Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220224 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #560 : Şubat 24, 2015, 21:04:22 »
Tekin bey.Bugün 100km deki lastikleri verip Michelin energy saver aldım.Arabada çok belirgin iyileşmeler oldu.Yol sesi bariz şekilde azaldı.Araç bozuk zeminde,asfalt birleşim yerlerinde vs çok daha yumuşak tepkiler vermeye başladı.Ben yapmayı düşünüyordum.Sizin fikrinizde aynı yönde olunca fiiliyata geçirdim.Teşekkürler

Hayırlı olsun, sevindim, ne kadar erken bu değişim yapılırsa, araç o kadar az hırpalanıyor.

Hızlı karar verip uygulamaya geçmekle aracınızını kötü yol şartlarından dolayı kötü çıtırtılar çıkartmasını önlemiş olduğunuz gibi yakıt tüketiminde de iyileşme yaşanacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #560 : Şubat 24, 2015, 21:04:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #561 : Şubat 25, 2015, 19:12:21 »
Hayırlı olsun, sevindim, ne kadar erken bu değişim yapılırsa, araç o kadar az hırpalanıyor.

Hızlı karar verip uygulamaya geçmekle aracınızını kötü yol şartlarından dolayı kötü çıtırtılar çıkartmasını önlemiş olduğunuz gibi yakıt tüketiminde de iyileşme yaşanacaktır.
Tekin bey.Size hitap ederek,diğer arkadaşların da bilgilenmesi ve belki alım sırasında bir karar vermelerine yardımcı olmak amacıyla şunu söylemek isterim ki, ben bu aracı gerçekten çok sevdim.Araba çok kullanışlı,verimli,insanın içinde kendini iyi hissettiği bir araba.Almayı düşünenlere şiddetle tavsiye ederim.İki tane iyileştirmesi gereken nokta olduğun düşünüyorum.(Tabii ki bunun bir mühendislik hesabı vardır..Bu kadar yıllık tecrübeye saygım var)Bana göre araçta biraz daha büyük bir batarya olabilirmiş.0,9'luk değil,Prius taki gibi 1.3'lük batarya süper olurdu. Uzun süre çok sıkışık trafikte pil biter gibi oluyor ve benzin motoru bataryayı şarj etmek için çok sık devrye giriyor.Kapasite daha fazla olsa bence 0,5-1 lt civarında daha tasarruf edilebilirdi diye düşünüyorum.İkincisi de araç durduğu verden kalkarken(Örn.trafik ışığı) elektrikle hareket edebilmek için gaz pedalına çok yavaş basmak ve ağır bir kalkış yapmak gerekiyor.Diğer türlü gaz pedalına fazla basılırsa benzin motoru devreye giriyor ve tüketimi biraz arttırıyor.Yavaş kalkayım deseniz arkadakiler korna çalıyor.elektrik motorunnu kalkışta tek başına daha fazla tork üretebilmesi ve normal kalkışta benzin motoruna ihtiyacı olmaması gerekirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #562 : Şubat 25, 2015, 19:39:43 »
Sonuçta olay dönüyor dolaşıyor pilin büyüklüğüne dayanıyor.

Pil büyüyünce maliyet artıyor, ağırlık artıyor... dediğiniz gibi mühendisler optimum pil hacmini uygulamışlardır, bunun üzerine çıkıldığında bu motorla verim almak daha pahalıya geliyordur.

Kalkışlarda aşırı olmamak kaydiyle seri davranmak aslında tüketimi fazla etkilemez, sabit gidilecek sürate bir an evvel çıkıp oradan devam etmek en ekonomik şekildir.

Çok dur kalklarda pil bitiyor ama benzinli motorun yeterince şarj yapıp elektrik ile ilerlendiği masraf aynı mesafeyi diğer araçlardan hala çok daha ucuza mal etmeye yetiyor.

Evet, bende bu otomobili aldıktan sonra trafik ışıklarına yaklaşırken aceleyle değil her an durmaya hazır olarak yanaşıyorum, eski stres artık yok. Bazı yabancı reklamlarda zaten bu vurgulanıyor. Bir çok sebepten dolayı Yavaşladığınız için, başkasının hatası yüzünden durmak ve beklemek zorunda bırakılmak gibi şeyler artık sorun olmuyor. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #563 : Şubat 25, 2015, 19:53:53 »
Sonuçta olay dönüyor dolaşıyor pilin büyüklüğüne dayanıyor.

Pil büyüyünce maliyet artıyor, ağırlık artıyor... dediğiniz gibi mühendisler optimum pil hacmini uygulamışlardır, bunun üzerine çıkıldığında bu motorla verim almak daha pahalıya geliyordur.

Kalkışlarda aşırı olmamak kaydiyle seri davranmak aslında tüketimi fazla etkilemez, sabit gidilecek sürate bir an evvel çıkıp oradan devam etmek en ekonomik şekildir.

Çok dur kalklarda pil bitiyor ama benzinli motorun yeterince şarj yapıp elektrik ile ilerlendiği masraf aynı mesafeyi diğer araçlardan hala çok daha ucuza mal etmeye yetiyor.

Evet, bende bu otomobili aldıktan sonra trafik ışıklarına yaklaşırken aceleyle değil her an durmaya hazır olarak yanaşıyorum, eski stres artık yok. Bazı yabancı reklamlarda zaten bu vurgulanıyor. Bir çok sebepten dolayı Yavaşladığınız için, başkasının hatası yüzünden durmak ve beklemek zorunda bırakılmak gibi şeyler artık sorun olmuyor.
Şu anda 150km ortalaması tüketimim 5.4 lt.Zamanla motor açıldıkça 4.5-5 lt aralığına inebileceğini düşünüyorum.Parkur,kullanım şekli,hava şartları hepsi etken tabii.Eve gideken 4 km lik dik bir yokuş var.Tüketimimi bayağı arttırıyor.İnerken iyi oluyor bataryayı şarj ediyorum ama çıkarken sıkıntılı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #564 : Şubat 25, 2015, 21:08:01 »
Zamanla belki yeni pil kitleri çıkabilir, plug-in modifiyesi yapılabilir... Kim bilir, belki solar panel teknolojisi gelişir ve bir tavan kaplaması ile piller doldurulabilir....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #565 : Şubat 25, 2015, 21:22:57 »
Şu anda 150km ortalaması tüketimim 5.4 lt.Zamanla motor açıldıkça 4.5-5 lt aralığına inebileceğini düşünüyorum.Parkur,kullanım şekli,hava şartları hepsi etken tabii.Eve gideken 4 km lik dik bir yokuş var.Tüketimimi bayağı arttırıyor.İnerken iyi oluyor bataryayı şarj ediyorum ama çıkarken sıkıntılı.

İstanbul daha soğuk ve asıl siz araca daha alışmamanıza rağmen 5.4 oldukça iyi bir başlangıç.

Kışın dediğiniz gibi, yol ve yolcu şartlarına göre 4.5 - 5 litrelere rahat ineceksiniz, Yazın 4 - 4.5

Zamanla belki yeni pil kitleri çıkabilir, plug-in modifiyesi yapılabilir... Kim bilir, belki solar panel teknolojisi gelişir ve bir tavan kaplaması ile piller doldurulabilir....

Bahsettiğiniz kitlerle, Prius zaten Japonyada satılmakta, Plug-in Lithium Battery pack supported with Solar Energy

Tavan güneş enerjileri ile sadece park halinde havalandırma/AC gibi şeyler çalıştırılabiliyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #566 : Şubat 25, 2015, 22:04:31 »
Zamanla belki yeni pil kitleri çıkabilir, plug-in modifiyesi yapılabilir... Kim bilir, belki solar panel teknolojisi gelişir ve bir tavan kaplaması ile piller doldurulabilir....
Lityum pillerin ısınma ve dayanıklılık sorunları çözülebilirse,belki zamanla bizim araçların mevcut pillerinin lityum ve daha fazla enerji depolayabilen versiyonları çıkabilir diye düşünüyorum.Öyle bir şey olursa tek pil değişimi ile ciddi iyileşme olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #567 : Şubat 25, 2015, 22:44:33 »
Abimin arkadaşı yurtdışında yaşıyor prius c almış, ben tasarım olarak çok beğendim çok güzel duruyor motor özellikleri ayni batarya sistemi de aynı, acaba yarisle aynı altyapı  üzerinde mi üretiliyor? aslında benziyorlar boyutları da ayni şekilde benziyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #568 : Şubat 25, 2015, 23:21:48 »
Abimin arkadaşı yurtdışında yaşıyor prius c almış, ben tasarım olarak çok beğendim çok güzel duruyor motor özellikleri ayni batarya sistemi de aynı, acaba yarisle aynı altyapı  üzerinde mi üretiliyor? aslında benziyorlar boyutları da ayni şekilde benziyor.

Aynı platform, boyu azıcık uzamış, genellikle kopyalanmış, azıcık makyajlanmış Yaris Hybrid.

İyileşme: Arka yolcu diz mesafesi
Kayıp: Small overlap test sonucu Zayıf not.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #569 : Şubat 28, 2015, 12:01:19 »
http://arabamuhendisi.blogspot.com.tr/2014/10/toyota-yaris-hybrid-e-cvt-test-2014-2015.html?m=1
Linkini paylaştığım  Makyajlı Yaris Hibrid testinde dikkatimi çeken konu "vsc" nin devreye erken girmesiyle ilgili paragraf oldu .Ben bu testi okuduktan sonra sahibi olduğum  makyajsız kasa hibrid 'de  "vsc" nin  buzamana kadar hiç devreye girip ikaz vermemesine indekslendim.
Yol'un müsaitliğine göre araç limitlerini zorlamaya çalışıyorum,arac sirkeler gibi oluyor ama nafile;birtürlü 'vsc ' uyarı vermiyor.Aracı bariz kaydırmaya yönelik daha sert bir girişimde mi bulunmak gerekiyor yoksa herhangi bir guncelleme v.s bir durum mu sözkonusudur acaba ? :argh:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #570 : Şubat 28, 2015, 12:19:39 »
http://arabamuhendisi.blogspot.com.tr/2014/10/toyota-yaris-hybrid-e-cvt-test-2014-2015.html?m=1
Linkini paylaştığım  Makyajlı Yaris Hibrid testinde dikkatimi çeken konu "vsc" nin devreye erken girmesiyle ilgili paragraf oldu .Ben bu testi okuduktan sonra sahibi olduğum  makyajsız kasa hibrid 'de  "vsc" nin  buzamana kadar hiç devreye girip ikaz vermemesine indekslendim.
Yol'un müsaitliğine göre araç limitlerini zorlamaya çalışıyorum,arac sirkeler gibi oluyor ama nafile;birtürlü 'vsc ' uyarı vermiyor.Aracı bariz kaydırmaya yönelik daha sert bir girişimde mi bulunmak gerekiyor yoksa herhangi bir guncelleme v.s bir durum mu sözkonusudur acaba ? :argh:

Makyajlı Yaris Hybrid'i incelerken kokpitte Esp'yi devre dışı bırakan tuşu göremedim. Belki de gözden kaçırmışımdır veya ekrandan devre dışı bırakılıyordur. Güvenlik açısından devre dışı bırakılmamalı diye düşünüyorum.

İnternetten Yaris için EuroNcap ESP test videosuya bakınız. VSC'nin devreye girmesi için videodaki gibi aracı zorlamak gerekebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #571 : Şubat 28, 2015, 12:30:51 »
VSC ile ilgili her hangi bir sorun veya güncelleme yok.

Sistem en gerekli zamanda devreye girip çıkarak aracı yolda tutar.

Makyajlı modelde eğer düğme varsada devre dışı bırakılmamalıdır.

O yorumcu binek bir otomobille Ralli sürüş yapmaya çalışmış.

Karlı bir zeminde banketten çıkamazsanız, VSC iptal edilir ve TC tek başına daha etkili olur.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #572 : Şubat 28, 2015, 13:01:03 »
Makyajlı Yaris Hybrid'i incelerken kokpitte Esp'yi devre dışı bırakan tuşu göremedim. Belki de gözden kaçırmışımdır veya ekrandan devre dışı bırakılıyordur. Güvenlik açısından devre dışı bırakılmamalı diye düşünüyorum.

İnternetten Yaris için EuroNcap ESP test videosuya bakınız. VSC'nin devreye girmesi için videodaki gibi aracı zorlamak gerekebilir.

Video'yu izledim.Doğrusu,lastik sesini kabinde duyulabilecegim şekilde bir girişimim olmadı. ;)Tahmin ettiğim ve sizin de belirttiğiniz gibi daha sert geçişler yapmak gerektigini anladım.Endişem ; testteki yorumcunun makyajlı kazayla ilgili  'erken giriyor,tedirgin ediyor'  düşüncesinden doğurduğum  farklı kasa farklı sistem anlayışı idi.
Herzamanki gibi yine net aydınlattınız.Teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #573 : Şubat 28, 2015, 13:09:10 »
 Pil başlı başına bir konu zaten, maalesef bu konuda gelişmeler biraz yavaş geliyor bizlere. Li Polimer vb gelişmeler olsa da hem ağırlık, hem hafıza, hem enerji verimliliği gibi konularda daha yeni çözümler sektörde yankı yaratacaktır. Aslına bakılacak olursa dünyada az sayıda büyük pil üreticisi mevcut. Umarım bu gelişmelerde Türkiye'de iyi bir yer edinebilir.

 Vsc(Esp) bazı durumlarda devreden çıkarılması gerekebilir, yol şartlarına bağlı olarak. Hatta bazı şartlarda Abs dahi devreden çıkarılabiliyor kimi araçlarda. Diğer yandan; Vsc devreden çıkarılsa bile, üretim karakterine bağlı olarak, belli hızlardan sonra otomatik olarak devreye giren ya da aracı stop edip, tekrar çalıştırınca yine devreye giren varyasyonları mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #574 : Şubat 28, 2015, 14:17:59 »
Video'yu izledim.Doğrusu,lastik sesini kabinde duyulabilecegim şekilde bir girişimim olmadı. ;)Tahmin ettiğim ve sizin de belirttiğiniz gibi daha sert geçişler yapmak gerektigini anladım.Endişem ; testteki yorumcunun makyajlı kazayla ilgili  'erken giriyor,tedirgin ediyor'  düşüncesinden doğurduğum  farklı kasa farklı sistem anlayışı idi.
Herzamanki gibi yine net aydınlattınız.Teşekkür ederim.

LiPo pillerin kullanılmamasının tek nedeni güvenlik sorunlarıdır. NiMH ya Li-ion pillere göre daha yüksek akım ve daha yüksek enerji depolama kapasitesi sunarlar, fakat olası bir arızada, fazla akım çekme, deşarj, çarpışma esnasında pillerin şeklinin bozulması gibi durumlarda alev alma riski çok yüksektir. LiPo kullanan model uçak, helikopter hobilerinde kırım sonrası yanan modeller bulunmaktadır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #575 : Mart 01, 2015, 11:44:00 »
LiPo pillerin kullanılmamasının tek nedeni güvenlik sorunlarıdır. NiMH ya Li-ion pillere göre daha yüksek akım ve daha yüksek enerji depolama kapasitesi sunarlar, fakat olası bir arızada, fazla akım çekme, deşarj, çarpışma esnasında pillerin şeklinin bozulması gibi durumlarda alev alma riski çok yüksektir. LiPo kullanan model uçak, helikopter hobilerinde kırım sonrası yanan modeller bulunmaktadır.

Buna ek olarak;  NiMh pil kullanan 5 senelik robot süpürgemiz var. Piller 5 senedir randımanlı çalışıyordu. Benim hatam sonucu 3 ay tam deşarj olmuş şekilde robot bekledi ve piller 2/3 oranında gücünü kaybetti. Bunun üzerine araştırma yaparken bir pil satıcısı: "li-on pillerden verim alamazsınız çünkü robotun çektiği akım fazladır. Bu yüzden NiMh piller almalısınız" demişti. Ben ise;  daha yüksek ampersaat ve çok daha düşük ağırlık diye Li-On pil kiti topladım. Sonuç; Li-On piller ile robot 20dk dayanabildi ve tam güç emiş yapamadı. Tekrar NiMh pil kiti topladım ve robot şimdi 1.5 saat çalışıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #576 : Mart 01, 2015, 14:08:55 »
Buna ek olarak;  NiMh pil kullanan 5 senelik robot süpürgemiz var. Piller 5 senedir randımanlı çalışıyordu. Benim hatam sonucu 3 ay tam deşarj olmuş şekilde robot bekledi ve piller 2/3 oranında gücünü kaybetti. Bunun üzerine araştırma yaparken bir pil satıcısı: "li-on pillerden verim alamazsınız çünkü robotun çektiği akım fazladır. Bu yüzden NiMh piller almalısınız" demişti. Ben ise;  daha yüksek ampersaat ve çok daha düşük ağırlık diye Li-On pil kiti topladım. Sonuç; Li-On piller ile robot 20dk dayanabildi ve tam güç emiş yapamadı. Tekrar NiMh pil kiti topladım ve robot şimdi 1.5 saat çalışıyor.

İrobot sanırım kaça aldınız memnun musunuz
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #577 : Mart 01, 2015, 14:24:05 »
İrobot sanırım kaça aldınız memnun musunuz

Samsung Hauzen. 5 sene oldu, unuttum kaça geldiğini çünkü Güney Kore'den sipariş etmiştim ve gümrükte vergi ödemesi yapmıştım.

Çok memnunum. Yılda bir defa söküp bakım yapıyorum, sadece bu kısmı eziyet çıkartıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mart 01, 2015, 17:42:53



Tekin Bey,

Forumun bir başka konusunda, genellikle 40km/h cruise control ayarlayarak 3.6lt/100km ortalama yakıt tüketimini gösteren video paylaşmışsınız. 1.2TSİ motorlu bir aracın 50km/h cruise control ile ortalama 3.0lt/100km sürüş videosunu gördüm. Kaloriferin çalıştığını, kış lastikleri olduğunu belirtmişsiniz. Aynı hava sıcaklığında 1.2TSi motorlu aracın içini de ısıtmak için kaloriferi açtığımızı varsayalım ve yakıt tüketiminin fazla değişmeyeceğini düşünelim. Zaten motor sürüş esnasında sürekli çalışır durumda ve ısı üretiyor. Aynı şekilde 90km/h sabit hızda 1.2TSi motorun 4.5-4.7lt/100km gibi yakıt tüketimi yapabildiğini de görüyoruz. Bu şartlar altında Yaris Hybrid pek başarılı değil sanki.

Fakat;  yoğun trafikte, sürekli dur-kalk koşullarında bahsi geçen 1.2TSi motorlu aracın 6.5-7lt/100km gibi ortalama değerlerle yürüdüğünü biliyorum. Yoğun trafikte Yaris Hybrid ile 3.3lt/100km yakıt tüketimine ne kadar yaklaşabilirsiniz?

Benim Yaris Hybrid'ten anladığım şu oldu;
- Şehir dışında, rampalardaki çekiş gücü ve ortalama yakıt tüketiminde asla bir dizel verimliliği yok,
- Şehir içinde, otomobilleri dizel motorlu bile olsa diğer sürücüler yakıt tüketimi yüzünden tedirgin olduğu durumlarda siz daha huzurlusunuz.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #578 : Mart 01, 2015, 21:20:18 »
Bugün Maltepe -Çatalca gidş dönüş 200km civarında yol yaptım.Araçta 4 erişkin kişiydik.Giderken cruise Control ile 100'e,dönerken ise 90'a sabitledim.Klimayı da yolun 1/3 lük bölümünde açmak zorunda kaldım.İçerisi çok buğu yapıyordu.Gidişte 4.8 lt olan ortalama tüketim.Dönüşte eve vardığımda 4.6 lt'ye düşmüştü.Araçta bulunan ve 2007 model Honda civic sahibi olan babam(Çok yavaş gider) tüketimi çok etkileyici bulmadığını,kendi aracıyla da uzun yolda bu civarlarda,belki 0.1-0.2 lt daha fazla yakıt tükettiğini söyledi.Fakat genel ortalamasını sorunca 7-7.5 lt civarında olduğunu, şehir içi sürüşün ortalamayı çok yüksettiğini söyledi.henüz 400km de olan aracımın ise şehir içi dahil ortalaması 5.0 lt civarında.
 Her gün İstanbul-İzmit arası gidiyorum diyen birisi için hybrid gereksiz olabilir.Genel kullanımı şehir içinde olan birisi için ise, hiçbir (dizel benzinli farketmez) otomatik vitesli aracın 4.5-5.0 lt ortalamayı tutturmasının mümkün olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.
(Bu arada kişisel mesaj gönderemiyorum.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #579 : Mart 01, 2015, 21:50:31 »
Bülent bey, Halit Batırel'de güzel yanıt vermiş.

Siz zaten kendiniz cevaplamışsınız, yoğun trafikte Hybrid'in üstüne ancak Tam Elektrikli/Şarjlı otomobiller ekonomik olabilir ki onların menzilleri kısıtlı.

Yoğun Trafik, Akışkan Trafik, İst-İzmit yada başka menziller, Tek Kişi, 2 Kişi, hatta çocuk, belki bagaj, Yaz-Kış, Dolu-Boş Depo, Sürat

Hybridin her durum için farklı tüketim değerleri var. Basitçe şudur demek çok zor ama genelde en ekonomik araç olduğu gibi motor teknolojisi  klasik sistemden farklı ve çok daha uzun ömürlü.

Sizin cevap alabilmeniz için, her iki aracı aynı menzilde aynı gün karşılaştırmasını yapmak olacaktır.

O video sadece bir veridir, Yaris Hybrid her durumda bu kadar tüketir anlamına gelmez, kaldıki başka bir konuda 3.1 ortalama gördüğümü açıklamıştım.

Söğüt (sağ tarafı Korkuteli, sol tarafı Çavdır)
Geçen hafta Antalya dönüşü, Söğütte Tüketimi sıfırladım, Söğüt-Fethiye 100km'dir. Bu menzilin çoğunluğu doğal olarak aşağı yönlüdür.
Araçta ben, eşim, oğlum, ıvır zıvır, yarım depo yakıt, saat 20.00 ve dış ortam -3C

Fethiye eve vardığımda ortalama tüketimim (yanlış hatırlamıyorsam) 2.4L/100km, ortalama süratim (cruise control) 110 ile 80 arası.

Sonuçta bu da bir veridir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)