0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Fabrika verisi 10 olarak gözüküyor ama pilotajla kesin 8.8-9 civarıdır kesin bir kaynağa dayanarak belirtmiyor sadece tahmini ama 10 saniye değil onun farkındayım
kadrandan o değerlere erişebilir, çünkü e11 lerde kadran sapması, e12 lere göre biraz fazla, ama 9.5 un altına inebileceğini düşünmüyorum ben bir e11 in, 10 sn altı dahi benim için şaşırtıcı bir değer olur. Autoshow un testlerinde 10.2sn olarak hatırlıyorum.
Filtre ve kat iptali ile 10 sn altına düşebilir belki. Bir önceki mesajda 8 altı demisim ama o çok çok zor anlaşılan.
net olarak 5 km var abi benim arabada sapma olayı denedim baya. Bilmiyorum denemek lazım abi ben sadece tahmini dedim zaten olmayadabilir birşey diyemem yani 10 saniyede olabilir Filtre yarım boy bile anca hızlandırır kat iptali çooook zorlayarak 1 boy hızlandırır aracı dümdüz 51lik boru çekilirse o zaman işin rengi az bişi de olsa değişebilir.
Bence en fazla 9 olur.
10 sn gözde büyüyecek bir rakam değil, hiçbir atmosferik aile sedanının ulaşamadığı bir rakam, 10sn gibi bir süreye erişmek bile çok ciddi bir başarıdır, aynı dönemde, corolladan hafif olan civic 1.6 ies 120ps , aracın test verisi bile 10.4 sn, 10 sn altında veri almak başarı, 9.5 altı almak , efsanevi olur.Ama şu da var, geçmişte ciddi farklılık yaratan araçlar var nadirde olsa, test ve fabrika verileri arasında, senin aracın , istisnai (1.8ts) gibi araçlar dışında , bence en iyi 0-100 süresini kat edebilecek araç, 10.2 sn fabrika verisi olan e12 den kesinlikle hızlı, açıkcası bende merak ediyorum sonucu, tabi bunda senin plotajında çok etkili olacak.
Valla kurtarmaz bize gelişi 10,250
Keşke ae101 kasaların şöyle benzinli motoru 60-70 binlerde yıpranmamışını bulsakta test etsek yanlış hatırlamıyor isem 0-100 9,8 sn idi .Ki iyi bir kullanımla bu sürenin altına ineceğini düşünüyorum .Birde bende 1.8 ford escort vardı fabrika verisi yanlış hatırlamıyor isem 9,7 sn idi ama öyle bir şahlanırdı ki bence 8 sn de felan 100 ü görüyordu .E12 serilik manasında fena değil ama kesinlikle bir ae101 kasa gibi değil
Otomobil camiasında bir çoğumuz için en önemli niteliklerden biridir, bazılarımız için otomobil satın alırken tercih sebebi bile olur, firmaların bize verdiği katalog ve diğer dökümanlardan incelediğimiz de, aracın güç , tork ve 0-100kmh ivmelenme verisine ulaşırız öncelikle. Bu konularda kadran üzerinden kronometre ile ölçüm , çeşitli telefon uygulamar üzerinden ölçüm gibi mantaliteler uygulanmaktadır. Ama en doğru ölçümü bu cihaz veya teker üzerine bağlanan gtech cihazı üzerinden alabiliriz. gtech te patinaj durumunda net ölçümler yapamamakta.Bende bu ivmelenme verisine karşı ilgi duyduğumdan, bunu net ölçebilmek adına bir cihaz satın aldım. Ve yarın itibariyle öncelikle kendi aracım olmak üzere bir çok aracı ölçüme başlayacağım. Forum yönetiminin de müsadesi olursa, bu cihazla ölçüm yaptığım araçları, ve ölçülen ivmelenme değerlerini liste şeklinde sürekli güncellemek istiyorum, forum üyesi arkadaşlardan da bu konuda ölçüm talebi olan var ise herkese seve seve yardımcı olurum.Bu işlemi yapmaktaki öncelikli amacım; tasvip edilecek birşey olmamasına rağmen bundan önce başkalarıyla aracımı çok defa denedim. Ve denemeler sonucunda genelde bahaneler , olumsuzluklar ve anlaşmazlıklar oluştu. Ve hatalı bir şekilde birbirimizi tehlikeye atabiliyorduk. Bundan sonra, cihaz üzerinden ölçüm yapacağım için kesinlikle kimseyle yarışmaya veya trafikte herhangi bir tehlike yaratmaya ihtiyacım olmayacak. Tüm yapılacak, ölçümler sadece 0-100kmh ivmelenmeyi kapsayacak ve trafik kurallarını, ve hız sınırlarını kesinlikle ihlal etmeyecektir. Sizin de katkılarınız olur ise, toyota markasının araçlarının türkiye yol ve yakıt koşullarında, fabrika verilerine göre ne oranda bir ivmelenme sağladığı hakkında bir fikrimiz olabilir. Şunu da açıkca belirteyim, bu cihazdan alınan veri dosyaları üzerinde koruma olduğundan, kesinlikle oynama ve düzenleme yapılamaz. Elinizdeki DBN verisini, bugün dünyanın neresinde , hangi forumunda yayınlasanız dahi geçerlidir.Ölçüm yapılan cihaz hakkında size biraz bilgi vermek istiyorum. Öncelikle cihazın fotoğrafı;Özelliklerinden bahsetmek gerekirse:-Aracın içindeki G kuvvetini, anlık hızı, tur ve bölüm(split) zamanlarını, frenleme mesafesi ve süresini, hızlanma mesafe ve sürelerini ölçen bir alet. Buna ek olarak, obd üzerinden 4 adet datayı, anlık devir, turbo basıncı, yağ sıcaklığı , egzost sıcaklığı gibi değerleri eğer sensör kullanır isek, cihaz üzerinden görüntüleyebiliyoruz. -Tur süreleri ölçümünde tur başlangıç noktası ve split noktalarını başta o noktalar üzerinden kaydederek geçmemiz gerekiyor, bu işlemlerden sonra, tur zamanı ve split zamanları arasındaki + - , sürelerimizi yayınlıyor.-Cihazın kendi içerisinde 10Hz lik bir gps anteni bulunuyor, saniyede 10 tane sinyal alabiliyor, diğer gps lerde olduğu gibi rakım ölçümünü yapabiliyor. Ölçmeye başlanan hız, ve ölçümün bitirilmesi istenip ayarlanan hız aralığındaki + - eğimi hesaplıyor. (Genel kanı, denemelerin doğru sonuçlar verebilmesi için, eğim + - 2.5 dereceyi geçmemelidir.-Aracın ağırlığı girildiğinde, aracın WHP sini ölçebiliyor. Bu ne kadar doğru olur açıkcası bende bilmiyorum ama, aldığım dyno değerleriyle bir karşılaştırma yapacağım.- Bütün datalar , sd card üzerine kaydediliyor, aldığı loglar formatından dolayı oldukça az yer kaplıyor, sanırım ömür boyu tek kart üzerine savelense doldurulması imkansız.- Cihazda yaptığınız ölçümlerde hızlanma durumu grafiğe dökülüyor, bu sayede vites değiştirme süreniz hakkında da bilgi sahibi olabiliyorsunuz.Şimdilik aklıma gelenler bunlar, yarın ki ölçüm sonrasında dbn verileri üzerinden fotoları da paylaşacağım.0-100 ÖLÇÜMLERİMARKA MODEL İSİM SPECLER (MODİFİYE SEVİYESİ) SÜRE EĞİM1 A7 3.0 TFSI 310 HP quattro S tronic Ozan G. Stock(araçta 2 kişi var) 6.328sn +2.83 2 VW Scirocco 1.4tsi(160) manual Alper BİNBİR Stock(fabrikadan halka) 8.153sn +0.083 Toyota Corolla 1.6 comfort 124 (MMT) Alper DEMİR Stock 12.018sn +0.214 Toyota Corolla 1.6hb auto(110) Burak Emre BUL Stock 12.243sn -1.325 Hyundai getz 1.5crdi vgt 88ps Atilla ONUK Stock 13.145sn -1.665 Opel Corsa 1.4lt(102) Auto İlke ARSLAN Stock(araçta 2kişi var) 14.537sn -1.646 Opel Corsa 1.3CDTI(75) Manual Murat A. Stock 14.579sn -0.257 Tata Xenon Şahin A. Stock(Araçta 3 kişi var) 16.327sn -0.01
artık hızlı bir cihazı ölçmenin zamanı gelmişti, bu tercihimizi audi a7 3.0 TFSI 310 HP quattro S tronic , araçta 2 kişi bulunmasına ve 3 dereceye yakın artı eğim olmasına rağmen 6.328sn de 100e çıkmayı başardı, düz yol ve tek kişi olduğu durumda, fabrika verisi olan 5.6 sn i zorlayacak gibi.
Alper en hizli dizel yarisi nezaman olcucez ya ? bu listede ilk 3 e girerim ben :p
Ben aurisin 0-100 değil de daha çok 100-0 değerini merak ediyorum. Kaç metrede ve kaç sn de duracak acaba?
En guzel cevap verilmis burda tbr! Ben Sahsen performance araclarinin performance verilerini takip ediyorum.Yok efendim mustang in yeni modelinde ne kadar beygir gucu arttirilmis 0-100 u ne olmus agirlik beygir gucu orantisi ne olmus?Dodge challenger hellcat 707 beygir 0-100 u ne? Yeni Z28 nunberg de gtr I tokatlarmi Vs Bu konuda devamli bir yaris soz konusu dolayisiyla takipi de zevkli ve butun veriler profosyonelce olculmus.AMA ayni Ben sifir Toyota camry ve venza aldim ne alir ken baktim ne de bu gune kadar araclarimin beygir guclerini yada 0-100 lerini merak ettim halende bilmiyorum.Yani lafin kisasi paranizi ve degerli zamaninizi daha degisik seylere harcamanizi tavsiye ederim.
Hayatta insanların zevkleri ve tutkuları vardır, elbet buna harcadıkları para ve zaman ileride, kendilerinin hayatını birçok kez geciktirir. Ama tutkularının arkasından gitmemiş insanda, hayatı boyunca hiçbir zaman mutlu olamaz, hep keşkeleri olur.O yüzden, zevkler ve renkler bu bağlamda tartışılmamalı diye düşünüyorum.
Kesinlikle katiliyorum.0-100 tutkunu biri Corolla tata corsa ya performance baglamli para harcarsa aslinda hayallerinden bir adim daha uzaklasmis olur.