Gönderen Konu: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)  (Okunma sayısı 283597 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #500 : Mart 27, 2021, 18:44:53 »
O üretimler genel talebe göredir Mutlu, yoksa farklı özelliklerde de üretim mevcut, sonuçta işin ticari tarafı da var.
Aynı alternnatörün farklı mototlarda seçilmesi maliyet yaklsşımından da olabilir, farklı kapasitedeki akülerde aynı şekilde değerler üretmeyecektir ancak bir optimum seçimle birden fazla ünitede kullanım tercih edilebilir maliyet yaklaşımıyla.
Benim Ae101 de (Japon) ekranda emniyet kemer ikazı bile vardı ama aktif değildi(kemer kilidinde donanım yoktu), bu nedenle farklı gösterge kullanmamış, muhtemelen ABD pazarına gidenlerde aktifti.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #500 : Mart 27, 2021, 18:44:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #501 : Mart 27, 2021, 21:39:42 »
O üretimler genel talebe göredir Mutlu, yoksa farklı özelliklerde de üretim mevcut, sonuçta işin ticari tarafı da var.
Aynı alternnatörün farklı mototlarda seçilmesi maliyet yaklsşımından da olabilir, farklı kapasitedeki akülerde aynı şekilde değerler üretmeyecektir ancak bir optimum seçimle birden fazla ünitede kullanım tercih edilebilir maliyet yaklaşımıyla.
Benim Ae101 de (Japon) ekranda emniyet kemer ikazı bile vardı ama aktif değildi(kemer kilidinde donanım yoktu), bu nedenle farklı gösterge kullanmamış, muhtemelen ABD pazarına gidenlerde aktifti.
Göstergeler modelin tamamında aynı kullanılıyor donanıma göre aktif veya deaktif olabiliyor,benim Corona 3SFE de aynı şekilde göstergede emniyet kemeri lambası,ABS lambası var ama deaktif durumda çünkü emniyet kemeri kilit mekanizmasında tesisat yok aynı şekilde ABS olmadığı için o lambada pasif duruma, altarnötör seçimide modele göre farklılık gösteriyor genel yapısı aynı olsada iç sargılar ve diyotları vs farklılık gösterir,elektrik tesisatında bir soket dahi çok şeyi değiştiriyor,araçlarda Mak. Verimlilik için orjinal ekipman dışına çıkılması uzun vadede sıkıntı çıkarır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #502 : Mart 29, 2021, 11:38:24 »
Sivas'ta akü değişimi için güvendiğiniz işini düzgün yapan bir yer biliyor musunuz? Sivas'ta güvendiğim usta olmadığı için bosch servisinde bakım yaptırıyorum. Akü olarakta bosch varta arasında kaldım. Dışarda bir usta olursa varta almayı düşünüyorum. Sizce bosch varta dan hangisine yöneleyim.
Ayrıca Sivas'ta önerebileceğiniz usta var mıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #503 : Mart 29, 2021, 16:14:49 »
Ben mantiken soyle dusunuyorum.
Arac tesisatinda bir degisiklik yapilmadan 40 amperlik akude ve 60 amperlik akude ayni 10 birim guc  harcandi diyelim. İkisinde de bu 10 birimi yerine koymak icin dinamo ayni calismaz mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #504 : Mart 29, 2021, 18:33:31 »
Ben mantiken soyle dusunuyorum.
Arac tesisatinda bir degisiklik yapilmadan 40 amperlik akude ve 60 amperlik akude ayni 10 birim guc  harcandi diyelim. İkisinde de bu 10 birimi yerine koymak icin dinamo ayni calismaz mi?
Doğru bir düşünce ama pratikte durum farklı gerçekleşiyor Mahmut Bey. Akü aynı özelliklerde olsa bile, örneğin akü eskidikçe iç dirençleri de artacaktır. Dolayısı ile şarj-deşarj veriminden, şarj süresine ya da çektiği akıma kadar farklılıklar gösterecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #505 : Mart 29, 2021, 18:56:55 »
Doğru bir düşünce ama pratikte durum farklı gerçekleşiyor Mahmut Bey. Akü aynı özelliklerde olsa bile, örneğin akü eskidikçe iç dirençleri de artacaktır. Dolayısı ile şarj-deşarj veriminden, şarj süresine ya da çektiği akıma kadar farklılıklar gösterecektir.

peki bu 40 ile 60 arasinda tolere edilebilir bir fark mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #506 : Mart 29, 2021, 19:30:40 »
peki bu 40 ile 60 arasinda tolere edilebilir bir fark mi?
Ürün verilerinde iç dirençleri (yeni akü için) verilmesi gerek, ürün bazında buna göre karşılaştırılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #507 : Mart 29, 2021, 21:04:07 »
Aynı firmanın aynı serisine ait iki adet yeni akü düşünelim. Biri 40 Ah birisi 60 Ah olsun.
-40 Ah akünün iç direnci 60 Ah aküden fazla olacaktır.
-40 Ah akünün CCA değeri 60 Ah akünün CCA değerinden daha düşük olacaktır. Dolayısıyla ilk marş anında 40 Ah akünün kapasite kaybı 60 Ah aküye göre daha fazla olacaktır. Aküler deşarj oldukça iç dirençleri artar.
-Aküler beklerken de deşarj olurlar. Araç çalışmadan uzun süre beklerse 40 Ah akü 60 Ah aküye nispeten daha kısa sürede deşarj olur, sülfatlaşma daha hızlı gerçekleşir ve sülfatlaşma sonucu akü iç direnci artar. Akü ömrü kısalır.
-Yine 40 Ah akü 60 Ah aküye göre daha fazla şarj-deşarj döngüsünde olacağından ömrü daha kısa olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #508 : Mart 30, 2021, 18:32:17 »
Aynı firmanın aynı serisine ait iki adet yeni akü düşünelim. Biri 40 Ah birisi 60 Ah olsun.
-40 Ah akünün iç direnci 60 Ah aküden fazla olacaktır.
-40 Ah akünün CCA değeri 60 Ah akünün CCA değerinden daha düşük olacaktır. Dolayısıyla ilk marş anında 40 Ah akünün kapasite kaybı 60 Ah aküye göre daha fazla olacaktır. Aküler deşarj oldukça iç dirençleri artar.
-Aküler beklerken de deşarj olurlar. Araç çalışmadan uzun süre beklerse 40 Ah akü 60 Ah aküye nispeten daha kısa sürede deşarj olur, sülfatlaşma daha hızlı gerçekleşir ve sülfatlaşma sonucu akü iç direnci artar. Akü ömrü kısalır.
-Yine 40 Ah akü 60 Ah aküye göre daha fazla şarj-deşarj döngüsünde olacağından ömrü daha kısa olacaktır.

Önemli değerlendirmeler Hüseyin Bey.

Genel olarak konuyu daha anlamlı hale getirmek için, bazı detayları kısmen de olsa açmakta fayda var.
Ah şeklinde tabir edilen Amper Saat değer, aküden çekilen belli değerdeki akımı ne kadar süre verebileceğini belirtir. Yani örneğin 1A sabit akım çekilmesi durumunda 50Ah bir akü, defter üstünde 50 saat boyunca bunu karşılayabilir. 100Ah ise 100 saat boyunca. Çekilen akım 2A değerine çıkarsa, 50Ah 25 saat defter üstünde, gerçekte ise daha az süre bu akımı karşılayabilir. Yani binen yüklerle doğru orantılı olarak akünün verebileceği akım eğrisi azalan oranda azalacaktır.
Peki neden 50Ah akü yerine 100Ah akü kullanılmıyor. Bu defter üstünde mantıklı gibi dursa da, tüm yönlerden incelemede daha farklı sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bu yüzden, araç üretim özelliklerine göre (standart) belli ürünler araç için optimum yaklaşımla tercih edilir ve kullanılır. (Örneğin; Aynı Marka 12V 60Ah SFB 540 CCA 650TL ve aynı marka 12V 120 AH AKÜ SFB 800 A 1250TL) Örnekte de görüldüğü gibi, AH değeri 2 katına çıkmasına rağmen anlık akım verebilme kapasitesi %55 civarı artış göstermiş.

Başka bir konuda da dile getirmiştim, araçta akünün nerede olmasını istersiniz diye. Aslında ideal olan, araç için uygun (benzinli, dizel) marş kapasitesine sahip SLI bir akü ve ayrıca araç içi sistemlerin (düzenli akım çeken, kamera, alarm vs.) bağlanabileceği stasyoner bir akü. Bunların Ah kapasiteleri aynı olsa da, şarj ve deşarj olma şekilleri birbirinden oldukça farklı olacaktır. Eğer araç uzun aralıklar ile çalıştırılıyorsa, aküler kesinlikle derin döngülü (deep cycle) olarak seçilmeli. Kullanım şekline göre seçilecek bu ürünler, toplam maliyeti düşürecektir. Ancak yine belirtelim, kapasitesi, kimyasal ve kullanılan metal özellikleri ne olursa olsun, aküler belli kullanım ve bekleme süreleri sonunda araç için gerekli performansı gösterememeye (bitme) başlayacaktır.

İç direncin (akü üretim özellikleri, şarj durumu, ebatı vs. bağlı değişken) ölçülmüş bazı etkilerini gösteren grafik. Tabi ki ürün seçiminde sadece Ah'ın gözetilmemesi gerektiği gibi, iç direnç ya da CCA değeri de gözetilmemelidir.

Grafik kaynak: https://batteryuniversity.com/learn/archive/how_does_internal_resistance_affect_performance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #509 : Mart 31, 2021, 08:42:26 »
Teşekkürler Hakan Bey. Belirttiğiniz üzere Ah değeri teoride 50 Ah bir akü için saatte 1A akım çeken yükü 50 saat boyunca besler ancak gerçekte çekilen yük arttıkça süre lineer olarak değişmemektedir. Yani 50 Ah bir akü 50A çeken bir yükü 1 saat besleyemeyecektir.  Akü iç dirençlerine bağlı olarak aküden çekilen akımın büyüklüğü ile orantılı olarak kayıplar gerçekleşecektir.
Aslında konu buraya akü kapasitesini arttırınca alternatörün zarar görüp görmeyeceği üzerine geldi. Ben kendi kullanım durumumu izah ettim. Araca eğer yüksek tüketim yapan donanım ilavesi yapılmadıysa akü kapasitesini arttırmak araca zarar değil yarar sağlayacaktır.Tabi burada kapasite artışını %100 yapalım demiyorum zaten öyle bir artış yapmakta olanaksız çünkü akü boyutları artacağından yerine sığmayacaktır.Mühendis arkadaşları gözde fazla büyütmeye gerek yok Mutlu Beyinde araştırdığı üzere birçok farklı modelde aynı alternatör kullanıldığına göre optimum bir alternatör seçilmiş yola öyle devam edilmiştir. Her araç için ayrı ayrı hesapla uğraşmamışlardır. Öyle olacak olsa her modelin farklı donanım paketleri içinde farklı hesap yapmaları gerekirdi ki boş bir paket araç ile tam dolu bir paket araç arasında koltuk ısıtma, sunroof, esktra güvenlik ekipmanları vs. ilaveler oluyor.Zaten alternatörü kendileri üretmediğine göre üretilene göre hareket etmek zorundalar.Akü kapasiteleride maliyeti düşürebilmek için bir ülkede 45 Ah olabilirken başka ülkelerde 60 Ah olabilmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #510 : Mart 31, 2021, 18:17:53 »
Katılıyorum Hüseyin Bey. Akım çekme açısından özellikle sisteme eklenen donanımların özellikleri çok önemli, bu konuda üzerinde durulması gereken nokta bu aslında. Alternatör ve iletkenlerin tolerans değerlerini belirleyen önemli unsurlardandır sonuçta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '20
  • 14 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #511 : Nisan 01, 2021, 22:08:42 »
Selam, Oldukça yararlı bilgiler edindik bu başlıktan ve bugün arabanın marşı basmadı. ☹️ Jump starter ile çalıştırdım sonra da bu orjinal aküden kurtulma kararı vererek doğru Bostancı sanayiye gittim. Üzerindeki aküyü verip yerine 52 AH Varta taktırdım. (55 Mutlu biraz yüksek kaçıyordu.) İnşallah iyi olur.

Not : Çalıştırırken ding sesi alıyor ve "EPB ve Vites Ortak Kilit İşlevi Etkinleştirildi" uyarısı alıyorsanız biliniz ki akü şarjı düşük.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #512 : Nisan 02, 2021, 11:28:55 »
Selam, Oldukça yararlı bilgiler edindik bu başlıktan ve bugün arabanın marşı basmadı. ☹️ Jump starter ile çalıştırdım sonra da bu orjinal aküden kurtulma kararı vererek doğru Bostancı sanayiye gittim. Üzerindeki aküyü verip yerine 52 AH Varta taktırdım. (55 Mutlu biraz yüksek kaçıyordu.) İnşallah iyi olur.

Not : Çalıştırırken ding sesi alıyor ve "EPB ve Vites Ortak Kilit İşlevi Etkinleştirildi" uyarısı alıyorsanız biliniz ki akü şarjı düşük.
Hayırlı olsun,
45 amper yerine 52 takılabilir bişey olmaz daha sağlıklı çalışır,boyut olarak yüksek olmasından daha iyidir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #513 : Ağustos 17, 2021, 23:39:48 »
Yeni konu açmadan bende buradan sorayım sorumu. 2011 Avensis aracıma internet üzerinden duracell marka 62a akü aldım. Aküyü bende kendim değiştireceğim. Ancak yeni nesil araçlarda aküyü direk söküp değiştirince sorun oluyormuş (teyp kodu vs.) Acaba benim aracımda da böyle bir sorunla karşılaşırmıyım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #514 : Ağustos 17, 2021, 23:50:22 »
Yeni konu açmadan bende buradan sorayım sorumu. 2011 Avensis aracıma internet üzerinden duracell marka 62a akü aldım. Aküyü bende kendim değiştireceğim. Ancak yeni nesil araçlarda aküyü direk söküp değiştirince sorun oluyormuş (teyp kodu vs.) Acaba benim aracımda da böyle bir sorunla karşılaşırmıyım?
Bazı markalarda sorun olmuyor ama olursada teyp kodu torpido'da veya kullanım kitapçığında yazar,diğer olasılıkla akü sökülünce yeni akü takıldığında veya aynı akü takılsa dahi kısa süreliğine rolanti devri bir tık yüksek çalışır sonrasında normal seviyesine iner.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #515 : Ağustos 18, 2021, 13:24:58 »
Yeni konu açmadan bende buradan sorayım sorumu. 2011 Avensis aracıma internet üzerinden duracell marka 62a akü aldım. Aküyü bende kendim değiştireceğim. Ancak yeni nesil araçlarda aküyü direk söküp değiştirince sorun oluyormuş (teyp kodu vs.) Acaba benim aracımda da böyle bir sorunla karşılaşırmıyım?

Kutup başlarına 12V 5A adaptör veya iki adet takviye kablosunu yanınızda bulundurup eski ve yeni aküyü takviye kabloları ile kutup başına bağlayıp öyle değiştirebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #516 : Ağustos 18, 2021, 23:42:54 »
Akümü yeni değiştirdim.
60 Ah varta aldım,550 T.L 2021 yılı ilk çeyrek üretimi.
Aslında aküyü Ufuk beyin dediği gibi takviye kablo ile değiştirecektim ancak aküyü satın aldığım bayi araç çalışırken söküp kısa sürede yeni akü ile değiştirdi.Bu yöntemi biliyordum ancak pek aklıma yatan bir yöntem değildi,değişim sonucu hiç problem yaşamadım.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #517 : Eylül 14, 2021, 22:25:00 »
Akünüz hayırlı olsun,iyi günlerde kullanın,merak ettiğim şudur,Varta sitesine yazdım ve ürünün hangi tarihlerde üretildiğini nasıl anlarız? seri no vs gibi..cevap gelmemişti,2021 yılı ilk çeyrek üretimi derken nasıl bir kodlama yapılmış?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #518 : Eylül 14, 2021, 23:42:26 »
Tokay bey boyle bir site var. Akü kodu ile üretim tarihini veriyor

http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #519 : Eylül 14, 2021, 23:49:33 »
Merhabalar,
Mahmut beyin gönderdiği siteden akü garanti belgesinde yazan seri no ile sorgulama yaparsanız üretim dönemi çıkıyor.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG