Gönderen Konu: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)  (Okunma sayısı 283598 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #460 : Eylül 05, 2020, 10:59:10 »
Herkese merhaba, 3 ay kadar önce aracımın (brcli 2015 1.33 Corolla) aküsü bittiğinde bir arkadaşın tavsiye üzerine kontagi çevirip marsa basılı tutarken ayağımi gaza hızlica basıp çekerek motoru çalıştırmayı başardım  (her girisimimde 10 saniyeyi gecmemeye calistim ve yanlış hatırlamıyorsam 3. girisimimde motor çalışmıştı. Tarifte zorlandigim bir ses çıkmasına da neden olan bu işlemi yaparken aracın elektrik kullanan teyp vb. ic aksamları da göz kırpar gibi yanıp sondu). Böylece başka araçtan takviye yapmak durumunda kalmadan akucunun yolunu tuttum. Ancak, bu yöntem pek içime de sinmemisti. Bu uygulamanın araca zararı var mıdır, ne dersiniz?
Akü zayıfladığı zaman motoru çevirir ama yetersiz şarj nedeniyle yakıt pompasına güç göndermez yakıt gelmeyince Araç çalışmaz,arkadaşınızın size yaptırdığı gaz pedalını pompalama işi en son hatta kalan benzin ile ateşleme yaptırıp üretilen elektrik ile yakıt hattını devreye aldırmaktan ibaret bu işlem sırasında boğaz kelebeği açık konumda olduğu için hava yakıt oranı düzgün ayarlanamaz bşrinden biri fazla gelir yanma odasında sıkışma oluşur genel olarak sistemlere zararı vardır, özellikle iki yakıt barındıran LPG'li araçlarda sıralı sistemlerde ilk önce benzin sonra gaz ayarlı olduğu için iki yakıtın karışması aynı anda manifold içine püskürtülmesi ve arkasından pompalama nedeniyle yüksek oksijen girişi içeride yüksek ısı ortaya çıkarır plastik manifoldlu araçlarda manifold patlatmaya neden olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #460 : Eylül 05, 2020, 10:59:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 13 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #461 : Eylül 05, 2020, 12:23:01 »
Çok teşekkürler. Bahsetmeyi unutmuşum, aciklamanizi okuyunca hatirladim, gaz pedalına ayağımı basıp çektikçe, sanki birşey dönüyor gibi oluyordu. Kısaca, yüksek miktarda gelen oksijen kaynaklı ani aşırı sicakligin motora (özellikle de manifolda) zararı olduğunu anlıyorum. Diğer taraftan, LPG'li araçlarda iki yakıtın karışması mevzusunu anlayamadım. Bildiğim kadarıyla, ilk başta sadece benzin geliyor, benzinle calisan motor belli bir ısıya ulaşınca da LPG sistemi devreye girip benzin yerine sadece LPG kullanılıyor sanıyordum, belki de sizi yanlış anladim. İkinci olarak, araç sıkışık sekilde park halindeydi vurdurma yapmak esasen pek kolay olmazdı ama bu uygulama ile vurdurma arasında kalsaydinız hangisini tercih ederdiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #462 : Eylül 05, 2020, 15:47:04 »
Çok teşekkürler. Bahsetmeyi unutmuşum, aciklamanizi okuyunca hatirladim, gaz pedalına ayağımı basıp çektikçe, sanki birşey dönüyor gibi oluyordu. Kısaca, yüksek miktarda gelen oksijen kaynaklı ani aşırı sicakligin motora (özellikle de manifolda) zararı olduğunu anlıyorum. Diğer taraftan, LPG'li araçlarda iki yakıtın karışması mevzusunu anlayamadım. Bildiğim kadarıyla, ilk başta sadece benzin geliyor, benzinle calisan motor belli bir ısıya ulaşınca da LPG sistemi devreye girip benzin yerine sadece LPG kullanılıyor sanıyordum, belki de sizi yanlış anladim. İkinci olarak, araç sıkışık sekilde park halindeydi vurdurma yapmak esasen pek kolay olmazdı ama bu uygulama ile vurdurma arasında kalsaydinız hangisini tercih ederdiniz?
LPG'li araçlar evet önce benzin sonra gaz ile devam eder ama motor sıcak ise yani su sıcaklığı 30 veya 35 C⁰ üzerinde ise direk LPG alır veya anlık benzin&LPG şeklinde devam eder o anda iki yakıt yanma odasında birleşmiş olur motor henüz çalışıp normal devirdaimine geçmediği için 1 saniyelik gecikme bile işleri karıştırır,
Vurdurma ile yaptığınız uygulama arasında kalsam
_ ikisinide tercih etmezdim çünkü ikiside motor için zararlı bir uygulama,eğer çok tenha bir yerde kalırsam hiçbir şekilde yardım alacağım bir kimse yoksa tabiki vurdurarak çalıştırmayı tercih ederdim,ama vurdurarak çalıştırma çok dikkatli yapılmalı debriyaj birden bırakılmamalı aksi halde tüm aktarma organlarına ve motora aşırı yük biner hıza göre uygun vites seçilmeli.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 215000
  • Model Yılı: '07
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #463 : Kasım 02, 2020, 11:41:16 »
Merhabalar,

Aracımın aküsü ömrünü tamamladı sanırım. Servis 72 amper akü takıyor ama 60 Amper bir akü alsam Bir zararı olur mu 60 veya 72 amper olması bir şey değiştirir mi zararı olur mu?

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2020, 18:57:03

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #464 : Kasım 02, 2020, 21:21:17 »
Merhabalar,

Aracımın aküsü ömrünü tamamladı sanırım. Servis 72 amper akü takıyor ama 60 Amper bir akü alsam Bir zararı olur mu 60 veya 72 amper olması bir şey değiştirir mi zararı olur mu?

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2020, 18:57:03
Aracınızın orjinali 65 AH, orjinal değerlerden çıkmanızı tavsiye etmem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 215000
  • Model Yılı: '07
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #465 : Kasım 02, 2020, 21:37:00 »
Aracınızın orjinali 65 AH, orjinal değerlerden çıkmanızı tavsiye etmem.

Bilgi için teşekkürler. 65 Amper akü var mı piyasa da? Babam artık 65 Amper yok eskiden üretiliyordu o diyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #466 : Kasım 02, 2020, 21:47:11 »
Bilgi için teşekkürler. 65 Amper akü var mı piyasa da? Babam artık 65 Amper yok eskiden üretiliyordu o diyor :)
Neden üretilmesin  :)
Satışı da var üretimi de.
60 AH'nin bile var...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #467 : Kasım 03, 2020, 17:16:00 »
Konuda geçen 65 değeri Amper değeri değildir, Amper Saat değeridir. Akü amper değeri ayrıca akü üzerinde belirtilir. AH değeri, aküden çekilen belli akımları akünün ne kadar süre karşılayabileceğini belirtir.
Detaylı bilgiler için okuyabilirsiniz; https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #468 : Aralık 26, 2020, 11:24:39 »
Yaklaşık 1 ay önce aracim marş almiyordu.Elektrikciye götürdüm yeni kablo cekildi.1 hafta sonra yine aynısı oldu yeni akü aldım.Sorun devam etti,bu sefer konjektör degisti.Gecen yine çalışmadi.Takviye yapıp işimi halletim malum sokağa çıkma yasağı var elektrikçi goturemedim sizce sorun nerden olabilir.Arac merkezi kilit bile çalışmıyor elle aciyorum kontak verince yağ isigi vs. yanmıyor.Aku yesildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '05
  • 20 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #469 : Aralık 30, 2020, 16:51:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #470 : Aralık 30, 2020, 22:31:12 »
Halk akü mutlu akünün yan kuruluşu,piyasada daha uygun fiyata akü var mı? yoksa alıp kullanabilirsiniz,2020 üretimi ise olabilir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '20
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #471 : Ocak 07, 2021, 23:05:54 »
Arabaya orjinal akusunden daha büyük amperli akü takarsak sıkıntı oluşturur mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #472 : Ocak 07, 2021, 23:18:29 »
Arabaya orjinal akusunden daha büyük amperli akü takarsak sıkıntı oluşturur mu?

ben yarise 40 yerine 60 amper taktim. 2 sene oldu. Gecen sarj dinamosunda sarj eden bir parca arizalandi onu degistirdim. Ondan mi degil mi bilmiyorum. Ama ondan degil herhalde...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #473 : Ocak 28, 2021, 13:26:04 »
direksiyon altın sigorta kutusu var aç orayı büyük sigortalar var en üstte onlar bozuluyor sogukken calişir araba isinca siğorta atar  olmadı ise sorun çözülmedi ise teypi oldugu yeri sök orta konsolu orada 50 amp siğorta var değiştir . elektirikçilerin coğu bilmez bunları kafa basmas hep sorunu konvektor dispirator sarj dinamosu akü'de  ararlar.
corolla special

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #474 : Şubat 04, 2021, 18:30:32 »
ben yarise 40 yerine 60 amper taktim. 2 sene oldu. Gecen sarj dinamosunda sarj eden bir parca arizalandi onu degistirdim. Ondan mi degil mi bilmiyorum. Ama ondan degil herhalde...
Malesef akünün büyüklüğünden kaynaklı bozmuştur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 39 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #475 : Mart 25, 2021, 17:00:51 »
2015 advantage 1.4 dizel düz vites üzerinde fabrika çıkışı Mutlu 65 amper akü var...
 Servisi aradığımda artık 77 amper toyota marka akü geliyor ve fiyat 800 küsür deyince arafta kaldım...Malum 65 ten den 77a çıkınça şarj dinamosunu etkilenmez mi...Yada baştan niye bu konulmadı...Hangi marka ve kaç amper tavsiye edersiniz..Dışarda 600 lira Mutlu için verdiler....Tavsiye edeceğiniz yer var mı..? Fiyat normal mi sizce..?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #476 : Mart 25, 2021, 20:06:47 »
Maliyet sebebiyle küçük koyuyorlar. Şarj dinamosu niye etkilensin? Zaten aynı akımı üretiyor, akü dolunca akımı kesecek.
Olabilen en büyüğünü koymak daha mantıklı. Dışarıda yuvaya uyan bulabilirsiniz. Yetkili servis fiyatı daha fazla olacaktır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #477 : Mart 25, 2021, 20:07:16 »
2015 advantage 1.4 dizel düz vites üzerinde mutlu 65 amper akü var...
 Servisi aradığımda artık 77 amper toyota marka akü geliyor deyince arafta kaldım...Malum 60a den 77a çıkınça şarj dinamosunu etkilenmez mi...Yada baştan niye bu konulmadı...Hangi marka ve kaç amper tavsiye edersiniz..Dışarda 600 lira Mutlu için verdiler....Tavsiye edeceğiniz yer var mı..? Fiyat normal mi sizce..?
Akünün neyi var?
Marş sıkıntısı vs yoksa boştan boşa masrafa gerek yok en fazla akünün bakımını yaptırırsınız biraz daha devam eder (su ve asit ölçümü gibi) toyotaların aküsü hemen bozulmaz,illaki değişim gerekiyorsa 600 TL çok söylemişler mutlunun esas marka sahibi çelik aküdür bazı serilerde mutludan daha kaliteli üretimi vardır,65 yerine 77 amper sorun çıkarabilir altarnötörün daha fazla çalışmasına neden olur çoğu zamanda aküyü ful şarj edemez ve akünün daha kısa sürede arızalanmasına beden olur,yerinizde olsam ilk önce hâli hazırda ki akünün bakımını yapar bir süre daha kullanırım.

Mesaj Birleştirildi: Mart 25, 2021, 20:12:56
Maliyet sebebiyle küçük koyuyorlar. Şarj dinamosu niye etkilensin? Zaten aynı akımı üretiyor, akü dolunca akımı kesecek.
Olabilen en büyüğünü koymak daha mantıklı. Dışarıda yuvaya uyan bulabilirsiniz. Yetkili servis fiyatı daha fazla olacaktır.
Şarj dinamosu aynı akımı üretiyor evet ama 65 amper aküyü daha kısa sürede ful şarj ediyor akünün şarjı dolunca akımı kesiyor akım nekadar çok çekilirse yük okadar fazla biner,düşük amperli akü takılırken yakıt hesabı bile yapılır çünkü altarnötörden akım çektikçe yük bindirir ve araç altarnötörleri yüke bindikçe motoru kasar,siz bu durumu sürücü olarak hissetmezsiniz ama minimal olarak yakıt sarfiyatını artırır,mühendisler yakıtı Total olarak hesaplandığı için her zaman iş görebilecek en düşük olanı seçmeye özen gösterirler.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 39 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #478 : Mart 25, 2021, 20:29:13 »
Marş basarken zorlanıyor..Bir yorum en büyük amper olan iyi diyor diğeri büyük sıkıntı diyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #479 : Mart 25, 2021, 20:47:48 »
Marş basarken zorlanıyor..Bir yorum en büyük amper olan iyi diyor diğeri büyük sıkıntı diyor...
Hocam ben oluşabilecekleri yazdım yüksek amperli akü takınca aracınız bozulacak değil ama altarnötör gereğinden fazla çalışacak özellikle geceleri farlar açıkken veya yaz aylarında klima açıkken fanlar devrede olacağından aküden çok fazla akım çekilecek altörnatör çekilen akımı yerine koyabilmek için devamlı devrede olacak akü tam kapasite şarj edilmeyince de hiç kapanmayacak araç altörnatörleri aküyü denetler üzerinde bulunan konjektör yardımıyla akım gönderir veya keser,eski araçlarda bu konjektör altörnatörden ayrı bir parçaydı ama gelişen teknoloji ile bu yapının hepsi alternatör içerisine yerleştirildi adına diyot tablası diyorlar sizin araçta şarj kömürü o tabla üzerinde oluyor ve bittiği zaman ayrı değişim olmuyor o tablanın maliyeti çok yüksek ama eski araçlarda en fazla kömür maliyeti ile iş çözülüyordu,bilmem anlatabildim mi,gerisi sizin tercihinize kalmış bir durum.
Keyifli forumlar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.