Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152252 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #580 : Mayıs 12, 2010, 21:55:05 »
CJ-4 standardini tasiyan yaglar dizel araclarda kullanilabilir.Jem SL veya daha yenisi SM standartlarini yasiyan, benzinli araclara gore uretilmis motor yaglari bazen dizel araclar icin onerilen CJ-4 standardini da tasiyabilir.Yag bidonunun arkasindaki yazilar okunursa yagin hangi standartlari tasidigi anlasilir.

Kullandiginiz yag sentetik karisimi ise ve aracinizi cogunlukla uzun yolda (durmadan 15km ve uzeri) kullaniyorsaniz en fazla 10bin km.de bir degistirmeniz yarariniza olur.Tam sentetik ise 15bin km.de bir degistirmeniz gerekebilir.Tam sentetik yaglari, hep uzun yolda arac kullanan bazi suruculer kimi zaman 20-25bin km.de bir degistiriyorlar.

Yag standartlariyla ilgili Ingilizce bir web sitesi:

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #581 : Mayıs 14, 2010, 13:55:20 »
arkadaşlar merhaba ben 1.33 corolla sahibiyim. aracımdan çok memnunum zonguldak istanbularası ortalama 4,9lt yakıt harcadı. serviste kullanılan yağlar bu araç için nedir bilmiyorum fakat aracın kitapçığında yazan 0-20 yağ kullanılması gerekiyor. eğer bu yağı bulamazsanız 5-40 kullanın fakat bir sonraki yağ değişiminde 0-20 kullanın diye yazıyor. sonuçta bu araçta 0-20 kullanın diyor. bu aracın motoru bu yağa göre dizayn edilmiş. bu yağ soğuk havalarda 0 (yada ilk çalışma), motor sıcakken ise 20 yağ gibi davranıyor.tam sentetik olan bu yağ hem motor performansını artırıyor hemde motorun aşınmasının max olduğu ilk çalıştırmada motoru en iyi şekilde koruyor. bu yağın özelliğide 20000km yapabilmesi. ben bu durumda servise bu yağı dışarıdan alıp kardeşim bu yağı kullanacaksınız demem gerekiyor. yoksa kullanma klavuzunda yazanlara kendileri ters düşüyor.
ince tağ motorun ömrünü kısaltacağını zannetmiyorum tarsine tam sentetik olduğundan ömrünü dahada artırır. önemli olan araca 10-40 yag koyup sonradan 0-20 inceltirseniz o zaman yağ yakabilir. saygılar....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #582 : Mayıs 14, 2010, 15:18:21 »
arkadaşlar merhaba ben 1.33 corolla sahibiyim. aracımdan çok memnunum zonguldak istanbularası ortalama 4,9lt yakıt harcadı. serviste kullanılan yağlar bu araç için nedir bilmiyorum fakat aracın kitapçığında yazan 0-20 yağ kullanılması gerekiyor. eğer bu yağı bulamazsanız 5-40 kullanın fakat bir sonraki yağ değişiminde 0-20 kullanın diye yazıyor. sonuçta bu araçta 0-20 kullanın diyor. bu aracın motoru bu yağa göre dizayn edilmiş. bu yağ soğuk havalarda 0 (yada ilk çalışma), motor sıcakken ise 20 yağ gibi davranıyor.tam sentetik olan bu yağ hem motor performansını artırıyor hemde motorun aşınmasının max olduğu ilk çalıştırmada motoru en iyi şekilde koruyor. bu yağın özelliğide 20000km yapabilmesi. ben bu durumda servise bu yağı dışarıdan alıp kardeşim bu yağı kullanacaksınız demem gerekiyor. yoksa kullanma klavuzunda yazanlara kendileri ters düşüyor.
ince tağ motorun ömrünü kısaltacağını zannetmiyorum tarsine tam sentetik olduğundan ömrünü dahada artırır. önemli olan araca 10-40 yag koyup sonradan 0-20 inceltirseniz o zaman yağ yakabilir. saygılar....

Her araç için seçilecek yağ öncelikle iklim koşulları ile ilgilidir. Bu nedenle iyi düşünmek gerekir. Ayrıca yaracınız dünyanın birçok yerinde üretiliyor bu nedenle her kitapçıkta farklı değerler yazması normaldir. Kitapçıklarda ki yağ değerleri referans değerlerdir. Örneğin aracınızı Rusya'dan aldınız; orada muhtemelen 0-30 gibi bir değer yazacaktır ama durum gereği Mısır'a gitmek zorunda kaldınız. bu durumda hala 0-30 kullanmaya devam ederseniz aracınızdan nefret ettiğinizi düşünürüm; Mısıra belki 5-50 yada 10-50 gibi bir yağ kullanmanız gerekecektir. Önceki sayfaları okursanız bununla ilgili çok detaylı bilgiler bulacaksınız ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #583 : Mayıs 14, 2010, 17:51:20 »
Mehmet hocam focusların(1999) servis yağı 5w-30 ve antalya adana dahil arkadaşımda hiç sorun görmedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #584 : Mayıs 14, 2010, 19:18:02 »
Mehmet hocam focusların(1999) servis yağı 5w-30 ve antalya adana dahil arkadaşımda hiç sorun görmedim.

Kamil hocam, araç sıkıştırılmadığı sürece (sürekli yüksek devirli kullanılmadığı sürece) 30 numaraya yağ bu bölgelerde kullanılabilir. Ancak araç sıkıştırılsa, yağ filminde kopma olur ve koruma sağlayamaz
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #585 : Mayıs 15, 2010, 11:35:17 »
Mehmet abi, yağ filmi ne oluyor? Sıkıştırınca ne gibi zarar söz konusu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #586 : Mayıs 15, 2010, 15:20:23 »
Mehmet abi, yağ filmi ne oluyor? Sıkıştırınca ne gibi zarar söz konusu?

Motor yağının gerekli parçalar üzerinde yağlama, soğutma, temizleme işlemini yaparken oluşan ince katman. Parçalar üzerinde ki kalınlığı çok ince olduğu olduğu için böyle bir tabir kullanılıyor. Motor yağlarının üzerindeki ikince derece (5W-50 numaralı yağın 50 kısmı gibi) araç normal çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra normal kullanım koşularındaki yağın akışkanlığı gösterir derecedir. Hava sıcaklığı arttıkça veya aracı sürekli yüksek devirlerde kullandıkça daha kalın yağ (ikinci numarası daha büyük yağ) kullanmak gerekir. Bunun nedeni ince ısındıkça, yağ molekülleri birbirinden ayrılır yani yüzeyin tamamını koruyamaz.

Bulabilirsem bununla ilgili bir video ekleyeceğim, bulabilirsem sanırım tüm arkadaşlarımız için faydalı olacaktır
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #587 : Mayıs 15, 2010, 16:13:22 »
Bekliyoruz Mehmet:)
Yuksek devirde kullanmak deyince aklima otoyol surusu geliyordu, ama sehir icinde dusuk hizlarda surerken yuksek devirleri daha cok goruyoruz...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #588 : Mayıs 15, 2010, 21:59:04 »
mehmet bey ben size katılmıyorum, araç ilk çalışmada ha -20 derecede olsu ha +20 derecede, motor normal çalışma sıcaklığına ulaştığında motorun sıcaklığı 95-100 derece oluyor. bu sıcaklıkta dış sıcaklık ha -10 derece olmuş ha 40 derece motor için birşey değişmez. eger motorun sıcaklığı yükselirse fan devreye girer hava hangi durum olursa olsun motordan soguk olduğu için radyatör vasıtasıyla motor soğutulur. tam sentetik yağlar her zaman en iyi koruma sağlar. karasal iklimde yaz kış sıcaklık farkı çok olan kentler var yaz kış yağmı değiştirecez. ayrıca aracın kitapçığı türkçe toyota türkiye bu kitapçığı değiştiremediği içinmi yoksa yanlışlıklamı 0-20 yağ kullanın diye türkçemi yazmış. saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #589 : Mayıs 16, 2010, 03:07:33 »
Mehmet, cevap verir elbette ama ben de dusundugumu soyleyeyim musaadenle :) : Kitapcigin '0W-20 kullanin' demesinin sebebi yakit sarfiyatiyla ilgili devletlerce zorunlu kilinan rakamlari uretici olarak yakalamak istemeleri. 0W-20 en yakit tasarruflu yag.Yoksa motoru en iyi koruyan yag degil.

2006 model Kia Optima arabamiz icin burada fabrikanin onerdigi yag 5W-20, kisin SOPUS/Shell urunu Pennzoil Platinum 5W-20 tam sentetik ile degistirdik, bu ay basinda da 5W-30 Mobil 1 EP ile degistirdik.Cunku girdigimiz mevsim yaz.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #590 : Mayıs 16, 2010, 06:10:24 »
Ahmet, teşekkür ederim :)

mehmet bey ben size katılmıyorum, araç ilk çalışmada ha -20 derecede olsu ha +20 derecede, motor normal çalışma sıcaklığına ulaştığında motorun sıcaklığı 95-100 derece oluyor. bu sıcaklıkta dış sıcaklık ha -10 derece olmuş ha 40 derece motor için birşey değişmez. eger motorun sıcaklığı yükselirse fan devreye girer hava hangi durum olursa olsun motordan soguk olduğu için radyatör vasıtasıyla motor soğutulur. tam sentetik yağlar her zaman en iyi koruma sağlar. karasal iklimde yaz kış sıcaklık farkı çok olan kentler var yaz kış yağmı değiştirecez. ayrıca aracın kitapçığı türkçe toyota türkiye bu kitapçığı değiştiremediği içinmi yoksa yanlışlıklamı 0-20 yağ kullanın diye türkçemi yazmış. saygılar...

Eray bey, önceki sayfaları okursanız sevinirim. Bunu ben ve diğer arkadaşlarımız bu konuyu uzun uzun açıklamıştık ;)

Ayrıca 90 -100 derece diye bahsettiğiniz sıcaklık, radyatör sıvısı sıcaklığıdır. Motor içersindeki sıcaklıklar (özellikle turbolu ve yüksek devir çevirebilen araçlarda çok daha rahat, çıplak gözle bile görülebilir) eksoz manifoltunu kor gibi kıpkırmızı hale getirebilecek düzeydedir. Varın motor içersindeki sıcaklığı siz düşünün ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #591 : Mayıs 16, 2010, 08:21:18 »
0-20 yag aracı neden daha az korusun. ilk calışmada 0 vizkozite gibi davranan bu yag motoru en iyi şekilde korur. motor ısınınca 20 lik yağ gibi davranır. bu yağın 0 olmasına bişey demeyin fakat 20 si banada düşük geldi motor sıcakken yağ eksiltebilir. fakat kitapçıkta uyarı ile yazmış eğer bu yağı (0-20) bulamazsanız 5-30 koyun fakat bir sonraki yağ değişiminde mutlaka 0-20 koyun diyor. toyota gibi bir motor firması bu motoru bu yağ ile test edip piyasaya sürdüğünü düşünüyorum, motordaki yağ yakma veya aşınmaları kontrol etmişlerdir. bizim servislerimiz maşallah 10-40 yağ koyup geçiyor,servis aralığını kısa tutmak maksat.
  mehmet bey aynı şeyden bahsediyoruz motor yanma odasında sıcaklık belki binlerce dereceyi buluyor fakat motor bloğundan sogutma sıvısı geçmeye devam ediyor sıvı 90 100 derece, yag ise pompalanarak kartere kadar iniyor sıcaklığı yine 90-100 derece, bu noktada yağ dış sıcaklığı ne yapsın.
 
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #592 : Mayıs 16, 2010, 12:48:01 »
0-20 yag aracı neden daha az korusun. ilk calışmada 0 vizkozite gibi davranan bu yag motoru en iyi şekilde korur. motor ısınınca 20 lik yağ gibi davranır. bu yağın 0 olmasına bişey demeyin fakat 20 si banada düşük geldi motor sıcakken yağ eksiltebilir. fakat kitapçıkta uyarı ile yazmış eğer bu yağı (0-20) bulamazsanız 5-30 koyun fakat bir sonraki yağ değişiminde mutlaka 0-20 koyun diyor. toyota gibi bir motor firması bu motoru bu yağ ile test edip piyasaya sürdüğünü düşünüyorum, motordaki yağ yakma veya aşınmaları kontrol etmişlerdir. bizim servislerimiz maşallah 10-40 yağ koyup geçiyor,servis aralığını kısa tutmak maksat.
  mehmet bey aynı şeyden bahsediyoruz motor yanma odasında sıcaklık belki binlerce dereceyi buluyor fakat motor bloğundan sogutma sıvısı geçmeye devam ediyor sıvı 90 100 derece, yag ise pompalanarak kartere kadar iniyor sıcaklığı yine 90-100 derece, bu noktada yağ dış sıcaklığı ne yapsın.

O zaman siz 0w-20 numaralı yağ kullanın Eray Bey :D

Ama radyatör sıvısının radyatör ve fan vasıtasıyla soğutulduğunu unutmayın, bunlar tamamen farklı şeyler. Yağ buşekilde soğutulmuyor. Ayrıca özellikle sıcak havalar ve yüksek devirli kullanım diye bahsettiğim olayı için uçuk bir örnek vereyim, gerisini siz açıklayın; Yüksek performans araçları niye 50 veya 60 numara yağ kullanır. Onların da radyatör sıvısı sıcaklığı 90 ~ 100 derece civarında oluyor. Onlarda sizin aracınızın çalıştığı hava sıcaklıklarında çalışıyor. Peki onlar niye 20 derece yağ kullanmıyor?
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #593 : Mayıs 16, 2010, 12:59:27 »
mehmet abi bizim toyotalarda yağ soğutmak için de bir radyatör var..yenilerini bilmiyorum da ae101lerde var
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #594 : Mayıs 16, 2010, 14:30:13 »
Evet toyotalarda yağ radyatörü var fakat bence birinci derecede motora ne kadar yüklenildiği etkili olacaktır. Yani motor kendini soğutmak konusunda zorlandığı andan itibaren dış ortam sıcaklığı önem kazanır.(Yani her iki teori bence kısmen doğru) İnce yağ önerilen motorlar konusuna gelince; bence piston-segman tasarımı ile ilgili bir konu. Pistonlar daha sızdırmaz hale geldikçe yağı da incelterek yakıt tasarrufuna yönelik bir politika benimsemiş oluyoruz. Genel gidişat bu yönde. Sportif motorlarda ise pistonlar o kadar sıkı değildir. Serbest hareket eder çünkü yüksek devir için tasarlanmıştır. Dolayısıyla akıp gitmemesi için yağın da kalın olması gerekir.

Yağın, sıcaklığa ve benzin'den gelen kirlenmeye karşı gösterdiği kimyasal dayanıklılık ise apayrı bir konudur. O konu sentetik ve mineral hammadde ile içerdiği katkıları ilgilendiren bir konu...
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Rampada Görüşelim (İnerken değil Çıkarken) :)
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #595 : Mayıs 16, 2010, 16:37:58 »
egzozdan çıkan suyun sebebi nedir?
ToYoToYoTa ToYoToYoTa Sigara İçirmem İçinde Asla ToYoTA.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #596 : Mayıs 16, 2010, 17:27:22 »
0-20 yag aracı neden daha az korusun. ilk calışmada 0 vizkozite gibi davranan bu yag motoru en iyi şekilde korur. motor ısınınca 20 lik yağ gibi davranır. bu yağın 0 olmasına bişey demeyin fakat 20 si banada düşük geldi motor sıcakken yağ eksiltebilir. fakat kitapçıkta uyarı ile yazmış eğer bu yağı (0-20) bulamazsanız 5-30 koyun fakat bir sonraki yağ değişiminde mutlaka 0-20 koyun diyor. toyota gibi bir motor firması bu motoru bu yağ ile test edip piyasaya sürdüğünü düşünüyorum, motordaki yağ yakma veya aşınmaları kontrol etmişlerdir. bizim servislerimiz maşallah 10-40 yağ koyup geçiyor,servis aralığını kısa tutmak maksat.
  mehmet bey aynı şeyden bahsediyoruz motor yanma odasında sıcaklık belki binlerce dereceyi buluyor fakat motor bloğundan sogutma sıvısı geçmeye devam ediyor sıvı 90 100 derece, yag ise pompalanarak kartere kadar iniyor sıcaklığı yine 90-100 derece, bu noktada yağ dış sıcaklığı ne yapsın.
 
 

0'a bir sey demiyorum  :) , ben de 0W ile baslayan bir yag kullaniyorum, M1 0W-40.
Asil mevsime gore ince yaglarservis araligini kisaltir.Yag kullanila kullanila inceliyor motor icinde, ilk basta ince yag konulursa... O 20'lik yag 1 sene sonra herhalde 0 falan olur. 0W-0 :D
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #597 : Mayıs 16, 2010, 17:52:23 »
mehmet abi bizim toyotalarda yağ soğutmak için de bir radyatör var..yenilerini bilmiyorum da ae101lerde var

O radyatör kendini bile soğutamıyor Türkaycığım :D
Benim arabada 4 tane radyatör var; soğutma sıvısı, klima, şanjıman yağı ve motor yağı için ;) Toyotaların buradaki birçok modelinde şanzıman yağı için radyatör koyuluyor, motor yağı için radyatör pek yaygın değil. Ama ben toyotaya yada belli bir modele özel olarak yazmadım, genel bir açıklama olarak yaptım ;)

Evet toyotalarda yağ radyatörü var fakat bence birinci derecede motora ne kadar yüklenildiği etkili olacaktır. Yani motor kendini soğutmak konusunda zorlandığı andan itibaren dış ortam sıcaklığı önem kazanır

Yüksek devirli araçlar konusundaki piston segman tasarımı konusunda ki açıklamalarına tamamen katılıyorum. Abi, müsadenle senin mesajından alıntı yaptığım kısmı özellikle diğer arkadaşlarımız için daha geniş değerlendireceğim. Sonuçta hangi radyatör olursa olsun, soğutma işlemi için havaya ve fana (yüksek hızlarda fanın çalışmasına pek ihtiyaç duyulmaz) ihtiyaç duyulur. Hava ne kadar soğuk olursa, soğutulan sıvıda o kadar başarılı soğutulur. Yani motor ısındıktan sonraki sıcaklık değeri bununla ilgilidir. Fan radyatör vs. birimler ne kadar iyi çalışırsa çalışsın 10 derece sıcaklıktaki havanın soğutması ile 35 derece sıcaklıktaki havanın soğutması mutlaka farklı olacaktır.

0'a bir sey demiyorum  :) , ben de 0W ile baslayan bir yag kullaniyorum, M1 0W-40.
Asil mevsime gore ince yaglarservis araligini kisaltir.Yag kullanila kullanila inceliyor motor icinde, ilk basta ince yag konulursa... O 20'lik yag 1 sene sonra herhalde 0 falan olur. 0W-0 :D

Ahmet, zaten yağın bozulması ile asıl kasdedilen olay da budur. Yani visikotize derecesinin numaraları ölçüsünde sağlıklı çalışmaya son verdiği noktadır.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #598 : Mayıs 16, 2010, 21:12:04 »
yüksek performans araçlar tam sentetik yağ kullanıyor sanırım. bmv bütün motorlarında ince yağ kullanıyor, m powerler 0 yağ kullanıyor motorları 8000 çeviriyor. sizin söylediğiniz spor araçların motorları o kadar sıcak çalışıyorki 60 lık yağı inceltebiliyor ve o devirlerde motorun yağlanmasını sağlayabiliyor bence bu extra bir durum (turbo, komprasör vs etkisi olabilir)
benim söylemek istediğim araç katoloğunda ne yazıyorsa ona uyun ve motor yağı değişimlerinde hep aynı yağı kullanın, 10-40 kullanıyorsanız onu kullanmaya devam edin yerine gidip 0-30 kullanmayın. koskoca toyota firmasının yazdığı bu..
motora eğer çok soğuk yerde oturuyorsanız 0 yağ kullanın.motorun önemli olan ısınana kadar aşınmaları, ama sıcak yerde oturmanız 20lik yağ kullanmanıza engel değil, ortam 40 derece diye 20lik yağ kullanmanıza engel değil
ayrıca yağ ve motor teknolojisi o kadar geliştiki toyotanın geldiği noktayı düşünün

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #599 : Mayıs 16, 2010, 21:32:47 »
Bu ise başka bir aracın kullanma kılavuzundan ancak sizin yazdığınızın aksini iddia ediyor :)

Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem