Gönderen Konu: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)  (Okunma sayısı 283589 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 39 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #480 : Mart 25, 2021, 21:24:09 »
Çok tşkr ederim detaylı bilgilendirdiniz..Bu gerçekten faydalı oldu.... :tamam:

Toyota Club Türkiye

Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #480 : Mart 25, 2021, 21:24:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #481 : Mart 25, 2021, 22:09:41 »
Hocam ben oluşabilecekleri yazdım yüksek amperli akü takınca aracınız bozulacak değil ama altarnötör gereğinden fazla çalışacak özellikle geceleri farlar açıkken veya yaz aylarında klima açıkken fanlar devrede olacağından aküden çok fazla akım çekilecek altörnatör çekilen akımı yerine koyabilmek için devamlı devrede olacak akü tam kapasite şarj edilmeyince de hiç kapanmayacak araç altörnatörleri aküyü denetler üzerinde bulunan konjektör yardımıyla akım gönderir veya keser,eski araçlarda bu konjektör altörnatörden ayrı bir parçaydı ama gelişen teknoloji ile bu yapının hepsi alternatör içerisine yerleştirildi adına diyot tablası diyorlar sizin araçta şarj kömürü o tabla üzerinde oluyor ve bittiği zaman ayrı değişim olmuyor o tablanın maliyeti çok yüksek ama eski araçlarda en fazla kömür maliyeti ile iş çözülüyordu,bilmem anlatabildim mi,gerisi sizin tercihinize kalmış bir durum.
Keyifli forumlar.

40 amper takılı olan yarise 60 amper akü takmıştık. 2 sene sonra alternatördeki diyot tablası bozuldu. ( bundan dolayı mıdır yoksa tesadüf müdür?)
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 39 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #482 : Mart 26, 2021, 01:51:17 »
Yetkili servisi anlamak zor neden 77amper takıyor bu durumda...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #483 : Mart 26, 2021, 03:10:15 »
40 amper takılı olan yarise 60 amper akü takmıştık. 2 sene sonra alternatördeki diyot tablası bozuldu. ( bundan dolayı mıdır yoksa tesadüf müdür?)
Tamamen büyük akü takmaktan dolayıdır demek yanlış olur ama tetiklemiştir %90 payı vardır,yukarıda yazdığım gibi ilk etapta zarar vermez ama ileriki zamanlarda masraf açar,elektrik te ve diğer her türlü mühendislik te hesap yapılır ve çekeceği akıma göre kapasite belirlenir, aslında aracınızda yanan diyot tablası olmayabilir kömür bitmiştir ama aracınızdaki şarj kömürü diyot tablası ile bitişik olduğu için ayrı değişim yapılamıyor mecburen komple değişim şart öyle olunca da meblağ yükseliyor,efsane kasa dahil hepsinde aynı şekilde değişim gerekiyor ama benim araçta sadece kömür değişimi oluyor geçen yıl bitmişti 20 TL kömür 100 TL'de işçilik ve bakım masrafı ile 120 TL'ye kurtuldum,siz kapasitenin çok üzerine çıkmışsınız 40 amper olan akü yerine 60 amper çok fazla olmuş altarnötör için 20 amper farkı kapatmak çok zorlayıcı olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #484 : Mart 26, 2021, 04:36:18 »
Daha yüksek Ah değerli akü demek çoğu zaman daha yüksek CCA anlamına geliyor. Daha yüksek CCA ya sahip olan bir akü demek daha kolay ilk marş ve akü geriliminin daha az düşmesi ve  akünün daha az yıpranması demek. Sonuçta marş esnasında harcanan bir enerji var ve bu enerji araç çalışırken yerine konulacak. Akü 60 Ah ta olsa 80 Ah ta olsa harcanan enerji aynı zamanda yerine konulacak. Hatta 60 Ah aküde bu süre 80 Ah aküye göre biraz daha uzun olabilir çünkü 60 Ah akünün CCA değeri 80 Ah aküye göre daha düşük olduğundan ilk marş esnasında çekilen akımdan dolayı 60 Ah akünün kapasitesi 80 Ah olana göre daha fazla düşecek ve akünün iç direnci artacaktır.
Aküler tamamen boştur tam şarj yapmak istiyorsunuzdur evet bu durumda 80 Ah akü 60 Ah aküye göre daha uzun sürede tam şarj olacaktır ancak akü bir kere şarj olduktan sonra araç tarafından tüketilen enerji her iki akü içinde aynı olacağından geri konulması gerekende aynı olacak, geri konulma süresi 60 Ah aküde bahsettiğim nedenden ötürü daha uzun bile olabilecektir.
Alternatör neden zorlanır? Alternatör gücü aracınızın donanımlarının tükettiğinden biraz daha fazla olacak şekilde ayarlanmıştır, siz araca ekstra donanımlar takarsınız bu sefer alternatör %100 kapasite ile çalışmaya başlar, eksik kalan ihtiyaç akü üzerinden tamamlanır. Alternatör sürekli %100 kapasite ile çalışacağından ısınır ve ömrü kısalır. Araca tüketim değeri yüksek donanımlar (özellikle ses sistemi, ısıtıcı vb.)  takılacaksa, alternatör gücüde anlık tüketimi karşılamaya yetmiyorsa alternatörü uygun güçteki bir alternatör ile değiştirmek gerekir.

Mesaj Birleştirildi: Mart 26, 2021, 05:54:41
2015 advantage 1.4 dizel düz vites üzerinde fabrika çıkışı Mutlu 65 amper akü var...
 Servisi aradığımda artık 77 amper toyota marka akü geliyor ve fiyat 800 küsür deyince arafta kaldım...Malum 65 ten den 77a çıkınça şarj dinamosunu etkilenmez mi...Yada baştan niye bu konulmadı...Hangi marka ve kaç amper tavsiye edersiniz..Dışarda 600 lira Mutlu için verdiler....Tavsiye edeceğiniz yer var mı..? Fiyat normal mi sizce..?
Alacağınızın akünün rafta beklememiş olması çok önemli. Rafta bekleyen akünün ömrü kısa olur. Bayiler arasında fiyat farkı olabilir bazı bayiler indirimde yapabiliyor. Dışarıdan 600 Tl ye bir akü almaktansa 700 Tl ye indirebilirseniz bayiden almak daha mantıklı. 77 Ah meselesine çok takılmayın araca zarar verecek olsa servis takar mıydı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #485 : Mart 26, 2021, 07:00:44 »
Daha yüksek Ah değerli akü demek çoğu zaman daha yüksek CCA anlamına geliyor. Daha yüksek CCA ya sahip olan bir akü demek daha kolay ilk marş ve akü geriliminin daha az düşmesi ve  akünün daha az yıpranması demek. Sonuçta marş esnasında harcanan bir enerji var ve bu enerji araç çalışırken yerine konulacak. Akü 60 Ah ta olsa 80 Ah ta olsa harcanan enerji aynı zamanda yerine konulacak. Hatta 60 Ah aküde bu süre 80 Ah aküye göre biraz daha uzun olabilir çünkü 60 Ah akünün CCA değeri 80 Ah aküye göre daha düşük olduğundan ilk marş esnasında çekilen akımdan dolayı 60 Ah akünün kapasitesi 80 Ah olana göre daha fazla düşecek ve akünün iç direnci artacaktır.
Aküler tamamen boştur tam şarj yapmak istiyorsunuzdur evet bu durumda 80 Ah akü 60 Ah aküye göre daha uzun sürede tam şarj olacaktır ancak akü bir kere şarj olduktan sonra araç tarafından tüketilen enerji her iki akü içinde aynı olacağından geri konulması gerekende aynı olacak, geri konulma süresi 60 Ah aküde bahsettiğim nedenden ötürü daha uzun bile olabilecektir.
Alternatör neden zorlanır? Alternatör gücü aracınızın donanımlarının tükettiğinden biraz daha fazla olacak şekilde ayarlanmıştır, siz araca ekstra donanımlar takarsınız bu sefer alternatör %100 kapasite ile çalışmaya başlar, eksik kalan ihtiyaç akü üzerinden tamamlanır. Alternatör sürekli %100 kapasite ile çalışacağından ısınır ve ömrü kısalır. Araca tüketim değeri yüksek donanımlar (özellikle ses sistemi, ısıtıcı vb.)  takılacaksa, alternatör gücüde anlık tüketimi karşılamaya yetmiyorsa alternatörü uygun güçteki bir alternatör ile değiştirmek gerekir.

Mesaj Birleştirildi: Mart 26, 2021, 05:54:41
Alacağınızın akünün rafta beklememiş olması çok önemli. Rafta bekleyen akünün ömrü kısa olur. Bayiler arasında fiyat farkı olabilir bazı bayiler indirimde yapabiliyor. Dışarıdan 600 Tl ye bir akü almaktansa 700 Tl ye indirebilirseniz bayiden almak daha mantıklı. 77 Ah meselesine çok takılmayın araca zarar verecek olsa servis takar mıydı?
Bu yazdıklarınız günlük çalışan sıcak iklim aracı için geçerli hepside doğrudur,ama yatan özellikle soğuk iklimde ki aracın aküsü daha çok boşalır ilk marşta akünün büyük oranda gücünü tüketir heleki bu araç dizelse ilk marş öncesi ısıtma bujileri devrede olduğu için daha çok akım tüketir,kış aylarında cam rezistansı kalorifer fanı,halojen far gibi yüksek akım çeken ekler açık olduğu zaman yüksek amperli aküyü doldurmak için altarnötör devrede olacak,hele birde aküde sülfatlaşma başladığı zaman işler dahada zor hâl alacak yani neresinden tutarsanız işler kötüye gidecek eğerki araca daha büyük akü zarar vermeyecek olsa fabrikası takardı,65 yerine 70 amper olabilir ama 40 yerine 60 amper takarsanız o altörnatör kısa sürede su koyverir.
Keyifli forumlar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #486 : Mart 26, 2021, 07:22:29 »
Bu yazdıklarınız günlük çalışan sıcak iklim aracı için geçerli hepside doğrudur,ama yatan özellikle soğuk iklimde ki aracın aküsü daha çok boşalır ilk marşta akünün büyük oranda gücünü tüketir heleki bu araç dizelse ilk marş öncesi ısıtma bujileri devrede olduğu için daha çok akım tüketir,kış aylarında cam rezistansı kalorifer fanı,halojen far gibi yüksek akım çeken ekler açık olduğu zaman yüksek amperli aküyü doldurmak için altarnötör devrede olacak,hele birde aküde sülfatlaşma başladığı zaman işler dahada zor hâl alacak yani neresinden tutarsanız işler kötüye gidecek eğerki araca daha büyük akü zarar vermeyecek olsa fabrikası takardı,65 yerine 70 amper olabilir ama 40 yerine 60 amper takarsanız o altörnatör kısa sürede su koyverir.
Keyifli forumlar.
Yazdıklarınız düşük Ah değerli olan akü için daha büyük sorun oluşturur. Yatan aracın aküsü 60 Ah ise 80 Ah olana göre daha kısa sürede deşarj olacaktır ve yazdığınız durumdan daha fazla etkilenecektir. Ben yıllardır 60 Ah yerine 72 Ah kullanıyorum bir sıkıntıda yaşamıyorum.Fabrika duygusal nedenlerden dolayı takmıyordur. Bir.kaput altı izolasyonunu çok gören zihniyet neden daha yüksek Ah olan bir aküyü taksın ki?
Araç çalıştığı müddetçe akü boşta olsa doluda olsa alternatör sürekli devrededir. Akü şarj olunca akım çekmeyi durdurur alternatör diğer saydığınız donanımları besler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #487 : Mart 26, 2021, 12:18:32 »
Büyük kapasite niye sıkıntı olsun tek bir örnek gösterin değerli forum üyeleri. Şarj süresi uzar evet ama ilk şarj için geçerlidir bu. Araca sonradan yük çekecek bir aksam takmadıktan ve akü tamamen şarj olduktan sonra aracın kullanacağı ve dolduracağı kapasite aynı kalacaktır.

1 günde 500ml su içtiğinizi düşünün, 1 lt şişe ya da 5 lt badana kullanmak arasında ne fark var? Sürekli 500 ml eksilecek doldurulacak. Ama ilk durumda %50, 2. durumda %10 kapasite kullanıldığından 2. durum daha uzun dayanacaktır. Aküler de böyle. Aküden ne kadar çok kapasite kullanılırsa o kadar ömrü azalır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #488 : Mart 26, 2021, 12:26:18 »
Akünün neyi var?
Marş sıkıntısı vs yoksa boştan boşa masrafa gerek yok en fazla akünün bakımını yaptırırsınız biraz daha devam eder (su ve asit ölçümü gibi) toyotaların aküsü hemen bozulmaz,illaki değişim gerekiyorsa 600 TL çok söylemişler mutlunun esas marka sahibi çelik aküdür bazı serilerde mutludan daha kaliteli üretimi vardır,65 yerine 77 amper sorun çıkarabilir altarnötörün daha fazla çalışmasına neden olur çoğu zamanda aküyü ful şarj edemez ve akünün daha kısa sürede arızalanmasına beden olur,yerinizde olsam ilk önce hâli hazırda ki akünün bakımını yapar bir süre daha kullanırım.

Mesaj Birleştirildi: Mart 25, 2021, 20:12:56
Şarj dinamosu aynı akımı üretiyor evet ama 65 amper aküyü daha kısa sürede ful şarj ediyor akünün şarjı dolunca akımı kesiyor akım nekadar çok çekilirse yük okadar fazla biner,düşük amperli akü takılırken yakıt hesabı bile yapılır çünkü altarnötörden akım çektikçe yük bindirir ve araç altarnötörleri yüke bindikçe motoru kasar,siz bu durumu sürücü olarak hissetmezsiniz ama minimal olarak yakıt sarfiyatını artırır,mühendisler yakıtı Total olarak hesaplandığı için her zaman iş görebilecek en düşük olanı seçmeye özen gösterirler.

Ümit Bey, yeni kasa corolla Türkiye'ye 45ah akü ile verilirken ABD'de 60ah akü ile üretiliyor. Buna ne diyorsunuz?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #489 : Mart 26, 2021, 12:31:29 »
Şahsi fikrim büyük akülere gerek olmadığı 50-55ah aküler çok rahat yeter. Eski mazda aracımdan hala daha tam bitmemiş 5 yıllık 50ah avusturya üretimi banner marka akü çıkmıştı. Kullanış şeklim kötüydü. Devamlı istanbul’da kısa mesafeli trafikli yolları kullanıyordum. Ama yarım saat boyunca araç çalışmıyorken farları açık bırakmama rağmen marş basıyordu.

Tekrar alsam yine yeni tarihli banner alırdım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #490 : Mart 26, 2021, 15:02:00 »
2007 yarisi olan (yaris2) ve devamlı orjınal akü takarım diyen varsa kaç amperlik akü var bakabilir miyiz acaba?
ben akü sitelerindeki akü tablolarına baktım 52 amperlik akü diyor. ama benim aklımda 40 amperlik kaldı. yanlış hatırlıyor olabilir miyim diyorum.
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #491 : Mart 26, 2021, 19:06:05 »
Bilgiler verilmiş zaten. Akü teknik bilgilerimizin paylaşıldığı sayfayı ziyaret etmenizi öneririm.
Ah ile A değerini karıştırmayın. Marş basma gücü Amper Saat ile belirlenmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #492 : Mart 26, 2021, 20:04:48 »
Marş basma gücü Amper Saat ile belirlenmez.
Benim yorumum için mi kurdunuz bu cümleyi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #493 : Mart 26, 2021, 20:56:20 »
Ümit Bey, yeni kasa corolla Türkiye'ye 45ah akü ile verilirken ABD'de 60ah akü ile üretiliyor. Buna ne diyorsunuz?
Altarnötörleri ona göre revize ediliyor derim,ama bazı durumlarda revize etmeye gerek kalmadan aynı ekipmanı kullanabilir,bunun nedeni de elektrik mühendisliğinde hesaplama yapılırken her zaman max.yük hesaplaması yapılır yani çekilecek akımın bir miktar üstü hesaplanır,45 amper sisteme 15 amper ek yüklenebilir ama üstüne çıkarsanız bir yerlere zarar verme ihtimali vardır,
Mutlu hocam yıllarca kuş serisi araçlara ses sistemi düzenleri ve bu sistemi çalıştırmak için 60 amper yerine 72 amper akü takıpta şarj dinamosu bozanları çok gördüm veya o taktıkları büyük akülerin diğerlerine oranla daha çabuk bittiğinide gördüm,illaki yüksek amper gücüne sahip akü takılacaksa ilk önce araçtaki altarnötör kapasitesi Max.verimliliğine bakılmalı hesap yapılmalı, altarnötöre ne kadar çok yüklenirseniz iç direnç o kadar çok artacaktır araç altörnatörlerini boşta elinizle istediğiniz kadar çevirirsiniz ama akım çekmek istediğinizde + tetikleme yapmanız gerekir tetik verdiğiniz anda artık el ile döndermek zorlaşır,işte bu yüzden araçlarda akım çekecek bir sistem açıkken araç devri bir miktar aşağı düşer ve anlık olarak geri yükselir çünkü motora binen yükü karşılamak için anlık yakıt düzeltmesi yapılır çünkü altarnötör motordan tahrik alıyor hâl böyle olunca yakıt anlık olarak hissatmesinizde totalde yükselmiş oluyor.

Mesaj Birleştirildi: Mart 26, 2021, 21:09:26
Araçlarda akü seçimi yapılırken araç ağırlığına etkisinden tutunda yakıta etkisine varıncaya kadar bir çok etken hesaplanır ve ona göre karar verilir,size tavsiyem akü seçimi yaparken orjinal akünün çok aşırı üstüne çıkmayın derim belirli farklar tôlere edilebilir ama fazlası her zaman zarar getirir, altarnötör kolektöründen kömürüne diyotuna kadar bütün sistemi zorlamış olursunuz,geçenlerde şarj dinamosu bozulan 98 model bir efsane kasa geldi ustalar araştırma yaparken neden bozulduğunu bir türlü bulamadılar, kutup başlarının yeni sökülüp takıldığı dikkatimi çekti aracın içini incelememle birlikte olay gün yüzüne çıktı araçta daha önce yüklü ses sistemi varmış ve büyük akü takmışlar araca zarar verincede aküyü ve sistemi sökmüşler,o yüzden aşırısına gerek yok 45 amper yerine en fazla 55 takılabilir ama daha üstü sakıncalıdır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #494 : Mart 26, 2021, 21:18:55 »
Ümit Bey ses sistemi aşırı tüketim yapıyor alternatörün bozulma sebebi 60 Ah akü yerine 72 Ah akü takılması değil, alternatörün aracın kendi donanımları+ ses sistemini karşılayacak kapasiteye sahip olmamasından kaynaklanıyordur. Alternatör yetersiz kaldığı için doğal olarak yeni takılan 72 Ah akünün ömrü de kısa oluyordur. Alternatörü boştayken elbette elle çevirebilirsiniz çünkü kutuplarında yeterli mıknatisiyet yoktur ve elektrik üretimi olmaz. + tetik dediğiniz şey alternatörün kutuplarında mıknatisiyet oluşturarak alternatörün elektrik enerjisi üretmesini sağlar. Zaten alternatör bu tetik dediğiniz olay sayesinde araç farklı devirlerde olmasına rağmen hep aynı çıkış gerilimini verir. Yani araç devrine göre alternatör kutuplarına verilen voltaj değiştirelerek alternatörün sürekli aynı çıkış geriliminde olması sağlanır. Araç çalıştığı müddetçe alternatör elektrik-elektronik donanımları beslemek için sürekli devrede olacaktır. Araca ne kadar fazla elektrik-elektronik donanım eklerseniz o oranda yakıt tüketiminizde minimalda olsa artacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #495 : Mart 26, 2021, 21:47:11 »
Her hal-ü karda araç mühendisleri hesaplama yaparken akü amperini kalorifer,şimdilerde klima ,radyo vs için dikkate alıyorlardır,biz bunun dışına çıkıp anormal ses sistemleri ve tesisat,sürekli yaz günü bile sis farları açık,klima açık şekilde arabayı kullanmak için fabrikanın koyduğu akünün çok üzerinde yüksek amperli akü koyarsak,alternatör,konjoktör ve diğer elektrik aksamı için sakıncalı olduğunu görüyoruz,bir rakam vermek gerekirse örneğin % 10 gibi bir rakamı aşmamalı diye düşünüyorum,bu konuda bir araştırma varsa bilmekte fayda var.Herkesin kaldırabileceği bir yük vardır,otoyol da nasıl 120 km+ %10 un üzeri aşırı tehlikeli ise..bu günlerden bir örnek bir sporcu yatay 225 kg kaldırırken kapasitesinin üzerine çıktı göğüs kemiği ayrıldı,ligamentleri ve kasları kemiklerden ayrıldı..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #496 : Mart 26, 2021, 21:59:40 »
Araca alternatör gücünün karşılayabileceğinden fazla bir güç tüketim ilavesi yapılırsa akünün kapasitesini arttırmanın bir faydası olmaz. Alternatör hep tam yükte çalışıp ısınarak ömrünü kısaltır.Bu durumda alternatör gücünün artırılması gerekir. Ancak araç donanımda bir değişiklik yapmayıp sadece akünün kapasitesini arttırmanın bir zararı değil faydası olur. Bozulacak olsaydı benim aracınki çoktan bozulmuş olmalıydı.Yıllardır 60Ah yerine 72Ah kullanıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #497 : Mart 27, 2021, 10:44:38 »
Benim yorumum için mi kurdunuz bu cümleyi?
Hayır Hüseyin Bey, genelde akü tercihinde sadece Ah ile değerlendirme yapıldığı için belirttim, dikkat edilmesi gereken başka detaylar var.
Buradaki durum için açarsak, SLI yerine traksiyoner seçilir ve değerleri ölçüsünde yüksek marş gücü elde edilir ancak besleme, bekleme süresi de o oranda daha az olacaktır. Stasyoner srçilirse bunun tersi gerçekleşecektir.

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2021, 10:53:01
Hüseyin Bey, yazınızı şimdi detaylı okudum. Kısa çalıştırma araluklarında yüksek Ah değerine sahip akü daha uzun sürede (benzer deşarj oranlarında) şarj olacağından, ayrıca yaşına da bağlı olarak iç direnç dezavantajından, tam şarj olmazsa, akü sağluğı nispeten daha çabuk bozulacaktır. Araç özelliklerine göre belli değerin üstünde deşarj dayanımı isteniyorsa, Ah arttırmak yerine (yukarıda bahsettiğim gibi bazı durumlarda tam ters etki yapar) derin deşarj dayanımı yüksek (deep cycle) ürünler daha makul olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #498 : Mart 27, 2021, 13:32:22 »
Hayır Hüseyin Bey, genelde akü tercihinde sadece Ah ile değerlendirme yapıldığı için belirttim, dikkat edilmesi gereken başka detaylar var.
Buradaki durum için açarsak, SLI yerine traksiyoner seçilir ve değerleri ölçüsünde yüksek marş gücü elde edilir ancak besleme, bekleme süresi de o oranda daha az olacaktır. Stasyoner srçilirse bunun tersi gerçekleşecektir.

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2021, 10:53:01
Hüseyin Bey, yazınızı şimdi detaylı okudum. Kısa çalıştırma araluklarında yüksek Ah değerine sahip akü daha uzun sürede (benzer deşarj oranlarında) şarj olacağından, ayrıca yaşına da bağlı olarak iç direnç dezavantajından, tam şarj olmazsa, akü sağluğı nispeten daha çabuk bozulacaktır. Araç özelliklerine göre belli değerin üstünde deşarj dayanımı isteniyorsa, Ah arttırmak yerine (yukarıda bahsettiğim gibi bazı durumlarda tam ters etki yapar) derin deşarj dayanımı yüksek (deep cycle) ürünler daha makul olur.

Akü tipine göre üretilen minimum kapasitelerinin değişmesi de manidar değil mi Hakan abi?

Sulu tip aküler 42 ah bile var, ama EFB isteyince 55ah dan başlıyor. Eğer AGM istenirse 60ah dan başlıyor. Hele hele özellikle solar sistemler için jel agm derin döngü istenirse 72 ahdan başlıyor, derin döngünün bir de uzun ömürlüsü istenirse 100ah dan başlıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #499 : Mart 27, 2021, 13:56:59 »
Altarnötörleri ona göre revize ediliyor derim,ama bazı durumlarda revize etmeye gerek kalmadan aynı ekipmanı kullanabilir,bunun nedeni de elektrik mühendisliğinde hesaplama yapılırken her zaman max.yük hesaplaması yapılır yani çekilecek akımın bir miktar üstü hesaplanır,45 amper sisteme 15 amper ek yüklenebilir ama üstüne çıkarsanız bir yerlere zarar verme ihtimali vardır,
Mutlu hocam yıllarca kuş serisi araçlara ses sistemi düzenleri ve bu sistemi çalıştırmak için 60 amper yerine 72 amper akü takıpta şarj dinamosu bozanları çok gördüm veya o taktıkları büyük akülerin diğerlerine oranla daha çabuk bittiğinide gördüm,illaki yüksek amper gücüne sahip akü takılacaksa ilk önce araçtaki altarnötör kapasitesi Max.verimliliğine bakılmalı hesap yapılmalı, altarnötöre ne kadar çok yüklenirseniz iç direnç o kadar çok artacaktır araç altörnatörlerini boşta elinizle istediğiniz kadar çevirirsiniz ama akım çekmek istediğinizde + tetikleme yapmanız gerekir tetik verdiğiniz anda artık el ile döndermek zorlaşır,işte bu yüzden araçlarda akım çekecek bir sistem açıkken araç devri bir miktar aşağı düşer ve anlık olarak geri yükselir çünkü motora binen yükü karşılamak için anlık yakıt düzeltmesi yapılır çünkü altarnötör motordan tahrik alıyor hâl böyle olunca yakıt anlık olarak hissatmesinizde totalde yükselmiş oluyor.

Mesaj Birleştirildi: Mart 26, 2021, 21:09:26
Araçlarda akü seçimi yapılırken araç ağırlığına etkisinden tutunda yakıta etkisine varıncaya kadar bir çok etken hesaplanır ve ona göre karar verilir,size tavsiyem akü seçimi yaparken orjinal akünün çok aşırı üstüne çıkmayın derim belirli farklar tôlere edilebilir ama fazlası her zaman zarar getirir, altarnötör kolektöründen kömürüne diyotuna kadar bütün sistemi zorlamış olursunuz,geçenlerde şarj dinamosu bozulan 98 model bir efsane kasa geldi ustalar araştırma yaparken neden bozulduğunu bir türlü bulamadılar, kutup başlarının yeni sökülüp takıldığı dikkatimi çekti aracın içini incelememle birlikte olay gün yüzüne çıktı araçta daha önce yüklü ses sistemi varmış ve büyük akü takmışlar araca zarar verincede aküyü ve sistemi sökmüşler,o yüzden aşırısına gerek yok 45 amper yerine en fazla 55 takılabilir ama daha üstü sakıncalıdır.

ABD'de 2.0 dynamic force motorda 12v 100a değerinde alternatör kullanılırken, Avrupa'da 1zrfae yani 1.6 motor 132hp de de 12v 100a alternatör kullanılıyor. ABD ve Avrupadaki 2013 sonrası corollalara baktım hepsi aynı alternatör kullanıyor. Farklı akü kullanıyorlar mı onu da başka birisi araştırsın. :)

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/toyota&area=US&cat=152370
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/toyota&area=EU&cat=164520

Yüksek ah kapasitesi ile anlık akımı karıştırmamakta da fayda var.
Varta'nın kendisi diyor.

"Cold cranking amps (CCA) - CCA is critical for good cranking ability. It's the number of amps a battery can support for 30 seconds at a temperature of 0 degrees F until the battery voltage drops to unusable levels.
Reserve capacity (RC) - helps to power your vehicle's electrical system if the alternator fails. It identifies how many minutes the battery can supply ample power without falling below the minimum voltage needed to run your vehicle.
In general, for both CCA and RC, the higher the number the better. However, if you live in a cold climate, the CCA rating should be an important consideration in choosing a battery. Conversely, if you live in a high heat climate, you don't need as much CCA."

CCA ilk çalıştırma için kritiktir diyor. -18 derecede 30 saniye boyunca akünün verebileceği akımı gösteriyor.
RC rezerv kapasite ise olurda alternatör bozulursa akünün aracın sistemlerini kaç dakika daha destekleyebileceğinin ölçütü.
Genellikle CCA ve RC ne kadar yüksekse o kadar iyidir. Eğer soğuk yerde yaşıyorsanız CCA batarya seçiminde önemli bir kriterdir, fakat sıcak iklimde yaşıyorsanız yüksek CCA'ya ihtiyacınız olmaz.


CCA ve RC, Ah değeriyle doğru orantılıdır. Alternatör motor çalıştığı sürece zaten aküyü sürekli şarj eder, 13.1V'un altına düşmez motor çalışırkenki voltaj. Akünün floating voltajıdır bu değer. Akü boşsa da 14.1v ile şarj eder. bu 2 değer arasında gidip gelir. Eğer çok akım çeken harici bir elektronik aksam takılmadıysa da sistemden fazla akım çekilmez, alternatör rahat rahat doldurur. Eğer ses sistemi gibi çok fazla akım çeken sistemler takılırsa, tabiki de alternatördeki devreleri bozar.

https://www.varta-automotive.com/en-nz/varta-battery-support/battery-basics/what-should-i-consider-when-buying-a-battery
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.