0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hocam ben oluşabilecekleri yazdım yüksek amperli akü takınca aracınız bozulacak değil ama altarnötör gereğinden fazla çalışacak özellikle geceleri farlar açıkken veya yaz aylarında klima açıkken fanlar devrede olacağından aküden çok fazla akım çekilecek altörnatör çekilen akımı yerine koyabilmek için devamlı devrede olacak akü tam kapasite şarj edilmeyince de hiç kapanmayacak araç altörnatörleri aküyü denetler üzerinde bulunan konjektör yardımıyla akım gönderir veya keser,eski araçlarda bu konjektör altörnatörden ayrı bir parçaydı ama gelişen teknoloji ile bu yapının hepsi alternatör içerisine yerleştirildi adına diyot tablası diyorlar sizin araçta şarj kömürü o tabla üzerinde oluyor ve bittiği zaman ayrı değişim olmuyor o tablanın maliyeti çok yüksek ama eski araçlarda en fazla kömür maliyeti ile iş çözülüyordu,bilmem anlatabildim mi,gerisi sizin tercihinize kalmış bir durum.Keyifli forumlar.
40 amper takılı olan yarise 60 amper akü takmıştık. 2 sene sonra alternatördeki diyot tablası bozuldu. ( bundan dolayı mıdır yoksa tesadüf müdür?)
2015 advantage 1.4 dizel düz vites üzerinde fabrika çıkışı Mutlu 65 amper akü var... Servisi aradığımda artık 77 amper toyota marka akü geliyor ve fiyat 800 küsür deyince arafta kaldım...Malum 65 ten den 77a çıkınça şarj dinamosunu etkilenmez mi...Yada baştan niye bu konulmadı...Hangi marka ve kaç amper tavsiye edersiniz..Dışarda 600 lira Mutlu için verdiler....Tavsiye edeceğiniz yer var mı..? Fiyat normal mi sizce..?
Daha yüksek Ah değerli akü demek çoğu zaman daha yüksek CCA anlamına geliyor. Daha yüksek CCA ya sahip olan bir akü demek daha kolay ilk marş ve akü geriliminin daha az düşmesi ve akünün daha az yıpranması demek. Sonuçta marş esnasında harcanan bir enerji var ve bu enerji araç çalışırken yerine konulacak. Akü 60 Ah ta olsa 80 Ah ta olsa harcanan enerji aynı zamanda yerine konulacak. Hatta 60 Ah aküde bu süre 80 Ah aküye göre biraz daha uzun olabilir çünkü 60 Ah akünün CCA değeri 80 Ah aküye göre daha düşük olduğundan ilk marş esnasında çekilen akımdan dolayı 60 Ah akünün kapasitesi 80 Ah olana göre daha fazla düşecek ve akünün iç direnci artacaktır. Aküler tamamen boştur tam şarj yapmak istiyorsunuzdur evet bu durumda 80 Ah akü 60 Ah aküye göre daha uzun sürede tam şarj olacaktır ancak akü bir kere şarj olduktan sonra araç tarafından tüketilen enerji her iki akü içinde aynı olacağından geri konulması gerekende aynı olacak, geri konulma süresi 60 Ah aküde bahsettiğim nedenden ötürü daha uzun bile olabilecektir. Alternatör neden zorlanır? Alternatör gücü aracınızın donanımlarının tükettiğinden biraz daha fazla olacak şekilde ayarlanmıştır, siz araca ekstra donanımlar takarsınız bu sefer alternatör %100 kapasite ile çalışmaya başlar, eksik kalan ihtiyaç akü üzerinden tamamlanır. Alternatör sürekli %100 kapasite ile çalışacağından ısınır ve ömrü kısalır. Araca tüketim değeri yüksek donanımlar (özellikle ses sistemi, ısıtıcı vb.) takılacaksa, alternatör gücüde anlık tüketimi karşılamaya yetmiyorsa alternatörü uygun güçteki bir alternatör ile değiştirmek gerekir. Mesaj Birleştirildi: Mart 26, 2021, 05:54:41Alacağınızın akünün rafta beklememiş olması çok önemli. Rafta bekleyen akünün ömrü kısa olur. Bayiler arasında fiyat farkı olabilir bazı bayiler indirimde yapabiliyor. Dışarıdan 600 Tl ye bir akü almaktansa 700 Tl ye indirebilirseniz bayiden almak daha mantıklı. 77 Ah meselesine çok takılmayın araca zarar verecek olsa servis takar mıydı?
Bu yazdıklarınız günlük çalışan sıcak iklim aracı için geçerli hepside doğrudur,ama yatan özellikle soğuk iklimde ki aracın aküsü daha çok boşalır ilk marşta akünün büyük oranda gücünü tüketir heleki bu araç dizelse ilk marş öncesi ısıtma bujileri devrede olduğu için daha çok akım tüketir,kış aylarında cam rezistansı kalorifer fanı,halojen far gibi yüksek akım çeken ekler açık olduğu zaman yüksek amperli aküyü doldurmak için altarnötör devrede olacak,hele birde aküde sülfatlaşma başladığı zaman işler dahada zor hâl alacak yani neresinden tutarsanız işler kötüye gidecek eğerki araca daha büyük akü zarar vermeyecek olsa fabrikası takardı,65 yerine 70 amper olabilir ama 40 yerine 60 amper takarsanız o altörnatör kısa sürede su koyverir.Keyifli forumlar.
Akünün neyi var?Marş sıkıntısı vs yoksa boştan boşa masrafa gerek yok en fazla akünün bakımını yaptırırsınız biraz daha devam eder (su ve asit ölçümü gibi) toyotaların aküsü hemen bozulmaz,illaki değişim gerekiyorsa 600 TL çok söylemişler mutlunun esas marka sahibi çelik aküdür bazı serilerde mutludan daha kaliteli üretimi vardır,65 yerine 77 amper sorun çıkarabilir altarnötörün daha fazla çalışmasına neden olur çoğu zamanda aküyü ful şarj edemez ve akünün daha kısa sürede arızalanmasına beden olur,yerinizde olsam ilk önce hâli hazırda ki akünün bakımını yapar bir süre daha kullanırım.Mesaj Birleştirildi: Mart 25, 2021, 20:12:56Şarj dinamosu aynı akımı üretiyor evet ama 65 amper aküyü daha kısa sürede ful şarj ediyor akünün şarjı dolunca akımı kesiyor akım nekadar çok çekilirse yük okadar fazla biner,düşük amperli akü takılırken yakıt hesabı bile yapılır çünkü altarnötörden akım çektikçe yük bindirir ve araç altarnötörleri yüke bindikçe motoru kasar,siz bu durumu sürücü olarak hissetmezsiniz ama minimal olarak yakıt sarfiyatını artırır,mühendisler yakıtı Total olarak hesaplandığı için her zaman iş görebilecek en düşük olanı seçmeye özen gösterirler.
Marş basma gücü Amper Saat ile belirlenmez.
Ümit Bey, yeni kasa corolla Türkiye'ye 45ah akü ile verilirken ABD'de 60ah akü ile üretiliyor. Buna ne diyorsunuz?
Benim yorumum için mi kurdunuz bu cümleyi?
Hayır Hüseyin Bey, genelde akü tercihinde sadece Ah ile değerlendirme yapıldığı için belirttim, dikkat edilmesi gereken başka detaylar var.Buradaki durum için açarsak, SLI yerine traksiyoner seçilir ve değerleri ölçüsünde yüksek marş gücü elde edilir ancak besleme, bekleme süresi de o oranda daha az olacaktır. Stasyoner srçilirse bunun tersi gerçekleşecektir.Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2021, 10:53:01Hüseyin Bey, yazınızı şimdi detaylı okudum. Kısa çalıştırma araluklarında yüksek Ah değerine sahip akü daha uzun sürede (benzer deşarj oranlarında) şarj olacağından, ayrıca yaşına da bağlı olarak iç direnç dezavantajından, tam şarj olmazsa, akü sağluğı nispeten daha çabuk bozulacaktır. Araç özelliklerine göre belli değerin üstünde deşarj dayanımı isteniyorsa, Ah arttırmak yerine (yukarıda bahsettiğim gibi bazı durumlarda tam ters etki yapar) derin deşarj dayanımı yüksek (deep cycle) ürünler daha makul olur.
Altarnötörleri ona göre revize ediliyor derim,ama bazı durumlarda revize etmeye gerek kalmadan aynı ekipmanı kullanabilir,bunun nedeni de elektrik mühendisliğinde hesaplama yapılırken her zaman max.yük hesaplaması yapılır yani çekilecek akımın bir miktar üstü hesaplanır,45 amper sisteme 15 amper ek yüklenebilir ama üstüne çıkarsanız bir yerlere zarar verme ihtimali vardır,Mutlu hocam yıllarca kuş serisi araçlara ses sistemi düzenleri ve bu sistemi çalıştırmak için 60 amper yerine 72 amper akü takıpta şarj dinamosu bozanları çok gördüm veya o taktıkları büyük akülerin diğerlerine oranla daha çabuk bittiğinide gördüm,illaki yüksek amper gücüne sahip akü takılacaksa ilk önce araçtaki altarnötör kapasitesi Max.verimliliğine bakılmalı hesap yapılmalı, altarnötöre ne kadar çok yüklenirseniz iç direnç o kadar çok artacaktır araç altörnatörlerini boşta elinizle istediğiniz kadar çevirirsiniz ama akım çekmek istediğinizde + tetikleme yapmanız gerekir tetik verdiğiniz anda artık el ile döndermek zorlaşır,işte bu yüzden araçlarda akım çekecek bir sistem açıkken araç devri bir miktar aşağı düşer ve anlık olarak geri yükselir çünkü motora binen yükü karşılamak için anlık yakıt düzeltmesi yapılır çünkü altarnötör motordan tahrik alıyor hâl böyle olunca yakıt anlık olarak hissatmesinizde totalde yükselmiş oluyor.Mesaj Birleştirildi: Mart 26, 2021, 21:09:26Araçlarda akü seçimi yapılırken araç ağırlığına etkisinden tutunda yakıta etkisine varıncaya kadar bir çok etken hesaplanır ve ona göre karar verilir,size tavsiyem akü seçimi yaparken orjinal akünün çok aşırı üstüne çıkmayın derim belirli farklar tôlere edilebilir ama fazlası her zaman zarar getirir, altarnötör kolektöründen kömürüne diyotuna kadar bütün sistemi zorlamış olursunuz,geçenlerde şarj dinamosu bozulan 98 model bir efsane kasa geldi ustalar araştırma yaparken neden bozulduğunu bir türlü bulamadılar, kutup başlarının yeni sökülüp takıldığı dikkatimi çekti aracın içini incelememle birlikte olay gün yüzüne çıktı araçta daha önce yüklü ses sistemi varmış ve büyük akü takmışlar araca zarar verincede aküyü ve sistemi sökmüşler,o yüzden aşırısına gerek yok 45 amper yerine en fazla 55 takılabilir ama daha üstü sakıncalıdır.