0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor. 1. Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır. 2. Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır. 3. Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor. 4. Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor 5. Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok. 6. Çevreye hiçbir zararı yok.
Azot basmış olan arkadaşlar ,hava saatleri varsa her halde merak edip ölçmüşlerdir bize de ölçüm sonuçlarını söylerlerse bazı konular ölçümle açıklığa kavuşmuş olur. Bu arkadaşlar , dur kalkın fazla olmadığı bir en az yarım saatlik bir yolculuklarında , arabaya binmeden basıncı 1-2 kez ölçüp , daha sonra yolculuğun hemen bitiminde havayı yine 1-2 defa ölçüp ölçtüklerini bize de bildirirlerse tam azotlu lastikle basınç ve ısı değişimi hakkında bilgimiz olur.