0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Abi motoru temizlemiş
Firmadan firmaya, hatta benzinciden benzinciye ve hatta pompadan pompaya bile ciddi kalite değişimi olabiliyor. Benzinli motorlarda da, yağ ve yakıt motor çalışma sesini ciddi değiştiriyor, ama dizel kadar yüksek ses olmadığı için ayırt etmek zor oluyor. Birde yakıt kalitesinden dolayı araç sizi daha mutlu ettiği için, peşpeşe bir çok kere yüklendiyseniz, turbo sesi de ısınmadan sonra biraz daha artma yapıp böyle bir his vermiş olabilir. Ama bence yaşadığınız gayet doğal. Tüketiminizin biraz daha artacağını düşünüyorum, ne kadar kaliteli yakıt o kadar fazla yanma.
yakıt perfomans yakıtı olduğu için tüketimin artacağını bende bekliyorum,kullanım da bir değişiklik olmadı,herzaman nasıl kullanıyorsam aynı rutin şekilde kullandım ,yani yakıt değişti diye araca yüklenme falan olmadı,dediğim gibi 5 km sonra sesi değişti çekişide:))) bakalım görelim bu depo bitene kadar neler olacak:)
Bu yakıtla performans arttığına göre tam tersine tüketiminiz azalacak ve menziliniz artacaktır.Aynı işi daha az yakıtla yapabileceğine göre neden daha fazla yaksın? gaz pedalına öncekine oranla daha az basacaksınız.Motor sesindeki değişikliğin en önemli sebebi Hava Filtreniz olabilir, orjinal mi? eğer orjinal değilse Toyotadan bir tane alın.Önceki aracımda 120.000km boyunca Shell Nitro Diesel kullandım tam tersine benzinliden dahi daha sessizdi.
Böyle bir şeyin , hiçbir araç için mümkünatı yok maalesef abi, şunu benzinli herhangi bir araçta istediğin gibi deneyebilirsin.95 oktan97 oktan (performans artar, tüketim artar)97 oktan + %10-15ethanol ( oktanı daha yukarı çeker , performans artar, tüketim artar)97 oktan + %30-40 toluene (oktanı iyice yukarı çeker 100+ , performans artar, tüketim artar)Dizelin katkı , yakıt ve oktan durumu hakkında bilgim yok, ama bu bahsettiğim değişmez bir gerçektir. Dünya üzerinde 97oktanla , 95 oktandan daha az yakan biri varsa, çıksın kanıtlasın. Fuel save vb. adı altında satılan yakıtların hiçbirinin oktanı yüksek değil.
Haklısın abi, ben karıştırdım heralde.
Belki farklı teknolojik motorlarda farklı sonuçlar çıkıyor belkide otomatik şanzımandan dolayı daha farklı olabilir,Benim önceki Corolla D-4D MMT şimdiki Yaris e-CVT, vitesi farklı durumlarda optimum torkta değişmek ancak elektronik sistemlerin yapabileceği şeyler olduğundan direkt tüketime yansıyor.Nitronun özelliği kayganlaştırıcı özelliğinin olması, oktanı aynı.
yani biri NITRO firmanın performans için ürettiği yakıt lakabına uygun görülmüş, diğeri ise FUELSAVE yani tamamen ekonomi maksatlı üretilen yakıt.
Fuel Save adı gibi aslında yakıtı korumuyor, özellikle sıkışık trafikte motoru çalışıpta yol alamayanlar için uygun, yani güce ihtiyaç yok, ekonomi sadece litre bazında daha az ödenen miktarda oluyor.
Trafik sıkışıkken yol alamayan kişiler, bu yakıtla ne alıyor onu çözemedim. Fiyatı uygun dediğiniz 2 kuruş fark var. Yani Shell firmasının bu yakıtında hata olduğunu savunuyorsunuz ? Gerçekte Fuelsave değil, gereksiz fazla yanan ve performans kazandırmayan, DUR-KALK yakıtı konumuna geliyor o zaman.
2 kuruş kayganlaştırıcı katkı farkı olmalı? yoksa nitrojen falan kattıklarını düşünmüyorum. Performansı o motorun teknolojisi üretir. Aynı firmanın daha kaliteli yakıtı diğerine oranla daha fazla performans üretilmesinde yardımcı olur. Performans artarsa güç artar ve aynı kullanım şartlarında bu tüketiciye ekonomi olarak döner, diye düşünüyorum ve bu farkı yaşıyorum.