Gönderen Konu: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??  (Okunma sayısı 26651 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #80 : Ekim 08, 2014, 18:47:40 »
Eğer verim artıyorya performans neden düşük kalsın?
Shell firması Nitro yakıtına verim yakıtı deseydi, performansı düşük mü olurdu?

Performance, Efficiency = Verim

Yakıtı optimum düzeyde yakarsanız optimum verim ortaya çıkar.
 


Mesaj Birleştirildi: Ekim 08, 2014, 18:39:15
Tabiki farklı hacim veya beygirlik motor için aynı tüketim değerleri olamaz. Konumuz aynı motordaki verim artışı.

siz yıllar içinde yaşanan teknolojik gelişmelerle aşılan durumlardan bahsediyorsunuz. önceki sayfalarda bugün herhangi bir pompaya yanaştığınız zaman seçebileceğiniz tercihler ile ilgili konuşuldu.

ayrıca şunu sormak istiyorum, tork artışı yakıtla mı sağlanıyor ? yoksa motor mühendisliği ile mi ? yeni ve mekanik bileşenlerindeki aşınmaları asgari düzeyde yaşatacak teknoloji ile üretilmiş araçlar konu olduğunda, yakıtla sağlanıyorsa sahip olduğumuz araçların yıllar içinde giderek yakıt tüketimlerinin düşmesi gerekmez mi ?

Toyota Club Türkiye

Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #80 : Ekim 08, 2014, 18:47:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #81 : Ekim 08, 2014, 18:51:25 »
aynı motorda aynı şartta aynı devirde güç artarsa yakıt neden düşmesin ?

gaz ile 10 litre yakıyorum ama benzinin litresi aynı mesafeyi götürmek için yeterli oluyor. benzin daha performanslı bir yakıt. yani içerisinde daha çok hidrokarbon bileşiği var.
haliyle içinde daha çok enerji depolayan bir yakıt türü ile veya verimi ile güç artarsa aynı iş için daha az enerji kullanmış olmuyor muyum ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #82 : Ekim 08, 2014, 18:54:53 »
ayrıca şunu sormak istiyorum, tork artışı yakıtla mı sağlanıyor ? yoksa motor mühendisliği ile mi ? yeni ve mekanik bileşenlerindeki aşınmaları asgari düzeyde yaşatacak teknoloji ile üretilmiş araçlar konu olduğunda, yakıtla sağlanıyorsa sahip olduğumuz araçların yıllar içinde giderek yakıt tüketimlerinin düşmesi gerekmez mi ?

Doğru, tork artışı mekanik desteklidir.

Ben o örneği şunun için verdim, aynı motorda ve aynı araçta Güç artarsa daha ekonomik olur.

Yalnız bu güç artışını mühendislerin ne için planladıkları önemlidir, ekonomik aile arabası için mi? spor bir model için mi?

Spor modelde güç artarsa tüketimde artar. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #83 : Ekim 08, 2014, 18:57:24 »
Konu neeeeerdeeeeen nereye geldi  :lol:

Tekin Bozbey: Bahsettiginiz yani Güncel uretilen kasayla bizzat kullandığım 2012 E15 Kasa Aurisin Motor adina tüm güçleri aynidir 205 torka sahip aracım ki güncel kasada öle.
Aradaki fark aralarındaki 100kiloya yakin olan ağırlıktan kaynaklidir bence aralarinds baska hic bir fark yoktur. (Aerodinami haric)
Zaten böyle bir sey olsa 300tork çıkartırlardi araçları

Hakan Aydın: +1000

arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #84 : Ekim 08, 2014, 19:03:02 »
aynı motorda aynı şartta aynı devirde güç artarsa yakıt neden düşmesin ?

gaz ile 10 litre yakıyorum ama benzinin litresi aynı mesafeyi götürmek için yeterli oluyor. benzin daha performanslı bir yakıt. yani içerisinde daha çok hidrokarbon bileşiği var.
haliyle içinde daha çok enerji depolayan bir yakıt türü ile veya verimi ile güç artarsa aynı iş için daha az enerji kullanmış olmuyor muyum ?

Shell nitro yakıtı için durum, benzin-gaz ilişkisi gibidir, önceden vurguladım.

Eğer trafikte yol alamıyorsan 95 FuelSave daha ekonomik olur ama motor çalıştığı sürece yol alabiliyorsan 95 Nitro daha verimlidir.
Nitronun ekonomi farkı çok değildir ama yol performansı tartışılmaz eğer sakin kullanıcıysan güzel sonuçlar çıkıyor. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #85 : Ekim 08, 2014, 19:03:36 »
Doğru, tork artışı mekanik desteklidir.

Ben o örneği şunun için verdim, aynı motorda ve aynı araçta Güç artarsa daha ekonomik olur.

Yalnız bu güç artışını mühendislerin ne için planladıkları önemlidir, ekonomik aile arabası için mi? spor bir model için mi?

Spor modelde güç artarsa tüketimde artar. 

güç artışının ne için plânlandığı önemli değildir. ortada bir adet enerji kaynağı var. sadece önemli olan gücün en verimli kullanılacak düzeyde optimize edilmesidir. optimum noktadan az güç, performansı düşürür; gereğinden fazla güç ise performansı getirirken yakıt sarfiyatını arttırır. bu yüzden mühendisler de 120-130 hp yapabileceği bir dizel motoru 90-100 hp civarında tutar. beygir artışı, teknolojik gelişmeler doğrultusunda ekonomiden taviz verilmeyecek sistemler söz konusu olduğunda hayata geçirilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #86 : Ekim 08, 2014, 19:09:04 »
güç artışının ne için plânlandığı önemli değildir. ortada bir adet enerji kaynağı var. sadece önemli olan gücün en verimli kullanılacak düzeyde optimize edilmesidir. optimum noktadan az güç, performansı düşürür; gereğinden fazla güç ise performansı getirirken yakıt sarfiyatını arttırır. bu yüzden mühendisler de 120-130 hp yapabileceği bir dizel motoru 90-100 hp civarında tutar. beygir artışı, teknolojik gelişmeler doğrultusunda ekonomiden taviz verilmeyecek sistemler söz konusu olduğunda hayata geçirilir.

Bilgiler doğru ama bu motora 2 farklı yakıt koyarsan 2 farklı verim ortaya çıkar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #87 : Ekim 08, 2014, 19:15:32 »
Doğru, tork artışı mekanik desteklidir.

Ben o örneği şunun için verdim, aynı motorda ve aynı araçta Güç artarsa daha ekonomik olur.

Yalnız bu güç artışını mühendislerin ne için planladıkları önemlidir, ekonomik aile arabası için mi? spor bir model için mi?

Spor modelde güç artarsa tüketimde artar.
Ben bunu çözemedim abi, ekonomik aile arabasıda olsa, güç arttıkça bir araç nasıl daha ekonomik olur, her ne amaçla üretilirse üretilsin, 1.2 tsi , 2.0tsi dan ekonomikmidir? , 1.4vvti , 1.8vvti dan ekonomikmidir ? , 316 i , 335i den ekonomikmidir ? , yukarıda bahsi geçen motorların hepsi aile sedanlarında da kullanılıyor. üst model ve hacimler, alt model ve hacimlerin 2 katı güce sahip. Yer şey bir yana , camry 3.5 v6 , bir aile sedanı olarak, az yakıt tüketen ekonomik bir araçmıdır ? İster uzun yolda, ister şehir içinde, isterse uzun yolda boş vitese atınca rölanti tüketimi olsun.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #88 : Ekim 08, 2014, 19:26:12 »
Ben bunu çözemedim abi, ekonomik aile arabasıda olsa, güç arttıkça bir araç nasıl daha ekonomik olur, her ne amaçla üretilirse üretilsin, 1.2 tsi , 2.0tsi dan ekonomikmidir? , 1.4vvti , 1.8vvti dan ekonomikmidir ? , 316 i , 335i den ekonomikmidir ? , yukarıda bahsi geçen motorların hepsi aile sedanlarında da kullanılıyor. üst model ve hacimler, alt model ve hacimlerin 2 katı güce sahip. Yer şey bir yana , camry 3.5 v6 , bir aile sedanı olarak, az yakıt tüketen ekonomik bir araçmıdır ? İster uzun yolda, ister şehir içinde, isterse uzun yolda boş vitese atınca rölanti tüketimi olsun.

Aynı araçta kullanılıyorsa 1.2Tsi 2.0Tsi'den ekonomik değilmidir?

Sedan ile aynı aerodynami ve ağırlığa sahip olsa bile, sporluk adına 1.2Tsi'den farklı beygir alınır ve tüketim artar çünkü fazla besleme yapılarak sağlanır, ekonomi 2. planda kalır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #89 : Ekim 08, 2014, 19:45:30 »
Aynı araçta kullanılıyorsa 1.2Tsi 2.0Tsi'den ekonomik değilmidir?

Sedan ile aynı aerodynami ve ağırlığa sahip olsa bile, sporluk adına 1.2Tsi'den farklı beygir alınır ve tüketim artar çünkü fazla besleme yapılarak sağlanır, ekonomi 2. planda kalır.
Beynim dönmüş, tam tersini yazmışım abi. 1.2tsi , 2.0tsi dan daha müsrifmidir yazacaktım, bütün ekonomik midir kelimelerini, müsrifmidir olarak düşünelim. Sporluk adı, durumu filan yok abi, çünkü 2.0tsi da, 1.4tsi da 1.2 tsi da , vag grubunun hem gti , gt gibi modellerinde hemde aile sedanlarında kullanılıyor. Neyse bizim konumuz yakıt, sen bence bu durumu shell e yaz abi, fuelsave kullanıyorum, yakıt ekonomisinden çok israf oluyor, performans adı altında vermiş olduğunuz yakıt olan nitro, çok daha ekonomik ve daha uzun menzil sağlıyor diye, bende gerçekten cevabı merak ediyorum.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #90 : Ekim 09, 2014, 01:36:23 »
Bırakın bu işleri yauv,  5,2  şerokeye biniyoruz sanki yok 5 km uzun gitmiş yok az gürültü yapmış baya canınız sıkılıyor anlaşılan :lol: :lol:

1.4 arabada hepaz yaksa 00,1 kuruş az yakar hep gürültü yapsa 0,00001 db gürültü yapar neyin mücadelesi bu yani :lol: :lol:



lafa ne zaman gireceğini merak ediyordum:)))

Mesaj Birleştirildi: Ekim 09, 2014, 01:45:11
Geçmişte karbüratörlü sistemlerde güç-performans arttıkça yakıt tüketimide artardı,
Oysa günümüzde kullanmış olduğunuz araçlara bir bakın, ufacık hacimli motorlarda eski 2.0, 2.5 veya 3.0 motorların güçleri var ve yakıt tüketimleri 9L/100km'yi geçmiyor.

Bunu sağlarken elbette yakıt karışımlarını ayarlayan ECU, CAM, basınçlı yakıt sistemleri, sensörler vs yanında artan yakıt kalitesinden faydalanılıyor.

Ülkemizdeki yakıt oktanlarının diğer ülkelerdeki olmadığını söyleyenler sizlersiniz.
Oysa bir motor ne kadar verimli çalışırsa o kadar ekonomi sağlar.
Demekki verimi artıran bir yakıt aynı motorda daha ekonomik sonuçlar çıkarabilir, bu verim ve ekonomi fabrika değerinden bile daha iyi olabilir. (Toyota gerçekçi fabrika değerleri yayınlamaktadır ama bazı markalar için aynı şeyler söylenemez.)

Bu bağlamda sürdürülebilir verim ve ekonomi konusu sadece ilk 100km ile sınırlandırılamaz, 10 bin veya katları yada en az 5 yıl sonra dahi aracınız fabrika tüketim değerlerinde kalabiliyorsa yakıt konusunda doğru seçim yapmışsınız demektir.

Seydi arkadaşımızın fazla km yapmamış ve shell nitro kullandığı halde ilk çalışmalarda gürültülü çalışan motorun sebebini hala merak etmekteyim.!?

Bu konudaki fikirlerinizi paylaşırsanız belki bir sonuca ulaşılabilir.







 

Mesaj Birleştirildi: Ekim 08, 2014, 18:25:40
Doğru, günümüz teknolojisine sahip motorlar 70 ile 90 km/h süratler arasında max. ekonomi sağlayabilmekteler ve neredeyse yakıt tüketmemekteler. Senin aracının yeni model olanının fabrika verisine baktın mı? 3.7L/100km oysa seninki için 4.2L/100km sanırım. Bu fark aerodynamiden oluşuyor olamaz, DPF varlığıda ekonomi sağlamaz, ama artırılan tork bu farkı çok rahatlıkla ortaya çıkartır.

Bu da artan gücün ekonomi üretebileceğine güzel bir örnek teşkil eder.


bunu bende mera kediyorumabi:)) yakıtı alalı 300km oldu seste bir değişim yok maalesef:(( depoyu yeniden doldurduğumda ses konusu netlik kazanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #91 : Ekim 09, 2014, 07:50:02 »
Bendr versoya nıtro koysam oda 110 beygırden 140-150 beygıre cıkarmı kı.Shelle mesaj mı atayım
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #92 : Ekim 09, 2014, 09:41:32 »


lafa ne zaman gireceğini merak ediyordum:)))

Mesaj Birleştirildi: Ekim 09, 2014, 01:45:11

bunu bende mera kediyorumabi:)) yakıtı alalı 300km oldu seste bir değişim yok maalesef:(( depoyu yeniden doldurduğumda ses konusu netlik kazanır.

Sorun çözmek istersen abi bigün sanayide buluşalım pilav yeriz o arada ben sana yardimci olacak birilerini bulurum :D
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #93 : Ekim 09, 2014, 16:36:55 »
shell yağ konusunda da ekol. Helix Ultra 5W-40, Mobil 1,  Castrol Edgeden de ileri temizleme ve koruma sağlıyor. Ferrari yağı. Kardeşimin dizel arabası için bir siteden aldım. ABD'deyken de bunun eşdeğeri Pennzoil ultra kullanıyorum. Motor sessizliği, yakıt tasarrufu, temizleme gücü etkileyici. True diğer senteriklerden daha ucuz. Herhalde bilen pek yok. Saklı kalmış bir mücevher.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #94 : Ekim 10, 2014, 00:27:22 »
Sorun çözmek istersen abi bigün sanayide buluşalım pilav yeriz o arada ben sana yardimci olacak birilerini bulurum :D



sercan düzceye geldiğmde adc de sende benden kurtulamayacaksınız:))))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #95 : Ekim 10, 2014, 11:25:49 »
shell yağ konusunda da ekol. Helix Ultra 5W-40, Mobil 1,  Castrol Edgeden de ileri temizleme ve koruma sağlıyor. Ferrari yağı. Kardeşimin dizel arabası için bir siteden aldım. ABD'deyken de bunun eşdeğeri Pennzoil ultra kullanıyorum. Motor sessizliği, yakıt tasarrufu, temizleme gücü etkileyici. True diğer senteriklerden daha ucuz. Herhalde bilen pek yok. Saklı kalmış bir mücevher.

Shell motor yağını hiç kullanmadım fakat yakıtını kullanıyorum çok memnunum. Shell yağının da kötü olacağını düşünmüyorum.
Yıllar önce jeep ustası bir arkadaşımın servisinde eski corolla'ma  Pennzoil motor yağı koyulmuştu, hiç sorun yaşamadım şimdi sizden duyunca
hatırladım..
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #96 : Ekim 10, 2014, 19:43:28 »


lafa ne zaman gireceğini merak ediyordum:)))


Ben o işleri bıraktım abi :lol: :lol: Sakin takılıyorum artık :D


sercan düzceye geldiğmde adc de sende benden kurtulamayacaksınız:))))

Tam buna gülüyordum kiiii !!!  Sercanın profilde DÜZCE yazdığını gördüm aboooo :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #97 : Ekim 10, 2014, 21:52:48 »
Ahahaha baktım konuda bi hayli alayci bilgi dolaşıyor bende Memleketi degistiriyip Ahmete şok etkisi yaratayim dedim :D
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #98 : Ekim 10, 2014, 23:26:36 »
Depoyu saat 00:00 dan sonra fulleyecegim devamlı Bp den alıyordum ama motor biraz sesli çalışıyor gibi geliyor, min.duzeyde sessiz calistirabilecek bir yakıt onerirmisiniz örneğin shell fuel save alayim mi , buralarda nitro yok.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıtın motor sesine etkisi ne kadardır??
« Yanıtla #99 : Ekim 10, 2014, 23:42:18 »
Konuyu okumayi deneyin sorularıniza cevap bulursunuz.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey