Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152252 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #600 : Mayıs 16, 2010, 21:54:06 »
Corolla 2004 tamir klavuzu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #601 : Mayıs 16, 2010, 21:54:45 »
Bir de yanlis bilmiyorsam TR'de 0W ile baslayan yaglar daha ucuz.Herhalde yaygin olmadigindan.
Mehmet'in dedigi gibi tercihiniz o yonde ise 0W-20 kullanin ve yag degisiminde (yagin yarisi aktiktan sonra) bir ornek alip laboratuvarda inceletin.TBN miktari neymis bir bakin.Eger TBN kalmissa problem yok demektir.Yoksa bu yag ya da degisim suresi uygun degil demektir.

Kamil kardes, benim  araba icin de onerilen 5W-30 VE 10W-30.
Gecen sene Castrol Syntec 0W-30 ile ilk defa 10bin milde (16200km) degisim yaptim.5W-30, 10W-30 sentetikle daha onceleri 4-5bin milde degisim yapiyordum.Simdi de M1 0W-40 kullaniyorum.Yagi degistirirken ornek alip test ettirmeyi dusunuyorum.
Castrol Syntec 0W-30 ve M1 0W-40 ile arabamin cekisi artti, cok daha sessiz calismaya basladi. 5W-30'a gore.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #602 : Mayıs 16, 2010, 22:03:29 »
-Yarış performans motorlarını bizim araç motorlarıyla kıyaslamamak gerekir. Orada yarışı kazanmak önemli, motor ömrüne pek bakan yok. Neredeyse iki yarışta bir motor değiştirilen Formula  yarışlardaki motorların durumu başka bence.
- Corolla benzinli, maks. tork 5200devir , maksimum güç 6000 devir. Bunun normali zaten  5200 devir , daha yükseği ne olacak, ve firma bu motora göre  5W-30 önermişse onu aynen kullanacaksın , kış tarafını daha ince yapma konusunda kimsenin pek bir itirazı yok da , sürekli yüksek devirli devirli ve/veya aşırı zorlamalı kullanımda normal viskosite tarafını  bir üst değerde kullanmayı bazı arkadaşlar öneriyorlar , bence bir sakıncası yok en azından kişinin içini rahatlatır, gerçi bu şekilde de  kullanılan bir motor zaten ömrünü normalden önce tamamlayacaktır. Burada galiba öne sürülen tehlike, piston silidir arasındaki yağ filminin aşırı sıcaktan bozularak aşınmaya sebep olabilir korkusu.  Ben bunun normalde olmayacağı kanaatındayım ve bu yönde yapılmış yağ test sonuçlarını görmeden , motor test sonuçlarını görmeden karar vermek zor. Farklı iki görüş var , sonucu ancak testleri görerek daha rahat bir karar verebiliriz. Yağ speklerinde bu yönde bir veri göremedim , 100 derecedeki viskositeyi yazıyorlar fazlası yok.  Bir üst viskosite kullanmak belki ilk anda, soğutma sistemi arızalanır da geç farkederseniz, size biraz daha zaman kazandırır gibi düşündürse de burada sıcaklıkla doğru orantı kurmak yine bizim varsayımımız olacak. Yağın hangi sıcaklıkta ne özellikte olduğunu yağ teknik verileri göstermiyor. İçerideki sıcaklık o kadar yüksek ki , dışarıda 10 derecelik bir ısı farkı iç yanma odasını oransal olarak o kadar etkilemiyecektir. Yani içerde mesela normalde 800 derece varsa 810 veya 820 olsa ne olur ki? bir mekanizma zaten bu kadar dar toleransla tehlik sınırında çalışacak şekilde tasarlanmaz.   Eğer bu yönde yapılmış test sonuçları bulan arkadaşlarımız olursa ve bizlerle paylaşırsa iyi olacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #603 : Mayıs 16, 2010, 22:18:35 »
Bu M1 0W-40 ozellikleri:

Typical Properties

 Mobil 1 0W-40   
 Value
Viscosity, ASTM D 445   
cSt @ 40º C   78.3
cSt @ 100º C   14

Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874   1.2
Phosphorous   0.1
Flash Point, ºC, ASTM D 92   230
Density @15º C kg/l, ASTM D 4052   0.85
Total Base Number (TBN)   11.3
MRV at -40ºC   26242
Viscosity Index   186
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, ASTM D 4683   3.7

Bu da M1 0W-20'nin ozellikleri:

Typical Properties

Mobil 1 0W-20   
SAE Grade    0W-20
Viscosity, ASTM D 445   
cSt @ 40ºC   45.5
cSt @ 100ºC    8.6

Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874    1.0
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC ASTM D 4683    2.6
Phosphorous   0.08
Flash Point, ºC, ASTM D 92   226
Total Base Number (TBN)    8.5
MRV @ -40ºc    5642
Density @15º C kg/l, ASTM D 4052   0.85
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #604 : Mayıs 16, 2010, 22:27:08 »
#Eftal kardeş, ben bana göre diye başlayan bir cümle kurmayacağım. Benim aktardıklarım zaten okuduğum test sonuçları neticesinde öğrendiklerim. Bence ile başlayan cümleler görecelidir
#Bir önceki sayfada Eray arkadaşımız kitapçıkta 0W-20 kullanın diye yazdığını bizlerle paylaşmıştı.
#Kamil arkadaşımızın paylaştığı (ingilizce döküman - bu belki Kanada için bile olabilir) 5W-30 öneriyor.

Benim söylemek istediğim ise daha farklı; orada öneri olarak ne yazdığını unutun; her yağ numarası için tavsiye edilen sıcaklık aralıklarına bakın ve uygun olanı seçin. Türkiye şartlarına en uygun yağ (kaba bir genelleme yaparsak) 10W-40 olacaktır. Ben burada 5W-50 tam sentetik yağ kullanıyorum, Ahmet Amerika'da (soğuk bir bölgede) 0W-30 veya 40 kullanıyor. Yani her bölgede iklime bağlı olarak farklı değerler var. Ama farklı bir yağ kullanmak isterseniz o da sizin tercihiniz olacaktır

Düzenleme: Ahmet hocam bu konuya noktayı koydu; üşenmemiş bulmuş test sonuçlarını. Teşekkürler :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #605 : Mayıs 16, 2010, 23:38:32 »
Mehmet'cim ,
En doğrusu aracın kendi kılavuzunda yazandır ,  ben de kitapta yazanı kullanıyorum, normal koşullar için kendimce bir önerim yok. Kılavuzda fazla açıklama olmayan konular üzerinde biraz fikir cimnastiği yapıyoruz.  Çok daha önceden belirtiiğim gibi kitap birden fazla seçenek çıkarıyor insanın karşısına , tekrar baktım  40+ derece aynı yaz sıcaklığı için 30 -40- 50 yağlar belirtilmiş.  Burada tercih kişinin olacak.  Ne yazık ki böyle çetrefilli bir konuda fazla bir bilgi sunmuyor kılavuzlar.

Sıcaklık konusunda endişelerin , yazılanlardan anladığım kadarıyla,  piston-silindir arası  yağlanması olduğu gözüküyor ve bu yüzeydeki sıcak seviyelerinin ne olduğu ve bu sıcaklıkta yapılan test var mı diye sordum.  Yüzlerce derece sıcaklıktan bahsediliyordu.. Buradaki testler farklı 100-150 derece değil yani.

Kullanımda  hararet göstergesi genelde çoğunlukla  üst değeri gösterir durumda  olanlar, kitapta önerilenin bir üst viskositesini kullanabilirler,  normalde de hep bir üst viskositeyi tercih edebilirsiniz kafanızın rahat olması için, cüzi bir miktar yakıt sarfiyat miktarı artacaktır, o kadar.  Benim aşırı saldırgan  bir kullanım şeklim de yok ve bu parametreler  değişmediği sürece , yağ eksiltmeleri fazlalaşmadığı sürece 5W-30 kullanmayı düşünüyorum.


Senin bölgende yaz kış sıcaklıkları hangi değerlerde? 5W-50 kullanıyormuşsun .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #606 : Mayıs 16, 2010, 23:59:03 »
Eftal bey, öncelikle yaşınızı profilinize eklediğiniz için teşekkürler :)

İşte benim de demek istediğim bu; o kitapçıklar sadece referans değerleri verir, gerçek değer bulunulan iklime göre değişir.

Benim bulunduğum yer tropikal iklime sahip, aslında 40 numara da yeterli olur ancak bazen aracı sıkıştırmak zorunda kalıyorum (dağ yollarında çok kısa mesafelerde çok yüksek rakımlara çıkılabiliyor), ayrıca burada yetkili seviste 5W-50 numaralı yağı kullanıyor.

Testlerde kullanılan sıcaklık değerleri karşılaştırma için kullanılan sabit değerlerdir (Çarpışma testlerinde 45 mil yada 60km hız kullanılması gibi; ama 150km hız  ile giderkende kaza olabilir) bu nedenle göreceli kıyaslamaya imkan verir. Çok yüksek ısılarda yapılan testler de var ancak araştırmak lazım
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #607 : Mayıs 17, 2010, 10:56:39 »
Süper açıklamalar. :alkis: Süper bilgiler ve emekler....

Ahmet Egesoy , Mehmet KAN , Ahmet Ozkok , Kamil Çelik ağabeylerime ve Türkay Sarıkaya kardeşime ( yağ radyötötünü öğrendiğim için ) alkış rica ediyorum. Yardımsever bir arkadaşımız bu isimleri benim adıma alkışlayabilirler mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #608 : Mayıs 17, 2010, 22:49:02 »
arkadaşlar ben hala yağın bulunduğun mevsime göre neden değiştiğini anlayamadım. 0-20 dediğim yağ yukarıda gösterdiğiniz skalada her sıcaklıkta kullanılır diyor. -sonsuz +sonsuz(sonsuzu abartı yazdım). evet yağ seçiminde mevsim sıcaklığı önemlidir fakat yaşadığınız yerdeki en yüksek sıcaklık değil en düşük sıcaklık önemlidir.motor ısındığında dışarıdaki sıcaklığın motordaki yağ üzerinde nasıl bir etkisi olabilirki, motor zaten belli sıcaklıkta kendini tutuyor biraz ısınyım dese soğutma suyu devreye giriyor fan ile birlikte motor sıcaklığı değişmiyor. yani oturduğunuz yerdeki min sıcaklık önemli yağ seçiminizde max sıcaklığı unutun. bu durumda yaz sabahı 20 derecede motoru çalıştırdığınızı düşünün 0 yağ 10 yağdan motoru daha iyi korur bu da bir gerçek.ben bu noktada türkiye koşullarına göre yağdan ne kastetdiğinizi anlamıyorum.
ben 0 yağdan vazgeçmem neden yağ soğukken 0 vizkozite yağ gibi davranmasın 10 yağ neden kullanayım
fakat 20 yani motor sıcak iken 20 vizkozite gibi davranması benide biraz endişelendirdi 30 kullanabilirim bunu düşünmemin sebebi sıcak veya soğuk iklimde oturmam değil motoru bazen zorlayabiliyorum o zaman yağ yakabilir.saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #609 : Mayıs 18, 2010, 00:21:08 »
motor aşınmalarının büyük bölümü ilk çalışmada motor soğukken meydana gelir. Bunu bir nebze engellemenin yolu multigrade yağ kullanmaktır.  
Araç motoru soğukken ve de dış sıcaklık düşükken motor yağı da bunu uyum sağlayacak derecede incelebiliyorsa o zaman motor daha rahat çalışacak ve hemen yağlama başlayacaktır. Çok sıcak havalarda ise motor yağı çok incelirse bu kez yağlama yine çok ii olmayacaktır. Bu durumda da yağın biraz daha koyu kalması istenir.  Yaz ve kış sıcaklıkları çok farklı şehirlerde geniş aralıklı multigrade yağlar (0w-40, 5w-40 vs.) kullanmak suretiyle  bu durumun üstesinden gelinebilir. Mesela bunun için türkiyede en iyi örnek erzurumdur. kışın çok soğuk yazında sıcaktır. yaz kış sıcaklı farkı 50-60 derece olabiliyor. yani kışın -30 derece yazında 30 derece ve üstü.

“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #610 : Mayıs 18, 2010, 08:18:08 »
Eray kusura bakma ama yapacak başka yorumum kalmadı :D :(
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #611 : Mayıs 18, 2010, 17:31:36 »
Bu konuda yorum yapan arkadaşlar umarım alınganlık yapmıyorlardır. amacımız birbirimizin lafını bastırmak değil tabii ki , ama  tam olarak aklımıza yatmayan bir hükmü ,  çeşitli bakış açılarından sorgulayıp hepsinde olumlu yanıtı alamadıkca sorgulamaya devam etmek istememizdir. Bu gayet doğru bir yoldur.   Benim mesleğim mühendislik ve çalışma hayatımda da mesleğimi yaptım.

Doğru ölçüm yapmanın ve doğru kıyaslama yapmanın göründüğünden çok daha detaylı bir iş olduğunu çok iyi biliyorum.  Görüşlerin tıkandığı bir çok yerde , test sonuçlarına göre yeni yollar bulmak doğru olan bir yöntemdir. bu testlerin bir kısmını biz yapabiliriz ama bazılarını yapmak laboratuar ortamında olacak işler.  bu da kolay olmayacağı için bazen mevzuyu bir yerde kesmek gerekiyor , zira elde veri yok , düşünce çok ... Böyle olunca , sen de  o zaman öyle kullan arkadaş  :-[ deniyor ..

Ona da eyvallah ama amacımız elden geldiğince sebep sonuç ilişkisini doğru belirtmek ve doğru yapılan ölçüm sonuçlarını, varsa tabii ki,  ortaya koymak. Bu tür araştırmalar genelde meraklıları tarafından ABD de çok yapılır ama arayıp bulmak lazım ( bir ara yıkanmış bir araba ile tozlu bir arabanın yakıt üzerindeki etkisi  gibi bir konuda bile yazılar kumuştum) .  Karşı yorumlara karşı kimsenin yazma şevkinin kırılmaması dileğiyle bu konda görüş belirten tüm arkadaşları :alkis: lıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #612 : Mayıs 18, 2010, 17:57:08 »
Benim mesleğim mühendislik ve çalışma hayatımda da mesleğimi yaptım.

.......... zira elde veri yok , düşünce çok ... Böyle olunca , sen de  o zaman öyle kullan arkadaş  :-[ deniyor ..


Eftal abi, biz makine imalatçısıyız (küstahlık olarak algılanmasın ama kendi alanımızda da dünyanın en önde gelen firmalarından biriyiz), makinelerimizin bir kısmında motor yağı kullanılıyor. Ben makinenin dizayn edilmesinden, parçaların üretilmesinden, kullanılacak yağın belirlenmesini de tut, kullanma klavuzlarının hazırlanması kadar her aşamayı titizlikle değerlendiriyorum. Çünkü bunlar kalitenin arkasında yatan ayrıntılardır. Bu nedenle her ayrıntıyı çok iyi inceleyip karar vermek zorundayım.

Yağlarla ilgili birçok test var, Ahmet hocam sağolsun iki tanesini eklemiş, bir önceki sayfada. Bunlar, o testleri okumasını bilen kişi için (yanlış anlaşılmasın herkes bunu bilmek zorunda değildir, çünkü herkes mühendislik üzerine eğitim almıyor) fazlasıyla yeterlidir. Hangi yağ firmasına bakarsanız bakın, her yağın visikotize değerleri için çalışma sıcaklıkları vardır (hem alt limit hem de üst limit !!! ). Bunlar ben istedim öyle yaptım demekle olmuyor. Yılların birikimi ve harcanan emek sonucunda oluyor. İşte bunların hepsi veridir. Ve bu verilerek saygı duymak lazım diye düşünüyorum.

Yazdığınız mesajı kendi üstüme almadım, alınganlık yapmıyorum, çünkü ben, "bana göre" diye başlayan bir cümle kullanmadım. Yağ ve içten yanmalı motor üreticilerinin emeklerine, birikimlerine, testlerine saygı duyup, bu zamana kadar öğrenebildiklerimi aktarmaya çalıştım. Bu konuda yorum yapan diğer arkadaşlarımızda bunu yapmaya çalışıyor.

Ama "bana göre" diye başlayan bir cümle kurup diğer arkadaşları böyle yönlendirirsek, yanlış birşeyler yapmış olmazmıyız? Bu konuyu birçok arkadaş okuyacak, onların yanlış bilgi edinip bunu uygulamaları ayrıca bundan zarar görmeleri beni huzursuz edecektir, eğer yanlış yazılan şeyi düzeltmeyip buna seyirci kalırsam. Hepimizin birbirimize karşı sorumlu olduğunu düşünerek, konuya katkı sağlayan diğer arkadaşlarımız adına da böyle bir cevap vermek ihtiyacı duydum.

Düzenleme: Farkında olmadan kırıcı oluyorsam affola :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #613 : Mayıs 18, 2010, 18:51:10 »
Bir ornek, Osmaniye'den bir arkadasimiz 5W-30 yag kullanmaya baslamis.Onumuz yaz.Mehmet arkadasimiz hemen daha kalin bir yagin iklim ozdellikleri dikkate alindiginda daha faydali olabilecegini belirtti.Bence forumun yarari burada.Birbirimizden birseyler ogreniyoruz.Bu baslik altindaki ilk mesajlarimi okuyunca, cok sey ogrendigimi goruyorum, bircok konuda fikrimi degistirmisim mesela... :)

Testlere gelince, VOA (Virgin Oil Analysis-Yeni yag analizi) ve UOA(Used Oil Anlaysis-Kullanilmis yag analizi) diye iki turlu laboratuvar testi yapiliyor.Kullanicilar tarafindan, ureticilerin testleri zaten kendi web sitelerinde yer aliyor.Bazi suruculer, bu yeni yag testlerine guvenmeyip kendileri 20-30 dolar test basina para verip yeni yagi test ettiriyorlar. Bir de kullandiktan sonra test ediliyor, bir yagin belli bir arabanin motorunda belli sartlar altinda nasil davranacagi/davrandigi ortaya cikiyor.Bir iki testten sonra hangi viskozite, hangi marka yag bu arabada ne kadar sure dayanir sorusunun cevabi ortaya cikiyor.

Henuz ben boyle bir test icin para vermedim, ama yuzlerce test yapilmis, sonuclari bobistheoilguy.com sitesinde VOA ve UOA basliklari altinda paylasiliyor:

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=postlist&Board=11&page=1

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=postlist&Board=25&page=1

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=postlist&Board=3&page=1

Mehmet'in dedigi gibi bu test yaptiran kisiler, 'bana gore'den hareket etmiyorlar, hatta yag ureticisinin dedigine de bakmiyorlar,yeni yagi test ettiriyorlar, kullandiktan sonra da test ettiriyorlar.Belli sayida marka, motor tipi ve arac cesidi var, surus sekilleri ve suresi de testi yaptiran tarafindan test sonucuna ekleniyor, iklim sartlari da...Bunlara bakarak sonuc cikarilabiliyor.Onceden bir yagi sentetik de olsa 10bin mil kullanacagim aklima gelmezdi, ama oluyormus, aracimlar ayni motorlu arac sahiplerinin testlerine bakmam faydali oldu.Sirada kendi testim var insallah.

Bir test ornegi:



http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1894044&gonew=1#UNREAD
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #614 : Mayıs 19, 2010, 23:30:56 »
Ahmet Bey , sitede güzel bilgiler var , teşekkürler. Gerçi araca yeni koyduğum Mobil 1 ESP 5W/30 hakkında biraz kafamı karıştırdı ama bu arada aklıma şu soru da geldi. 20-30$ verip VOA yaptırma imkanı varken, bu yağ firmalar çıkardıkları  yağ içinde  zaten bildikleri bu çeşitli katkıları neden speklerinde belirtmezler anlamıyorum, zor ve pahalı bir iş de değil, hele üye sayısı binleri bulan bir topluluk ortak hareketle bunları tam bir liste halinde ortaya koyabilir. Böyle bir analizle ortaya çıkabilecek tüm bu tablodaki elementleri teknik dökümanlarında göremiyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #615 : Mayıs 20, 2010, 02:17:58 »
Yukaridaki test 2006 Toyota Tundra kamyonette kullanilan yaga ait.Silikon orani yuksek deniyor, pek yagla ilgili bir durum degil, filtre, ozellikle hava filtresi ilgili olabilir.Kotu bir sonuc degil.

Etfal Bey, katkilari tek tek ayrintili olarak belirtmiyorlar, ticari sir diye.Ama bobistheoilguy.com sitesinde baglantilarini verdigim yerlerde ozellikle ABD ve Kanada'da satilan yaglarla ilgili yuzlerce test sonucu var.Hem yeni yag incelemesi, hem de kullanilmis yag incelemesi.Bir veri bankasi olsumus gibi hali hazirda.

Yag ureticilerine kalsa 'yagimizi tercih edin, biz en iyisini yapariz, gerisini merak etmeyin' deyip isin icinden cikacaklar.Icerikle ilgili sorulan sorulara Mobil, hic cevap vermiyor mesela.Ticari sir diye...

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #616 : Mayıs 20, 2010, 14:33:09 »
-Verdiğiniz test sonucundaki yorumlara değil de sitede mobil 1esp diye aratmıştım , oradaki yorumları söylüyorum.

-formüllerin içinde çok özel olanı vardır sırdır vermez de , ama harcı alem olmuş bilinen maddelerin değerini de yazmıyorlar.

-Verdiğiniz örnekteki kişi/şirket de epey ilgili ve meraklıymış galiba ,ilk 5000 i yaptırmamış sonra 10000 den itibaren her 5000 de test yaptırmış.  Aracı fazla kullanmışlar 2 yılda 80.000 km.  Bir de az km yapıp 12 aydan sonra yağlara ne oluyor buna bakmak lazım , sitede çeşitli filtreleme yapma seçeneği biraz az biraz yoruyor ama yine de iyi bir veri kaynağı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #617 : Mayıs 21, 2010, 13:28:30 »
Aşağıda belirttiğim değişimden sonra yaklaşık 2200 km yol katettim. Yağda hiç bir eksilme yok. Rölantide çalışma sesi, ilk çalıştırmadaki rahatlık, performans, yakıt tüketimi gibi konulardaki memnuniyetim aynen devam ediyor. Fakat dün yağı kontrol ettiğimde renginin daha önce kullanmış olduğum yağlara göre daha çabuk esmerleşmiş olduğu farkettim. Yağın kararmasının kötü bir şey olmadığını, tersine görevini iyi yapan bir yağın çabuk kararacağını bildiğim için tam sentetik yağa olan güvenim biraz daha arttı diyebilirim :)

Aracımın en son yağ değişimi yaklaşık 8 ay / 6500 km önce 40.000 bakımında yapılmıştı. Yağ karardığı ve rölantide çok hafif de olsa dizelimsi bir ses gelmeye başladığı için orjinal filtresini de temin ederek yağını değiştirdim hafta içinde. 46.000 km'deki aracımın daha iyi koruma adına artık tam sentetik yağı hakettiğini düşünerek Mobil1 0-40 aldım :) Bakımlar ve ara kilometrelerdekiler de dahil olmak üzere daha önce 6 defa yağ değişimi yaptırmıştım. Motorun hiç bu kadar sessiz, rahat ve akıcı çalıştığını hatırlamıyorum. Eğer eksilme gibi problemle de karşılaşmazsam bundan sonra aracıma tam sentetikten başka yağ koymayı düşünmüyorum.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #618 : Mayıs 21, 2010, 19:59:39 »
Hakki, ayni yag ile ben de yaklasik 2300 km yol kat ettim.Dedigin gibi cabuk esmerlesiyor, demek ki temizliyor.16bin km.de kapkara oluyor ama :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #619 : Mayıs 21, 2010, 21:22:45 »
Eylül ayıydı sanırım tam hatırlamıyorum check-up için servise gittiğimde servis kabul görevlisi ile yağ konusunda tartışmıştık. Görevli toyotalarda sadece 10w-40 yağ kullanılacağı konusunda ısrarlıydı.
20 mayıs perşembe günü servise gittiğimde yakıt ekonomisi, yağlama performansı vs.. için TOYOTA 5w-30 yağ kullanın yazıyor ve bunu göstermek içinde bir demo hazırlamışlar.
Toyotanın kendi 5w-30 yağı ILSAC GF-3 api-sj sınıfında yani toyotanın ihtiyaçlarını ancak karşılayabiliyor.
Benim kullandığım yağ ILSAC GF-4 api-sm (j-k-l-m)sınıfında ama buna rağmen hala toyotanın yağından kötü olduğu iddia ediliyor.