Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152216 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #440 : Mart 16, 2010, 23:40:22 »
arkadaşlar 97 xei model LPG'li aracımın yağ değişiminde usta motor yağı olarak mobil 10w-40 "diesel" yağ koydu.üstünde diesel yazması birşey değiştirmez dedi DIESEL yağ ile normal arasında fark varmı yoksa önemli olan viskositemi???

 Murat Bey sizi Tanışma bölümünde tanıyabilir miyiz?
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #441 : Mart 17, 2010, 13:55:42 »
arkadaşlar 97 xei model LPG'li aracımın yağ değişiminde usta motor yağı olarak mobil 10w-40 "diesel" yağ koydu.üstünde diesel yazması birşey değiştirmez dedi DIESEL yağ ile normal arasında fark varmı yoksa önemli olan viskositemi???
Fark var. İçindeki katkıların oranları farklıdır. Büyük ihtimalle daha fazla deterjan içerecektir. Spesifik bir zararını söylemek zor ama en iyi seçim olmadığı kesin.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #442 : Mart 17, 2010, 23:10:00 »
Moleküllerle alakası var da. Manyetizma ile alakası yok (magna- manyetizma çağırıştırıyor) Moleküllerin polarlığı ile alakası var. Su ile yağın karışmamasının nedeni mesela bu. Metalin kristal yapısına uygun bir polarlık sergileyen bir sıvı metal yüzeyine daha iyi yayılacaktır. Yağlarda bu tip maddeler var. Magnatec kendi grubundakilere kıyasla (yarı sentetikler) bu katkılardan daha fazla içeriyor olabilir. Hepsi bu. Hokus fokus falan yok yani. Tam sentetikler kadar iyi olması da söz konusu değil.

Viskosite de tabi çok önemli. Çünkü soğukken yağlar çok kalın oluyor (bakmayın 5, 10, 0 gibi küçük sayıyla yazıldığına) Sıfır bile fazla kalındır. Ama diğerlerine nazaran çok daha iyidir. Soğukken ne kadar ince olursa tabi ki o kadar çabuk yayılır, hemen koruma altına alır.

Burada kıyaslama su ve yağ arasında yapılmadığı için alakası yok diye yazdım Ahmet Bey, ben kendime geniş düşünürüm diyordum, siz dahada geniş bakmışsınız:) Ama bahsettiğiniz polarlık konusunun kısacası molekül konusunun kesinlikle ilk çalıştırmayla alakası yoktur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #443 : Mart 20, 2010, 13:29:54 »
s.a merhaba bende 97 corolla var ve yağ değişimi geldi hangi marka ve nasıl bir yağ kunlanmalıyım 10 bin km  bir değiştiriyorum ve ortalama fiyat nedir yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #444 : Mart 20, 2010, 18:15:00 »
Birkac gun once oto malzemeleri satan bir magazada raflarin bir yerinde Shell Rotella T 5W-40 sentetik yaga rastladim.Bidonun uzerindeki  bunun aslen dizel araclar icin oldugu yazilmis, ama benzinli araclar icin SM standardini da tasiyormus.Fiyati da diger sentetiklere gore cok daha ucuzdu. Bu nasil bir yag acaba? Bilen, kullanan var mi aramizda? Benzinli araclar icin guvenli olur mu?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #445 : Mart 20, 2010, 18:49:16 »
Birkac gun once oto malzemeleri satan bir magazada raflarin bir yerinde Shell Rotella T 5W-40 sentetik yaga rastladim.Bidonun uzerindeki  bunun aslen dizel araclar icin oldugu yazilmis, ama benzinli araclar icin SM standardini da tasiyormus.Fiyati da diger sentetiklere gore cok daha ucuzdu. Bu nasil bir yag acaba? Bilen, kullanan var mi aramizda? Benzinli araclar icin guvenli olur mu?
Benzinliye de uygunsa güvenli olmaması için bir neden göremiyorum. "Dizel araçlar için geliştirildi" demesi zor koşullara iyi dayandığını, kimyasal yapısını koruduğunu ve kurum bağlamaya karşı koyduğunu gösterir. SM olması, tam sentetik olması çok iyi. Vizkosite de hoş.. :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #446 : Mart 20, 2010, 18:52:30 »
ben de yeni değiştirdim yağı, bu yağ konusu çok derin bir konu, ne yapayım sizce? yazları 10-40 kışları 5-30 gibi bir şeyler mi kullanayım?  tam sentetik mi kullanayım ? ben yaz-kış 10-40 kullanıyorum, ama kışın soğuklarda ilk çalışmaya bu yağ çok kalınlaşıp az yağlamaya sebep olmaz mı? veyaz yaz kış ince yağ kullansam, 5-30 mesela, daha iyi yağlama sağlar mı? artısı eksisi ne olur? tam sentetik yağ neye yarar, yağ olarak belli bir marka önerir misiniz? (magnatec, edge, motul vs) aydınlanmak istiyorum artık şu yağ konusunda..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #447 : Mart 20, 2010, 19:12:42 »
Türkay 22 sayfa olmuş daha aydınlanmadın mı. :)
10w-40 yarı sentetik yağ "minimum gereksinim" yani en aşağı bu fiyat ve kalitede bişey konması gerekiyor.
Daha iyisi tabi ki tam sentetikler.
Mobil 1 şahane bir yağ ama o kadar harcamıyım diyorsan Mobil Super 3000 var, Shell in "Helix Ultra" yağı var. Ben Castrol'den pek hoşlanmıyorum ama "Edge" var.
Kalınlık olarak da bence ikinci sayıyı 40 olarak muhafaza et. Onu 30 a düşürürsen biraz yakıt ekonomisi yapman mümkün ama çok sık yağ kontrolü yapman lazım çünkü eksiltebilir. (Kazandırdığı parayı geri alır hem de risk..)
5w-40 ve 0w-40 yağlar da kalınlık olarak uygundur. İlk çalıştırmada avantaj yaratırlar. Hava çok soğuksa zaten opsiyon değil gereklilik halini alırlar.

Ha bir de "tam sentetik yağ neye yarar" diye sormuşsun motoru yağlamaya ve korumaya yarar. :) İşin güzel yanı sadece buna yarayan maddeler kalacak kadar saflaştırılmıştır. Yarı sentetiklerde ise buna ilaveten kurum oluşturan maddeler, motoru yıpratan maddeler, benzinin yağ içinde erimesine neden olup yağın yapısını bozan maddeler,yanıp egzostan uçup giden maddeler.. :) yani kısacası pislik bulunur.. Tam sentetiklerde bu zararlı maddeler çok çok daha azdır.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #448 : Mart 20, 2010, 23:28:18 »
merhabalar,
ben de bugün yağ değişimi yaptırdım ve ilk defa mobil 1 0-40 kullandım.
normal bakımlarımızı 10 bin km de bir yaparken yağcım bu yağın 15 binlik olduğunu söyledi.
yağcıyı mı dinlemeliyim, yoksa 10 bin de bir değiştirmeye devam mı etmeliyim?

not: ayda 2000 km civarı yol yapıyorum. yani 5 ayda bir değişim sözkonusu
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #449 : Mart 20, 2010, 23:46:59 »
Önceki yağınıza fazla güvenmiyorsanız bence ilk değişim turunu yine 10000'de tutun ki motor temizlensin. Sonrakini 15000 yapabilirsiniz. Tabi bu benim fikrim. Kesin bir kuralı yok.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #450 : Mart 21, 2010, 00:15:29 »
Turkay, TR icin de bence en uygun yag 5W-40, yaz-kis.Yag eksiltme problemi yoksa hic dusunmeden sentetik kullanmali.Degisim suresi de 15bin km.den once olmamali. Su an Castrol 0W-30 (40 gibi) Syntec var arabamda, 16bin km.de degistirmeyi dusunuyorum.

Adasim Ahmet Bey, elimdeki Mobil 1'i kullandiktan sonra bir de bu Shell Rotella T'yi deneyeyim o zaman nasipse... Cevabin icin tesekkurler.

0W-40 guzel bence, Murat. Bir yil ya da 15bin km. uygun bence.Sik kontrol edildigi surece daha da uzun gider.
 
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #451 : Mart 21, 2010, 07:02:40 »
Türkay 22 sayfa olmuş daha aydınlanmadın mı. :)
10w-40 yarı sentetik yağ "minimum gereksinim" yani en aşağı bu fiyat ve kalitede bişey konması gerekiyor.
Daha iyisi tabi ki tam sentetikler.
Mobil 1 şahane bir yağ ama o kadar harcamıyım diyorsan Mobil Super 3000 var, Shell in "Helix Ultra" yağı var. Ben Castrol'den pek hoşlanmıyorum ama "Edge" var.
Kalınlık olarak da bence ikinci sayıyı 40 olarak muhafaza et. Onu 30 a düşürürsen biraz yakıt ekonomisi yapman mümkün ama çok sık yağ kontrolü yapman lazım çünkü eksiltebilir. (Kazandırdığı parayı geri alır hem de risk..)
5w-40 ve 0w-40 yağlar da kalınlık olarak uygundur. İlk çalıştırmada avantaj yaratırlar. Hava çok soğuksa zaten opsiyon değil gereklilik halini alırlar.

Ha bir de "tam sentetik yağ neye yarar" diye sormuşsun motoru yağlamaya ve korumaya yarar. :) İşin güzel yanı sadece buna yarayan maddeler kalacak kadar saflaştırılmıştır. Yarı sentetiklerde ise buna ilaveten kurum oluşturan maddeler, motoru yıpratan maddeler, benzinin yağ içinde erimesine neden olup yağın yapısını bozan maddeler,yanıp egzostan uçup giden maddeler.. :) yani kısacası pislik bulunur.. Tam sentetiklerde bu zararlı maddeler çok çok daha azdır.

zoooor abi çok zor bu yağ işi :D ya da ben hiç anlamıyorum diye öyle oluyor :) o zaman 5-40 tam sentetik mantıklıdır anladığım kadarıyla..
mobil 1 ya da castrol edge gibi bir yağ tercih edeyim bir de..
Turkay, TR icin de bence en uygun yag 5W-40, yaz-kis.Yag eksiltme problemi yoksa hic dusunmeden sentetik kullanmali.Degisim suresi de 15bin km.den once olmamali. Su an Castrol 0W-30 (40 gibi) Syntec var arabamda, 16bin km.de degistirmeyi dusunuyorum.

Adasim Ahmet Bey, elimdeki Mobil 1'i kullandiktan sonra bir de bu Shell Rotella T'yi deneyeyim o zaman nasipse... Cevabin icin tesekkurler.

0W-40 guzel bence, Murat. Bir yil ya da 15bin km. uygun bence.Sik kontrol edildigi surece daha da uzun gider.
 
araçta eksiltme varsa ne olur ki sentetik yağ kullanınca ? daha mı çok eksiltir ? değişim süresi de 15 bin çok fazla değil mi ya :blink: ben geçen senfer 10.000kmde gittim de ustam kızdı :D 5.000de değişiyor bu yağ demişti, yarı sentetik olması lazım benimkinin..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #452 : Mart 21, 2010, 10:53:16 »
zoooor abi çok zor bu yağ işi :D ya da ben hiç anlamıyorum diye öyle oluyor :) o zaman 5-40 tam sentetik mantıklıdır anladığım kadarıyla..
mobil 1 ya da castrol edge gibi bir yağ tercih edeyim bir de..araçta eksiltme varsa ne olur ki sentetik yağ kullanınca ? daha mı çok eksiltir ? değişim süresi de 15 bin çok fazla değil mi ya :blink: ben geçen senfer 10.000kmde gittim de ustam kızdı :D 5.000de değişiyor bu yağ demişti, yarı sentetik olması lazım benimkinin..
usta sana boşuna kızmış. mineral yağ koymadıysan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #453 : Mart 21, 2010, 12:58:38 »
Mineral mi bilmem ama 5000km dayanıyorsa iyi bişey değil demek ki. Sen kızmalısın asıl ustana neden 5000 kmlik yağ koydun o zaman diye.. 21. yüzyılda artık bir toyota motoruna mineral yağ konmamalı. Köpeğinizin çöplükten beslenmesine izin verir misiniz? Onun gibi bişey..

Tam sentetik daha çok değil daha az eksilir. Sızıntı olması durumu hariç. İyi nüfuz etme kabiliyetine sahip yağların bir delikten kaçıp gitme kabiliyeti de yüksek olduğu için, sızıntıyı arttırabilir. Ama o zaten müdahale edilmesi gereken bir durum. Kalın yağla falan idare etmek pek doğru değil.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #454 : Mart 21, 2010, 13:28:59 »
Mineral mi bilmem ama 5000km dayanıyorsa iyi bişey değil demek ki. Sen kızmalısın asıl ustana neden 5000 kmlik yağ koydun o zaman diye.. 21. yüzyılda artık bir toyota motoruna mineral yağ konmamalı. Köpeğinizin çöplükten beslenmesine izin verir misiniz? Onun gibi bişey..

Tam sentetik daha çok değil daha az eksilir. Sızıntı olması durumu hariç. İyi nüfuz etme kabiliyetine sahip yağların bir delikten kaçıp gitme kabiliyeti de yüksek olduğu için, sızıntıyı arttırabilir. Ama o zaten müdahale edilmesi gereken bir durum. Kalın yağla falan idare etmek pek doğru değil.
mineral koyduğunu hiç sanmıyorum..ama durum anlaşılmıştır..tam sentetik, 5-40 ya da 0-40 konacak..hatta içimden 5-30 koymak geçiyor, her 1000kmde bir yağı kontrol ederek biner durumu gözlerim..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #455 : Mart 21, 2010, 13:49:45 »
5W-30 denemeyi düşünüyorsan ani geçiş yapma.
Önce bir tur 5w-40 veya 0w-40 kullan. Vizkoziteyi aniden inceltmek birikmiş kurum varsa ordan büyük parçalar koparıp bi yerlerin tıkanmasına neden olabiliyor. Yavaş yavaş erimesi daha iyi. (Aynı nedenden dolayı engine-flush denen şey eski arabalarda önerilmiyor [yenilerde de zaten pek anlamı yok]).

Tam sentetiklerin adını kötüye çıkaran bu tip olaylar fakat aslında o kurumların birikmesine yol açan diğer yağlar. Ayrıca tehlikeli derecede "ani temizleme" 'ye yol açan şey de tam sentetik olması değil, vizkozitenin ani düşürülmesi.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #456 : Mart 21, 2010, 14:11:33 »
ben carbon clean kullanıyorum zaten, ilk olarak geçen sene 90.000kmde yaptım, 30.000kmde bir tekrar edilmesi öneriliyor, 4.000km sonra yine gitcem carbon clean için..zaten kurumlar için "birden temizleme" yoluna gittim ben, bunu yaptıktan sonra orta susturucum boşaldı :D araba daha rahat çekmeye başladı, yakıtta da azalma oldu güzel bir şekilde (geçen senenin başlarında yakıt tüketimim çok kötüydü) sonra bor power kullandım carbon cleanden sonra..o yüzden bende bir sızdırma olacağını sanmıyorum ahmet abi ya..ama dediğin gibi önce 5-40 koyayım, sonraki tur 5-30 ve artık hep tam sentetik kullanayım
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #457 : Mart 21, 2010, 14:20:46 »
ben carbon clean kullanıyorum zaten, ilk olarak geçen sene 90.000kmde yaptım, 30.000kmde bir tekrar edilmesi öneriliyor, 4.000km sonra yine gitcem carbon clean için..zaten kurumlar için "birden temizleme" yoluna gittim ben, bunu yaptıktan sonra orta susturucum boşaldı :D araba daha rahat çekmeye başladı, yakıtta da azalma oldu güzel bir şekilde (geçen senenin başlarında yakıt tüketimim çok kötüydü) sonra bor power kullandım carbon cleanden sonra..o yüzden bende bir sızdırma olacağını sanmıyorum ahmet abi ya..ama dediğin gibi önce 5-40 koyayım, sonraki tur 5-30 ve artık hep tam sentetik kullanayım

Türkay, ancak 30 numara yağ kullanımı sert şöförler için (senin gibi :) ) pek uygun olmayabilir, özellikle İzmir yaz sıcağında biraz başınıda ağrıtabilir. Yani 30 numara yağ, ağır çalışma koşullarında ve aşırı sıcak havalarda yüksek devirli kullanımlarda yarar yerine zarar verebilir. Bu nedenle biraz dikkat etmek gerekiyor ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #458 : Mart 21, 2010, 14:38:54 »
Türkay, ancak 30 numara yağ kullanımı sert şöförler için (senin gibi :) ) pek uygun olmayabilir, özellikle İzmir yaz sıcağında biraz başınıda ağrıtabilir. Yani 30 numara yağ, ağır çalışma koşullarında ve aşırı sıcak havalarda yüksek devirli kullanımlarda yarar yerine zarar verebilir. Bu nedenle biraz dikkat etmek gerekiyor ;)
haah bu yorum çok güzel oldu işte..hakkaten de sert kullanırım evet, iyi yağlama yapamıyor mu sert kullanımda ? zaman geliyor 2 saat redlinea yakın bir devirde yol alıyorum.. (o gün kullandığım 10-40 eksiltme yapmıştı, ama normal sanırım, tam 2 saat çok yüksek devir gittim, 6000-6500 gibi..)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #459 : Mart 21, 2010, 14:42:12 »
haah bu yorum çok güzel oldu işte..hakkaten de sert kullanırım evet, iyi yağlama yapamıyor mu sert kullanımda ? zaman geliyor 2 saat redlinea yakın bir devirde yol alıyorum.. (o gün kullandığım 10-40 eksiltme yapmıştı, ama normal sanırım, tam 2 saat çok yüksek devir gittim, 6000-6500 gibi..)

İşte bazı ustaların yağ yakan araçlara geçici çözüm olarak kalın yağ önermesinin temelinde bu yatar. Ahmet abi'nin de yukarıda dediği gibi aslında bu çözüm değildir ancak günü kurtarmak diye adlandırabiliriz.

iyi yağ ince yağ demek değildir. ince yağ (W numarası küçük olan, daha akışkan olan yağ) özellikle soğuk havalarda daha iyi iken, zor şartlarda yağ molekülleri birbirinden koparak yağlamayı gerçekleştiremez. Bu nedenle bulunulan iklim koşulları ve araç kullanım alışkanlıkları yağ seçerken en önemli iki etkendir.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem