0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Selamlar.. '' http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=33434.0 ''başlığında bu konuyla ilgili biraz yorum yapıldı ama net bir sonuç çıkmadı. Mobil firması şu linkte şu linkte [url=http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]şu linkte [url]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]şu linkte [url]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx[/url] aracım için Mobil 1 New Life 0W-40, önerirken, castrol; Edge 0W-30 (b) i öneriyor. Aracım 2008 Avensis 1.6 VVTi benzinli. Aracı 15 Nisan'da Mersin'den aldım. En son 40 binde bakım yapılmış, şu an 46 binde. Hangi yağ konuldu sormak aklıma gelmedi ama yağ değişimi yapmalıyım diye düşünüyorum. Burada (Yozgat'ta) kışlar çok sert geçer -20 / -30 C gördüm. Mersin ile Yozgat'ın iklimi çok farklı malum. En yakın servis de 100 km uzakta. Yağ değişimi için önerilerinizi bekliyorum.
2011 Yarisim 1000km bakimina goturdugum de yagin degistirilmesini istedim...Servis sorumlusu icinde yanlis duymadiysam 0-20 yag oldugunu degistirmeye gerek yok diye israr etti..ben ucreti odeyecegimi belirtmeme ragmen israrla gerek yok dedi...icime sinmedi su an 1.700kmde 2000km olunca degistirmeyi dusunuyorum...buarada toyota servislerinin hepsi kendi yagini mi kullaniyor? yaris icin verilen fiyat 110tl sizce uygunmu?
Bir ekleme daha yapayim: Gorunuse gore sizin kullandiginiz 0W-30 Castrol Edge ile benim su an kullandigim burada Castrol Syntec European Formula 0W-30 ozellikleri itibariyla neredeyse tipa tip ayni yag.Ikinci rakam resmen 30 olarak siniflandirilmis, ama 30'dan cok 40'a yakin bir yerde (100 derecedeki viskozite degerlerine bakilinca) en azindan motor icinde bu agirlikta basliyor macerasina. Sonradan inceliyor zamanla.Dolayisiyla kullandigimiz yag aslinda ince bir yag degil. Sadece ilk (soguk) calisma aninda (ilk rakam 0) yag ince ve motora suratle ulasiyor.Ilk calisma ani da motorun en cok yiprandigi an.Yag ne kadar cabuk ulasirsa motora yipranma o kadar az olur. Motor calisma sicakligina (operational temperature) ulastiginda bu yag 40'a yakin bir kalinlikta. Bu da motorun normal calisma sicakliginda motoru gerektigi gibi koruyabilecek kalinlikta oldugu anlamina geliyor.Tercihiniz dogru, insallah memnun kalirsiniz.
Yok kardeş o teori bana ait yoksa servis böyle bir şey demedi sadec 10binkm. sonra yakıt düşebileceğini belirtti sebep hakkında bilgi vermedi ben sebebi merak ettim.Birde neden 5W- 30 için ekonomi sağlar diyor kitapçık bunu merak ettim.Saygılar.
Ince yag = yakit ekonomisi Sadece bu nedenle Toyota bircok aracinda 0W-20 kullanmaya basladi.Bal dolu siseyi calkalamak mi kolaydir yoksa su dolu siseyi calkalamak mi?Enjektorler kurum baglarsa puskurtme genis bir alana ince partikuller seklinde degil de su hortumunun ucunu yarim kapattigimizda olusan tazyikde gorulecegi gibi daha dar bir alanda ama daha guclu bir sprey halinde olur.
hayatımda ilk defa enjektör ve motorum kurum bağlamasının iyi birşey oluduğunu söyleyen birini görüyorum. ozaman yakıt üreticileri benzinin içine bassınlar kükürtü bassınlar artık malzemeleri 100km'de 2 litre yakalım...
----Enjektorler kurum baglarsa puskurtme genis bir alana ince partikuller seklinde degil de su hortumunun ucunu yarim kapattigimizda olusan tazyikde gorulecegi gibi daha dar bir alanda ama daha guclu bir sprey halinde olur.-----yukarıda yazan nedir acaba?ayrıca ben rodaj dönemi hakkında birşey söyledim mi?
smotorun kurum tutması enjektörler için değil silindir kapağındaki yanma odası için geçerlidir, silindir kapağı bir miktar kurum yapınca çekiş artar yakıt düşer. bunun da sebebi oluşan karbon sathın ateşleme zamanını uzatmasıyla ilgili olduğu söyleniyor.