Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152261 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2100 : Mayıs 30, 2012, 21:08:12 »

Toyotanın sattığı filitreler kapalı olduğu için değişim sonrası içini göremiyoruz ama açık (çerçevesiz) kağıt filitrenin durumu aşağıda
Mobil1 yağ ile birlikte, 10.000km sonrası kağıt filitrenin durumu; Yorum sizin

Evet abicim geçen bakımda gördüm gayet iyi durumda idi filtrelerim, bence başarılı bir olay.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2101 : Mayıs 31, 2012, 17:53:52 »
Atilla abi, sürekli uzun yolda kullanılan fabrikaya ait araçta (toyota-2009camry-2.4G), 12.000km kullanıldıktan sonra yağ- filitre değişti. filitre orijinal kağıt filitresi ve ne halde olduğunu tarif etmek bile zor; parça parça olmuştu.
Bu arada benim söylediğim filitre hava filitresi değil (konu yağ olduğu için performan yağ filitresi diye yazmadım ama yanlış anlaşılmaya açık olmuş sanırım);
     # performans yağ filitresi: ince kumaş veya tel tül şeklinde bir yapıdan oluşur, kağıt filitreler kadar yıpranma olmaz. Ayrıcı içersinde bulunan kuvvetli mıknatıslar, metal partükülllerini üzerine çekerek daha iyi yağlama ve koruma sağlar. Eğer filitre tülü, paslanmaz çelik gibi bir metalden yapılmışsa, çok uzun süreler kullanılabilir.
     # Polar (fleece) yağ filitresi: malzemenin yapısı gereği, deforme olması kağıt filitrelere göre çok daha başarılıdır; 20.000km civarında kullanım ömrü vardır.

Servislerin benim dediğim parçaları kullanması maliyet açısından işlerine gelmez. Ayrıca servise ait parça en iyi parça demek değildir; siz burada herkese, serviste kullanılan yarı sentetik 10W-40 yağ yerine, tam sentetik mobil veya castrol öneriyorsunuz. Haklısınız ama bu bile serviste kullanılanın malzemenin en iyisi olmadığının sizin tarafınızdan teyidi oluyor ;)

Eğer yağ 15.000km -20.000km gibi ciddi bir süre kullanılacaksa (uygun yağ seçildikten sonra), fleece (polar) yağ filitresi yada paslanmaz çelik tüllü yapıda-mıknatıslı performans yağ filitresi kullanılması tavsiye ederim. Yani bu olay birlikte çalışan parçaların birbiri ile ne kadar uyumlu olduğunun ilişkisi sonucunda karar verilecek birşey; yani 10.000km ömrü olan yağ filitresinin, 20.000km ömrü olan daha pahalı yağla kullanılmasının hiçbir mantığı yoktur

Toyotanın sattığı filitreler kapalı olduğu için değişim sonrası içini göremiyoruz ama açık (çerçevesiz) kağıt filitrenin durumu aşağıda
Mobil1 yağ ile birlikte, 10.000km sonrası kağıt filitrenin durumu; Yorum sizin


   filtre serviste takıldıysa ve faturası varsa vede 12000 km yaptıysa derhal toyota türkiyeye eğer netice alınmazsa toyota merkeze yani japonyaya bildirmeni tavsiye ederim. birçok marka arabanın servis aralığı 20000 km ve onların orj.filtresi kağıt. ben daha önce yazmıştım sahte filtreyle efsanemin motorunu yakıyordum. oğluma 5-6 ay kullansın diye arabamı vermeden önce piyasadan üzerinde toyota yazan servisin kullandığının aynı görüntüde olan filtre ve yağı değiştirdikten sonra arabayı verdim. yarım saat sonra oğlum telefon etti yağ lambasının yanıp söndüğünü söyledi. hemen en yakın servise gitmesini söyledim, kasımpaşa toyotaya gitmiş yağ filtresinin pres yerinden patladığını söylemişler tabi yağın bir kımı gitmiş ama motor zarar görmemiş. ben bundan dolayı ve orijinal toyota filtresinde bazı özellikler( filtre tıkanırsa emniyet baypas sibobu gibi) olduğundan tavsiye ediyorum. performans hava filtresinden bahsetmediğini biliyorum, onun için performans hava filtrelerini bile diye bahsettim. ben bu forumda denemediğim, başımdan geçmeyen hiçbir şeyi tavsiye etmedim. önerilerimden isteyen arkadaşlar pay çıkarır istemeyen güler geçer.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2102 : Haziran 04, 2012, 04:52:39 »
   filtre serviste takıldıysa ve faturası varsa vede 12000 km yaptıysa derhal toyota türkiyeye eğer netice alınmazsa toyota merkeze yani japonyaya bildirmeni tavsiye ederim. birçok marka arabanın servis aralığı 20000 km ve onların orj.filtresi kağıt. ben daha önce yazmıştım sahte filtreyle efsanemin motorunu yakıyordum. oğluma 5-6 ay kullansın diye arabamı vermeden önce piyasadan üzerinde toyota yazan servisin kullandığının aynı görüntüde olan filtre ve yağı değiştirdikten sonra arabayı verdim. yarım saat sonra oğlum telefon etti yağ lambasının yanıp söndüğünü söyledi. hemen en yakın servise gitmesini söyledim, kasımpaşa toyotaya gitmiş yağ filtresinin pres yerinden patladığını söylemişler tabi yağın bir kımı gitmiş ama motor zarar görmemiş. ben bundan dolayı ve orijinal toyota filtresinde bazı özellikler( filtre tıkanırsa emniyet baypas sibobu gibi) olduğundan tavsiye ediyorum. performans hava filtresinden bahsetmediğini biliyorum, onun için performans hava filtrelerini bile diye bahsettim. ben bu forumda denemediğim, başımdan geçmeyen hiçbir şeyi tavsiye etmedim. önerilerimden isteyen arkadaşlar pay çıkarır istemeyen güler geçer.

Atilla abi, bu konuya başka birşey yazmayacağım, ben seninle inatlaşmıyorum, olanı açıklıyorum ancak sen yanlış anlıyorsun.
  # Araç sürekli serviste bakıma giriyor. 12.000km sonra tekrar serviste bakıma girdi. Sırf meraktan, üzerinden çıkan filitrenin dış kutusunu kesip baktık. içersinde kağıt kısımlarda yırtıklar ve parçalanmalar vardı.
  # Yukarda da yazdığım gibi filitre orjinal filitre idi (araç bakımları yetkili serviste olduğu için, parçalarda doğal olarak orjinal servis parçaları)
  # Hiçbir kağıt filitresinin ömrünün, özellikle de karma (şehiriçi dahil) kullanımda 20.000 km olduğu sanmıyorum, çünkü malzemesi buna uygun değil.
  # Toyota burada altı ay yada maksimum 10.000km'de bir bakıma çağırıyor, sanırım bu Türkiye'de aynı. 10.000km'den dah uzun periyotlarla bakıma çağrılar toyotalar varsa, onları bilmiyorum. Bu arada Türkiye'de yaşamıyorum ve bulunduğum yer toyotanın ikinci merkezi olarak adlandırılıyor
  # Bu konuda bence en güzel ve en gerçek verileri Mercedes, BMW gibi firmalar sağlıyor (yetkili servislere bile diyorki, senin işin açıklama yapmak değil, onu biz merkezden, tek bir ağızdan tüm dünyaya yaparız, sen servis olarak sadece tamir/bakım işlemini yap). Servisin seni bakıma çağırması, periyotları söylemesi söz konusu değil; araç yağ değişimi sonrası, kullanılan yağ ve filitre çeşidini seçtiğinizde, size bir sonraki bakım periyodunu belirtiyor (mercedes buna esnek servis sistemi diye adlandırıyor - flexible service system). Kalan süreyi gün ve km olarak hangisi önce gelirse belirtiyor. Şu anki kullandığım araçta bu markaya ait; firma servis aralığını söyle belirliyor; "MB sheet 229.5" tipi motor yağının kullanılması durumunda servis aralığını 2 yıl veya 20.000km olarak açıklıyor ancak bu yağın sadece "fleece yağ filitresi" ile kullanılması gerektiğini belirtiyor. Bu arada şu ana kadar kullandığım tüm araçlarda, eğer servis periyotları uzun ise kesinlikle kağıt filitre kullanılmaması gerektiği belirtiliyor.

Sadece bir konu üzerinde, bir ek yorum yapmak istiyorum. "Orjinal parça, ben ne kullandıysam en iyisi budur anlamına gelmez". Zaten işin arka tarafına bakarsanız, hiçbir üretici üretimin %100'ünü kendisi yapmaz. Üretici maliyetleride düşünmek durumundadır. Şu anda belki de en iyi fren disk ve balataları "seramik disk ve balatalar" ama maliyetleri daha yüksek olduğu için, bu parçaları "Toyota Corolla" üzerinde görmek hayal gibi birşey.

Aslında bu konuda daha çok şey açıklarım ama sizin bunu saygısızlık olarak anlamanızı istemiyorum, bu nedenle bu konu başlığı altında başka birşey yazmayacağım; umarım dediğinizi uygulayıp zarar gören arkadaş olmaz. Ben de sizin gibi tecrübe ettiklerimizi, bizzat gördüklerimizi yazıyorum
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2103 : Haziran 04, 2012, 11:14:30 »
Merhaba Arkadaşlar,

Bu ay sonu aracımı 20 bin bakıma götüreceğim.Ama kendi yağımı kendim almak istiyorum.(2011 model Auris 1.33 benzinli)Bursada yaşıyorum.Aynı araca sahip arkadaşımın tavsiyesi ve burada yazılanlar arasında ikilemde kaldım yağ konusunda.

-Mobil 1 ESP Formula 5W-30
-Castrol EDGE 0W-30(Arkadaşım bu ürünü tercih etti.Tam sentetik ve ince yağ diye)
Allah, hiç kimseye güç yetireceğinden başkasını yüklemez.(Kişinin nefsinin)Kazandığı lehine,kazandırdıkları aleyhinedir."Rabbimiz, unuttuklarımızdan veya yanıldıklarımızdan dolayı bizi sorumlu tutma.Rabbimiz,bize, bizden öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme.Rabbimiz,kendisine güç yetiremeyeceğimiz şeyi bize taşıtma.Bizi affet. Bizi bağışla.Bizi esirge,Sen bizim Mevlamızsın.Bakara suresi 286

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2104 : Haziran 04, 2012, 12:01:41 »
yağ filtresinin resmini çekip koyan Mehmet kardeşim !!  teşekkür ederim. demekki filtre ömrü 2 yağ değişimi değil. aslında bu eskiden 4000 5000 km de yağı değişen araçlar için kullanılan bir yöntem olarak kalmış. yılda bir kez değiştirmek şart oldu..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2105 : Haziran 04, 2012, 19:49:02 »
Mehmet kardeşim senin görüşlerini açıklamanı asla benimle inatlaşma olarak görmüyorum. senin gibi efendi bir arkadaştan bunu zaten beklemem(sen dememe inşallah alınmazsın). hayatta öğrendiğim önemli şeylerden biride asla iddia etmemektir. bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır. o söylediğin filtreyi ben daha hiçbir parçacıda seçenek olarak görmedim resmini burada yayınlama imkanın olursa memnun oluruz. parçacılardan isteme yoluna gideriz. gözlerinden öpüyorum.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2106 : Haziran 05, 2012, 01:14:33 »
Mehmet kardeşim senin görüşlerini açıklamanı asla benimle inatlaşma olarak görmüyorum. senin gibi efendi bir arkadaştan bunu zaten beklemem(sen dememe inşallah alınmazsın). hayatta öğrendiğim önemli şeylerden biride asla iddia etmemektir. bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır. o söylediğin filtreyi ben daha hiçbir parçacıda seçenek olarak görmedim resmini burada yayınlama imkanın olursa memnun oluruz. parçacılardan isteme yoluna gideriz. gözlerinden öpüyorum.

Atilla amca okuldaki derslerde önerilen yağ viskozitesinden düşü(ince) yağlar yağlama yerlerinde yeteri kadar yağ bantlarının oluşmayışından yetersiz kalmasına sebep olur diyolar biz corollada hiç öyle yapmadık nekadar inceyse okadar iyidir diyoduk :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2107 : Haziran 05, 2012, 05:54:49 »
Mehmet kardeşim senin görüşlerini açıklamanı asla benimle inatlaşma olarak görmüyorum. senin gibi efendi bir arkadaştan bunu zaten beklemem(sen dememe inşallah alınmazsın). hayatta öğrendiğim önemli şeylerden biride asla iddia etmemektir. bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır. o söylediğin filtreyi ben daha hiçbir parçacıda seçenek olarak görmedim resmini burada yayınlama imkanın olursa memnun oluruz. parçacılardan isteme yoluna gideriz. gözlerinden öpüyorum.

Teşekkür ederim Atilla abi, ben olayı inatlaşma gibi anladığım için de (yanlış anladığım) ayrıca özür dilerim.

Fleece filitreler kumaş/yün malzemelerden yapılır; türkçeye "polar - tüylü kumaş" diye çevriliyor. Örnek olması açısından, kutusuz-fitil tarzı filitre fotoğrafını ekledim


Fleece filitrelerle benzer özelliklere sahip sentetik cam, polyester gibi farklı malzemelerde var

Bu ise Toyota için olan polyester filitrenin açılmış hali; (TRD tarafından geliştirilmiş)


Mıknatıslı performans filitrelerde ise filitre görevi görmesi için çok sık örgülü bir tül kullanılıyor buna destek olması amacıyla da güçlü mıknatıslar var. Mıknatıslar tüm metal parçalarını üzerine çekiyor, bu sayede sık örgülü tül sadece emniyet sübabı gibi bir görev görüyor. Tabi yağın çok daha rahat akması motor performansına olumlu katkı sağlıyor. Ancak yağın filitrelenmesinde ki başarı mıknatısın pozisyonuna göre değişiyor, bu nedenle AR-GE'ye önem veren firmaların ürünlerine bakmak gerekiyor





Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2108 : Haziran 05, 2012, 07:27:35 »
Teşekkür ederim Atilla abi, ben olayı inatlaşma gibi anladığım için de (yanlış anladığım) ayrıca özür dilerim.

Fleece filitreler kumaş/yün malzemelerden yapılır; türkçeye "polar - tüylü kumaş" diye çevriliyor. Örnek olması açısından, kutusuz-fitil tarzı filitre fotoğrafını ekledim


Fleece filitrelerle benzer özelliklere sahip sentetik cam, polyester gibi farklı malzemelerde var

Bu ise Toyota için olan polyester filitrenin açılmış hali; (TRD tarafından geliştirilmiş)


Mıknatıslı performans filitrelerde ise filitre görevi görmesi için çok sık örgülü bir tül kullanılıyor buna destek olması amacıyla da güçlü mıknatıslar var. Mıknatıslar tüm metal parçalarını üzerine çekiyor, bu sayede sık örgülü tül sadece emniyet sübabı gibi bir görev görüyor. Tabi yağın çok daha rahat akması motor performansına olumlu katkı sağlıyor. Ancak yağın filitrelenmesinde ki başarı mıknatısın pozisyonuna göre değişiyor, bu nedenle AR-GE'ye önem veren firmaların ürünlerine bakmak gerekiyor






   ellerine sağlık.   :alkis:  :alkis:
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2109 : Haziran 05, 2012, 07:31:40 »
Atilla amca okuldaki derslerde önerilen yağ viskozitesinden düşü(ince) yağlar yağlama yerlerinde yeteri kadar yağ bantlarının oluşmayışından yetersiz kalmasına sebep olur diyolar biz corollada hiç öyle yapmadık nekadar inceyse okadar iyidir diyoduk :)
  Ardacığım hatırlarsan ben ince yağa karşıyım derken bazı kardeşlerim ince yağın yakıt ekonomisi yaptığını ileri sürüyorlardı.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2110 : Haziran 05, 2012, 07:43:29 »
   ellerine sağlık.   :alkis:  :alkis:

Teşekkür ederim, Atilla Abi :)

Önceki mesajımda yazmayı unutmuşum, gerçi özel mesaj yazarakta belirttim ama, ben burayı bir aile olarak görüyorum (belki de yurtdışında yaşadığım içindir öyle düşünüyorum), buradaki samimiyetin göstergesi olarak sen denilmesi veya abi, amca, abla kardeşim gibi ifadelerin kullanılması daha çok hoşuma gidiyor ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2111 : Haziran 05, 2012, 09:53:21 »
 türkiyede fleece tipi motor yağı filtresi var mıdır atilla amcam ve mehmet kardeşimin tavsiyeleri doğrultusunda full sentetik yağ ve fleece filtre kombinasyonu yapmak istiyorum. senede 5000 km anca yapıyorum ve 3 sene arkama bakmadan bu ikili kombinasyonu kullanmak istiyorum. sizin görüşleriniz nelerdir bu konuda ....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2112 : Haziran 05, 2012, 10:58:55 »
  Ardacığım hatırlarsan ben ince yağa karşıyım derken bazı kardeşlerim ince yağın yakıt ekonomisi yaptığını ileri sürüyorlardı.

:) Haklıymışsın abim demekki bunu öğrenmek için Otomotiv müh. okumak gerekmiyormuş Atilla amcayı dinlemek yeterliymiş :) şimdi astra 1.3cdti 2010model aracımıza yağ olarak castrol yada mobil 1 düşünüyoruz yine ancak viskozite hakkında net değiliz cdti motor biraz gürültülü motor ve motor yeterince temizlenmediğinde bir takım sorunlar çıkarabiliyor ve konyada kışın hava -15 yazın ise 40dereceye yakın sıcaklıklara çıkıyor bunun için hangi viskozitede yağ kullansak acep danışşayım dedim benim aklımda 0-30w 5-30w var aracı dediğim sıcaklıkta kullanıyoruz normalde şehir içinde pek sıkıştırma yapmıyoruz ancak tatillerde özellikle yazlığa giderken bayağı dağ tırmanıyoruz ve araç full yüklü oluyor hangisini tavsiye edersiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2113 : Haziran 05, 2012, 14:08:52 »
Merhaba Arkadaşlar,

Bu ay sonu aracımı 20 bin bakıma götüreceğim.Ama kendi yağımı kendim almak istiyorum.(2011 model Auris 1.33 benzinli)Bursada yaşıyorum.Aynı araca sahip arkadaşımın tavsiyesi ve burada yazılanlar arasında ikilemde kaldım yağ konusunda.

-Mobil 1 ESP Formula 5W-30
-Castrol EDGE 0W-30(Arkadaşım bu ürünü tercih etti.Tam sentetik ve ince yağ diye)

Arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.Özellikle Atilla beyden :)

Allah, hiç kimseye güç yetireceğinden başkasını yüklemez.(Kişinin nefsinin)Kazandığı lehine,kazandırdıkları aleyhinedir."Rabbimiz, unuttuklarımızdan veya yanıldıklarımızdan dolayı bizi sorumlu tutma.Rabbimiz,bize, bizden öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme.Rabbimiz,kendisine güç yetiremeyeceğimiz şeyi bize taşıtma.Bizi affet. Bizi bağışla.Bizi esirge,Sen bizim Mevlamızsın.Bakara suresi 286

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2114 : Haziran 05, 2012, 16:19:20 »
Arkadaşlar yağ tercihi için nerede bulunduğunuzu , aracı nasıl kullandığınızı yazarsanız, konuyu bilen arkdaşlar daha iyi tavsiyelerde bulunacaktır.

Kışlık değer seçilirken (W'dan önceki değer), bir sonraki yağ değişimine kadar karşılaşabileceğiniz en soğuk sıcaklık etkili olacaktır. Örneğin İzmirde yaşayan için 10W ile başlayan yağ bile yeteri kadar koruma sağlayabilecekken, Erzurumda yaşayan biri için en uygun değer 0W bile olabilir.

W'dan sonraki değer ise, aracınızın kullanım şartları ile daha ilişkilidir. Örneğin aracınızı sürekli sıkıştırıyorsanız, zor şartlarda kullanıyorsanız 50 numaradan aşağı yağ kullanmamak gerekiyorken, aracınızı hiç sıkıştırmadan, dağa bayıra vurmadan kullanıyorsanız 30 numara yağ uygun olacaktır. ortam sıcaklığı da tabiki bu değere seçmede etkilidir. Sıcak yerlerde daha büyük numara, soğuk yerlerde daha küçük numaralı yağ seçilebilir.

Şöyle söyleyeyim, Eğer Türkiye yaşayorsam, 5W-40 birçok bölge için uygun bir yağdır ama kullandığınız örneğin corollayı M5 kullandığınızı varsayarak kullanıyorsanız 5W-50 tercih edebilirsiniz. Tam sentetik yağ seçmeniz, düzgün bir filitre kullanmanız ve önerilen sürelerde yağ-filitre değişimi yapmanız önerilir.

Birde Ahmetin corollası için uygun olan yağ Alinin corollası için de uygundur, bir zahmet eski soru ve cevaplara göz atın.

Bu arada yanlış anlaşılmasın, ben bilmeye balık vermek verine balık tutmayı öğretmeyi tercih ederim :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2115 : Haziran 05, 2012, 17:13:30 »
   Guzel açıklama :alkis:
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2116 : Haziran 05, 2012, 17:24:13 »
Arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.Özellikle Atilla beyden :)


arabalarınızda çekinmeden mobil1 0w40 veya castrol edge 5w40  ful sentetik yağları kullanın. bu yağlar motorunuzun uzun ömürlü olmasını sağlar. Mehmet Kan kardeşimin uyarısı üzerine fleece filtre araştırın bulamazsanız 10 bin kmde sadece filtreyi değiştirin. bu yağlarla 15 bin rahat yaparsınız.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2117 : Haziran 05, 2012, 18:04:45 »
türkiyede fleece tipi motor yağı filtresi var mıdır atilla amcam ve mehmet kardeşimin tavsiyeleri doğrultusunda full sentetik yağ ve fleece filtre kombinasyonu yapmak istiyorum. senede 5000 km anca yapıyorum ve 3 sene arkama bakmadan bu ikili kombinasyonu kullanmak istiyorum. sizin görüşleriniz nelerdir bu konuda ....

Senede 5000 yapıyorsanız full sentetic yağa gerek yok bence.
YArı sentetik kullanın ve yılda bir kez değiştirin.
Yağ full sentetic de olsa 3 yıl özelliğini muhafaza edeceğini sanmıyorum.
Atilla Bey ve Mehmet Bey bu hususta ne düşünürler bilmem ama benim naçizane fikrim bu.
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2118 : Haziran 05, 2012, 18:13:48 »
Senede 5000 yapıyorsanız full sentetic yağa gerek yok bence.
YArı sentetik kullanın ve yılda bir kez değiştirin.
Yağ full sentetic de olsa 3 yıl özelliğini muhafaza edeceğini sanmıyorum.
Atilla Bey ve Mehmet Bey bu hususta ne düşünürler bilmem ama benim naçizane fikrim bu.
  mobil yağın ömrünü 18 ay diyor ama bence 2 sene çok rahat gider.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2119 : Haziran 06, 2012, 07:02:37 »
özür dilerim geç yazdığım için..
yarı sentetik motor yağı + filtre : 60+20:80 tl her yıl değişim için 2 yılda 80*2 :160 tl
full sentetik yağ+ filtre : 90+20:110 tl +++++ bir çok faydası
ayrıca bir şeyin yarısı nasıl oluyor anlamış değilim hiçbir zaman yarım iştende yarı maldan da hayır gelmez adama. yarı sentetik gibi mesela.. bir şey ya vardır ya yoktur.. ya tamdır ya hiçtir...
eğer yarı sentetik yağ 2 yıl gitmezse hiç bir cazibesi yok arkadaşlar..