Gönderen Konu: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi  (Okunma sayısı 34110 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #60 : Ekim 10, 2013, 07:20:55 »
1.6 D segmenti arac buraya gelse once alani sonra satani hacamat ederler.  :islik:

Kadir

Peki 1,0 Ecoboost Mondeo sizin oralara gelirmi?
Gelmezse sizede acıdım valla hadi bizim burada pahalı ama var. Sizin orada paranla yok be yaaa.

 :D
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #60 : Ekim 10, 2013, 07:20:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #61 : Ekim 10, 2013, 09:27:51 »
Kadir

Peki 1,0 Ecoboost Mondeo sizin oralara gelirmi?
Gelmezse sizede acıdım valla hadi bizim burada pahalı ama var. Sizin orada paranla yok be yaaa.

 :D
Abi Frod amca Mondeo'yu Camry ve Accord'un karsisina cikarmaya cesaret edemiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İskender ERSÖZ
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '12
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #62 : Ekim 10, 2013, 09:51:22 »
Bu formda da bir performans diye tutturuldu gidiyor.Araba yokuşta bayılıyorsa vites küçülterek sorunu aşabilirsiniz zor mu bir şey arkadaşlar. ? Arabanın yol tutuşıu ve sürüş keyfi mükemmel güvenlik hissi ço iyi,yakıtı da ağırlığına göre bir çok c sgmenti araçtan iyi.Daha ne istiyorsunuz alıpta yarış mı yapacaksınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #63 : Ekim 10, 2013, 10:11:30 »
Bizim milletimiz 10 verirsin 20 ister 20 verirsin 40 ister hep az der. Bakalım şu Bmw'nin 2.0lt 184'lük dizelini koysunlar da 250 km hızla uçusa geçer artık yeni avensis kullanıcıları. D4D 90bg corollaya yetmiyor 132bg avensise yetmiyor sürekli daha fazla istek arzu ne yapsın bu japonlar 5sn'de avensis 100km'e ulaşsın 2.5 saatte ankara istanbul'mu yapacaksınız ne istiyorsunuz yetmiyor diyenler? Acaba bayılıyor diyenler yokuşa hangi vitesde hangi devirde hangi hızla giriyor merak ediyorum.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İskender ERSÖZ
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '12
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #64 : Ekim 10, 2013, 10:25:41 »
Selçuk bey,zaten sürat yapacak yerde yok.Yazın didime gittim her tarafa radar yerleştirmişler sürat yapmaya çekiniyorsun fotoğrafı çekip adrese gönderiyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #65 : Ekim 10, 2013, 10:31:39 »
Bu formda da bir performans diye tutturuldu gidiyor.Araba yokuşta bayılıyorsa vites küçülterek sorunu aşabilirsiniz zor mu bir şey arkadaşlar. ? Arabanın yol tutuşıu ve sürüş keyfi mükemmel güvenlik hissi ço iyi,yakıtı da ağırlığına göre bir çok c sgmenti araçtan iyi.Daha ne istiyorsunuz alıpta yarış mı yapacaksınız.

İskender bey daha öncede söyledim. Mesele performans yada yarış değil.  Aracı 10.000 km uzun yol sürme tecrübem var.
Tamam rampaya girdiğimizde vites küçültelim. Küçültelimde motora verdiğimiz zarar ve yakıt ne olacak ? Aracınızdan daha kötü demeyeyim ama alt sınıf arabalar neredeyse el sallıyorlar veya rahat rahat gidiyorlar !

Siz hiç bir rampada kalkmayı denediniz mi ? Kalktıktan sonra hızlanmayı ?

Sürekli Ankarada düzde sürdüğünüz için birsey anlamıyor olabilirsiniz ama ya karadeniz gibi dik yokuşlu yerde olsanız inanın hak verirdiniz.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #66 : Ekim 10, 2013, 10:44:10 »
Bu formda da bir performans diye tutturuldu gidiyor.Araba yokuşta bayılıyorsa vites küçülterek sorunu aşabilirsiniz zor mu bir şey arkadaşlar. ? Arabanın yol tutuşıu ve sürüş keyfi mükemmel güvenlik hissi ço iyi,yakıtı da ağırlığına göre bir çok c sgmenti araçtan iyi.Daha ne istiyorsunuz alıpta yarış mı yapacaksınız.
Herkesin bir araçtan beklentisi farklıdır. Herkesin fikrine saygı duymak lazım. Yanlış olan böyle bir arabayı performans beklentisi ile almak. Performans bekleyen biri bu aracı almakla baştan hata yapmıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İskender ERSÖZ
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '12
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #67 : Ekim 10, 2013, 10:59:09 »
Yasin bey, bende daha önce size söyledim.Aslında aynı şeyleri paylaşıyoruz.Ankara  Oranı bilirmisiniz ? Yıldız tarafının çok dik yokuşları vardır.Hemde aşırı dik, araba full dolu hatta daha sonra hesapladım.önde 85 kg'lık kardeşim vardı. arkada da 3 kişi vardı onlarada kilolarını özellikle sordum.250 kg cıvarındaydı.Bir dik yokuşu inanın 1.vitesle zor çıktım.Araba zorlandı hemde çok zorlandı bende 85 kiloyum mesela o dik yokuşu benim görüşüm bir çok araba çıkamazdı Avensis ne yapsın.Yine yazın uzun yolda rampa da hızlanma meselesinde sizinle hem fikirim.Bu arabada 160 Nm tork yerine daha yüksek bir tork olsaydı bunların olacağını pek sanmazdım.Ama bu durum arabaya bir rekabet ortamı getirecek performansından dolayı bu arabadan kaçan sürücüler avensise yöneleceğinden fiyatının daha yüksek olacağını tahmin edenlerdenim.Çünkü her şeyin bir bedelinin olduğuna inanıyorum.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #68 : Ekim 10, 2013, 11:03:12 »
Bizim milletimiz 10 verirsin 20 ister 20 verirsin 40 ister hep az der. Bakalım şu Bmw'nin 2.0lt 184'lük dizelini koysunlar da 250 km hızla uçusa geçer artık yeni avensis kullanıcıları. D4D 90bg corollaya yetmiyor 132bg avensise yetmiyor sürekli daha fazla istek arzu ne yapsın bu japonlar 5sn'de avensis 100km'e ulaşsın 2.5 saatte ankara istanbul'mu yapacaksınız ne istiyorsunuz yetmiyor diyenler? Acaba bayılıyor diyenler yokuşa hangi vitesde hangi devirde hangi hızla giriyor merak ediyorum.

:) Kusura bakmayın gülesim geldi, biraz duygusala kaçmışsınız.

Öncelikle beygir tork ilişkisini öğrenelim. Sizin bahsettiğiniz 90 beygir corollanın torku 190. 132 beygir avensisin ise 160. Bu şu demek oluyor torku fazlaysa araç gaz verirken istekli demektir. Bizim gibi standart kullacılar 2 ile 3000 devir arasında araç kullanır. 90 beygirlik corollada bu devir aralığında 190 torku alıyorken avensiste bir 3000 deviri geçeceksinki 160 torku alabilersin. 

Birde Selçuk bey ömrünüzde ne kadar uzun yola çıktınız ? Eğer fazlasıyla çıktıysanız demek istediklerimi çok daha net anlardınız.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #69 : Ekim 10, 2013, 11:11:17 »
Yasin bey, bende daha önce size söyledim.Aslında aynı şeyleri paylaşıyoruz.Ankara  Oranı bilirmisiniz ? Yıldız tarafının çok dik yokuşları vardır.Hemde aşırı dik, araba full dolu hatta daha sonra hesapladım.önde 85 kg'lık kardeşim vardı. arkada da 3 kişi vardı onlarada kilolarını özellikle sordum.250 kg cıvarındaydı.Bir dik yokuşu inanın 1.vitesle zor çıktım.Araba zorlandı hemde çok zorlandı bende 85 kiloyum mesela o dik yokuşu benim görüşüm bir çok araba çıkamazdı Avensis ne yapsın.Yine yazın uzun yolda rampa da hızlanma meselesinde sizinle hem fikirim.Bu arabada 160 Nm tork yerine daha yüksek bir tork olsaydı bunların olacağını pek sanmazdım.Ama bu durum arabaya bir rekabet ortamı getirecek performansından dolayı bu arabadan kaçan sürücüler avensise yöneleceğinden fiyatının daha yüksek olacağını tahmin edenlerdenim.Çünkü her şeyin bir bedelinin olduğuna inanıyorum.

İskender bey dediğiniz gibi aynı şeyleri paylaşıyoruz.  Ama inanın aynı arabadan bir yakınımda daha var. Oda bulunduğumuz coğrafya nedeniyle bir hayli muzdarip  bu konudan. Arabanın gerek rampalarda kalkması gerek hızlanması gerçekten buralara göre değil.  Bunun yanı sıra kalkışlarda arabanın gaz yemeyecek gibi isteksiz olması ayrı bir konu. Tahmin ediyorum bu sıkıntıyı siz de yaşıyorsunuzdur.

Öte yandan yine bahsettiğim gibi yakıt ve yol tutuş gibi konularda çok çok iyi olduğunu bir kez daha belirtmek istiyorum.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İskender ERSÖZ
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '12
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #70 : Ekim 10, 2013, 11:20:01 »
Yasin bey, ben nerdeyse 25 yıldır araba kullanıyorum.Hayatta en nefret ettiğim rampalı yolların çok olduğu yerlerdir.Buraları kışın bambaşka bir derttir.Allahtan bulunduğum muhit rampalı bir yerde değil de pek sıkıntım olmuyor.Ankara'da yaşadığım o rampa olayını gittiğim yerdeki ev sahibi ile görüşmüştüm.Siz buralara nasıl çıkıp iniyorsunuz diye sormuştum.O da bunları zamanında düşünmeden bu evi aldığını özellikle kışın rezilliğin hat safaya kadar geldiğini anlatmıştı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #71 : Ekim 10, 2013, 11:30:46 »
:) Kusura bakmayın gülesim geldi, biraz duygusala kaçmışsınız.

Öncelikle beygir tork ilişkisini öğrenelim. Sizin bahsettiğiniz 90 beygir corollanın torku 190. 132 beygir avensisin ise 160. Bu şu demek oluyor torku fazlaysa araç gaz verirken istekli demektir. Bizim gibi standart kullacılar 2 ile 3000 devir arasında araç kullanır. 90 beygirlik corollada bu devir aralığında 190 torku alıyorken avensiste bir 3000 deviri geçeceksinki 160 torku alabilersin. 

Birde Selçuk bey ömrünüzde ne kadar uzun yola çıktınız ? Eğer fazlasıyla çıktıysanız demek istediklerimi çok daha net anlardınız.
Yasin bey ben serzenişde bulundum iki motor arasındaki farkları biliyorum corolla dizel 90bg yetmiyor die çok tartışıldı o yüzden ona da değindim. Yoksa iki aracında torklarını hangi devir aralıklarında maximum torku ürettiklerini biliyorum biri dizel biri benzinli bunların farkındayım ayrıca E140 kasa corollalarda ilk çıkan kasalardaki dizelin tork değeri 190 nm makyaj gelince motorada el atmışlar 205 nm tork üretmeye başladı ama yetmiyor denmeye devam edildi.

Atmosferik motorun çalışma prensibini hepimiz biliyoruz 3500 devirden sonra avensis ne bayılır ne çekmeme gibi bi durum olur. Ama siz yokuşa 90-100 km hızla 6. vitesde girerseniz daha sonra hızlanamazsınız vites küçülterek son devre kadarda gidersiniz tabi yukarıda da hep belirtilmiş yakıt sarfiyatı haliyle fazla olur bunda yapacak bişey yok. Ben en fazla 250 km yol yaptım tabi bunu siz uzun yol kabul edermisiniz bilemem ayrıca arıcımız avensis değil e120 corolla 10km bile kullansanız motorun size geri dönüşlerini, karakteristiğini anlıyorsunuz safkan atmosferik 3500'den sonra yerinde durmuyor. Bu arada ben toyota hayranıyım genellikle duygusal yaklaşırım.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #72 : Ekim 10, 2013, 11:37:26 »
Yasin bey ben serzenişde bulundum iki motor arasındaki farkları biliyorum corolla dizel 90bg yetmiyor die çok tartışıldı o yüzden ona da değindim. Yoksa iki aracında torklarını hangi devir aralıklarında maximum torku ürettiklerini biliyorum biri dizel biri benzinli bunların farkındayım ayrıca E140 kasa corollalarda ilk çıkan kasalardaki dizelin tork değeri 190 nm makyaj gelince motorada el atmışlar 205 nm tork üretmeye başladı ama yetmiyor denmeye devam edildi.

Atmosferik motorun çalışma prensibini hepimiz biliyoruz 3500 devirden sonra avensis ne bayılır ne çekmeme gibi bi durum olur. Ama siz yokuşa 90-100 km hızla 6. vitesde girerseniz daha sonra hızlanamazsınız vites küçülterek son devre kadarda gidersiniz tabi yukarıda da hep belirtilmiş yakıt sarfiyatı haliyle fazla olur bunda yapacak bişey yok. Ben en fazla 250 km yol yaptım tabi bunu siz uzun yol kabul edermisiniz bilemem ayrıca arıcımız avensis değil e120 corolla 10km bile kullansanız motorun size geri dönüşlerini, karakteristiğini anlıyorsunuz safkan atmosferik 3500'den sonra yerinde durmuyor. Bu arada ben toyota hayranıyım genellikle duygusal yaklaşırım.

Tamam Selçuk bey, büyüklük bende kalsın. Lafı uzatmıyorum...
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #73 : Ekim 10, 2013, 11:47:47 »
Tamam Selçuk bey, büyüklük bende kalsın. Lafı uzatmıyorum...
Kusura bakmayın Yasin bey büyüklüğün sizde kaldığı felan yok burda hepimiz kendi fikirlerimizi söylüyoruz ben sizin söylediklerinize saygı duyarım sizde benim söylediklerime saygı duyarsınız aynı fikirde olmak zorun değiliz. Hepimiz eşitiz büyüklük küçüklük die bşy yok.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #74 : Ekim 10, 2013, 11:58:43 »
Olayi buyutup ortami germeye gerek yok bence.
Yasin bey 1.6 size az geliyor sanirim. 1.8 yada 2.0 almanizi tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #75 : Ekim 10, 2013, 12:03:19 »
Olayi buyutup ortami germeye gerek yok bence.
Yasin bey 1.6 size az geliyor sanirim. 1.8 yada 2.0 almanizi tavsiye ederim.
Haklısın Kadir abi :) sorcam sorcam burda sorayım yeni Corolla size geldimi abi geçenlerde hala yok demiştin.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #76 : Ekim 10, 2013, 12:06:17 »
Haklısın Kadir abi :) sorcam sorcam burda sorayım yeni Corolla size geldimi abi geçenlerde hala yok demiştin.
yok ya gelemedi bi turlu araya 3 model aldilar corolla gecikti :) Camry, Vios ve bu ay Yaris geliyor. Corolla 2014'e kaldi sanirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #77 : Ekim 10, 2013, 12:07:09 »
Yasin bey, ben nerdeyse 25 yıldır araba kullanıyorum.Hayatta en nefret ettiğim rampalı yolların çok olduğu yerlerdir.Buraları kışın bambaşka bir derttir.Allahtan bulunduğum muhit rampalı bir yerde değil de pek sıkıntım olmuyor.Ankara'da yaşadığım o rampa olayını gittiğim yerdeki ev sahibi ile görüşmüştüm.Siz buralara nasıl çıkıp iniyorsunuz diye sormuştum.O da bunları zamanında düşünmeden bu evi aldığını özellikle kışın rezilliğin hat safaya kadar geldiğini anlatmıştı.

Yaşım gereği sizin kadar geçmişim yok İskender bey :) Biz buralarda rampaya maalesef mahkumuz. O sebepledir ki avensis tarzı ağır araçlar büyük hacimli yada turbo motorlu olmazsa tat vermiyor.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #78 : Ekim 10, 2013, 12:08:52 »
Kusura bakmayın Yasin bey büyüklüğün sizde kaldığı felan yok burda hepimiz kendi fikirlerimizi söylüyoruz ben sizin söylediklerinize saygı duyarım sizde benim söylediklerime saygı duyarsınız aynı fikirde olmak zorun değiliz. Hepimiz eşitiz büyüklük küçüklük die bşy yok.

Tamam Selçuk bey dediğiniz gibi olsun; eşitiz.  Saygılar...
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Avensis elegant ekstra yokuşta çekme problemi
« Yanıtla #79 : Ekim 10, 2013, 13:41:45 »
5 yıldır avensis 1.6 valvematic kullanıyorum. motor kasaya göre vasatın altında. fakat alt devirde ekonomi üst devirde performans sunuyor. performans derken kasayı uçurmuyor tabiki :) üst deviri yeterli denebilir. başka bir açıdan baktığımızda madem bu motor kasaya hafif kalıyor ozaman neden yakıtı yüksek değil diyorsunuz. performans odaklı bir motor değil çünkü tamamen ekonomi odaklı. ekonomik kullanımda istanbul içinde en yoğun trafikte 8.6 yı geçmedim bu yaz. üstelik aracımda 18 inc 35 ofset replica jantlar olmasına rağmen. ekonomi isteyenler performansı olmasada olur ben konfor ve rahatlık istiyorum diyenler kesinlikle bu aracı almalı.

"avensis chip tuning" konusunda bir yazım vardı. onu tekrar paylaşmak istedim

1.6 valvematic zaten sınırları zorlanıpta üretilen bir motor. 132hp başka hangi markanının kaputunun altında var? arkadaşların dediğin gibi açık hava filtresi, egzoz yada belki daha hafif jantlarla birazcık daha performans alabilirsiniz. sonuçta kasa ağır ve heybetli. 4.5 yıldır edindiğim tecrübeler sonucunda; rampalarda yığılma yaşıyorsanız rampaya girmedem önce 2 vites küçülterek giriniz. hızınıza ve rampanın dikliğini göre vitesiniz 6 da ise 4'e eğer vites 5 te ise 3. vitese alınız. tabiki rampa çıkarken gaz pedelına normalden daha fazla basınız. böylece performans kaybı yaşamazsınız. sollamalarda riske girmemek için sürekli 3. viteste sollama yapın. 3. viteste 130 km civarına çıkabilirsiniz. bu km'ye kadar önünüzdeki aracı rahatça sollayabilirsiniz. süratiniz eğer 60km ye geldiyse ve rahat bir sollama yapmak istiyorsanız kesinlikle 2. vitese alınız. 60km hızla 2. viteste devir saati tam olarak 4000 deviri gösterir ve aracın en verimli devir bandıdır. ben sollamalarda 6000 devire kadar çıkıyorum. (gidişli-gelişli yollarda) diğer durumlarda çok sakin kullanırım shift light beni tam uyracakken ışık yanar yanmaz vitesimi atarım :)
AvensiStyle