Gönderen Konu: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında  (Okunma sayısı 129224 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 116000
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #780 : Ekim 04, 2020, 14:05:16 »
Pah kırma olayının frenin tutmasıyla pek alakası olmaz sadece tozu dışarıya daha rahat atmasını sağlar bu benim görüşüm @Ufuk Sönmez (16363) teknk anlamda açıklamasını yapacaktır,
Nibk balataların yine aynı marka diskler ile kullanımında daha başarılı olduğu anlatılmakta,frende kayma eğlimi daha değişik durumlarda olur mesala lastikler gerekenden daha çok deforme olmuşsa ABS devreye daha çok girer,nibk baltalarda araç olması gerektiği gibi Toyota'nın o değişik fren sistemine kavuşuyor şöyle anlatayım eski baltalarda aracı durdurmak için daha yavaş basıyordum ama kilitleme yapıyor araç kızaklıyordu şuanda daha sert basmama rağmen kızaklama ya daha geç düşüyor,en son dip fren yapınca kızaklıyor gayet normal çünkü ABS yok.
Arkadaşınızın aracı nedir detaylı incelemek gerekir.
Corolla Preminyum 2013 araç üzerindeki lastikler iki yıllık. Aracın parça değişimi sonrası kızaklama eğilimi frenin son noktasında değil de üst noktalarda oluyor ben de denedim tecrübe ettim.
Pah meselesini de tem i arayıp telefondan öğrendim balatalar ses yapıyordu.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #780 : Ekim 04, 2020, 14:05:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 2133 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #781 : Ekim 04, 2020, 16:04:16 »
Arkadaşın 2013 Corolla aracı için tüm parçaları Tem otodan aldık. Ön arka balatalar da parça listesine dahildi. Bakım yapılırken balataların takılmadan önce pahlanması gerekiyormuş tabi bizim ustanın iş bilmemesinden olsa gerek öylece balataları taktılar. Balatadan ses gelme ve frende kaymaya yatkınlık artı. Arkadaşa biraz mahcup oldum açıkçası. Bilemedim biz mi beceremedik kullanmayı. 

Corolla Preminyum 2013 araç üzerindeki lastikler iki yıllık. Aracın parça değişimi sonrası kızaklama eğilimi frenin son noktasında değil de üst noktalarda oluyor ben de denedim tecrübe ettim.
Pah meselesini de tem i arayıp telefondan öğrendim balatalar ses yapıyordu.

Ses konusu diskin kullanım süresi, durumu, disk ve balatanın uyumu, balatanın doğru montajı gibi pek çok etkene bağlı bir konu, aracı incelemeden bu konu hakkında net bir cevap vermek imkansız ancak pedalın ilk tepki noktasında fren sisteminde kilitlenme meydana geliyor ise lastikler akabinde fren sisteminin (hidrolik sıvısı dahil) incelenmesi gerekir, zira konu balata'dan daha öte bir sorun olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #782 : Ekim 04, 2020, 19:05:02 »
Corolla Preminyum 2013 araç üzerindeki lastikler iki yıllık. Aracın parça değişimi sonrası kızaklama eğilimi frenin son noktasında değil de üst noktalarda oluyor ben de denedim tecrübe ettim.
Pah meselesini de tem i arayıp telefondan öğrendim balatalar ses yapıyordu.
Ufuk beyde aöıklama yapmış konu detaylı incelenmeli montaj doğru yapılmışmı bakılmalı,en azından fren kaliper pimleri balata içinden çıkan yağ ile yağlandımı o küçük unsur bile çok şeye etki ediyor benim ustam pimleri yağladı,ayrıca ABS fren olan araçta ilk etapta kayma eğlimine girmesi ilgiç.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Forest Engineer
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 75000
  • Kan Grubu: A+
  • 181 kere teşekkür etti
  • 194 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #783 : Ekim 04, 2020, 19:54:48 »
Ufuk beyde aöıklama yapmış konu detaylı incelenmeli montaj doğru yapılmışmı bakılmalı,en azından fren kaliper pimleri balata içinden çıkan yağ ile yağlandımı o küçük unsur bile çok şeye etki ediyor benim ustam pimleri yağladı,ayrıca ABS fren olan araçta ilk etapta kayma eğlimine girmesi ilgiç.

merhaba ümit bey kaliper pimleri balata kutusundan çıkan bakır gresle yağlanmamalı silikon bazlı ısıya dayanıklı gresle yağlanmalı. eğer öyle yaptıysa ustanız, söktürüp temizletin çünkü bakır gres içerisindeki metal parçalar kaliper pimi ve yuvasına mekanik zararlar verebilir. o gres balata arkalarına sürmek için.
2012 Corolla Comfort Otm. BRC'li (2012 - 2016)
2015 Avensis Elegant Ext. BRC'li (2016 - .......)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #784 : Ekim 04, 2020, 20:53:18 »
merhaba ümit bey kaliper pimleri balata kutusundan çıkan bakır gresle yağlanmamalı silikon bazlı ısıya dayanıklı gresle yağlanmalı. eğer öyle yaptıysa ustanız, söktürüp temizletin çünkü bakır gres içerisindeki metal parçalar kaliper pimi ve yuvasına mekanik zararlar verebilir. o gres balata arkalarına sürmek için.
Bak bunu bilmiyordum aslında daha önceki sayfalarda  okumuştum siz yazınca aklıma geldi o zaman yarın hemen söktüreyim yeniden yapalım teşekkürler.
Balata arkasına sürünce neye faydası var o konuda bilginiz varmı.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 763 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #785 : Ekim 04, 2020, 22:02:54 »
Bu konuda epeyce bir zaman önce Ufuk Sönmez beyin balataların arka kısmının çıkan gresle yağlanması uygun olur şeklide bir önerisi vardı,öyle hatırlıyorum.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #786 : Ekim 05, 2020, 00:32:27 »
Bu konuda epeyce bir zaman önce Ufuk Sönmez beyin balataların arka kısmının çıkan gresle yağlanması uygun olur şeklide bir önerisi vardı,öyle hatırlıyorum.
Evet abi doğru hatırlıyorsun bende Samet bey'in uyarısı sonrası hatırladım,bugün sabah buji kablosu değişimi için gidecem onuda yaptıracağım tekrar düzelttireceğim.
Gerçekten balatalar çok harika hiç ses yok ve fren mükemmmel düzeye yakın hale geldi.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Forest Engineer
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 75000
  • Kan Grubu: A+
  • 181 kere teşekkür etti
  • 194 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #787 : Ekim 05, 2020, 09:42:59 »
Bak bunu bilmiyordum aslında daha önceki sayfalarda  okumuştum siz yazınca aklıma geldi o zaman yarın hemen söktüreyim yeniden yapalım teşekkürler.
Balata arkasına sürünce neye faydası var o konuda bilginiz varmı.

balata arkasına ve kulaklarına sürülür. ısının daha iyi aktarımı balata ve disklerde oluşan ısının aktarılarak soğutulmasına yardımcı olur ayrıca parçaların birbirine kaynamasını önler.
2012 Corolla Comfort Otm. BRC'li (2012 - 2016)
2015 Avensis Elegant Ext. BRC'li (2016 - .......)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2016 Astra 1.6 CTDi Otm.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 210 kere teşekkür etti
  • 410 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #788 : Ekim 15, 2020, 09:30:07 »
Ufuk bey merhaba. Benim accord için uygun balata var mı elinizde.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 2133 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #789 : Ekim 15, 2020, 11:29:07 »
Ufuk bey merhaba. Benim accord için uygun balata var mı elinizde.

Merhaba Selman bey, maalesef :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2016 Astra 1.6 CTDi Otm.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 210 kere teşekkür etti
  • 410 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #790 : Ekim 16, 2020, 16:21:55 »
Merhaba Selman bey, maalesef :)
Benim toyotaya geçeceğim yok(nasip işi gerçi) artık siz Hondaya da el atın ya  :lol:

1 ay önce balata aldım bi yerden iyidir dedi. Frene basmaya korkuyorum resmen, böyle bir ciyaklama ben ne gördüm ne duydum  :)
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #791 : Ekim 16, 2020, 17:56:26 »
Benim toyotaya geçeceğim yok(nasip işi gerçi) artık siz Hondaya da el atın ya  :lol:

1 ay önce balata aldım bi yerden iyidir dedi. Frene basmaya korkuyorum resmen, böyle bir ciyaklama ben ne gördüm ne duydum  :)
Selman hocam hondanın lüks modelini kullanıyorsunuz ama Toyota'ya bakınca corollaya bakıyorsunuz yenge ondan dolayı yok diyor sende toyotacı olamıyorsun :)
Piyasadaki parçacılar gibi yaparsa Hondaya el atmak kolay ama her araç hakkında yeterli donanıma sahip olmak orjinal ekipman bulundurmak kolay iş değil,ama seni Toyotacı yapmak daha kolay sana T27 1.8 cvt şanzıman Avensis yakışır.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2020, 18:02:07
Aslında uğraşan olsa araçtaki balata sesi bir nebze kesilebilir,bataları söküp kıl testere ile çapraz şekilde yukardan aşağı kesik açılsa toz oradan aşağı dökülür,tabi balata yapılacak işleme deyecek kalitedeyse ve parlama olmadıysa geçenlerde ustanın birinin yol yaparak işlem yaptığından bahsetmiştiniz sorun bitti demiştiniz.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2016 Astra 1.6 CTDi Otm.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 210 kere teşekkür etti
  • 410 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #792 : Ekim 20, 2020, 09:06:22 »
Selman hocam hondanın lüks modelini kullanıyorsunuz ama Toyota'ya bakınca corollaya bakıyorsunuz yenge ondan dolayı yok diyor sende toyotacı olamıyorsun :)
Piyasadaki parçacılar gibi yaparsa Hondaya el atmak kolay ama her araç hakkında yeterli donanıma sahip olmak orjinal ekipman bulundurmak kolay iş değil,ama seni Toyotacı yapmak daha kolay sana T27 1.8 cvt şanzıman Avensis yakışır.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2020, 18:02:07
Aslında uğraşan olsa araçtaki balata sesi bir nebze kesilebilir,bataları söküp kıl testere ile çapraz şekilde yukardan aşağı kesik açılsa toz oradan aşağı dökülür,tabi balata yapılacak işleme deyecek kalitedeyse ve parlama olmadıysa geçenlerde ustanın birinin yol yaparak işlem yaptığından bahsetmiştiniz sorun bitti demiştiniz.

Ümit bey Hondanın civici de corolladan hoş geliyor hanıma yapacak bir şey yok :) 1.8 avensis hala aklımda ama şuan değil :)

Hocam ses anlık olarak kesildi 2 gün sonra tekrarladı ustaya yeniden gittim ve balataları yeniden değiştirdim, diskleride tornaya verdik. 2-3 gündür ses yok. ACDelco diye bir marka buldum 140 liraya. TRW ve Boshun yanına yaklaşılmıyor. Bakalım şimdilik kestik inşallah. Eski balatalar hala duruyor, Ankaraya yolum düşerse parçacıya verecem. Yada çok elzem durumlarda geçici olarak kullanabilirim.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 73000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #793 : Kasım 08, 2020, 21:20:49 »
Balata konusunda kafam çok karıştı balatalarım değişmesi lazım ama forumda disklerde NİBK olmalı yazıyor olmazsa ne gibi bir problem olur ? Veya doğru montajlanmamış olabilir yazıyor bundan da nasıl emin olabilirim anlayamadım  :-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #794 : Kasım 08, 2020, 21:42:33 »
Balata konusunda kafam çok karıştı balatalarım değişmesi lazım ama forumda disklerde NİBK olmalı yazıyor olmazsa ne gibi bir problem olur ? Veya doğru montajlanmamış olabilir yazıyor bundan da nasıl emin olabilirim anlayamadım  :-\
Disklerin ve balataların takım olarak NİBK kullanılmasından kasıt ikili olarak daha başarılı olduğu NİBK üreticisi tarafından söyleniyor,ama hâli hazırdaki diskler orjinal ve sorun yoksa sadece balata değişimi ile kullanabilirsiniz,ki bende 93 model aracımda orjinal diskler ile NİBK marka fren balatası kullanmaktayım ve aşırı memnunum bu güne kadar niye almadım diye kendi kendime yakınıyorum,yalnız takan usta işin ehli olmalı ve pah kırma işlemi yapmalı içinden çıkan küçük paketteki bakır gres ile balataların arkasını yağlamalı.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 73000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #795 : Kasım 09, 2020, 09:41:11 »
Disklerin ve balataların takım olarak NİBK kullanılmasından kasıt ikili olarak daha başarılı olduğu NİBK üreticisi tarafından söyleniyor,ama hâli hazırdaki diskler orjinal ve sorun yoksa sadece balata değişimi ile kullanabilirsiniz,ki bende 93 model aracımda orjinal diskler ile NİBK marka fren balatası kullanmaktayım ve aşırı memnunum bu güne kadar niye almadım diye kendi kendime yakınıyorum,yalnız takan usta işin ehli olmalı ve pah kırma işlemi yapmalı içinden çıkan küçük paketteki bakır gres ile balataların arkasını yağlamalı.
Anladığım kadarıyla eğer usta ilk defa balata değiştirmiyorsa şayet bu işlemi yapması gerekmez mi yoksa pah kırma veya yağlama sadece NİBK marka balata için mi geçerli malum ustalara bişey denmiyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #796 : Kasım 09, 2020, 13:03:57 »
Anladığım kadarıyla eğer usta ilk defa balata değiştirmiyorsa şayet bu işlemi yapması gerekmez mi yoksa pah kırma veya yağlama sadece NİBK marka balata için mi geçerli malum ustalara bişey denmiyor :)
Hayır bütün balatalar için geçerlidir ama ustalarımız kendilerini çok bilgili görürler herşeyin gereksiz olduğunu savunurlar,pah kırma olayı bazı modellerde hiç ihtiyaç olmuyor mesala benim ustada balataları ben orada değilken direk takmış ama hiçbir şekilde ses sorunu oluşmadı ve hâlâ çok memnunum.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 73000
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #797 : Kasım 21, 2020, 21:28:12 »
Hayır bütün balatalar için geçerlidir ama ustalarımız kendilerini çok bilgili görürler herşeyin gereksiz olduğunu savunurlar,pah kırma olayı bazı modellerde hiç ihtiyaç olmuyor mesala benim ustada balataları ben orada değilken direk takmış ama hiçbir şekilde ses sorunu oluşmadı ve hâlâ çok memnunum.
90.000 bakımına 500 km kaldı yağ ve filtreleri aldım balatanın durumunu öğrendikten sonra onları da sipariş ederim Ufuk Bey'den,tercihim yine forumun önerisi olan NIBK marka olur nedense gözüm kapalı savunuyorum ustalara karşı Js Asakashi filtreler pek bilinmiyor sanırım Ankara'da usta bu neymiş falan diye burun kıvırmıştı bakalım NIBK görünce ne tepki verecek onu da paylaşırım : )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #798 : Kasım 22, 2020, 02:04:41 »
90.000 bakımına 500 km kaldı yağ ve filtreleri aldım balatanın durumunu öğrendikten sonra onları da sipariş ederim Ufuk Bey'den,tercihim yine forumun önerisi olan NIBK marka olur nedense gözüm kapalı savunuyorum ustalara karşı Js Asakashi filtreler pek bilinmiyor sanırım Ankara'da usta bu neymiş falan diye burun kıvırmıştı bakalım NIBK görünce ne tepki verecek onu da paylaşırım : )
Ürünün piyasada bilinmesi veya bilinmemesi pek önemli değil önemli olan kalitesi,zaten ufuk beydeki ürünler  kaliteli olduğu hissiyatını her türlü aktarıyor,sorun onu gören ustalarda işini hakkıyla yapan usta ürünün hakkını her türlü veriyor doğruyu söylüyor ve ürün gerçekten kaliteli diyor,aynı durumu kendi ustamda yaşadım daha balatayı eline alır almaz bunu nereden aldın buralarda böylesi zor bulunur dedi ve benden kullanım sonrası memnuniyet bildirimi istedi kendi aracı içinde alacak, tereddütsüz alabilirsiniz.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 763 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #799 : Kasım 22, 2020, 13:22:55 »
Gerçek usta kaliteli ürünü görünce hemen anlar ve araca takar,anlamayan hem anlamadığı için hem de gönderdiği yedek parçacıdan parça başı komisyon alamadığı için kaliteli ürünü beğenmez,bir sürü boş laf konuşur.
Tokay Ceritoğlu