Gönderen Konu: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?  (Okunma sayısı 46868 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #20 : Ekim 16, 2008, 17:53:35 »
sevgil arkadaşlar öncelikle selamlar diyerek bildiklerimi aktarmak isterim.
Azot gazı ile lastik ömrünün uzaması normal ve doğru olabilir çünkü oksidasyonu önler ancak...
Doğada bulunan tüm gazlar aldıkları eşti ısı miktarında eşit miktarda hacmen genleşirler. Termodinamiğin temel kanunudur bu. Bu sebeble lastiklerin ısınması falan gibi şeyler sizin paranız almak için uydurulmuş ve sizi şartlandırarak böyle olduğunu düşünmenizi sağlamak için yapılır. "Düşüncenin şartlanması"
Araç lastiklerinin sarsıntıyı azaltması ise tamamen lastik basıncıyla ilgilidir. 28 bar hava bastığınız lastik ile 28 bar Azot bastığınız lastiğin içinde oluşan basınç her zaman aynıdır. O halde Azot gazı ile Süspansiyonunuz da bir değişiklik olmaz teknik açıdan böyle bilgilere inanmamanızı tavsiye ederim. Unutmayın tüm otomobil firmaları en mükemmel aracı satmak için uğraşırlar. Arac lastiklerine 20 25 YTL lik Azot basarak satışa sunarak daha fazla konfor sağlayacaklarını onlar bilmiyorlar olamaz herhalde . Ben sadece bilgilerimi ve yorumumu paylaştım. Saygılar sunarım.
yapılan araştırmalara göre sıfıra yakın hata oranıyla (hatta sıfır) üretilen tek otomobil

Toyota Club Türkiye

Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #20 : Ekim 16, 2008, 17:53:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Toyotam hayatımdır.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #21 : Kasım 07, 2008, 09:27:14 »
Selam arkadaşlar ben de lastiklere nitrojen basmayı düşünüyordum...
Geçenlerde arkadaş bastırmış 20.00 YTL ye;
Çekişi sürüşü çok değişti coralamın diyor.
Bende İzmir'e gidecem , giderken bu gazı bir test edeyim diyorum.

Bende internette dolaşırken bu yazıya rastladım belki ilginizi çeker.

Bir lastik firması nitrojenin faydalarını anlatıyor....

http://www.akinlastik.com/nitrojen.htm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #22 : Kasım 07, 2008, 11:12:13 »
lastik bayilerinde bir cihaz var  ona baglanıp basılıyor , oyle maliyetli bir sey degil.
5-15ytl ye biter. Super sport otolar direk nitrojenli geliyor lastikleri.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #23 : Kasım 18, 2009, 11:24:54 »
selam arkadaşlar, lastiklerşişirmekte kullanılan nitrojenin olumlu olumsuz yönleri nelerdir? bilgilerinizi bekliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #24 : Kasım 18, 2009, 11:30:25 »
Pek farkı yoktur, zaten soludğumuz havanın %80'i nitrojendir. Fazladan %20 olması bence fark yaratmaz. Zaten bilimsel olarak faydalarının da ıspatlandığını sanmıyorum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Altı Yere Yakın Olandan Korkacaksın
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #25 : Kasım 29, 2009, 23:19:10 »
ben lastiklerimde kullanıyorum.su an için olumlu veya olumsuz bir tarafını görmedim
1998 Toyota Corolla 1.3 XL Zeytin Gri
GaLaTaSaRaY
Nokia E71

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • TODAY TOMORROW TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '95
  • 10 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #26 : Kasım 29, 2009, 23:34:02 »
LASTİK ŞİŞİRME ESNASINDA NİTROJEN (AZOT) KULLANILMASI
 
GENEL                                                                                                                                                             

Nitrojenin lastiği oluşturan kauçuk karışımlarına olumlu etkisi

“Oksijen ve nem – lastik katilleri”

Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, “bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme” sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. “Lastik zayıflaması” maskesi altındaki bu bozulma bir  kimyasal oksitlenmedir.

 Düşman OKSİTLENME !

 Şişirme için kullanılan hava; %78 Azot (Nitrojen), % 21 Oksijen, % 0.9 Argon ve %1 diğer gazların karışımından oluşur.

Karışımda yer alan oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir.

Lastik bünyesindeki:

a-      Hava sızmasını engelleme görevi olan liner (en içte kalan, özel kauçuk karışımı olan kat)

b-     Antioksidan (oksijen istilasına karşı koyan, engellemeye çalışan)

c-      Yaşlanmayı geciktirici kimyasallar

vasıtasıyla bu bozulmadan korunacak bir şekilde tasarlanmıştır.

 Kimyasallar belirli bir sürede kendilerini kullanıp bitirirler. Lastik içindeki şişirme basıncıyla, dış ortamdaki atmosfer basıncı arasındaki fark nedeniyle haraket içten dışa doğrudur. Böylece bozulma; lastiğin iç kısmından (liner) başlayarak tahrip oranı artan bir şekilde dışa doğru yayılmaya devam eder. Bozulma eyleminin yönü daima bu olduğundan, oksijen molekülleri kauçuk karışımının yapısında bulunan doymamış iki bağlantılı atomlarla kimyasal reaksiyona girerek ve kauçuk karışımı moleküllerinin gücünü zayıflatır, esnekliklerini azaltır (sertleştirir).

Bu tahribat, lastik şişirme basıncı ayarlamalarında hızlanır çünkü içeriye her seferinde biraz daha oksijen molekülleri girer.

Nitrojenin içinde ne nem ne de oksijen olduğundan bu tahribat oluşmayacaktır.

Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.

Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
Çevreye hiçbir zararı yok.
Dikkat:

Kapalı ve küçük servis alanlarında oksijen azalması konsantrasyonun azalmasını ve kaza riskini artırabilir.

ÇALIŞMA SİSTEMİ
 Kompresörden gelen hava elektrik kullanılmaksızın özel nitrojen jeneratörü sayesinde otomatik Nitrojene dönüşür.

Makine, hava saatinden ister hava, ister Nitrojen basabilir.
 
Tüm Bu Bilgiler Türk Pirelli Lastikleri A.Ş. 'nin Kaynaklarından Alınmıştır.
 
1995  Corolla  1.6 16v  114 hp  xei  a/c  zavoli sıralı lpg    ~ N A M-I   D İ Ğ E R   E F S A N E ~

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #27 : Aralık 18, 2009, 21:53:21 »
Merhaba arkadaşlar,

- Lastiklere normal hava yerine azot bastırtmaya niyetliydim , iki ayrı yere gittim neyi nasıl yapıyorsunuz diye sordum ama bu işi yapan lastik bayisindeki arkadaşların  bile işin detaylarından pek haberdar olmadığını farkettim. lastiklere azot bastıklarında , lastik içindeki havanın neredeyse %98-99 azot olacağını düşünüyorlar ki bu böyle değil , makinanın %100 azot verdiğini kabul etsek bile, başkaca bir yöntem izlemeden ,  sibopları çıkarıp havayı boşaltıp, tekrar sibop  takıp azot basmaya başlasak bile azot oranı %92-93 gibi olur , değil mi? :ıslık: yani yaklaşık %79 dan %92 ye çıkacak , geri kalanın büyük kısmı yine oksijen olacak. 

- ikinci husus şu :  lastik basınçlarını hep lastik soğukken ölçeriz ve öyle değer verilmiştir.  aracı kullanmaya başladıktan sonra basınçlar ısınmadan dolayı artar , diyelim 3 PSI arttı ve 35 oldu. Peki araç üreticileri lastik basınçlarını bu olayı dikkate alarak vermiyor mu? yani onların aslında istedikleri 35 PSI da çalışan bir lastik,  ama referans olarak soğuk basınç ölçümü olduğundan kataloğa mesela 32 PSI yazıyorlar. Bu konudan emin değilim , dolayısıyla bu değeri verirken ne düşündüklerini en iyi araç üreticiler bilir , bu konuda iyi anlatılmalı diye düşünüyorum.

Eğer istenen , yukarıdaki örnekte olduğu gibi 35 PSI çalışan lastikse , ve azot basımında soğuk -sıcak lastik arası basınç farkı oluşmuyorsa , lastiğe azot basıldığında katalogdaki gibi 32 değil bu 35 PSI basmamız gerekmiyor mu . Tabii ki bu soruya doğru cevap bulabilmek için yukarıda belirtilen hususun aydınlatılması gerekir.

Yorumlarınız nedir?

iyi akşamlar

 
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #28 : Aralık 18, 2009, 21:57:02 »
Bu soruya verilecek cevaplari ben de merak ediyorum, soru icin tesekkurler. :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #29 : Aralık 18, 2009, 22:42:46 »
evet bu hava basma olayı ile ilgili yorumları bekliyoruz..ama pek bilgisi olan yok sanırım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #30 : Aralık 18, 2009, 22:52:13 »
biraz zor bi soru oldu sanırım...
97 COROLLA GLİ :carwash: 1.6115 HP 2014 ASTRA HB1.6 CDTI 136 hp ASTRA SEDAN :carwash:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • TODAY TOMORROW TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '95
  • 10 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #31 : Aralık 18, 2009, 22:55:29 »
LASTİK ŞİŞİRME ESNASINDA NİTROJEN (AZOT) KULLANILMASI
 
GENEL                                                                                                                                                             

Nitrojenin lastiği oluşturan kauçuk karışımlarına olumlu etkisi

“Oksijen ve nem – lastik katilleri”

Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, “bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme” sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. “Lastik zayıflaması” maskesi altındaki bu bozulma bir  kimyasal oksitlenmedir.

 Düşman OKSİTLENME !

 Şişirme için kullanılan hava; %78 Azot (Nitrojen), % 21 Oksijen, % 0.9 Argon ve %1 diğer gazların karışımından oluşur.

Karışımda yer alan oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir.

Lastik bünyesindeki:

a-      Hava sızmasını engelleme görevi olan liner (en içte kalan, özel kauçuk karışımı olan kat)

b-     Antioksidan (oksijen istilasına karşı koyan, engellemeye çalışan)

c-      Yaşlanmayı geciktirici kimyasallar

vasıtasıyla bu bozulmadan korunacak bir şekilde tasarlanmıştır.

 Kimyasallar belirli bir sürede kendilerini kullanıp bitirirler. Lastik içindeki şişirme basıncıyla, dış ortamdaki atmosfer basıncı arasındaki fark nedeniyle haraket içten dışa doğrudur. Böylece bozulma; lastiğin iç kısmından (liner) başlayarak tahrip oranı artan bir şekilde dışa doğru yayılmaya devam eder. Bozulma eyleminin yönü daima bu olduğundan, oksijen molekülleri kauçuk karışımının yapısında bulunan doymamış iki bağlantılı atomlarla kimyasal reaksiyona girerek ve kauçuk karışımı moleküllerinin gücünü zayıflatır, esnekliklerini azaltır (sertleştirir).

Bu tahribat, lastik şişirme basıncı ayarlamalarında hızlanır çünkü içeriye her seferinde biraz daha oksijen molekülleri girer.

Nitrojenin içinde ne nem ne de oksijen olduğundan bu tahribat oluşmayacaktır.

Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.

Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
Çevreye hiçbir zararı yok.
Dikkat:

Kapalı ve küçük servis alanlarında oksijen azalması konsantrasyonun azalmasını ve kaza riskini artırabilir.

ÇALIŞMA SİSTEMİ
 Kompresörden gelen hava elektrik kullanılmaksızın özel nitrojen jeneratörü sayesinde otomatik Nitrojene dönüşür.

Makine, hava saatinden ister hava, ister Nitrojen basabilir.
 
Tüm Bu Bilgiler Türk Pirelli Lastikleri A.Ş. 'nin Kaynaklarından Alınmıştır.
 
1995  Corolla  1.6 16v  114 hp  xei  a/c  zavoli sıralı lpg    ~ N A M-I   D İ Ğ E R   E F S A N E ~

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #32 : Aralık 18, 2009, 23:13:57 »
http://www.kartallastik.com/kl/nitrojen.html
lastiklere nitrojen gazı basan bi firmanın web sitesi buyurun inceleyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #33 : Aralık 20, 2009, 00:27:15 »




Merhaba arkadaşlar,

- Lastiklere normal hava yerine azot bastırtmaya niyetliydim , iki ayrı yere gittim neyi nasıl yapıyorsunuz diye sordum ama bu işi yapan lastik bayisindeki arkadaşların  bile işin detaylarından pek haberdar olmadığını farkettim. lastiklere azot bastıklarında , lastik içindeki havanın neredeyse %98-99 azot olacağını düşünüyorlar ki bu böyle değil , makinanın %100 azot verdiğini kabul etsek bile, başkaca bir yöntem izlemeden ,  sibopları çıkarıp havayı boşaltıp, tekrar sibop  takıp azot basmaya başlasak bile azot oranı %92-93 gibi olur , değil mi? :ıslık: yani yaklaşık %79 dan %92 ye çıkacak , geri kalanın büyük kısmı yine oksijen olacak.  

- ikinci husus şu :  lastik basınçlarını hep lastik soğukken ölçeriz ve öyle değer verilmiştir.  aracı kullanmaya başladıktan sonra basınçlar ısınmadan dolayı artar , diyelim 3 PSI arttı ve 35 oldu. Peki araç üreticileri lastik basınçlarını bu olayı dikkate alarak vermiyor mu? yani onların aslında istedikleri 35 PSI da çalışan bir lastik,  ama referans olarak soğuk basınç ölçümü olduğundan kataloğa mesela 32 PSI yazıyorlar. Bu konudan emin değilim , dolayısıyla bu değeri verirken ne düşündüklerini en iyi araç üreticiler bilir , bu konuda iyi anlatılmalı diye düşünüyorum.

Eğer istenen , yukarıdaki örnekte olduğu gibi 35 PSI çalışan lastikse , ve azot basımında soğuk -sıcak lastik arası basınç farkı oluşmuyorsa , lastiğe azot basıldığında katalogdaki gibi 32 değil bu 35 PSI basmamız gerekmiyor mu . Tabii ki bu soruya doğru cevap bulabilmek için yukarıda belirtilen hususun aydınlatılması gerekir.

Yorumlarınız nedir?

iyi akşamlar

 
 

peki onlar sizin böyle düşüneceğinizi düşünmemişlermidir   binlerce test yapılıyor bize ulaşıncaya kadar sadece söylediklerini yapmak yeterli

gidemediğin yer senin değildir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #34 : Aralık 21, 2009, 12:33:21 »



peki onlar sizin böyle düşüneceğinizi düşünmemişlermidir   binlerce test yapılıyor bize ulaşıncaya kadar sadece söylediklerini yapmak yeterli


+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #35 : Mart 18, 2010, 21:55:00 »
Arkadaşlar dün bir serviste lastiklere hava yerine basılan nitrojenin çelik jantta eğrilik yaptığına ve esneme payı olmadığı için amortisörlere aşırı yük bindirdiğini duydum. Bu konuda bilgi verirseniz sevirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #36 : Mart 18, 2010, 21:57:21 »
hangi servis?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #37 : Mart 18, 2010, 21:59:16 »
Bir arkadaşımın arabasını fiat servisine götürmüştüm.Arabası linea 2009 model fakat jantları eğilmiş. Nitrojene bağlamışlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #38 : Mart 18, 2010, 22:03:49 »
servis bahanesi de olma ihtimali yüksek :=))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastikler İçin Nitrojen Gerçekten Faydalı mı?
« Yanıtla #39 : Mart 19, 2010, 00:21:11 »
servis bahanesi de olma ihtimali yüksek :=))

+1

Nitrojen sıcaklık değişimlerinden fazla etkilenmediği için lastik başınçları daha tutarlı hale gelmektedir.

Dezavantajı ise lastiklerin daha geç ısınmasına sebep olmaktadır. Bu kısa mesafeli yolculuklarda lastiklerin tam performansını verememesine sebep olmaktadır.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)