Gönderen Konu: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)  (Okunma sayısı 107868 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 104000
  • Kan Grubu: A-
  • 26 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #420 : Mart 24, 2019, 20:39:12 »
Aracım 2014 dizel otomatik corolla. Aracımın üstünde fotoğrafta attığım akü bulunuyor. Sanırım hala orjinak aküsü ve artık değiştirmenin zamanı geldi.
- Kaç amper akü tavsiye edersiniz?
- Hangi markayı tavsiye edersiniz?
- İnternetten mi alayım bayiye mi gideyim?
 Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler  :tamam:

Toyota Club Türkiye

Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #420 : Mart 24, 2019, 20:39:12 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 126 kere teşekkür etti
  • 808 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #421 : Mart 24, 2019, 21:25:05 »
uzun beklemelerden sonra veya bekleme esnasında müzik dinlerken 4 lüler açıkken vs durumlardan sonra marş basmada sıkıntı yoksa boşa değiştirmeyin zira orjinal aküyse 7,veya 8 yıl kullananlar var.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 104000
  • Kan Grubu: A-
  • 26 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #422 : Mart 24, 2019, 21:38:05 »
uzun beklemelerden sonra veya bekleme esnasında müzik dinlerken 4 lüler açıkken vs durumlardan sonra marş basmada sıkıntı yoksa boşa değiştirmeyin zira orjinal aküyse 7,veya 8 yıl kullananlar var.

Cevabınız için teşekkürler. Araç 95.000 km de...Yakın zamanda uzun yolculuğa çıkacağım için değiştireyim dedim ama şimdiye kadar aküyle ilgili problem yaşamadım.Sadece araç vites (otomatik) değiştirirken gece farlar biraz göz kırpıyo gibi. Gittiği yere kadar devam edeyim o zaman :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 54000
  • Kan Grubu: ---
  • 57 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #423 : Mart 24, 2019, 22:36:35 »
uzun beklemelerden sonra veya bekleme esnasında müzik dinlerken 4 lüler açıkken vs durumlardan sonra marş basmada sıkıntı yoksa boşa değiştirmeyin zira orjinal aküyse 7,veya 8 yıl kullananlar var.
ümit bey benim aracımda 2015 şuan 69000 km'de ben sulu akü olduğu için yukarıda ki resimde gözüken artı işaretli kapakları söküp su seviyesine baktım ve peteklerin üzerinde duruyor.sanirim akü hala sağlam.sizce su sevisende azalma durumunda akü ye saf su koymak ömrünü uzatır mi
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 48048
  • Kan Grubu: AB+
  • 940 kere teşekkür etti
  • 924 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #424 : Mart 24, 2019, 23:58:49 »
ümit bey benim aracımda 2015 şuan 69000 km'de ben sulu akü olduğu için yukarıda ki resimde gözüken artı işaretli kapakları söküp su seviyesine baktım ve peteklerin üzerinde duruyor.sanirim akü hala sağlam.sizce su sevisende azalma durumunda akü ye saf su koymak ömrünü uzatır mi

Akünün gözlerindeki kurşun plakaların kuru kuru görev yapıp gözlerin bozulmasını engellemiş olacaksınız. 6 gözden birisi bile bozulsa randıman alamazsınız aküden.
Akülerin içerisinde asit ve su belirli oranda karıştırılmıştır. Akü kullanıldıkça, zamanla içerisindeki su buharlaşır ve eksilir. Fakat asit miktarı sabit kalır. Bu nedenle akülerdeki sıvı eksildiği zaman sadece su ilave ederiz.
Bir aküden elektrolit alıp diğer aküye konulmamalıdır.
Akü dilinde bahsedilen saf su süzülmüş su, kaynamış su demek değildir. Saf su distilasyon yoluyla, suyun kaynatılıp buharlaştırılması ve o buharın yoğuşmasıyla tekrar elde edilen sudur.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 126 kere teşekkür etti
  • 808 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #425 : Mart 25, 2019, 03:34:49 »
Cevabınız için teşekkürler. Araç 95.000 km de...Yakın zamanda uzun yolculuğa çıkacağım için değiştireyim dedim ama şimdiye kadar aküyle ilgili problem yaşamadım.Sadece araç vites (otomatik) değiştirirken gece farlar biraz göz kırpıyo gibi. Gittiği yere kadar devam edeyim o zaman :)
Vites değiştirirken göz kırpma olayına siz yinede baktırın sebebi belki farklı bir şeydir veya akü gerçekten sorunlu olabilir ilk msj'da dizel olduğunu atlamışım aracınız otomatik değil mmt robotize şanzıman yani manuel şanzımanın yazılımla ve robot ile otomatikleştirilmiş hali,sizin yerinize robot yapıyor işlemi ve Akü'den besleniyor eğer akü zayıf veya yüke bindiği zaman yükü karşılamıyorsa sorun çıkartır sizin araçta akü gayet sağlıklı olması gerekmekte ilerleyen zamanlarda o göz kırpma uyku haline dönüşebilir  :) iyisimi siz bulunduğunuz yerde işinde son derece ehil bir servis varsa oraya yoksa yetkili servise uğrayıp baktırın belki şanzıman yazılım istiyor olabilir veya başka bir neden olabilir aküde kontrol edilmiş olur.

Mesaj Birleştirildi: Mart 25, 2019, 03:40:54
ümit bey benim aracımda 2015 şuan 69000 km'de ben sulu akü olduğu için yukarıda ki resimde gözüken artı işaretli kapakları söküp su seviyesine baktım ve peteklerin üzerinde duruyor.sanirim akü hala sağlam.sizce su sevisende azalma durumunda akü ye saf su koymak ömrünü uzatır mi
ilke bey detaylı anlatmış ek olarak aküler tam bakımsız olarak adledilmekte ama düzenli aralıklarla kontrol etmek faydalı olur,kontroller esnasında eğer ki eksiklik görülürse takviye yapılmalı ama ilke beyin dediği gibi gerçek saf su ile (damıtılmış ) zaten Akü'den su eksilmesi için ya devamlı uzun yol aralıksız ayda 3 bin 5 bin km gibi yada çok uzun süre bakımsız kalması lazım veyahutta konjektör arızalı olursa aküye fazla şarj verir kaynatır zaten öyle durumda akü köprü atar yakar.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 55339
  • Kan Grubu: 0+
  • 592 kere teşekkür etti
  • 351 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #426 : Mart 25, 2019, 03:59:12 »
Geçenlerde @Uğur Tura (33751) ile akülerin suyunu kontrol edelim dedik bir baktık dibinde azıcık bir şey kalmış benim ki 1 lt ekledik doldu :) uğurun ki ise 500 ml yetti :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 54000
  • Kan Grubu: ---
  • 57 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #427 : Mart 25, 2019, 07:17:12 »
Akünün gözlerindeki kurşun plakaların kuru kuru görev yapıp gözlerin bozulmasını engellemiş olacaksınız. 6 gözden birisi bile bozulsa randıman alamazsınız aküden.
Akülerin içerisinde asit ve su belirli oranda karıştırılmıştır. Akü kullanıldıkça, zamanla içerisindeki su buharlaşır ve eksilir. Fakat asit miktarı sabit kalır. Bu nedenle akülerdeki sıvı eksildiği zaman sadece su ilave ederiz.
Bir aküden elektrolit alıp diğer aküye konulmamalıdır.
Akü dilinde bahsedilen saf su süzülmüş su, kaynamış su demek değildir. Saf su distilasyon yoluyla, suyun kaynatılıp buharlaştırılması ve o buharın yoğuşmasıyla tekrar elde edilen sudur.
Çok güzel aciklamissiiniz.teşekkur ederim.
Bugün gerekli kontrolleri yapayım bakalım akümüz ne durumda
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 48048
  • Kan Grubu: AB+
  • 940 kere teşekkür etti
  • 924 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #428 : Mart 25, 2019, 13:25:56 »
Bu arada ufak bir hatırlatma yapayım :) Fazla su eklediğiniz aküyü bir süre şarjda tutmanızı tavsiye ederim. Aküyü çıkarıp şarja takamayacaksanız. Uzun yola çıkmadan önce su ekleyin :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 54000
  • Kan Grubu: ---
  • 57 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #429 : Mart 25, 2019, 15:21:36 »
Bu arada ufak bir hatırlatma yapayım :) Fazla su eklediğiniz aküyü bir süre şarjda tutmanızı tavsiye ederim. Aküyü çıkarıp şarja takamayacaksanız. Uzun yola çıkmadan önce su ekleyin :)
Bugün kontrol ettim akü içindeki petek lerin üzerinde su yaklaşık 2cm falan sanırım sizce su eklemek gerek limi
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2519 kere teşekkür etti
  • 2861 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #430 : Mart 25, 2019, 19:07:00 »
Bilgiler verilmiş zaten ve hepsi de sorununuza direk cevap olacak nitelikte.
Şu konudan faydalanmanızı da tavsiye ederim;
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Su seviyesi düşmüş ve asitliği artmış elektrolit, iç plakaların ömrünü kısaltacaktır.
Plakaların elektrolit içinde olması yeterli olur.
Akü değerlerini, linkte verdiğim şekilde ölçerseniz ve değerleri buraya yazarsanız, akü durumu ile ilgili yorumlar da alabilirsiniz.

Etiketler: