0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Evet sorunum yeni başladı 2 defa kendim sarj etmeyi denedim ama aku ilk marşa basınca biraz zorlanıyor isininca normal basiyor ama ertesi gün aynen gene zorlaniyor
Akü için olabilecek değer aralıkları kullanım klavuzunda yer alması gerekir.72-74A akü aracınız için yoktur. Kastınız 72-74Ah ise, eğer araç kısa mesafeler çok kullanılıyor ise, yüksek Ah'e sahip akü daha uzun sürede dolacağından, tam şarj durumuna çoğu zaman gelemeyecek ve kapasitesi düşecektir. Bu duurmda, bir süre sonra performansını kaybedecek (örneğin %80'e ve zamanla daha aşağıya) ve 60Ah ya da daha düşük değerli bir akü davranışı gösterecektir. Ancak kısa mesafe kullanımı çok değil, araçta enerji çeken sistemler de standart üstü ise düşünülebiir. Tabi önce orijinal akü Ah değerinizi öğrenmeniz faydalı olur.
uzun beklemelerden sonra veya bekleme esnasında müzik dinlerken 4 lüler açıkken vs durumlardan sonra marş basmada sıkıntı yoksa boşa değiştirmeyin zira orjinal aküyse 7,veya 8 yıl kullananlar var.
ümit bey benim aracımda 2015 şuan 69000 km'de ben sulu akü olduğu için yukarıda ki resimde gözüken artı işaretli kapakları söküp su seviyesine baktım ve peteklerin üzerinde duruyor.sanirim akü hala sağlam.sizce su sevisende azalma durumunda akü ye saf su koymak ömrünü uzatır mi
Cevabınız için teşekkürler. Araç 95.000 km de...Yakın zamanda uzun yolculuğa çıkacağım için değiştireyim dedim ama şimdiye kadar aküyle ilgili problem yaşamadım.Sadece araç vites (otomatik) değiştirirken gece farlar biraz göz kırpıyo gibi. Gittiği yere kadar devam edeyim o zaman
Akünün gözlerindeki kurşun plakaların kuru kuru görev yapıp gözlerin bozulmasını engellemiş olacaksınız. 6 gözden birisi bile bozulsa randıman alamazsınız aküden.Akülerin içerisinde asit ve su belirli oranda karıştırılmıştır. Akü kullanıldıkça, zamanla içerisindeki su buharlaşır ve eksilir. Fakat asit miktarı sabit kalır. Bu nedenle akülerdeki sıvı eksildiği zaman sadece su ilave ederiz. Bir aküden elektrolit alıp diğer aküye konulmamalıdır. Akü dilinde bahsedilen saf su süzülmüş su, kaynamış su demek değildir. Saf su distilasyon yoluyla, suyun kaynatılıp buharlaştırılması ve o buharın yoğuşmasıyla tekrar elde edilen sudur.
Bu arada ufak bir hatırlatma yapayım Fazla su eklediğiniz aküyü bir süre şarjda tutmanızı tavsiye ederim. Aküyü çıkarıp şarja takamayacaksanız. Uzun yola çıkmadan önce su ekleyin