niye veriyor olabilir araç peki?
3 nolu bobin arıza veriyor diye değiştirildi. şimdi 4 numaralı bobin arıza gösteriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #238 : Mart 30, 2018, 15:52:45 »
Bobin arızası niye veriyor olabilir araç peki?
3 nolu bobin arıza veriyor diye değiştirildi. şimdi 4 numaralı bobin arıza gösteriyor.
Araç kendini güvene almak için stop ediyor stop ettiğinde tekrar çalıştığı nda hata kodu beyinde kalıyor olabilir sedat beyin dediği gibi yetkili servise gösterin dışardaki ustalardaki cihazlar tam donanımlı değil bazı hata kodlarını göremiyorlar sistem izin vermiyor bide mmt şanzımanı şehir içi manuel de kullanın otomatik te çok ısınıyor fazla ısınınca araç korumaya alıyor kendini
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #239 : Mart 30, 2018, 20:05:48 »
Bobin arızası niye veriyor olabilir araç peki?
3 nolu bobin arıza veriyor diye değiştirildi. şimdi 4 numaralı bobin arıza gösteriyor.


bobin vs elletmeyin boşa para vermeyin servise gidin sanayi ustası sizin işinizi çözemez
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.