Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152221 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1440 : Mart 14, 2011, 01:17:06 »
burnunu aşağı ver mustafa abi, benzin ibresi birazcık yükselir mutlu olursun
benzinle ilgili sorunum yok ki o park durumunda motor ısınıncaya kadar beklemek motora zararlımıdır onu öğrenmeye çalışıyorum motor yağıda o durumda geri yaslanacak,motor kısmen yağsız kalırmı onu öğrenmeye çalışıyorum ?
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1441 : Mart 14, 2011, 09:06:48 »
benzinle ilgili sorunum yok ki o park durumunda motor ısınıncaya kadar beklemek motora zararlımıdır onu öğrenmeye çalışıyorum motor yağıda o durumda geri yaslanacak,motor kısmen yağsız kalırmı onu öğrenmeye çalışıyorum ?
Mustafacığım yağ lambası hemen sönüyorsa problem olmaz ama motor soğukken o yokuşu çıkmak arabaya zarar verir.en güzeli arabayı düzlükte park etmek.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1442 : Mart 14, 2011, 13:49:14 »
yağ lambası sönüyor abi istanbul beşiktaş ta çalışıyorum inanılmaz derecede park sıkıntısı olan bir yer anca rampa da park yeri bulabiliyorum,o karda kıyamette de rampaya park ettim şükür kaymadık :) saygılar.
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1443 : Mart 14, 2011, 15:49:05 »
Fatihciğim castrol edge 5w40 ful sentetik sana iyi gelir,rahat 15000 km yapar,10w40 magnatech de kullanabilirsin hesaplı olması açısından ama ful sentetik tabiki daha iyi.
teşekkür ederim atilla abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1444 : Mart 17, 2011, 11:42:49 »
yaklaşık bin km sonra servise gideceğim 60 bin km bakımı için, arabam 2004 1.6 avensis benzinli.. yetkili serviste kullandıkları toyota yağ adındaki yağ hangi marka yağ oluyor?  ve kaç numara yağ? bir de 5w30 yağ ile 10w40 yağ arasında ne fark var hangisini kullanmalıyım acaba arabamda.. forumu takip ediyorum yazılanları iyice kafam karıştı :wacko: yağ markası olarak ben en iyi yağ markası olarak Mobil1 diye biliyorum ama.. sizce hangisi.. tecrübe ve bilgilerinizden istifade etmek isterim arkadaşlar.. selamlar :)
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1445 : Mart 17, 2011, 13:12:46 »
yaklaşık bin km sonra servise gideceğim 60 bin km bakımı için, arabam 2004 1.6 avensis benzinli.. yetkili serviste kullandıkları toyota yağ adındaki yağ hangi marka yağ oluyor?  ve kaç numara yağ? bir de 5w30 yağ ile 10w40 yağ arasında ne fark var hangisini kullanmalıyım acaba arabamda.. forumu takip ediyorum yazılanları iyice kafam karıştı :wacko: yağ markası olarak ben en iyi yağ markası olarak Mobil1 diye biliyorum ama.. sizce hangisi.. tecrübe ve bilgilerinizden istifade etmek isterim arkadaşlar.. selamlar :)
castrol veya mobil 5w40 full sentetik kullan.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1446 : Mart 17, 2011, 13:18:57 »
atilla abi seni facebook tan bulamıyorum :(
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1447 : Mart 17, 2011, 19:10:07 »
az önce aklıma geldi araba ile verilen kullanıcı el kitabını okudum (arabayı aldığım abi vermişti)
yarı sentetik 5w-30 yağ kullanmanızı öneririz diye yazmışlar. Atilla amca ne dersin.. (bu arada kusura bakmayın teyit ettirmek için değil de gerçekten bilmediğimden soruyorum )
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1448 : Mart 17, 2011, 19:22:13 »
az önce aklıma geldi araba ile verilen kullanıcı el kitabını okudum (arabayı aldığım abi vermişti)
yarı sentetik 5w-30 yağ kullanmanızı öneririz diye yazmışlar. Atilla amca ne dersin.. (bu arada kusura bakmayın teyit ettirmek için değil de gerçekten bilmediğimden soruyorum )
Mesut servislerde 10w40 kullanıyorlar.40 kullanmaktaki amaç herhangi bir zorlanmada yeterli koruma yapmak olsa gerek.benim tercihim senin arabaya 0w40 veya 5w40 olurdu .0w40 için mobil1,5w40 için castrol edge ilk tercihim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1449 : Mart 17, 2011, 23:10:06 »
teşekkür ederim Atilla amca.. saygılar
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1450 : Mart 18, 2011, 10:07:05 »
Mesut servislerde 10w40 kullanıyorlar.40 kullanmaktaki amaç herhangi bir zorlanmada yeterli koruma yapmak olsa gerek.benim tercihim senin arabaya 0w40 veya 5w40 olurdu .0w40 için mobil1,5w40 için castrol edge ilk tercihim.
Atilla abi; servislerin 10w40 yağ kullanmalarındaki amaçları küçük ve büyük değeri birbirine yakın tutarak, aracın en fazla ihtiycı olan atıyorum 25 ise ve bu 25'lik özelliği taşıyan yağ miktarının daha fazla olaması olabilir mi? 0-40 bir yağ kullandığımızda 25'lik yağ özelliği bu yağda daha az miktarda olacaktır. 10-40 arasında 30farklı özellikte yağ vardır. 0-40 arasında 40 farklı özellikte, 10-40 yağ kullanıldığında 25 özellikli yağdan daha fazla olcaktır. (biraz karışık oldu umarım anlatabilmisimdir :))
1998-1.3-xe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1451 : Mart 18, 2011, 10:17:47 »
Yasin canım kardeşim,ilk rakam ...w(winter,kış) yani soğuktaki viskoziteyi gösteriyor yani iki rakamın ortalaması gibi bir olay değil.sağlıklı ve yeni bir motorda 0w40 olması birçok yönden avantajlı.bir yağın 0 olabilmesi çok özel işlem ve katkılar gerektiriyor onun için fiatları diğer sentetiklerden pahalıdır.ben hep ful sentetiklere fiatlarından dolayı ve 30 viskozitelerinden dolayı karşı çıktım ama artık fiatları yarı sentetiğe yaklaştı ve 40,50,60 viskoziteleri üretildi ilk yağ değişiminde kısmet olursa mobil1 5w50 koyacağım motorumun daha uzun ömürlü olması için.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1452 : Mart 18, 2011, 14:08:44 »
Atilla abi; servislerin 10w40 yağ kullanmalarındaki amaçları küçük ve büyük değeri birbirine yakın tutarak, aracın en fazla ihtiycı olan atıyorum 25 ise ve bu 25'lik özelliği taşıyan yağ miktarının daha fazla olaması olabilir mi? 0-40 bir yağ kullandığımızda 25'lik yağ özelliği bu yağda daha az miktarda olacaktır. 10-40 arasında 30farklı özellikte yağ vardır. 0-40 arasında 40 farklı özellikte, 10-40 yağ kullanıldığında 25 özellikli yağdan daha fazla olcaktır. (biraz karışık oldu umarım anlatabilmisimdir :))
Her zamanki yanlış anlama.. (ilk başlarda ben de öyle sanıyordum.. değilmiş)
Burada yazmıştım zaten tekrar yazıyorum. 0w40 dendiği zaman 0, ve 40 sayıları viskoziteyi tamamen farklı skalalardan gösteriyor. Bütün yağlar soğukken kalındır, sıcakken incedir. Ama 10w40 daha kalından başlayarak inceliyor, 0w40 ise daha az kalından başlıyarak inceliyor. Yani aslında 0W40 daha dar bir viskosite aralığında çalışıyor.. Yani sol tarafı ayrı, sağ tarafı ayrı kıyaslıyoruz. Sağ ile solu birbiriyle kıyaslamıyoruz.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1453 : Mart 18, 2011, 14:23:58 »
Düşük kısımda kışları sert geçen yerlerde düşük olması avantaj dimi ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1454 : Mart 18, 2011, 14:33:00 »
motor için yağ kadar hayati bir malzeme yok. bu yüzden sadece içinde yağ olması değil yağı değiştirmenizde önemli. çünkü belli süre sonunda yağ bozulup motor aşınmasını arttırıyor.
mesela opel kitapçığı yağ değişim periyodunu 15 bin veya 1 yıl belirlemiş. ve hangisi önce dolarsa ozaman değişir. yani her 10 binde yada 5 binde yağ değiştirmekte yetmiyor. yağ belli süre oksijene maruz kalırsa bozuluyor.

yağlama için en hayatisi basınç. bu basıncı sağlamak için motorun belli bir devirle çalışması şart. işte bu yüzden rolantide fazla uzun beklemeyi tavsiye etmiyorlar. ayrıca soğuk motorda aşınmayı önlemek için yapacağınız birkaç küçük hamle motor ömrünü belirgin şekilde uzatıyor haberiniz olsun.
bunu açmak gerekirse, her araba üreticisi biraz farklılaştırsada özet olarak şunları diyebiliriz.
motor çalışacak ve ilk anlarda devir 1500 ün altına düşmeyecek. eğer otomatikse zaten alman arabalarında kısa süre sonra devir 1000 e kadar düşer. işte devrin düştüğü zaman yola çıkarak 2000 3000 arası motoru ısıtmak daha faydalı. hem yol alırsınız hem basınç sağlarsınız hemde daha çabuk ısıtırsınız.
ama ilk numarası kalın olan yağlar nedeniyle çalıştırır çalıştırmaz kalkış yapmayı hiçkimse tavsiye etmez. yağın biraz incelmesi için soğuk havada çok devir çevirtmeden bir miktar beklemek mantıklı. daha sonra yine yolda ısıtarak kullanmalısınız çünkü motor yolda ısıtılır. üzerinde yük yokken ısıtılmaz.
isterseniz 0 70 yağ kullanın ( yok öyle bi yağ ) ama ilk çalıştırdıktan sonra kesinlikle gazlayıp gitmeyin. normal çalışma sıcaklığına gelinceye kadar gaza mümkün olduğunca az basın. çünkü motor birçok metal parça ve yataktan meydana geliyor ama bu parçalar motor sıcakken çalışması için ayarlanmıştır. motor soğukken büzüşür ve sürtünme artar tabi aşınmada. oyüzden çabuk ısınması önemli. çabuk ısınan yağ en iyisidir bence.

ben hayretle bakıyorum bir motoru bitirenlere, bitirebilenlere... çünkü cidden akıllı mantıklı düzenli bakım yapılan motorlar uzun süre dayanıyor. hatta paylaşım sitelerinden engine blow gibi kelimeler kullanarak susuz yağsız bırakılan, yağ yerine su konulan, hatta içine kum gibi aşındırıcı mazemeler atılan motorun bile nekadar dayandığını göreceksiniz.
işte tüm bunları dedikten sonra mercedes in kullanım klavuzunun sadece ikinci bölümü 40 dan aşağı olmayacak şekilde yağ kullanın demesini ve bazı standartları karşılayan hemen her yağın neden kullanılabileceğini anlıyorsunuz. ( s serisi kullanım klavuzu )

0 60 yağ önemlidir ama arabanızı seviyorsanız gaza az basın, az devir çevirtin, soğukken dikkat edin ve tabiki yağ değişimlerine dikkat edin.motorun torununuzu görme ihtimali bile var

iyi forumlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1455 : Mart 18, 2011, 16:41:15 »
Anıl ağzına sağlık ben anlata anlata bitiremedim,bizde 0w20,5w30,0w30 cu arkadaşlar var aslada fikirlerini değiştirmiyorlar,hiç arzu etmem ancak yataklarını döküp grank sardıklarında akılları başlarına gelecek.mercedes gibi kaliteli bir motor üreticisi 40 dan aşağı kullanma diyor bende aynen katılıyorum.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1456 : Mart 18, 2011, 18:27:53 »
10W-40 en ucuz,  en alt duzeyde koruma saglayan bir yag cesidi. O yuzden Turkiye'de yaygin herhalde.

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html  'A Quick Guide...' diye baslayan sayfanin ortasindaki kisma dikkat.

0W-60 kullanilir da o yagi cevirecek yakitin parasini kim odeyecek? BMW'n varsa para da vardir, kolay o zaman. Corolla'da ne olacak? :P
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1457 : Mart 18, 2011, 18:44:20 »
motor için yağ kadar hayati bir malzeme yok. bu yüzden sadece içinde yağ olması değil yağı değiştirmenizde önemli. çünkü belli süre sonunda yağ bozulup motor aşınmasını arttırıyor.
mesela opel kitapçığı yağ değişim periyodunu 15 bin veya 1 yıl belirlemiş. ve hangisi önce dolarsa ozaman değişir. yani her 10 binde yada 5 binde yağ değiştirmekte yetmiyor. yağ belli süre oksijene maruz kalırsa bozuluyor.

yağlama için en hayatisi basınç. bu basıncı sağlamak için motorun belli bir devirle çalışması şart. işte bu yüzden rolantide fazla uzun beklemeyi tavsiye etmiyorlar. ayrıca soğuk motorda aşınmayı önlemek için yapacağınız birkaç küçük hamle motor ömrünü belirgin şekilde uzatıyor haberiniz olsun.
bunu açmak gerekirse, her araba üreticisi biraz farklılaştırsada özet olarak şunları diyebiliriz.
motor çalışacak ve ilk anlarda devir 1500 ün altına düşmeyecek. eğer otomatikse zaten alman arabalarında kısa süre sonra devir 1000 e kadar düşer. işte devrin düştüğü zaman yola çıkarak 2000 3000 arası motoru ısıtmak daha faydalı. hem yol alırsınız hem basınç sağlarsınız hemde daha çabuk ısıtırsınız.
ama ilk numarası kalın olan yağlar nedeniyle çalıştırır çalıştırmaz kalkış yapmayı hiçkimse tavsiye etmez. yağın biraz incelmesi için soğuk havada çok devir çevirtmeden bir miktar beklemek mantıklı. daha sonra yine yolda ısıtarak kullanmalısınız çünkü motor yolda ısıtılır. üzerinde yük yokken ısıtılmaz.
isterseniz 0 70 yağ kullanın ( yok öyle bi yağ ) ama ilk çalıştırdıktan sonra kesinlikle gazlayıp gitmeyin. normal çalışma sıcaklığına gelinceye kadar gaza mümkün olduğunca az basın. çünkü motor birçok metal parça ve yataktan meydana geliyor ama bu parçalar motor sıcakken çalışması için ayarlanmıştır. motor soğukken büzüşür ve sürtünme artar tabi aşınmada. oyüzden çabuk ısınması önemli. çabuk ısınan yağ en iyisidir bence.

ben hayretle bakıyorum bir motoru bitirenlere, bitirebilenlere... çünkü cidden akıllı mantıklı düzenli bakım yapılan motorlar uzun süre dayanıyor. hatta paylaşım sitelerinden engine blow gibi kelimeler kullanarak susuz yağsız bırakılan, yağ yerine su konulan, hatta içine kum gibi aşındırıcı mazemeler atılan motorun bile nekadar dayandığını göreceksiniz.
işte tüm bunları dedikten sonra mercedes in kullanım klavuzunun sadece ikinci bölümü 40 dan aşağı olmayacak şekilde yağ kullanın demesini ve bazı standartları karşılayan hemen her yağın neden kullanılabileceğini anlıyorsunuz. ( s serisi kullanım klavuzu )

0 60 yağ önemlidir ama arabanızı seviyorsanız gaza az basın, az devir çevirtin, soğukken dikkat edin ve tabiki yağ değişimlerine dikkat edin.motorun torununuzu görme ihtimali bile var

iyi forumlar



Atilla amca, Anıl hocam verdiğiniz bilgiler için çok sağolun.. forumu takip ettikçe yeni şeyler öğreniyorum..

60bin bakıma gittiğimde Mobil  0w40 yağ koyduracağım inşallah.. biraz pahalı ama olsun napalım.. yağ gerçekten de çok önemli..

bir de Anıl hocam siz Amasyasınız sanırım, ben de Samsun Vezirköprüdeyim kime gösteriyorsunuz arabanızı servis olarak..
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1458 : Mart 18, 2011, 20:20:35 »
10W-40 en ucuz,  en alt duzeyde koruma saglayan bir yag cesidi. O yuzden Turkiye'de yaygin herhalde.

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html  'A Quick Guide...' diye baslayan sayfanin ortasindaki kisma dikkat.

0W-60 kullanilir da o yagi cevirecek yakitin parasini kim odeyecek? BMW'n varsa para da vardir, kolay o zaman. Corolla'da ne olacak? :P
Ahmet canım kardeşim ben artık 10w40 ı bırakıp mobil1 5w50 ye geçeceğim ama koruması senin dediğin gibi az olmasından değil arabam 220 küsur bin km de olduğundan daha kalın yağı kullanacağım birde 10 bin yerine 15 binde yağ değiştirmek için.10w40 yarı sentetik koruması gayet büzel olan bir yağdır.servisler onu rahatça sıfır arabalara koyuyorlar.kastamonuda mobil bayisiyle konuştum artık bütün bmw,mercedes ve cipler mobil1 extended 10w60 yağ kullanıyormuş(KM si biraz ilerlemiş yağ eksiltenler) ve eksiltme filan bazılarında bitiyormuş bazılarında çok azalıyormuş.bende bmw2002 me 0w60 koyacağım.hiç kimseden yakıtı artıyor diye bir şikayet olmamış.bence kompresyon artacağından yakıt azalır.mobil1 in kutularına adamlar hangi km de hangi yağın kullanılacağını resimle göstermiş.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1459 : Mart 18, 2011, 23:33:48 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)


Atilla amca, Anıl hocam verdiğiniz bilgiler için çok sağolun.. forumu takip ettikçe yeni şeyler öğreniyorum..

60bin bakıma gittiğimde Mobil  0w40 yağ koyduracağım inşallah.. biraz pahalı ama olsun napalım.. yağ gerçekten de çok önemli..

bir de Anıl hocam siz Amasyasınız sanırım, ben de Samsun Vezirköprüdeyim kime gösteriyorsunuz arabanızı servis olarak..

şöyle özetleyim ben servis kullanmıyorum. arabam yok, babam birara bir toyota aldı bende her değiştirdiği arabanın özelliklerini okur, kitapçığını didik didik ederim. oyüzden biliyorum. toyota forum u seviyorum. ama esasında renault 9 11 klubündenim.anlayacağınız üzere bir arada renault kullandık ama toyota gibi değil renault adama bütün mekaniği öğretiyor.
eğer servis istiyorsanız samsun öneririm. ilgi alaka bence çok iyi. ayrıca sorunlardada yardımcı oluyorlar. ama servis malesef biraz pahalıdır. ama şöyle birşey varki hiçbirzaman unutmayalım, arabayı servis kadar iyi tanıyan hiçbiryer olamaz.
toyota kullanıcıları bence çok şanslı çünkü toyota sağolsun bütün servisleri ve ne yapılması gerektiğini tek tek yazmış kitabında. ben böyle bir marka daha görmedim. düşünün ki servise gitmeyecekseniz hiçdeğilse şunlara dikkat edin denilmiş. tabi bide biz okadar anlayışa sahip olsak !!
Mesut bey belki birgün tanışırızda ;) ben okulu geç kazanmış, okulunu uzatmış, baba himayesinden bıkmış bir gencim :)

yazdıklarıma gelince aman dikkat diyorum. çünkü ben bu bilgileri birçok yerden topladım. yanlış olma ihtimali vardır. ama yinede yorum yapılacaksa en hakikisi budur. unutmayın kullanım klavuzu bütün soruların cevabıdır. zamanla söylediklerim demode kalabilir.

iyi forumlar