Gönderen Konu: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)  (Okunma sayısı 229462 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #380 : Eylül 07, 2018, 09:57:18 »
Merhaba Ahmet bey öncelikle servislerin her dediğini itibar etmeyiniz ki . Bir çok servis aracınızla değil cebinizdeki para ile ilgileniyor . Geçen ay aracımın aküsü bitti üzerinde servisin taktığı akü vardı .Ben  5 yıldırı kullanıyorum ben den önceki sahibi de benim aldığımda  2 yıllık olduğunu söylemişti . Akü değişimi için söküldüğünde üretim tarihi itibari ile  9 yıllık olduğu ortaya çıktı .Bende aynı sizin gibi 4 yıllık iken değiştireyim dedim tanıdık bir ustya gittim kışa girmeden yenileyelim mi dedim oda baktı bu akü daha seni 2-3 sene rahat götürür dedi  4 yıl oldu dedim yıl değil kalitesi önemli dedi . Akü biteceği zaman seni uyarır dedi . Gerçekten de uyardı . Nasıl derseniz sabah aracımı çalıştırmak istediğimde marş eskisinden daha nazlı basmaya başladı . Bir yerde araç kapalı vaziyette 4 flaşörler 5 dakika açık kaldığında araç sıcak olmasına rağmen marş çok nazlı bastı . Bu durum 1 hafta içinde oldu .Hemen akümü uygun bir akü ile değiştirdim hayatıma devam ediyorum .

Sizde akünüzün sizi uyarmasını bekleyin uyardığı zaman hiç düşünmeden götürün yenileyin . Bagajınız da akü  gezdirmenin hem size faydası yok hem de ciddi tehlike arz eden bir durum ile karşılaşabilirsiniz .

Ben ısrarla almak istiyorum derseniz . Bulunduğunuz şehirlerdeki Varta bayilerini netten araştırıp öğrenin . Oradan model ve fiyat bilgisi alabilirsiniz . Veya herhangi bir akü satan firmaya akü modellerinin ve markalarını fiyatlarını alabilirsiniz . Ben  Yiğit akü aldım 230 tl ye . Hem fiyatı iyi geldi hem yerli sermaye hem de piyasada sorunsuz olarak bilinen aküler arasında
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Toyota Club Türkiye

Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #380 : Eylül 07, 2018, 09:57:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #381 : Eylül 27, 2018, 23:03:37 »
Merhaba Ahmet bey öncelikle servislerin her dediğini itibar etmeyiniz ki . Bir çok servis aracınızla değil cebinizdeki para ile ilgileniyor . Geçen ay aracımın aküsü bitti üzerinde servisin taktığı akü vardı .Ben  5 yıldırı kullanıyorum ben den önceki sahibi de benim aldığımda  2 yıllık olduğunu söylemişti . Akü değişimi için söküldüğünde üretim tarihi itibari ile  9 yıllık olduğu ortaya çıktı .Bende aynı sizin gibi 4 yıllık iken değiştireyim dedim tanıdık bir ustya gittim kışa girmeden yenileyelim mi dedim oda baktı bu akü daha seni 2-3 sene rahat götürür dedi  4 yıl oldu dedim yıl değil kalitesi önemli dedi . Akü biteceği zaman seni uyarır dedi . Gerçekten de uyardı . Nasıl derseniz sabah aracımı çalıştırmak istediğimde marş eskisinden daha nazlı basmaya başladı . Bir yerde araç kapalı vaziyette 4 flaşörler 5 dakika açık kaldığında araç sıcak olmasına rağmen marş çok nazlı bastı . Bu durum 1 hafta içinde oldu .Hemen akümü uygun bir akü ile değiştirdim hayatıma devam ediyorum .

Sizde akünüzün sizi uyarmasını bekleyin uyardığı zaman hiç düşünmeden götürün yenileyin . Bagajınız da akü  gezdirmenin hem size faydası yok hem de ciddi tehlike arz eden bir durum ile karşılaşabilirsiniz. Değiştirirsem konjonktüre bakılırsa tercihimi yerliden yana kullanacağım. Sonuçta aynı kap, aynı asit, aynı kurşun plakalar! ;) :)

Ben ısrarla almak istiyorum derseniz . Bulunduğunuz şehirlerdeki Varta bayilerini netten araştırıp öğrenin . Oradan model ve fiyat bilgisi alabilirsiniz . Veya herhangi bir akü satan firmaya akü modellerinin ve markalarını fiyatlarını alabilirsiniz . Ben  Yiğit akü aldım 230 tl ye . Hem fiyatı iyi geldi hem yerli sermaye hem de piyasada sorunsuz olarak bilinen aküler arasında

Ahmet bey en doğru cevabı ve yöntemi Yücel bey vermiş. Takıntıya hiç gerek yok. Akü ömrünü tamamladıysa size işaret verecektir. Yakıt değil ki yolda bitsin. Yolda değil de özellikle sabahları ya da araba bir kaç gün çalışmayınca marş basmıyorsa, nazlanıyorsa değişim zamanı gelmiş olabilir. Belki de seyahat sürenizin az oluşu ile harcadığı akımı yerine koyamıyordur. Böyle bir durumda da geçici/ikame bir akü edinip 10-15 saat elektrikçi ya da akücülerde şarja bırakarak şarj tutup tutmadığına bakılabilir.  Tabi sonuçta günlük iş-güç bu tür uğraşlara bazıları girmek istemeyebilir. Netice itibariyle tüketim dünyayı ve geleceği kirletmektir! Her şeyi sonuna kadar kullanmak ve tasarruf, çocuklarımıza daha az kirlenmiş bir dünya bırakma çabası her birimizin asli görevidir!

Ben 2011 model aracımdaki üzerinde orijinal ilk akü olduğunu düşündüğüm akü, aracı satın aldığım 2016 Ocak ayında kar-kışta biraz da fazla garajda yatmasından marş basmaz olmuştu. Evde bulunan 12 volt 5 amper adaptörle bir süre şarj edince akü kendine gelmişti. Daha sonra neredeyse bir akü parasına satın almış olduğum 7 amper akıllı şarj aleti ile uzun beklemelerde boşalma durumları ile karşılaşınca kutubun birini söküp 10-15 saat şarjda bıraktım ve inatla değiştirmeyip 2,5 seneyi geçti aynı aküyü kullanıyorum. Arabayı çok nadir kullandığımdan (en az yakan araba;)) ve çalıştırdığım süre doldurmaya yetmediğinden arada bir cihazla dolduruyorum.

Ayrıca daha önce yine bir yerlerde yazmıştım. Kardeşimdeki 2001 model Reno 19 Alize aracındaki aküyü 13 sene üzerine sırf eskidi artık diye herhangi bir sorunu yokken değiştirmiştir.
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #382 : Eylül 28, 2018, 09:10:30 »
akü değişmeli diyen servisin elinde,size göstereceği bir rapor olur ve akü kapasitesi % 50 nin altında gibi bilgi verir,focusumuz varken ford servislerinde ölçüp söylüyorlardı,kış başında güvenilir bir akücü size ölçüm sonucunu söyler,kritik eşikte ise o zaman alırsınız.ihtiyat olarak akücünün telefon numarasını ve istediğiniz özellikleri bir kenara yazın ,basmadığında yenisini getirir takar.bagajda tehlikeli olur akü taşımayın.1978-80 ler de benzin darlığı vardı,dağda bayırda gezerken bulamam diye arabanın içinde 20 litre sıradan su bidonunda benzin taşırdım,işlerim aksamasın diye..şimdi düşünüyorum da ne tehlikeli işler yapmışım!
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
    • Elite Bilgisayar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 121000
  • Model Yılı: '17
  • 270 kere teşekkür etti
  • 269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #383 : Ekim 01, 2018, 09:47:50 »
Gözden geçirmenizi tavsiye ederim.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Elektroliti yüklenmiş bir aküyü bagajda taşımak hem güvenli olmayacaktır, hem de ekonomik.


Hakan'cım selam kardeşim, uzun süre oldu görüşemedik :)  Umarım iyisindir. Özledik valla, kapalı mekanda bir kahvaltı yapsak bir ara fena olmaz aslında :)
Benim aracın akü'yü geçen hafta ölçtüler %31 çıktı. Kış başlamadan değiştireceğim sanki :(
Mutlu,İnci akü sordum. 60A  için değişim dahil  240-270 TL arası fiyat verdiler.
Bilgi için paylaşıyorum..
I'll make you an offer you can't refuse..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #384 : Ekim 29, 2018, 23:18:29 »
Benim sorun sabahları ilk çalışmada rölantinin düşmesi, titreme kerkinme.
1-Gaz kelebeği kapsamlı temizlik,map sensörü temizlik yaptım,
2-Bujileri kontrol edip temizledim, bobinleri ölçtüm biri hatalı değer gösterdi değiştirdim
3-Hararet müşürünü ölçtüm, yenisiyle denedim
4-Gaz beyninden gaz sızıntısı manifolt boğulması mı diye birkaç gün tüm gaz hortumlarını söküp gezdim,
5-vvt-i valfini ve filtresini söktüm temizletim…….Nafile
Şu an şüphelerim akü yada banzin pompası.Akü biraz zayıfsa benzin pompasını zayıf çeviriyor olabilir,benzin az gelince, ateşleme de zayıf olunca titreme normal.
ikincisi yakıt deposu az benzinle çalıştığı için pompa arızalı olabilir (ama bu ihtimalde zayıf çünkü sabahki çalışmadan sonra bir daha hiç bir sıkıntı yok, bas basabildiğin kadar.)
Gelelim asıl soruya aküm 45 lik varta. Geçen yıl aldım birkaç yıl beklemişti bayide. Bu gün ölçtürdüm %30 dediler. Beni yarı yolda bırakır mı. Sonuçta sabahki titreme hariç bir sıkıntım yok.Kesin düzelecek diye de bişey yok çünkü araba çalışınca benim bildiğim tüm tesisatı artık dinamo besliyor.60 a alacam fiyat 380 civarı internette.
Bir de araba üzerindeki şarj dinamosunun üzerinde 14 v 80 A yazıyor 80 A  aküye kadar doldurur mu anlamında.Gerçi dar akü en fazla 60 lık var.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #385 : Ekim 30, 2018, 00:04:49 »
Sabahki titreme kelkinmenin aküyle bir alakası yok araç kaç model kaç bin km de hiçbirini yazmamışsınız araç ilk çalışmada marş bastıktan sonra akünün işi büyük oranda biter soğuk çalışmada titreme kelkinmenin ilk akla gelen sebebleri siboblar ve üst kapak contası dır marş basma nasıl araç tek marşta alıyormu veya tam marşı kesecekmiş gibi olup çalışıyormu araç km sini ve modelini yazarsanız daha sağlıklı cevaplar verilebilir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #386 : Ekim 30, 2018, 20:15:29 »
Benim sorun sabahları ilk çalışmada rölantinin düşmesi, titreme kerkinme.
1-Gaz kelebeği kapsamlı temizlik,map sensörü temizlik yaptım,
2-Bujileri kontrol edip temizledim, bobinleri ölçtüm biri hatalı değer gösterdi değiştirdim
3-Hararet müşürünü ölçtüm, yenisiyle denedim
4-Gaz beyninden gaz sızıntısı manifolt boğulması mı diye birkaç gün tüm gaz hortumlarını söküp gezdim,
5-vvt-i valfini ve filtresini söktüm temizletim…….Nafile
Şu an şüphelerim akü yada banzin pompası.Akü biraz zayıfsa benzin pompasını zayıf çeviriyor olabilir,benzin az gelince, ateşleme de zayıf olunca titreme normal.
ikincisi yakıt deposu az benzinle çalıştığı için pompa arızalı olabilir (ama bu ihtimalde zayıf çünkü sabahki çalışmadan sonra bir daha hiç bir sıkıntı yok, bas basabildiğin kadar.)
Gelelim asıl soruya aküm 45 lik varta. Geçen yıl aldım birkaç yıl beklemişti bayide. Bu gün ölçtürdüm %30 dediler. Beni yarı yolda bırakır mı. Sonuçta sabahki titreme hariç bir sıkıntım yok.Kesin düzelecek diye de bişey yok çünkü araba çalışınca benim bildiğim tüm tesisatı artık dinamo besliyor.60 a alacam fiyat 380 civarı internette.
Bir de araba üzerindeki şarj dinamosunun üzerinde 14 v 80 A yazıyor 80 A  aküye kadar doldurur mu anlamında.Gerçi dar akü en fazla 60 lık var.


Ümit Bey cevap vermiş zaten.
Akü için linkteki konuyu incelemeniz faydanıza olur.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #387 : Ekim 30, 2018, 20:41:09 »
Teşekkürler Hakan Bey. Aracım 2001 1.6 vvt-i. Ucuzdan pahalıya, basitten zora doğru gidiyoruz bakalım.Bayağı araştırdım muzdarip olan çok bu rölandi dalgasından, aküden çözersem burdan paylaşırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #388 : Ekim 30, 2018, 20:52:34 »
Teşekkürler Hakan Bey. Aracım 2001 1.6 vvt-i. Ucuzdan pahalıya, basitten zora doğru gidiyoruz bakalım.Bayağı araştırdım muzdarip olan çok bu rölandi dalgasından, aküden çözersem burdan paylaşırım.
baki bey akü ölçümünü nasıl yaptılar %30 değeri nasıl verdiler araç ilk marşta rahat çeviriyorsa akü zayıf değildir çalıştıktan sonra zaten araç şarj ediyor ve benzin pompasını besliyor sorunu yanlış yerde arıyorsunuz bir Toyota aküyü 1 yılda asla bitirmez akünün % yüzde şu kadar ömrü kalmış diyede kimse diyemez ancak şarj değerini görebilirler

Mesaj Birleştirildi: Ekim 30, 2018, 20:56:50
Ayriyeten buji bakımı yaptığınızda çıkan bujilerin durumu size biraz fikir verebilir bujilerde kararma veya kırmızılık varmıydı

Mesaj Birleştirildi: Ekim 30, 2018, 20:58:10
Zaten işin ehli bir tamirhane de kompresyon testi yapılsa direk sorun ortaya çıkacaktır
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #389 : Ekim 30, 2018, 22:40:45 »
Pos cihazı gibi bişeyle ölçtüler,aküye bağlayıp marşa bas dediler bastım alet direk kâğıt üzerine bastı %30.Forumlarda çok araştırdım tamirciler onu değiştir bunu değiştir yapıyormuş sorun hallolmuyormuş ben de o yüzden hemen sanayiye gitmiyorum, aklımdaki şeyleri uygulayıp baktım olmadı soğuk bir kış günü resmi servisin kucağına atacam kendimi.Araç ilk 10-15 dakikadan sonra saat gibi, poazantı yokuşunda solllamadığım araç kalmıyor..Motor arızası tahmin etmiyorum..Ya akü sabah marş dinamosunu sömürüyor diğer yerlere elektrik yetişmiyor, yada benzin pompası benzini geri kaçırıyor, sabah tekrar basıncı yakalıyana kadar tekliyor diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #390 : Ekim 30, 2018, 23:03:04 »
Sorunu net anlatamamışsın diye düşünüyorum. Araç geç mi çalışıyor. Marşa çok mu basman gerekiyor sorun nedir.
1996 1997 xli 1997 xei 1.6 gri
2007 corolla hb sol boncuk&Auris coupe d4d elegant buz bey.
2010 corolla d4d elegant manuel gri 2011 verso d4d
2014 Dizel Tekna Qashqai

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #391 : Ekim 30, 2018, 23:24:16 »
İlk basışta hemen çalışıyor, üsteki video kendi çekimim.Video boyunca gaza hiç dokunmuyorum. Sabahki ilk çalışmadan sonraki çalışmalarda hiç bir problem yok.


Mesaj Birleştirildi: Ekim 31, 2018, 00:06:31
Şarş dinamosu üzerinde yazanlar


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #392 : Ekim 31, 2018, 00:57:09 »
Baki bey tamamda akü görevini gayet başarılı bir şekilde yerine getiriyor sizin sorununuz rolanti motoruyla alakalı görünüyor varsa bide ısı sensörü ne bakın eğer sistemde antifriz yoksa veya aşırı sensörün ucu aşırı kirlenmişse geç algılar ve rolantiyi ayarlayamaz
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #393 : Ekim 31, 2018, 18:17:31 »
Bugün sanayiye gittim o dediyse doğrudur denen ustaların piri.8 de vardım ilk sıraya girdim, yarım saatte dükkanın önü sırayla doldu neyse.Usta beyin okuyan cihazlardan bağladı hata yok, aküyü kontrol etti, akün zayıf ama dediğin arıza akü arızası değil dedi, tam aklımdaki şeyi söyledi benzin pompası geri kaçırma yapıyordur muhtemelen sabah basıncı yakalayana kadar kendini toplayamıyor herhalde dedi.Zaten gaz taktırdığımda çeyrek depoyu aşağı indirme pompa için zararlı demişlerdi biz hep cimrilikten kırmızıyı görene kadar kullandık.Boş bir zamanda benzin pompasını sökecem artık..
Kafama takılan soru şu, benzin pompası sürekli çalışıyorsa gaza geçtiğinde bastığı benzin n'oluyor,zorlanma olmuyor mu? veya gaza geçince bir röle sistemiyle bu pompa durdurulamıyor mu çok basit bir düzenekle pekâlâ durdurulabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #394 : Ekim 31, 2018, 18:49:02 »
Bugün sanayiye gittim o dediyse doğrudur denen ustaların piri.8 de vardım ilk sıraya girdim, yarım saatte dükkanın önü sırayla doldu neyse.Usta beyin okuyan cihazlardan bağladı hata yok, aküyü kontrol etti, akün zayıf ama dediğin arıza akü arızası değil dedi, tam aklımdaki şeyi söyledi benzin pompası geri kaçırma yapıyordur muhtemelen sabah basıncı yakalayana kadar kendini toplayamıyor herhalde dedi.Zaten gaz taktırdığımda çeyrek depoyu aşağı indirme pompa için zararlı demişlerdi biz hep cimrilikten kırmızıyı görene kadar kullandık.Boş bir zamanda benzin pompasını sökecem artık..
Kafama takılan soru şu, benzin pompası sürekli çalışıyorsa gaza geçtiğinde bastığı benzin n'oluyor,zorlanma olmuyor mu? veya gaza geçince bir röle sistemiyle bu pompa durdurulamıyor mu çok basit bir düzenekle pekâlâ durdurulabilir.
benzin pompası devamlı çalışır ve benzin geri dönüşten depoya döner bu şekilde soğutmada yapmış olur benzin pompası zayıf olsa sabah geç çalışma yapabilir sizin araç ilk marşta alıyor sadece devri koruyamıyor ve otomatik jikle devreye girmiyor sağlıklı sistemde ilk çalışmada devir 1500 civarında otomatik olarak çalışır ısındığını zaman yine otomatik düşer bu yüksek ve düşük çalışma kararını ısı sensörü den gelen komuttan alır ısı yükselince otomatik devir düşer sizin araç bu işlemi yapmıyor
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #395 : Ekim 31, 2018, 19:51:06 »
Dediğiniz olayı sabahki ilk çalışma hariç yapıyor.Gündüz mesela motor soğuksa rölanti 1500 lerden ağır ağır 700 devir civarına iniyor.Isı sensörünü ölçtüm doğru çalışıyor.Jikle nerede bu araçta, ilk sizden duydum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #396 : Ekim 31, 2018, 20:02:16 »
Dediğiniz olayı sabahki ilk çalışma hariç yapıyor.Gündüz mesela motor soğuksa rölanti 1500 lerden ağır ağır 700 devir civarına iniyor.Isı sensörünü ölçtüm doğru çalışıyor.Jikle nerede bu araçta, ilk sizden duydum.
jikle ayrı bir sistem değil onun görevini rolanti motoru yerine getiriyor sistem yine komutu ısı sensörü üzerinden alıyor

Mesaj Birleştirildi: Ekim 31, 2018, 20:05:59
Isı sensörünü nasıl ölçtünüz ve hangi ısı sensörü den bahsediyorsunuz iki tane var biri LPG regülatörü üzerindeki diğeri aracın kendi ısı sensörü sabah ve gün içerisinde devrin ayarlanmasına yardımcı olan motordaki diğeri sadece lpgye geçiş ısı derecesini belirler

Mesaj Birleştirildi: Ekim 31, 2018, 20:07:33
Eğer sensörün suya temas ettiği yüzeyde korozyon pas kireç tortu varsa ilk etapta kararsız hareket eder ısınınca normale döner
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #397 : Ekim 31, 2018, 20:32:29 »
Arabanın kendi ısı sensörü 3 uçlu, içerisinde ısındıkça direnci düşen 2  tane NTC termistör var buz gibi balata sipreyini sıkınca yüksek değer gösteriyor, ısındıkça düşüyor, regülatör üzerindekini de ısıtarak ve soğutarak ölçtüm.Kendim elektrik öğretmeniyim bobin, buji pompa,sensör bizim az çok bildiğimiz yada azıcık araştırınca anladığımız konular avometre diye basit bir ölçü aleti var elektriksel direnci ölçülüyor bunların.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #398 : Ekim 31, 2018, 21:03:17 »
Arabanın kendi ısı sensörü 3 uçlu, içerisinde ısındıkça direnci düşen 2  tane NTC termistör var buz gibi balata sipreyini sıkınca yüksek değer gösteriyor, ısındıkça düşüyor, regülatör üzerindekini de ısıtarak ve soğutarak ölçtüm.Kendim elektrik öğretmeniyim bobin, buji pompa,sensör bizim az çok bildiğimiz yada azıcık araştırınca anladığımız konular avometre diye basit bir ölçü aleti var elektriksel direnci ölçülüyor bunların.
zannedersem aracın ısı sensörünü söküp dışarıda denediniz herhalde bu vesileyle de temizliğini yapmışsınızdır eğer öyleyse sensör doğru çalışıyor olması lazım veya yeni bir sensör deneme yapabilirsiniz aynı sorun bir abimizin aracında oluştu en son ısı sensörünün orjinalini servisten almak zorunda kaldı değişik marka sensörler denedi olmadı illaki orjinal almak zorunda kaldı
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Tavsiyesi (Bosch, Varta, Mutlu, İnci, vs...)
« Yanıtla #399 : Ekim 31, 2018, 21:32:34 »
Arabanın kendi ısı sensörü 3 uçlu, içerisinde ısındıkça direnci düşen 2  tane NTC termistör var buz gibi balata sipreyini sıkınca yüksek değer gösteriyor, ısındıkça düşüyor, regülatör üzerindekini de ısıtarak ve soğutarak ölçtüm.Kendim elektrik öğretmeniyim bobin, buji pompa,sensör bizim az çok bildiğimiz yada azıcık araştırınca anladığımız konular avometre diye basit bir ölçü aleti var elektriksel direnci ölçülüyor bunların.

Sadece direnç değişimi olup olmadığından ziyade hangi ısıda hangi direnç seviyesinde olduğu da önemlidir hocam :)

zannedersem aracın ısı sensörünü söküp dışarıda denediniz herhalde bu vesileyle de temizliğini yapmışsınızdır eğer öyleyse sensör doğru çalışıyor olması lazım veya yeni bir sensör deneme yapabilirsiniz aynı sorun bir abimizin aracında oluştu en son ısı sensörünün orjinalini servisten almak zorunda kaldı değişik marka sensörler denedi olmadı illaki orjinal almak zorunda kaldı

Bu tip ısı sensörü vs. gibi parçaların orijinal tercih edilmesinin, ve aftermarket ürün ile randıman alınmayacağı yada sorun yaşanacağı öngörüsünün en büyük sebebi işi bildiğini zanneden meslektaşlarım maalesef, soketi, soketin rengi, sensörün tipi,dişi vs. tutuyorsa tamamdır gibi bir algıya kapılıyorlar, daha doğrusu para kazanma hırsı ile hem tamirciyi hem araç sahibinin vaktini ve nakitini çalıyorlar.

Yukarıda belirttiğim gibi sensör üzerinde direnç değişimi olup olmamasından ziyade soğutma suyu ısısının hangi seviyedeyken sensörün hangi direnç seviyesinde olması gibi önemli bir konu var aslında, sensör üreticileri aynı tip, aynı soket yapısınde ve birbirinin yerine uyan yüzlerce çeşit üretirler, önemli olan sensörü araç üreticisinin belirlediği OEM koduna uygun olarak kullanmak, yoksa Yazaki, Denso, Sankei, Bosch vs. zaten OEM'e üretim yapan çok büyük firmalar, doğru ürün olduktan sonra hepsi de tercih edilebilir.