Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152246 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2280 : Kasım 12, 2012, 23:35:30 »
  Anıl kardeşim senin arabanın kmsi mobil1 5w50 ye çok uygun, birdahaki yağlamada onu koymanı tavsiye ederim.

abicim yağ yakma zamanında 10 60 yağı çok düşünmüştüm ancak kırsal bir bölgede olduğumdan yağcılarda bulamadım. bakımları yaptırdığımız yerde en uygun yağ 5 40 idi. hatta mobilin 5 50 yağınıda bulamadım. yazın 10 40 magmatec kullanmayı düşünmüştüm. kışın ise mecburen 5 numara yağ koymak durumundayım. belki 10 numara yağ işimi görecektir ancak araba ve motor eski olunca soğuk çalıştırmayı riske etmek istemedim. burası merzifon, burada gece -25 derece soğuğu gördük. benimde gece işim olabilir..

sonuçta yıpranmış bir motor olduğu kesin. 5 50 gibi tam sentetikleri kullanmak isterdim. 40 numara yağın motor fan açacak kadar ısındığında bile herhangi ses yaptırmaması bana yetti. ama yazın belki 5 numara ince gelebilir..

birde şu durumu aydınlatmamız lazım. yağın iki numarası arasında fazla fark olmaması iyidir dedik. ozaman 10 60 yağ 10 40 dan daha kötü oluyor..
birde API sınıflandırması var. ben castrol ile SL sınıfı yağı koymuştum. SN olan son teknoloji yağlarıda kullanmamız gerekmekte.. SL ile SM SN arasında bir seçim yapılması gerek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2281 : Kasım 13, 2012, 02:04:01 »
abicim yağ yakma zamanında 10 60 yağı çok düşünmüştüm ancak kırsal bir bölgede olduğumdan yağcılarda bulamadım. bakımları yaptırdığımız yerde en uygun yağ 5 40 idi. hatta mobilin 5 50 yağınıda bulamadım. yazın 10 40 magmatec kullanmayı düşünmüştüm. kışın ise mecburen 5 numara yağ koymak durumundayım. belki 10 numara yağ işimi görecektir ancak araba ve motor eski olunca soğuk çalıştırmayı riske etmek istemedim. burası merzifon, burada gece -25 derece soğuğu gördük. benimde gece işim olabilir..

sonuçta yıpranmış bir motor olduğu kesin. 5 50 gibi tam sentetikleri kullanmak isterdim. 40 numara yağın motor fan açacak kadar ısındığında bile herhangi ses yaptırmaması bana yetti. ama yazın belki 5 numara ince gelebilir..

birde şu durumu aydınlatmamız lazım. yağın iki numarası arasında fazla fark olmaması iyidir dedik. ozaman 10 60 yağ 10 40 dan daha kötü oluyor..
birde API sınıflandırması var. ben castrol ile SL sınıfı yağı koymuştum. SN olan son teknoloji yağlarıda kullanmamız gerekmekte.. SL ile SM SN arasında bir seçim yapılması gerek
merzifonda bulamadığın yağları özen ticaretin sitesinden alabilirsin, biz istanbulda bile oradan aldık. mobil1 en üst yağ standardını karşılar birde iki rakam arasındaki farkın az olması gerektiği hakkında bir bilgiye sahip değilim. mobil ve castrol en üst yağ olarak 10w60 full sentetik üretüyorlar ve F1 yarışlarında kullanılıyor. artık bir çok firmada 10w60 üretmeye başladı.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2282 : Kasım 14, 2012, 23:12:49 »
yağ ile ilgili genel bilgi kaynağı oluşturalım mıı ?
bütn sayfalarda yazılanları tek mesajda birleştirelim. genel bilgiler verelim. kimse bukadar yazıyı okumak zorunda kalmasın.

şöyle diyelim mi ? fiyat performans yağı ve genel kullanıma en uygun yağ 10 40 diyelim.
benzinli motorlar ile turbolu motorları ayıralım
efsane kasa ile vvt ve hatta vvtL ve 1.33 motorlar için genel şeyler yazalım.
30 numara yağı hiç tavsiye etmeyelim...
belli sıcaklıkların altına düştüğünde ilk numarası küçük yağlar yazalım...
iki numarası yakın yağlar iyidir diye genele bağlayalım
sentetik yağlar herzaman mineralden üstündür diyelim
belli km üzerindeki arabalar için yağları kalınlaştıralım...

yağdan daha fazla yararlandırmak için tavsiyelerde bulunalım.

bütün bu bilgileri bir başlıkta toparlayalım ? olmaz mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2283 : Kasım 14, 2012, 23:58:04 »
Anıl kardeşim iki numarası yakın yağlar iyidir kanısına nereden vardın?
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2284 : Kasım 15, 2012, 00:03:33 »
Atilla amca benim araba 2012 model 1.3 cdti dizel Opel Astra.. 15bin km ilk bakıma gideceğim nasipse 10-15 gün içinde.. yağ olarak 5w30 mu yoksa 0w40 mı yada hangi yağı koydurayım.. tecrübenden ve tavsiyelerinden faydalanmak istiyorum Atilla amca.. saygılar..
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2285 : Kasım 15, 2012, 00:07:45 »
bu arada aracı kullandığım iklim koşullarını belirteyim, yılın büyük bölümünde istanbuldayım, sadece yazları tatilde memlekete Gaziantepe 1 aylığına giderim..
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2286 : Kasım 15, 2012, 00:35:15 »
Anıl kardeşim iki numarası yakın yağlar iyidir kanısına nereden vardın?
abim bu yazının ortalarında geçiyor. normalde asıl yağın 0 5 10 veya 20 numara olduğu söylenmiş. bu yağlar içerisine ısındığında kalınlaşması için farklı katıklar katılırmış.
bu olayı diğer sitelerdede duymuştum , elbette katıksız yağ olmaz ama 0 60 gibi bir yağ 60 numara özelliğini göstermesi için içerisine daha fazla katık alması gerekecektir. elbette aynı miktarda yağlardan içinde katık yerine yağ olan daha uzun ömürlü olacaktır.. 

sentetik yağlarda durum nedir bilemedim. ama çift değerli yağların aslı bu katıklar.. sentetik teknolojisinde belki daha dayanıklı yağ olduğundan önemi kalmamış olabilir. ve belkide bu yüzden 10 60 veya 0 40 gibi aralar çıkmış olabilir. sentetik bu işi kalite standartında mümkün kılmış olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2287 : Kasım 15, 2012, 00:39:28 »
Atilla amca benim araba 2012 model 1.3 cdti dizel Opel Astra.. 15bin km ilk bakıma gideceğim nasipse 10-15 gün içinde.. yağ olarak 5w30 mu yoksa 0w40 mı yada hangi yağı koydurayım.. tecrübenden ve tavsiyelerinden faydalanmak istiyorum Atilla amca.. saygılar..
kardeşim senin olayına gelince.. eğerki beni dinlersen tabiki...

bu yağ işine 15 bindeki arabayı hiç katma. servis bakımı devam ederken bırak servis koysun motorun yağını. şuan opeldeki motor fiatın multijet motoru ile aynı. bu motor gerçekten çok sağlam ve bozulmayan bir motor. kullanım kitabı ise 5 30 öneriyor..  0 40 yerine klavuzda yazdığı gibi rolantide uzun süre bekletme ve hemen hareket et. gaza az basarak ilerle ve stop etmeden bir süre bekle.. motoru korumak için yapılacakların hepsi budur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2288 : Kasım 15, 2012, 02:38:46 »
Arkadaşlar bakımda aracıma Mobil 1 Esp 1  5 30 tam sentetik yağ kullandım.Önceki bakımda 10 40 koyulmuştu, fakat yeni yağ ile ufak bir değişim olduğunu hissettim ya da bana mı öyle geldi bilemedim. Gözlemlediğim etki biraz daha rahat gidiyor sanki yolda.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 12100
  • Model Yılı: '15
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2289 : Kasım 15, 2012, 04:16:00 »
Raif abi uygundur dayımda vvt-i'ında 5w30 kullanıyor memnun 140.000de araba..
aynen devam diyosun, bende memnunum motorda herhangi bir değişik ses yok gayet güzel
44 MALATYA 44
2007  verso comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2290 : Kasım 15, 2012, 10:52:29 »
Atilla amca benim araba 2012 model 1.3 cdti dizel Opel Astra.. 15bin km ilk bakıma gideceğim nasipse 10-15 gün içinde.. yağ olarak 5w30 mu yoksa 0w40 mı yada hangi yağı koydurayım.. tecrübenden ve tavsiyelerinden faydalanmak istiyorum Atilla amca.. saygılar..
mobil1 0w40 kullan, castrol edge dizel 5w40 ta kullanabilirsin.
Arkadaşlar bakımda aracıma Mobil 1 Esp 1  5 30 tam sentetik yağ kullandım.Önceki bakımda 10 40 koyulmuştu, fakat yeni yağ ile ufak bir değişim olduğunu hissettim ya da bana mı öyle geldi bilemedim. Gözlemlediğim etki biraz daha rahat gidiyor sanki yolda.
Mesuta tavsiyem senin içinde geçerli.
abim bu yazının ortalarında geçiyor. normalde asıl yağın 0 5 10 veya 20 numara olduğu söylenmiş. bu yağlar içerisine ısındığında kalınlaşması için farklı katıklar katılırmış.
bu olayı diğer sitelerdede duymuştum , elbette katıksız yağ olmaz ama 0 60 gibi bir yağ 60 numara özelliğini göstermesi için içerisine daha fazla katık alması gerekecektir. elbette aynı miktarda yağlardan içinde katık yerine yağ olan daha uzun ömürlü olacaktır.. 

sentetik yağlarda durum nedir bilemedim. ama çift değerli yağların aslı bu katıklar.. sentetik teknolojisinde belki daha dayanıklı yağ olduğundan önemi kalmamış olabilir. ve belkide bu yüzden 10 60 veya 0 40 gibi aralar çıkmış olabilir. sentetik bu işi kalite standartında mümkün kılmış olabilir.
Anılcığım multijet için Mesuta tavsiyen çok doğru.
yağ işine gelince,,,,15w40  mineral yağdır, 10w40 yarı sentetiktir, 5w40 ve 0w40 ful sentetiktir, fiatları ve kaliteleride aynen buradaki sırayla aynıdır ve dikkat ederseniz iki rakam arasındaki fark en fazla olan en pahalı ve kalitelisidir. 10w60 a gelince yüksek km leri motorlarda bir mucize yaratıyor heleki mobilinki. castrolunkini servisleri bmwleri en performanslı arabaları için kullandı ve yağ tüketimini çok çok azaltmıştır. kastamonuda konuştuğum yağ bayisi mobil 10w60 ları jiplere ve performansı yüksek arabalara kmsine bakmadan koyduklarını ve yağ eksiltmenin bittiğini söyledi. zaten oğlumun ve benim rav4 lerimideki denemede aynı neticeyi verdi.
bazılarınız da ince yağ takıntısı var ve bunu forumda tavsiye ediyorlar bence bu çok yanlış, mercedes kullanıcı kitabında 40 tan aşağı yağ kullanmayın diye yazıyormuş burada bir arkadaşımız paylaşmıştı şimdi kim olduğunu hatırlayamıyorum.
arkadaşlar evlatlar fabrikaların ince yağ tavsiyelerine kanmayın bu tamamen motoru bir an önce eskitip yeni araba almanızı sağlayacak tüketim taktiğidir. tabi isteyenler 20 li 30 lu yağlar kullanmakta serbesttir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2291 : Kasım 15, 2012, 10:55:45 »
Atilla abicim tavsiyen için teşekkürler, Mobil 1'in 5 40 'ını kullansam olmazmı?
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2292 : Kasım 15, 2012, 11:01:56 »
burada Türkiyemizdeki toyota servislerini 40 numaralı yağ kullandıklarından dolayı takdir ettiğimi belirtmek isterim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2293 : Kasım 15, 2012, 11:02:37 »
Atilla abicim tavsiyen için teşekkürler, Mobil 1'in 5 40 'ını kullansam olmazmı?
gayet tabi.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2294 : Kasım 15, 2012, 11:03:31 »
gayet tabi.

5 30da yazın bir sorun olur mu sence Abicim.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2295 : Kasım 15, 2012, 11:34:47 »
10w-60 alasim geldi ama fiyatlara bakinca vazgectim:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2296 : Kasım 15, 2012, 11:46:49 »
aynen devam diyosun, bende memnunum motorda herhangi bir değişik ses yok gayet güzel

castrol 10w40tan sonra dahada ataklaştığını söylüyordu ki bizzat denedim harbiden araba çok ataklı 10w40a göre :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2297 : Kasım 15, 2012, 11:57:58 »
Atilla amca şu görüşe hiç mi hiç katılmıyorum malesef.. "düşük numaralı yağ kullanıp motoru biran önce eskitmek" motor neden eskisin ki eğer ince yağ konulupta sesi arabanın azalıyorsa eskitmek kısmına girmez bence sonuçta dediğine göre eskitmek amacıyla konulsa veya önerilse motor daha gürültülü çalışır pistonların bloklara hafiften titreşim yaptığı yani motorda ince yağdan kaynaklı motor vuruntu yapar (benzinden kaynaklı vuruntudan bahsetmiyorum pistonların vurmasıyla ilgili) bilmiyorum bu görüş bana pek uymadı Atilla amca..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2298 : Kasım 15, 2012, 13:51:09 »
ikinci numarası 30 olan yağlar yataklarda boşluk yapacak diye bişey yok. ancak motor zorlanırsa ve yüksek devirli kullanılırsa zararlı olabilir. kitapçıkta bu yazmaz ama yağ ısındıkça incelir. inceldikçe yağ filmi oluşturmaz.. ama bir motoru bitirmek öyle kolay değil. heleki toyotaysa..

0 30 gibi yağlara ince diyebiliriz ancak şöyle bir durum var. eğer bu numaralı yağ mineral olsaydı sıcaklıktan daha fazla etkilenip çok incelecekti. ancak bugün sentetikler daha dayanıklı yağlar ve kolay incelmiyorlar. bu dediğim sitelerinde yazan sıcaklıktaki akışkanlık değeridir.

Mobil yağlar belirgin şekilde araçların kilometresine göre sentetiklerini belirlemiş. 0 40 için yeni arabalar için demiş. bu yağ için bir internet sitesi 2003 den sonraki araçlar için demiş..
5 50 numara ise motor ömrünü arttırmak için yapılmış. bu yağda sanırım biraz eskimiş motorlar için katkılarda var.
10 60 ise gerçekten çok yeterli değerlerde bir yağ. ancak yine sitede belirttiğine göre yağ yakan motorlar için ekstra koruyucu maddeler içeriyor. yağ sızıntısı yapmaması için kalınlaştırılmış bir yağ.

mobil ile castrol 10 60 yağları aynı değil. castrol performanslı kullanılan motorlar için , çünkü 60 numara yağ motor ısınsa bile yağ filmi oluşturuyor. mobilde ise yağın kendinden çok katkısı olduğuna inanıyorum.

kalın yağ da ince yağ gibi gerektiğinde kullanılmalı. mesela turbolu motorlada 50 60 numara yağ kullanılmamalı.

her motora konulacak yağı ancak mühendis bilir. yağ kanalları ve toleranslar her motorda değişir. bu yüzden ilk önce motor üreticisinin yazdıklarını kullanmalarını önermemiz gerek. bazı istisnalarıda belirtelim ve bir standarta otursun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2299 : Kasım 15, 2012, 14:17:40 »
ikinci numarası 30 olan yağlar yataklarda boşluk yapacak diye bişey yok. ancak motor zorlanırsa ve yüksek devirli kullanılırsa zararlı olabilir. kitapçıkta bu yazmaz ama yağ ısındıkça incelir. inceldikçe yağ filmi oluşturmaz.. ama bir motoru bitirmek öyle kolay değil. heleki toyotaysa..

0 30 gibi yağlara ince diyebiliriz ancak şöyle bir durum var. eğer bu numaralı yağ mineral olsaydı sıcaklıktan daha fazla etkilenip çok incelecekti. ancak bugün sentetikler daha dayanıklı yağlar ve kolay incelmiyorlar. bu dediğim sitelerinde yazan sıcaklıktaki akışkanlık değeridir.

Mobil yağlar belirgin şekilde araçların kilometresine göre sentetiklerini belirlemiş. 0 40 için yeni arabalar için demiş. bu yağ için bir internet sitesi 2003 den sonraki araçlar için demiş..
5 50 numara ise motor ömrünü arttırmak için yapılmış. bu yağda sanırım biraz eskimiş motorlar için katkılarda var.
10 60 ise gerçekten çok yeterli değerlerde bir yağ. ancak yine sitede belirttiğine göre yağ yakan motorlar için ekstra koruyucu maddeler içeriyor. yağ sızıntısı yapmaması için kalınlaştırılmış bir yağ.

mobil ile castrol 10 60 yağları aynı değil. castrol performanslı kullanılan motorlar için , çünkü 60 numara yağ motor ısınsa bile yağ filmi oluşturuyor. mobilde ise yağın kendinden çok katkısı olduğuna inanıyorum.

kalın yağ da ince yağ gibi gerektiğinde kullanılmalı. mesela turbolu motorlada 50 60 numara yağ kullanılmamalı.

her motora konulacak yağı ancak mühendis bilir. yağ kanalları ve toleranslar her motorda değişir. bu yüzden ilk önce motor üreticisinin yazdıklarını kullanmalarını önermemiz gerek. bazı istisnalarıda belirtelim ve bir standarta otursun.

Son nokta olsun bence bu :alkis: Ayrıca zaten 5w40 ve altı tam sentetik o yüzden kullanılabilir ama Anıl abi dediğin gibi sentetik olmasaydı sıkıntı doğurabilirdi...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)