Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152311 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1700 : Mayıs 11, 2011, 15:48:04 »
Selamlar.. '' http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=33434.0 ''başlığında bu konuyla ilgili biraz yorum yapıldı ama net bir sonuç çıkmadı. Mobil firması şu linkte şu linkte [url=http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]şu linkte [url]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx]şu linkte [url]http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx[/url] aracım için Mobil 1 New Life 0W-40, önerirken, castrol; Edge 0W-30 (b) i öneriyor.
Aracım 2008 Avensis 1.6 VVTi benzinli. Aracı 15 Nisan'da Mersin'den aldım. En son 40 binde bakım yapılmış, şu an 46 binde. Hangi yağ konuldu sormak aklıma gelmedi ama yağ değişimi yapmalıyım diye düşünüyorum. Burada (Yozgat'ta) kışlar çok sert geçer -20 / -30 C gördüm. Mersin ile Yozgat'ın iklimi çok farklı malum. En yakın servis de 100 km uzakta. Yağ değişimi için önerilerinizi bekliyorum.

  mobil1 0w40 kullan. her iklime uyar motorunu iyi korur. Türkiyede şehir içi trafiği bilhassa istanbulda çok yoğun olduğundan dur kalk çok olur bunun için 40 nodan şaşma.castrolu seviyorsan edge 5w40 kullan. ama mobil 1 in kalitesi bir başkadır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1701 : Mayıs 11, 2011, 16:43:20 »
2011 Yarisim 1000km bakimina goturdugum de yagin degistirilmesini istedim...Servis sorumlusu icinde yanlis duymadiysam 0-20 yag oldugunu degistirmeye gerek yok diye israr etti..ben ucreti odeyecegimi belirtmeme ragmen israrla gerek yok dedi...icime sinmedi su an 1.700kmde 2000km olunca degistirmeyi dusunuyorum...buarada toyota servislerinin hepsi kendi yagini mi kullaniyor? yaris icin verilen fiyat 110tl sizce uygunmu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1702 : Mayıs 11, 2011, 16:55:10 »
2011 Yarisim 1000km bakimina goturdugum de yagin degistirilmesini istedim...Servis sorumlusu icinde yanlis duymadiysam 0-20 yag oldugunu degistirmeye gerek yok diye israr etti..ben ucreti odeyecegimi belirtmeme ragmen israrla gerek yok dedi...icime sinmedi su an 1.700kmde 2000km olunca degistirmeyi dusunuyorum...buarada toyota servislerinin hepsi kendi yagini mi kullaniyor? yaris icin verilen fiyat 110tl sizce uygunmu?
   yağı değiştirme tahminim o yağ özel katkılı alıştırma yağıdır. fazla evham iyi değil, srvisin dediği zaman değiştir mobil 0w30 koyabilirsin.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1703 : Mayıs 11, 2011, 17:12:56 »
Atilla abi merhaba,aracı aldığımda rodaj yok demişlerdi ama yakıt konusunda  toyota ilk 10binkm. biraz fazla yakar diyor,bu onların rodajı kabul etmediği halde yakıt konusunda düşmesi için ilk 10bin km. bekleyin demeleri biraz çelişkili değilmi.Kanımca içine konan  alıştırma yağmı fazla yakıtta sebep oluyor yoksa başka bir nedeni varmı? saygılar.
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1704 : Mayıs 11, 2011, 17:42:15 »
Bir ekleme daha yapayim:
Gorunuse gore sizin kullandiginiz 0W-30 Castrol Edge ile benim su an kullandigim burada Castrol Syntec European Formula 0W-30 ozellikleri itibariyla neredeyse tipa tip ayni yag.

Ikinci rakam resmen 30 olarak siniflandirilmis, ama 30'dan cok 40'a yakin bir yerde (100 derecedeki viskozite degerlerine bakilinca) en azindan motor icinde bu agirlikta basliyor macerasina. Sonradan inceliyor zamanla.

Dolayisiyla kullandigimiz yag aslinda ince bir yag degil. Sadece ilk (soguk) calisma aninda (ilk rakam 0) yag ince ve motora suratle ulasiyor.Ilk calisma ani da motorun en cok yiprandigi an.Yag ne kadar cabuk ulasirsa motora yipranma o kadar az olur. Motor calisma sicakligina (operational temperature) ulastiginda bu yag 40'a yakin bir kalinlikta. Bu da motorun normal calisma sicakliginda motoru gerektigi gibi koruyabilecek kalinlikta oldugu anlamina geliyor.

Tercihiniz dogru, insallah memnun kalirsiniz.
Ahmet bey aracım dizel ve aracim icin uygun olan yağ kendisi apsi:CF.İnşallah memnun kalirim.Eksiltme yapmazsa tadindan yenmez .Şu an yağdan çok memnunum :) Ama ilerleyen zamanda görecez eksiltme yapip yapmadiğini.Açıklamalariniz ve ilgi alakanız için teşekkür ederim.Saygılarımla iyi forumlar.
2011 Corolla D-4D Comfort Extra Gümüş Gri.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1705 : Mayıs 11, 2011, 17:48:23 »
Yasin hernekadar rodaj yok deselerde, motorun sıkılığının birazda olsa gitmesi ve motorun kurum yapması için belli bir km yapması lazımdır. motorun ilk dolum yağına gelince benim bilgilerime göre içine özel kaydırıcı katkı eklenmiş yağdır ,motoru koruma amaçlıdır. insanın kendi kafasına göre hareket etmemesi lazım. 20-30 bin km arabayı sıkıştırmadan, tatlı tatlı kullanırsanız getiriniz uzun ömürlü bir motor olacaktır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1706 : Mayıs 11, 2011, 19:49:35 »
Peki bu konu ile ilgili bende birşey sormak istiyorum. Sanayilerde Esso, Wolf gibi markalar görüyoruz. Bunları kullanmak doğrumudur?
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1707 : Mayıs 11, 2011, 19:51:33 »
Esso, Exxon Mobil urunu. Wolf'u bilmiyorum. Wolf'un ATF urunleri var, nis pazar.
Tam sentetik ve arabayi ureten fabrikanin tavsiye ettigi viskozite olduktan sonra neden olmasin?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1708 : Mayıs 11, 2011, 20:46:37 »
Teşekkürler
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1709 : Mayıs 12, 2011, 02:31:05 »
Yok kardeş o teori bana ait yoksa servis böyle bir şey demedi sadec 10binkm. sonra yakıt düşebileceğini belirtti sebep hakkında bilgi vermedi ben sebebi merak ettim.Birde neden 5W- 30 için ekonomi sağlar diyor kitapçık bunu merak ettim.Saygılar.

Ince yag = yakit ekonomisi 

Sadece bu nedenle Toyota bircok aracinda 0W-20 kullanmaya basladi.

Bal dolu siseyi calkalamak mi kolaydir yoksa su dolu siseyi calkalamak mi?

Enjektorler kurum baglarsa puskurtme genis bir alana ince partikuller seklinde degil de su hortumunun ucunu yarim kapattigimizda olusan tazyikde gorulecegi gibi daha dar bir alanda ama daha guclu bir sprey halinde olur.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1710 : Mayıs 12, 2011, 09:23:16 »
sevgili arkadaşlar tabiatta değişmez bir kural vardır: birşeyden kazanırsan birşeyden kaybedersin. mesela lpg tasarrufludur ama yanında birçok olumsuzlukta getirir. italyan arabaları hızlı ve zariftir ama sağlamlık sorunu vardır. b ilgisayar dünyayı ayağına getirir ama aile içinde gerilimlere sebeb olur ve yaydığı radyasyon sakıncalıdır. ince yağ sürtünmesi azdır motor kolay döner ama taşıdığı partiküller de ince olduğundan silindir ve yatak cidarlarında oluşturduğu koruyucu katmanda ince ve koruması zayıftır.

motorun kurum tutması enjektörler için değil silindir kapağındaki yanma odası için geçerlidir, silindir kapağı bir miktar kurum yapınca çekiş artar yakıt düşer. bunun da sebebi oluşan karbon sathın ateşleme zamanını uzatmasıyla ilgili olduğu söyleniyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1711 : Mayıs 12, 2011, 09:24:46 »
Ince yag = yakit ekonomisi 

Sadece bu nedenle Toyota bircok aracinda 0W-20 kullanmaya basladi.

Bal dolu siseyi calkalamak mi kolaydir yoksa su dolu siseyi calkalamak mi?

Enjektorler kurum baglarsa puskurtme genis bir alana ince partikuller seklinde degil de su hortumunun ucunu yarim kapattigimizda olusan tazyikde gorulecegi gibi daha dar bir alanda ama daha guclu bir sprey halinde olur.
Atilla amca ve ahmet kardeş sağolun değerli bilgileriniz için..
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1712 : Mayıs 12, 2011, 16:17:00 »
Azda olsa tüketim artışı görüyorum. Gelecek sefere 5w40 veya 0w40 koyarız artık.
Tırtolla 2003 (terradır kendileri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1713 : Mayıs 12, 2011, 16:43:23 »
Ince yag = yakit ekonomisi 

Sadece bu nedenle Toyota bircok aracinda 0W-20 kullanmaya basladi.

Bal dolu siseyi calkalamak mi kolaydir yoksa su dolu siseyi calkalamak mi?

Enjektorler kurum baglarsa puskurtme genis bir alana ince partikuller seklinde degil de su hortumunun ucunu yarim kapattigimizda olusan tazyikde gorulecegi gibi daha dar bir alanda ama daha guclu bir sprey halinde olur.

hayatımda ilk defa enjektör ve motorum kurum bağlamasının iyi birşey oluduğunu söyleyen birini görüyorum. ozaman yakıt üreticileri benzinin içine bassınlar kükürtü bassınlar artık malzemeleri 100km'de 2 litre yakalım...
93AE101(sw) 89100km =)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1714 : Mayıs 12, 2011, 16:59:06 »
hayatımda ilk defa enjektör ve motorum kurum bağlamasının iyi birşey oluduğunu söyleyen birini görüyorum. ozaman yakıt üreticileri benzinin içine bassınlar kükürtü bassınlar artık malzemeleri 100km'de 2 litre yakalım...
Dostum iyi bir şeyolduğunu söyleyen yok daha önceki mesajlarımızı okursan anlarsın diye düşünüyorum.Soru: Yeni alınan araç neden daha çok yakıt sarf eder.Ve toyota kullanım kitapcığında 5w 30 yağ için ekonomi için kullanılır yazıyor bunun sebebi nedir.Birde toyota rodajı kabul etmediği halde 10binkm. sonra yakıt düşer diyor,bunu neye dayanarak söylüyor.Bende kabaca bir teori atmıştım ortaya zamanla kurum bağlayıp yakıt geçişi kısılması diye.Biliyorsan sence durum neden ibaret açıklarmısın.mesala ben ilk aldığımda hatta burayada yazmıştım işe geliş gidiş defalarca hesapladım 1000km. civarındayken 7,4 lt. yakıyordu şuan aynı yolda gidip geliyorum işe 6,4lt yakmaya başladı şuan 2500km. de ben depoyu sürekli dolu tutup yakıtı ölçüyorum her 150 km. bir.
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1715 : Mayıs 12, 2011, 17:10:54 »
----Enjektorler kurum baglarsa puskurtme genis bir alana ince partikuller seklinde degil de su hortumunun ucunu yarim kapattigimizda olusan tazyikde gorulecegi gibi daha dar bir alanda ama daha guclu bir sprey halinde olur.-----

yukarıda yazan nedir acaba?

ayrıca ben rodaj dönemi hakkında birşey söyledim mi?
93AE101(sw) 89100km =)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1716 : Mayıs 12, 2011, 17:18:13 »
----Enjektorler kurum baglarsa puskurtme genis bir alana ince partikuller seklinde degil de su hortumunun ucunu yarim kapattigimizda olusan tazyikde gorulecegi gibi daha dar bir alanda ama daha guclu bir sprey halinde olur.-----

yukarıda yazan nedir acaba?

ayrıca ben rodaj dönemi hakkında birşey söyledim mi?
Burada iyi diye birşey yazmıyor,kötü sonuçlanır yazıyor.Buda benim teorimin yanlış olduğunu anlatmak için yazılmış bir yazı konu hakkında atilla amca kurum hakkında birşeyler yazmıştı bir önceki sayfada..
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1717 : Mayıs 12, 2011, 19:14:05 »
s
motorun kurum tutması enjektörler için değil silindir kapağındaki yanma odası için geçerlidir, silindir kapağı bir miktar kurum yapınca çekiş artar yakıt düşer. bunun da sebebi oluşan karbon sathın ateşleme zamanını uzatmasıyla ilgili olduğu söyleniyor.
Volkan kardeşim alıntıdaki yazımı iyice oku. burada ben sizlere kesin bildiğim bazı bilgileri aktarıyorum. çünkü bu yazıları sadece forum üyeleri değil, ziyaretçiler ,problemleri(tabiki toyota ile ilgili) olanlar takip ediyor. dolayısiyle burada kafadan atma bilgiler TCT satırlarına dökülmemeli, bu herkes için geçerli. teknik konularda birşeyler yazarken ince eleyip sık dokumak lazım. emin olmadığımız , tahminlere dayalı aktarımlar sakıncalı. tabiki 10000 km de enjektörlerin kurum tutması söz konusu değil, zaten enjektörler kurum tutmaz, içindeki yakıt kanalları tıkanır o zamanda çekiş düşer. servisin ve benim bahsettiğim kurum apayrı bir olay ,alıntıdada bir miktar diye bahsettiğim şeyi, motorun tamamen kurum tutup carbon clean yapılacak hale gelmesiyle karıştırma, Atilla abi amca ne dersen böyle bir şey demişti diye hafıza kanallarına yerleştir eğer arabalar hakkında bir şeyler bilmek istiyorsan.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1718 : Mayıs 12, 2011, 20:12:04 »
hayatımda ilk defa enjektör ve motorum kurum bağlamasının iyi birşey oluduğunu söyleyen birini görüyorum. ozaman yakıt üreticileri benzinin içine bassınlar kükürtü bassınlar artık malzemeleri 100km'de 2 litre yakalım...

Herseyin bir ilki var. Okudugunu anlama becerisi kazanmak da zaman alir.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1719 : Mayıs 12, 2011, 20:22:21 »
Atilla abi benim aracım 106.000 km de vvti motor ve istanbul da yaşıyorum.Bundan önce ne kullandıklarını bilmiyorum.Bu aşamadan sonra Castrol Edge 5W40 koysam sorun olurmu peki?
Daha kalın yağ kullanılmış ise ince yağa geçmem sorun doğrurmu?
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.