0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Pah kırma olayının frenin tutmasıyla pek alakası olmaz sadece tozu dışarıya daha rahat atmasını sağlar bu benim görüşüm @Ufuk Sönmez (16363) teknk anlamda açıklamasını yapacaktır,Nibk balataların yine aynı marka diskler ile kullanımında daha başarılı olduğu anlatılmakta,frende kayma eğlimi daha değişik durumlarda olur mesala lastikler gerekenden daha çok deforme olmuşsa ABS devreye daha çok girer,nibk baltalarda araç olması gerektiği gibi Toyota'nın o değişik fren sistemine kavuşuyor şöyle anlatayım eski baltalarda aracı durdurmak için daha yavaş basıyordum ama kilitleme yapıyor araç kızaklıyordu şuanda daha sert basmama rağmen kızaklama ya daha geç düşüyor,en son dip fren yapınca kızaklıyor gayet normal çünkü ABS yok.Arkadaşınızın aracı nedir detaylı incelemek gerekir.
Arkadaşın 2013 Corolla aracı için tüm parçaları Tem otodan aldık. Ön arka balatalar da parça listesine dahildi. Bakım yapılırken balataların takılmadan önce pahlanması gerekiyormuş tabi bizim ustanın iş bilmemesinden olsa gerek öylece balataları taktılar. Balatadan ses gelme ve frende kaymaya yatkınlık artı. Arkadaşa biraz mahcup oldum açıkçası. Bilemedim biz mi beceremedik kullanmayı.
Corolla Preminyum 2013 araç üzerindeki lastikler iki yıllık. Aracın parça değişimi sonrası kızaklama eğilimi frenin son noktasında değil de üst noktalarda oluyor ben de denedim tecrübe ettim. Pah meselesini de tem i arayıp telefondan öğrendim balatalar ses yapıyordu.
Ufuk beyde aöıklama yapmış konu detaylı incelenmeli montaj doğru yapılmışmı bakılmalı,en azından fren kaliper pimleri balata içinden çıkan yağ ile yağlandımı o küçük unsur bile çok şeye etki ediyor benim ustam pimleri yağladı,ayrıca ABS fren olan araçta ilk etapta kayma eğlimine girmesi ilgiç.
merhaba ümit bey kaliper pimleri balata kutusundan çıkan bakır gresle yağlanmamalı silikon bazlı ısıya dayanıklı gresle yağlanmalı. eğer öyle yaptıysa ustanız, söktürüp temizletin çünkü bakır gres içerisindeki metal parçalar kaliper pimi ve yuvasına mekanik zararlar verebilir. o gres balata arkalarına sürmek için.
Bu konuda epeyce bir zaman önce Ufuk Sönmez beyin balataların arka kısmının çıkan gresle yağlanması uygun olur şeklide bir önerisi vardı,öyle hatırlıyorum.
Bak bunu bilmiyordum aslında daha önceki sayfalarda okumuştum siz yazınca aklıma geldi o zaman yarın hemen söktüreyim yeniden yapalım teşekkürler.Balata arkasına sürünce neye faydası var o konuda bilginiz varmı.
Ufuk bey merhaba. Benim accord için uygun balata var mı elinizde.
Merhaba Selman bey, maalesef
Benim toyotaya geçeceğim yok(nasip işi gerçi) artık siz Hondaya da el atın ya 1 ay önce balata aldım bi yerden iyidir dedi. Frene basmaya korkuyorum resmen, böyle bir ciyaklama ben ne gördüm ne duydum
Selman hocam hondanın lüks modelini kullanıyorsunuz ama Toyota'ya bakınca corollaya bakıyorsunuz yenge ondan dolayı yok diyor sende toyotacı olamıyorsun Piyasadaki parçacılar gibi yaparsa Hondaya el atmak kolay ama her araç hakkında yeterli donanıma sahip olmak orjinal ekipman bulundurmak kolay iş değil,ama seni Toyotacı yapmak daha kolay sana T27 1.8 cvt şanzıman Avensis yakışır.Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2020, 18:02:07Aslında uğraşan olsa araçtaki balata sesi bir nebze kesilebilir,bataları söküp kıl testere ile çapraz şekilde yukardan aşağı kesik açılsa toz oradan aşağı dökülür,tabi balata yapılacak işleme deyecek kalitedeyse ve parlama olmadıysa geçenlerde ustanın birinin yol yaparak işlem yaptığından bahsetmiştiniz sorun bitti demiştiniz.
Balata konusunda kafam çok karıştı balatalarım değişmesi lazım ama forumda disklerde NİBK olmalı yazıyor olmazsa ne gibi bir problem olur ? Veya doğru montajlanmamış olabilir yazıyor bundan da nasıl emin olabilirim anlayamadım
Disklerin ve balataların takım olarak NİBK kullanılmasından kasıt ikili olarak daha başarılı olduğu NİBK üreticisi tarafından söyleniyor,ama hâli hazırdaki diskler orjinal ve sorun yoksa sadece balata değişimi ile kullanabilirsiniz,ki bende 93 model aracımda orjinal diskler ile NİBK marka fren balatası kullanmaktayım ve aşırı memnunum bu güne kadar niye almadım diye kendi kendime yakınıyorum,yalnız takan usta işin ehli olmalı ve pah kırma işlemi yapmalı içinden çıkan küçük paketteki bakır gres ile balataların arkasını yağlamalı.
Anladığım kadarıyla eğer usta ilk defa balata değiştirmiyorsa şayet bu işlemi yapması gerekmez mi yoksa pah kırma veya yağlama sadece NİBK marka balata için mi geçerli malum ustalara bişey denmiyor
Hayır bütün balatalar için geçerlidir ama ustalarımız kendilerini çok bilgili görürler herşeyin gereksiz olduğunu savunurlar,pah kırma olayı bazı modellerde hiç ihtiyaç olmuyor mesala benim ustada balataları ben orada değilken direk takmış ama hiçbir şekilde ses sorunu oluşmadı ve hâlâ çok memnunum.
90.000 bakımına 500 km kaldı yağ ve filtreleri aldım balatanın durumunu öğrendikten sonra onları da sipariş ederim Ufuk Bey'den,tercihim yine forumun önerisi olan NIBK marka olur nedense gözüm kapalı savunuyorum ustalara karşı Js Asakashi filtreler pek bilinmiyor sanırım Ankara'da usta bu neymiş falan diye burun kıvırmıştı bakalım NIBK görünce ne tepki verecek onu da paylaşırım : )