Gönderen Konu: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?  (Okunma sayısı 46870 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #40 : Mart 19, 2010, 01:45:35 »
Bu Nitrojen dedikleri şey zaten havada yüzde 80 oranında bulunan azot gazı. "Nitrojen" şeklinde söyleyinde daha alengirli daha pahalı özel birşeymiş gibi geliyor ama değil, bildiğin hava işte, bir farkı olmaması lazım.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #40 : Mart 19, 2010, 01:45:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #41 : Mart 19, 2010, 23:18:44 »
Teşekkürler arkadaşlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #42 : Mart 19, 2010, 23:54:57 »
Bir araba programında deney yapmışlardı ve ölçülebilir bir avantaj veya dezavantaj bulamamışlardı. Nitrojen (yani azot) havanın ekseriyetini oluşturan nötr bir gazdır. dolayısıyla fiziksel özellikleri havanınkinden çok farklı değildir. Ayrıca bütün gazların sıcaklığa verdiği basınç tepkisi aynıdır. Buna fizikte "ideal gaz kanunu" denir.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #43 : Mart 20, 2010, 00:16:08 »
ama gerçekte ideal gaz da yoktur:=))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #44 : Mart 20, 2010, 00:44:58 »
O da doğru. Sıfır kelvin derece (Yani -273 santigrat derece) 'ye yaklaştıkça moleküller birbirine iyice yaklaşır. O zaman oksijen molekülünün çapı ile azot molekülünün çapının farklı olması net boş hacmi farklılaştırır. Hacim değeri, moleküllerin hareket alanını tam olarak yansıtmamaya başlar..
:) İyi de lastik havası için sizce bunları tartışmaya değer mi.. Oraya varmadan çok önce zaten lastikler tuzla buz olur.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #45 : Mart 20, 2010, 00:52:16 »
heheeh değmez tabiki de.....
bu arada normal havaya biş mi oldu da lastiğe nitrojen basıcaz ki???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #46 : Mart 29, 2010, 14:50:12 »
bende nitrojen bastırmıştım. bir sene oldu hiç havaları kontrol etmedim. gözle görülür bir azalma yok lastik basıncında.
bu nitrojen basılı lastiklere normal hava basmanın bir zararı olurmu bilen bir arkadaş cevaplarsa sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #47 : Mart 29, 2010, 15:17:21 »
6 yıldır nitrojenle kullanıyorum her lastiğimi ve her jantımı hiçbir sıkıntı yaşamadım bugüne kadar, servis size yanlış bilgi vermiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #48 : Mart 29, 2010, 15:44:59 »
bildiğim kadarıyla azot ısı değişimlerine havaya göre daha az tepki veriyor. yani sıcaklık artsa dahi basıncı havaya göre daha az artıyor. böylece yaz-kış arasındaki sıcaklık farkından oluşan basınç farkı da engellenmiş oluyor. doğrumu %100 emin değilim :) ama kimya sanayiinde azotu çok kullanıyoruz. oksijeni süpürdüğü için yangın riskini ortadan kaldırır vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #49 : Mart 29, 2010, 16:20:32 »
Düşünebildiğim tek fark havadaki askıntı durumunda bulunan su zerrelerinin buharlaşmaya çalışması yüzünden olabilir. Bu da çok çok küçük bir miktar fark yaratır.  Gazlarda sıcaklığı mesela iki katına çıkardığınız zaman basınç da iki katına çıkar. Hidrojen gazı olmuş, karbondioksit gazı olmuş, veya azot olmuş  farketmez. Gazlarda (hacmi sabit tuttuğunuz zaman) sıcaklıkla basınç aynı şeydir. Özdeştir.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #50 : Mart 29, 2010, 16:53:15 »
  Nitrojen'in tasviye edilmesinin sebebi, normal havaya göre daha az nem içermesi ve bu sayede lastik içini (katmanlarını) nemden korumasıdır. Gerçi zaten lastik içi, nem geçirmeyen katman ile kaplıdır. Uygun yamalarda (mantar) bu katmanın bozulmasını önler.
 Bazı yaşanan sorunların sebebi, piyasada satılan ve imalat özellikleri vasatı aşamayan, sadece göze hitap eden jantlardan olabilir.
 
 Aynı tipte bir hafif alaşım jantı daha hafif yapmak için üç yol vardır;
 1-Jantı oluşturan materyalleri bir araya getirirken kullanılan üretim teknikleri değiştirmek (hafif basın., yüksek basınç, dövme vs.)
 2-Jantın yapımında kullanılan materyalleri değiştirmek (alüminyum, magnezyum vs.)
 3-Jantta kullanılan materyal miktarını azaltmak. (bu aslında bir teknik değil, tam tersine jantı hafif yaparken mukavemetini düşüren tehlikeli bir uygulamadır ve üretim kalitesi yönünden vasatı aşamayan bir çok jantta bu görülebilir.)
 İşte bu yüzden kaliteli jant pahalıdır. :)

 Nitrojen gazının lastik üzerinde oluşturabileceği etkiler ile ilgili yine Lastik bölümü altında detaylı paylaşımlar mevcuttur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #51 : Nisan 11, 2010, 22:27:30 »
Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.

1. Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
2. Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
3. Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
4. Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
5. Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
6. Çevreye hiçbir zararı yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #52 : Nisan 11, 2010, 23:07:26 »
Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.

1. Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
2. Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
3. Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
4. Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
5. Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
6. Çevreye hiçbir zararı yok.

1 ve 2 OK ama diğerlerini anlayamadım.

3 ve 4 ün bilimsel açıklamasını bilen biri varsa yapsın lütfen.
2 ile 5 aynı şey kanımca ama "yanmıyor" değil "yakmıyor" demek gerekir
6 ise hava için de geçerli
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #53 : Nisan 12, 2010, 01:18:05 »
yardımcı olmaya çalışayım branşım biyolojidir aslında ama gazlarla ilgili bilgilerimiz de zamanla oluşmuştur:
3-şimdi kolay bi örnek verelim ince saç ateş üstünde hemen ısınır metal..fakat taşı ısıtmanız zaman alacaktır..ya da bakırın iletken olması alüminyumun olmaması gibi..oksijenin ve azotun farklı atom dizilişi ve özellikleri vardır...genelde gazlarda ısınma farkı olduğunu bilmezdim bende...
4-normal havada farklı gazlar birarda:oksijenazot-karbondioksit vsvsvs..nitrojen ise azotun farklı bir hali...
bu arada oksijenin yakma etkisi vardır elimiz kesildiğinde açık bölüm öle bi yanar ki kapatırız..çünkü oksijen yakar..
aynı şekilde oksijen ateşin etkisini artırır..yanmayı sağlar...
ve bazı yüzeyleri aşındırmaya varan etkisi vardır..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #54 : Nisan 12, 2010, 15:47:10 »
Nitrojen azotun farklı hali değil. Kimyasal olarak kararlı tek bir hali var o da N2. Nitrojen gazı dediğimiz saf halde olması durumu. Aynı gaz içine oksijen, karbondioksit, su vs karıştırınca hava oluyor. Isınma konusu ise biraz ters gibi sanki zira oksijen gazı azot gazından ağırdır ve daha geç ısınması lazım. Oksitlenme konusunda hemfikirim.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #55 : Nisan 13, 2010, 08:34:50 »
  Oksijen 'in Yanıcı değil, Yakıcı bir gaz olduğunu ortaokuldan beri hatırlarım. :)
 
 Nitrojen ise uçak sanayinden gelme bir uygulama. Uçak lastikleri yüksek basınçlara maruz kaldığı için, gerek yanmaya yol açmaması için, gerek korozyonu önlemek için normal hava yerine, Nitrojen uygulaması tercih edilmiştir.
 Lastiklerin iç yapısı zaten nem geçirmez katman ile kaplıdır. Nemin lastik katmanlarına sızmaması için de kesinlikle fitil yama değil, mantar yama uygulaması tercih edilmelidir.

  Sitemizden, Şenol Pınar üyemizden bir alıntı;

 ''sevgil arkadaşlar öncelikle selamlar diyerek bildiklerimi aktarmak isterim.
Azot gazı ile lastik ömrünün uzaması normal ve doğru olabilir çünkü oksidasyonu önler ancak...
Doğada bulunan tüm gazlar aldıkları eşti ısı miktarında eşit miktarda hacmen genleşirler. Termodinamiğin temel kanunudur bu. Bu sebeble lastiklerin ısınması falan gibi şeyler sizin paranız almak için uydurulmuş ve sizi şartlandırarak böyle olduğunu düşünmenizi sağlamak için yapılır. "Düşüncenin şartlanması"
Araç lastiklerinin sarsıntıyı azaltması ise tamamen lastik basıncıyla ilgilidir. 28 bar hava bastığınız lastik ile 28 bar Azot bastığınız lastiğin içinde oluşan basınç her zaman aynıdır. O halde Azot gazı ile Süspansiyonunuz da bir değişiklik olmaz teknik açıdan böyle bilgilere inanmamanızı tavsiye ederim. Unutmayın tüm otomobil firmaları en mükemmel aracı satmak için uğraşırlar. Arac lastiklerine 20 25 YTL lik Azot basarak satışa sunarak daha fazla konfor sağlayacaklarını onlar bilmiyorlar olamaz herhalde . Ben sadece bilgilerimi ve yorumumu paylaştım. Saygılar sunarım.''

 http://www.toyotaclubtr.com/lastik/latiklerde-nitrojen-gazi-kullanimi/20/
 
 Almanca: Stickstoff
 Fransızca: Azote (latince cansız demek)
 İngilizce: Nitrogen

 Azot (N), iki atomlu moleküller halinde bulunduğu için kimya reaksiyon denklemlerinde N2 ile ifade ediliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #56 : Nisan 14, 2010, 22:56:21 »
Piyasada söylenen lafların bir kısmı efsane türünden şeyler, satış amaçlı laflar. Bununla beraber daha az oksijenin lastiklere faydasının olduğu da aşikar ama bunu ölçmek ve kıyaslamak epeyce zor iş. Doğru düşünülmesi gereken aklıma gelen birkaç husus ben de yazmak isterim.

1- Lastik yerde döndükçe yere  basan o yaklaşık 10 cm lik düz alanda olan sürekli şekil değiştirmeler sürekli olarak ısı ortaya çıkarır ve bunun mantıken yarısına yakını içerideki gaza , havaya ve saf azot :-\ a transfer olur. Azot da gazlar kanunu dışında olmadığından o da ısınacaktır ve genleşecektir , yukarıda arkadaşların belirttiği gibi yani..

2- Normal havada %80 civarı olan azotu, saf  azot basmakla %100 e çıkarmanız imkansız. Öncelikle cihaz en iyi ihtimalle %98-99 saflıkla verecektir(bir azot cihaz üreticisinin bilgisinden). Bu durumda mevcut azot gazı   jant/lastik uygulama yöntemiyle lastik içindeki azotu %96 lara  ancak çıkartabilirsiniz. Yine de oksijen kalacaktır ,ama daha az zararlı etkisi olacaktır. Bundan sonra da lastik indikçe sürekli azot basmak gerekli ki fayda zaman içinde artsın.

Azot basmış olan arkadaşlar ,hava saatleri varsa her halde merak edip ölçmüşlerdir bize de ölçüm sonuçlarını söylerlerse bazı konular ölçümle açıklığa kavuşmuş olur.  Bu arkadaşlar , dur kalkın fazla olmadığı bir en az yarım saatlik bir yolculuklarında , arabaya binmeden basıncı 1-2 kez ölçüp , daha sonra yolculuğun hemen bitiminde havayı yine 1-2 defa ölçüp ölçtüklerini bize de bildirirlerse tam azotlu lastikle basınç ve ısı değişimi hakkında bilgimiz olur.

Hakan Bey,  bu mantar yama nasıl bir uygulama, biraz bilgi verirmisiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • canım corollam
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #57 : Nisan 27, 2010, 23:23:51 »
uçak lastiklerinde ve iniş takımlarının pistonlarında da nitrojen kullanılıyor sebebi ise kuru hava olması çünkü havanın içindeki nem lastik ve metal yüzeylerde zamanla korozyona sebep oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #58 : Haziran 17, 2010, 20:34:19 »
Dikkatimi çeken şey şu ki : Gerçekten çok seviyeli bir paylaşım olmuş. Tüm arkadaşlara teşekkürler ederim ....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #59 : Temmuz 13, 2010, 21:54:12 »

Azot basmış olan arkadaşlar ,hava saatleri varsa her halde merak edip ölçmüşlerdir bize de ölçüm sonuçlarını söylerlerse bazı konular ölçümle açıklığa kavuşmuş olur.  Bu arkadaşlar , dur kalkın fazla olmadığı bir en az yarım saatlik bir yolculuklarında , arabaya binmeden basıncı 1-2 kez ölçüp , daha sonra yolculuğun hemen bitiminde havayı yine 1-2 defa ölçüp ölçtüklerini bize de bildirirlerse tam azotlu lastikle basınç ve ısı değişimi hakkında bilgimiz olur.


pazardan sonra basınç değişikliği konusunda bilgi veririm inşallah....
Aşk kalbimi yakan bir volkan gibidir,
En sevdiğim tatlı kazan dibidir...
Leyla sokma beni müşgüle,
Gel beraber kaşık atalım keşküle...