Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220188 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #540 : Şubat 16, 2015, 08:31:32 »
 Jant tasarımı bile, aracın aerodinamisi ile birleşince, sese neden olabilir. Diğer yandan aracın diğer bölümleri nispeten sessiz ise diğer bazı sesleri duymak kolaylaşabilir. Tekin beyin belirttiği lastik farkı ise gerçekten çok etkilidir, hatta desene göre rüzgar sesini bile etkiler.
 Tavan spoiler'ı da hava akımını değiştirdiğinden bazı sesleri azaltabilir.
 Anten de sese neden olabilir belli durumlarda.
 

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #540 : Şubat 16, 2015, 08:31:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 750
  • Model Yılı: '15
  • 94 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #541 : Şubat 16, 2015, 09:53:45 »
Ctesi günü hybrid ile test sürüşü yaptım. İzlenimlerimi kısaca aktarayım;
(Halen kullanmakta olduğum 2013 multidrive s cool paket yaris'le kıyasla, spirit modeli)

- marş motoru olmaması ile sessiz ve etkileyici bir başlangıç sunuyor araç, ekrana bu andan itibaren odaklanıyor insan
- kalkış daha seri, gaz pedalı daha iyi tepki veriyor
- elektrik modundan max yararlanabilmek için gaz pedalına iyice alışmak gerekiyor
- düz yolda 60 km hıza kadar sadece EV modda gidebildi araç, menzil ise 2-3 km.
- sürekli hangi modda gidiyorum diye ekranlara bakmaktan konsantrasyon kaybı yaşanıyor
- 60-70 km ile giderken gaza yüklenince benzinliye göre daha iyi hızlanıyor araç.
- yol ve lastik sesinde bir fark hissedemedim, motor sesi benzinliden biraz daha az
- konsol ve kapılarda malzeme değişikliği var daha uyumlu görünüyor
- vites kolunun altındaki zemin tamamen siyah olmuş bence daha güzel duruyor
- koltuk döşemeleri ve tasarımını beğendim
- sınıfının üzerinde bir araçtaymış gibi hissettiren iç atmosfer var
- süspansiyon ayarları iyileştirildi deniliyor fakat ben bir fark hissedemedim
- arka cam karartmaları güzel olmuş

--- araç içinde saklama gözleri son derece yetersiz hala
--- bagaj zeminindeki muhafaza küçük kasislerde bile zıplayarak ses yapıyor hala (servisin çözümü, "abi altına cam fitili çek" oldu!)
--- stepnenin bulunduğu kısımdaki işçilik çok zayıf

Sivas yetkili servisin verdiği fiyatlar; spirit model için 64.400 , cool için 58.000.
Serviste test aracı haricinde araç yok 1 ay sonra gelecekmiş araçlar (yeni fiyatlarla)

Ayrıca emisyon oranlarına göre vergi düzenlemesi yapılacağını ve fiyatların değişebileceğini söylediler.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #542 : Şubat 16, 2015, 11:42:09 »
Yorumları okuduğumda; "evet, arkadan gelen uğultu sesine ben aşırı hassasiyet göstermişim" diyebildim. Teşekkürler...

Alper Bey'in belirttiği gibi bana da vergilendirmede değişiklik beklediklerini söylediler. Bunu duyunca önce şaşırdım, sonra kendime geldim ve "ÖTV'de değil ama MTV'de düzenleme olabilir" diye düşündüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #543 : Şubat 16, 2015, 11:48:01 »
Bu yıl sonunda Hyundai Prius diye hazırlanmakta olan yeni B veya C sınıfı Hybrid piyasaya girmeye hazırlanıyor.

Hybrid çağı başladığına göre MTV düzenlemeleri ve ötv düzenlemesi olma ihtimalleri fazladır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #544 : Şubat 16, 2015, 11:55:23 »
Bu yıl sonunda Hyundai Prius diye hazırlanmakta olan yeni B veya C sınıfı Hybrid piyasaya girmeye hazırlanıyor.

Hybrid çağı başladığına göre MTV düzenlemeleri ve ötv düzenlemesi olma ihtimalleri fazladır.

Bakalaım olack mı? ben vergi düzenlemesi konularında ümitsizim. :(
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #545 : Şubat 16, 2015, 12:50:12 »
Türkiye'de yakın gelecek için şöyle düşünüyorum;

- Emisyon değeri yüksek, 10 yıllık, 20.000 liralık otomobile hiç bir hükümet şuanda 2.000 lira MTV koyup vatandaşı üzmez. Almanya'daki gibi hem emisyon, hem de silindir hacmi üzerinden vergilendirme yapılabilir,

- Düşük silindir hacimli  araçlar çoğaldığı için silindir hacmine göre vergi dilimlendirmesi devletin daha çok vergi elde etmesi lehine değiştirilebilir,

- Trafikteki dizel araç oranı arttıkça dizel akaryakıt fiyatları, benzin fiyatlarını yakalar ve hatta bir miktar geçebilir. İngiltere'de dizel litre fiyatı, benzin litre fiyatından yüksektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #546 : Şubat 22, 2015, 21:07:20 »
Arkadaşlar merhaba. Dün itibariyle 2015 model bir Yaris Hybrid sahibi oldum.inşallah uzun süre kullanma planıyla aldım.Yıllarca Alman Alman diye çok fazla tüketen arabalara bindim.Bu sefer mantıktan yana karar verdim.Hayırlısı bakalım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #547 : Şubat 22, 2015, 21:52:03 »
Arkadaşlar merhaba. Dün itibariyle 2015 model bir Yaris Hybrid sahibi oldum.inşallah uzun süre kullanma planıyla aldım.Yıllarca Alman Alman diye çok fazla tüketen arabalara bindim.Bu sefer mantıktan yana karar verdim.Hayırlısı bakalım
Hayırlı olsun aracınız. Allah kaza bela vermesin.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #548 : Şubat 23, 2015, 00:21:50 »
Arkadaşlar merhaba. Dün itibariyle 2015 model bir Yaris Hybrid sahibi oldum.inşallah uzun süre kullanma planıyla aldım.Yıllarca Alman Alman diye çok fazla tüketen arabalara bindim.Bu sefer mantıktan yana karar verdim.Hayırlısı bakalım
Araciniz hayirli olsun tum beklentilerinizi karsilamasi dilegiyle..
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #549 : Şubat 23, 2015, 08:48:29 »
Hayırlısı olsun Halit Bey.  Yaris Hybrid ile ilgili olumlu/olumsuz hemen ilk yorumlarınız neler olur?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #550 : Şubat 23, 2015, 09:15:52 »
 Hayırlı olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #551 : Şubat 23, 2015, 15:54:53 »
Hayırlısı olsun Halit Bey.  Yaris Hybrid ile ilgili olumlu/olumsuz hemen ilk yorumlarınız neler olur?
Arkadaşlar.İlk izlenimlerimi hemen paylaşayım.
Pozitifler : Koltuk çok rahat ve kaliteli ,süspansiyon yumuşak tarafa daha yakın,şehir içinde oldukça sessiz,yol tutuş beklentimin üzerinde,direksiyon tepkileri güzel,kolay kullanılan bir araba
Negatifler : Ön kol dayama çok basit,şöför kapısındaki kolunu dayadığın yer de eğimli olduğu için sıkıntı var.seyir halinde belirgin yol sesi var.
şanzıman gürültüsünü bayağı duymadan tork almak mümkün olmuyor.Direksiyon üzerindeki düğmelerin aydınlatması yok.Arka koltukları aydınlatan tavan lambası yok.Geri görüş kamerası yağışlı havalarda kullanışsız hemen kirleniyor ve bulanık gösteriyor


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #552 : Şubat 23, 2015, 16:08:05 »
Teşekkür ederim.

Ben de test sürüşü sırasında yol ve rüzgar sesinin beklediğimden daha fazla olduğunu söyleyebilirim. Gaza bastığınızdaki ses, üst devirde çalışan benzin motorunun sesidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #553 : Şubat 23, 2015, 16:19:41 »
Teşekkür ederim.

Ben de test sürüşü sırasında yol ve rüzgar sesinin beklediğimden daha fazla olduğunu söyleyebilirim. Gaza bastığınızdaki ses, üst devirde çalışan benzin motorunun sesidir.
Şanzıman CVT olmak zorunda herhalde.Tork konvertörlü bir şanzıman ile bu teknoloji uygulanabilse belki daha iyi olabilirdi.Kastettiğim şey,elektrik motoru 170 nm torklu olarak ifade ediliyor ama şanzıman oranını kısaltıp benzinli motor devrini arttırmadan itme gücü kayda değer olmuyor.Nedenini merak ediyorum açıkçası

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #554 : Şubat 23, 2015, 16:41:28 »
Yol sesinin sebebi, aracın çok sessiz olması ve sert lastik kullanılması, ayrıca kullanılan yolun yapısıda etkendir.

Kaymak sıcak asfaltta bende rahatsız edici yol sesi yok.

Şanzıman sesi yok ama motor üst devirleri çevirmeye başladığında D4-D'nin sessizliği yok.

Yani, ya mutlak sessizlik yada tork istendiğinde Ferrari :)

Tabii farklı zamanlarda farklı kulvarlarda kullandıkça motorun çoğunlukla sessiz olduğunu göreceksiniz.

Elektrik motoru 170nm tork üretiyor ama pil küçük olduğu için sürat ve menzil kısıtlanmak zorunda kalıyor zaten sıkışık trafikte veya düşük sürat kullanımları için dizayn edilmiş.

İstediğiniz güç Prius Plug-in'de mevcut.

Tork konvertör ve CVT şanzıman Corollada var ama motor 1.6 ve sürekli sıvı yakıt tüketiyor.

Yakıt sarfiyatı maduru olup bu aracı seçtiğinize göre bazı şeyleri görmezden gelmek gerekiyor.

Ben de MMT Corolla D4-D'den bu araca geçtiğimde bazı şeyler duygularımı zorladı ama teknik detaylar çok daha ağır basıyor.

Yaris Hybrid'in Corolladan tek farkı küçük araç oluşu.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #555 : Şubat 23, 2015, 17:08:05 »
Bu otomobilin benim için artıları ve eksileriyle birlikle bugün bayiiye gittim fakat fiyat konusunda anlaşamadık ve masadan kalktım. Hayırlısı olsun diyelim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #556 : Şubat 23, 2015, 17:14:45 »
Bu otomobilin benim için artıları ve eksileriyle birlikle bugün bayiiye gittim fakat fiyat konusunda anlaşamadık ve masadan kalktım. Hayırlısı olsun diyelim...

Artısı eksisi bir yana fiyattan zaten eksi basıyor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #557 : Şubat 23, 2015, 19:24:17 »
Yol sesinin sebebi, aracın çok sessiz olması ve sert lastik kullanılması, ayrıca kullanılan yolun yapısıda etkendir.

Kaymak sıcak asfaltta bende rahatsız edici yol sesi yok.

Şanzıman sesi yok ama motor üst devirleri çevirmeye başladığında D4-D'nin sessizliği yok.

Yani, ya mutlak sessizlik yada tork istendiğinde Ferrari :)

Tabii farklı zamanlarda farklı kulvarlarda kullandıkça motorun çoğunlukla sessiz olduğunu göreceksiniz.

Elektrik motoru 170nm tork üretiyor ama pil küçük olduğu için sürat ve menzil kısıtlanmak zorunda kalıyor zaten sıkışık trafikte veya düşük sürat kullanımları için dizayn edilmiş.

İstediğiniz güç Prius Plug-in'de mevcut.

Tork konvertör ve CVT şanzıman Corollada var ama motor 1.6 ve sürekli sıvı yakıt tüketiyor.

Yakıt sarfiyatı maduru olup bu aracı seçtiğinize göre bazı şeyleri görmezden gelmek gerekiyor.

Ben de MMT Corolla D4-D'den bu araca geçtiğimde bazı şeyler duygularımı zorladı ama teknik detaylar çok daha ağır basıyor.

Yaris Hybrid'in Corolladan tek farkı küçük araç oluşu.
Sesten çok şikayetçi değilim.Sadece eski araçlarım biraz daha sessizdi.O yüzden ilk anda yol sesini yadırgadım ama sorun değil.üzerinde bulunan bridgestone RE080 lastikleri çıkartıp Michelin energy saver gibi birşey takılması fikrine nasıl bakarsınız? Hem süspansiyon konforu artar hem de yol sesi biraz azalabilir diye düşünüyorum

Mesaj Birleştirildi: Şubat 23, 2015, 19:24:46
Bu otomobilin benim için artıları ve eksileriyle birlikle bugün bayiiye gittim fakat fiyat konusunda anlaşamadık ve masadan kalktım. Hayırlısı olsun diyelim...
Ne fiyat verdiler?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #558 : Şubat 23, 2015, 19:36:02 »
üzerinde bulunan bridgestone RE080 lastikleri çıkartıp Michelin energy saver gibi birşey takılması fikrine nasıl bakarsınız? Hem süspansiyon konforu artar hem de yol sesi biraz azalabilir diye düşünüyorum

Kesinlikle doğru karar vermiş olursunuz.

Ben aracımı aldığım haftalarda hemen durumu farkettim (önceki aracımdan tecrübe ile) ve hemen Continental PreniumContact 5 alıp taktım.

Michelin'de iyidir ama CPC5'i inceleyin derim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #559 : Şubat 24, 2015, 20:40:59 »
Kesinlikle doğru karar vermiş olursunuz.

Ben aracımı aldığım haftalarda hemen durumu farkettim (önceki aracımdan tecrübe ile) ve hemen Continental PreniumContact 5 alıp taktım.

Michelin'de iyidir ama CPC5'i inceleyin derim.
Tekin bey.Bugün 100km deki lastikleri verip Michelin energy saver aldım.Arabada çok belirgin iyileşmeler oldu.Yol sesi bariz şekilde azaldı.Araç bozuk zeminde,asfalt birleşim yerlerinde vs çok daha yumuşak tepkiler vermeye başladı.Ben yapmayı düşünüyordum.Sizin fikrinizde aynı yönde olunca fiiliyata geçirdim.Teşekkürler