Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 200247 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Mecbur kalmayacaksınız.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #20 : Kasım 19, 2012, 14:32:52 »
Merhabalar,

Yaklaşık 2000 km'den fazla uzun yol yaptıktan sonra geçen hafta araç döndü.
Araç dönüşte 4 yetişkin ve dolu bagaj ile yaklaışık 5.5 litre / 100km yakmış. Muhtemelen klima da açmışlardır yolun büyük kısmında.  Ayrıca sanırım aracın tepkilerini görmek için de biraz basmış olabilir. Şehir içinde henüz yeterince test verisi elde edilebilecek gibi kullanılmadı. Ancak şehir içi 5.5 litre yaktığının söylenmesi abartı geldi. 3.7 olmasa bile 4 -4.5 içinde bir değer olacağını düşünüyorum. Tabi kullanıma göre değişir. Her kalkışta gazı topuklarsanız 5.5 litre yakar. Bunun önüne geçmek için yani aracın tepkilerini düşürmek için ECO MODE seçeneği var. Aracın gaz tepkileri azalıyor.

Frenler için videoda ki arkadaşın pedal basımını görmediğimden bir şey söyleyemem. Bu konuda bir şey söylemedi babam. Frenlerin çok iyi ve dengeli bir araç olduğunu söyledi. Özellikle datçanın virajlı yollarında kullanımı çok keyifliymiş.

Aracın satılabilirliğinden kastetiğiniz 2. else sanırım biraz sıkıntı olabilir. Zira Hybrid kimdir nedir bilen yok :) Vergi avantajı gelirse kapışılır ama. Bildiğim kadarıyla şu an bayilerde sıra yazılıyor. Araç çok gelmiyormuş.

Prius deneme şansınız varsa muhtemelen kullanım dinamikleri aynıdır.

Konu içinde plug-in hybrid de geçmiş. Aküleri lityum olduğundan çok daha pahalı ve daha fazla aküye yer verilebilmesi için büyük araç olması gerekiyor. Yaris ile böyle bir şans yok. Fuarda plug-in priusu gördüyseniz akü grubu önden arkaya boylu boyunca şaft boşluğuna konmuş sanırım. Aracın kabin içi ortasında büyük bir kütle vardı. Her nekadar araç uzay gemisinden hallice olsa da   160bin tl biraz para.

Aküler konusu çok kafaya takılacak bir konu değil. Prius forumlarına bakarsanız Canada'da 1. milyon mil'i devirmiş prius taksiler varmış. Bu arada bu araçlar USA ve Kanada'da taksi olarak kullanılyorlar. Aküsü 700bin mil'de değişmiş. Pil sorunu 1. nesil priuslara has bir konuymuş. Ki onlarda bile 250bin mil'i yi deviren ve hala aküsü değişmemiş araçlar varmış. Yaris de sonuçta Prius 2. nesil üzerinden geliştirilmiş bir araç olduğundan priusları referans olarak alabileceğimi düşünüyorum.

Fiyatı pahalı ancak üst model dizelle o parayı vermek yerine çok daha albenili ve çok daha yeni bir teknoloji.

Burçin bey merhabalar;
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum alacağım modeli belirlememde direk olarak etkiniz oldu. Bu sebepten çok teşekkür ederim. İkinci olarakta şunu söyliyim şu an türkiye de Yaris Hybrid hakkında tek kullanıcı yorumunu yapmış olamanız çok büyük bir ihtimal. Bunun içinde çok teşekkürler. Son olarak fren sisteminde öyle bir hatanın olamayacağına bende ikna olsam da en büyük engel 2. el değerini aşamadığımız için şimdilik, Yaris Multidrive S cool+konfor paketi+NV almak üzereyim. Tekrar çok teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #20 : Kasım 19, 2012, 14:32:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhabalar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #21 : Kasım 19, 2012, 20:26:14 »
Bu arabayı iki üç gündür inceliyorum.Kararsız kaldım gerçekten 50 bin TL verilir mi?

http://tvarsivi.com/toyota-yaris-hybrid-test-ediliyor-30-09-2012-izle-i_2012090889892.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #22 : Kasım 20, 2012, 01:27:35 »
Bu arabayı iki üç gündür inceliyorum.Kararsız kaldım gerçekten 50 bin TL verilir mi?

http://tvarsivi.com/toyota-yaris-hybrid-test-ediliyor-30-09-2012-izle-i_2012090889892.html

Daha iyi görüntülü halini aşağıdaki adresten seyredebilirsiniz. (20. dakikadan itibaren Yaris)
http://www.ahaber.com.tr/webtv/videoizle/otorite--23092012

Karasız kaldınızsa, mutlu olmayacağınızı düşünüyorsanız boşverin. :) Güzel araç. Ülkemizde maalesef pahalı ve diğer araçlara göre herhangi bir teşviki yok. Peder toyota sevdiği için aldı.

Ek bilgi.
Daha önce de bahsetmiştim ama, videoda CVT diye geçiyor ancak e-CVT denen CVT'nin çarklı mekanizması ile  alakası olmayan elektrik motorunun tork avantajını kullanan bir şanzıman sistemi var. Kullanım deneyimi CVT gibi ama tek dişli oranı var. Son hızı da bu nedenle düşük.
 
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #23 : Kasım 20, 2012, 01:32:32 »
Burçin bey merhabalar;
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum alacağım modeli belirlememde direk olarak etkiniz oldu. Bu sebepten çok teşekkür ederim. İkinci olarakta şunu söyliyim şu an türkiye de Yaris Hybrid hakkında tek kullanıcı yorumunu yapmış olamanız çok büyük bir ihtimal. Bunun içinde çok teşekkürler. Son olarak fren sisteminde öyle bir hatanın olamayacağına bende ikna olsam da en büyük engel 2. el değerini aşamadığımız için şimdilik, Yaris Multidrive S cool+konfor paketi+NV almak üzereyim. Tekrar çok teşekkür ederim.

Merhaba,

Pek etkili olamamışım sanırım. Olsam hybrid alırdınız. Güle güle kullanın.
Peder de aslında bahsettiğiniz araç için çıkmış evden ama beyaz hybridi görünce gaza gelmiş :)
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #24 : Kasım 29, 2012, 15:48:40 »
OTO HABER dergisinin güncel sayısında Toyota Hybrid'i test etmişler. Bilindik şeyler yazıyor ama ilgilenen olursa bakabilir.
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • çıkarım senle her yola,toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #25 : Aralık 21, 2012, 00:19:29 »
geleceğin otomobilleri artık her alandan enerji elde edebilecek düzeye geleceğine inanıyorum.bir fen öğretmeni olarak bu toyota hiprit teknolojisini öğrencilerime anlatıyorum.ama bu teknolojinin ülkemizde de kullanılması ben çok heyecanlandırdı.sayın burcin gündoğdu verilerinizi ve bilgilerinizi mnele takip edeceğim.teşekkür ederim.saygılarımla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #26 : Mayıs 08, 2013, 22:05:54 »
Tekrar Merhaba,

Pederin Yaris Hybrid macerası 10.000 km. yi devirdi. Bu gün aracı Zeytinburnu Derindere'ye bakıma götürmüş.
Aslında aracı bırakırım diye gitmiş ama 1 saat içinde aracın bakımını yapıp teslim etmişler.

Bakım toplamda KDV dahil 181 TL tutmuş.

Detayı:
Bakım İşçilik Ücreti     : 56 TL
Yağ (4.1 LT)              : 20 TL
Yağ Filtresi                 : 18 TL
Karter Tapa Contası   : 2 TL
Cam Suyu                 : 3 TL
Toplam                      : 163 TL + KDV
10 TL indirim :)
Ödenen                     : 153 TL + KDV

Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #27 : Mayıs 08, 2013, 22:36:02 »
Araca alışma süreciniz oldukça geçmiş sayılır.

İstanbul içi ortalama yakıt tüketiminiz ve şehir dışı ortalama yakıt tüketimleriniz hakkında son bilgileri verebilirmisiniz?



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #28 : Mayıs 09, 2013, 19:59:57 »
Aracı ben çok nadir kullanıyorum.
Pederin dediğine göre 5-5.5 lt ortalaması varmış şehir dışında. Zaten yol boyunca benzin motoru açık gidiyor şehir dışında. Tabi buna dönüşteki istanbul giriş trafiği de dahil sanırım.  Uzun yolda sadece rampa aşağı inişlerde benzin motoru kapanıyor.

Şehir içinde çok az kullanıyor aracı. Ataköy-Yeşilköy-Florya gibi.

Genel görüşüm, şehir içinde özellikle yoğun saatlerde köprü trafiği gibi bir uzun dur/kalk yoğunluğunda hybrid çok işe yaramıyor.
Klima yada ısıtma açıksa hybrid çok çabuk devreden çıkıyor. İstanbul merkezi içinde kullanmak için değil. Sakin şehirlerde daha avantajlı olabilir.
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #29 : Temmuz 20, 2013, 23:21:24 »








Sonunda trafiğe çıkarttığım İnci Beyazı Fransız malı Yaris Hybrid e-CVT, Spirit donanımlı aracım ile ilgili bazı teknik bilgileri bende paylaşmak isterim.

Marş ve Şarj dinamosu yok,
Termik motor soğutma suyu devirdaim pompası elektrikli,
Klima pompası elektrikli ve termik motoru çalıştırmadan aracın içini soğutabiliyorsunuz,
Direksiyon sistemi elektrik motor takviyeli,

Yani termik motorun önünde V kayışı yok, sadece kranka bağlı düz bir kasnak avans değerini okuyabilmek için pratiklik açısından yerleştirilmiş.

Ön tarafında orjinal kule gergisi olan aracın VVT-İ benzinli motorunun EGR sistemi mevcut. Elektrik motorunu değil ama üzerinde konumlandırılmış olan Elektromekanik sistemlerin soğutmasını sağlamak için ayrıca bir soğutma kabı, ilave elektrikli devirdaim pompası ve mevcut radyatör içinde eşanjör ile soğutması sağlanmış.

Egzantrik mili zincir ile tahriklendirilmekte, ses gelmedikçe değişim yapılmamaktadır.

Fren sistemi Westinghouse, termik motorun çoğu zaman devre dışı kalması sebebiyle yine elektrikli bir vakum pompa ile çalıştırılıyor.

Mavi tonlu yüksek teknoloji ürünü camları UV ışınların %99'unu emiyor.

Klima sistemi, yeni nesil, evlerdeki gibi Inverter 12V Pompalı.

İlk bakışta aerodinamik geliştirici bölgelerin farklılıkları pek dikkat çekmesede, Cd 0.286 olarak çıkmasını sağlayan gizlenmiş bir parça da, arka tampon altındaki difizörlerdir.

Şimdilik arzuladığım kadar yumuşak olan düşük yuvarlanma dirençli lastikleri, Japon malı Bridgestone Potenza RE080 185/60-15 84H 

Ana Akü Garantisi 5 Yıl fakat tahmini ömür olarak "araç ömrü" kadardır diye yabancı sitelerde bahsedilmektedir.

Sadece EV modunda, düz bir yolda klima açık olarak 2km + - yol katedebiliyoruz, akü hiç bir zaman tam olarak bitirilmiyor, çünkü belki hemen duracak ve elektrik ile kalkış gerçekleştirilecektir, son 2 çizgi kaldığında termik motor hemen şarj moduna giriyor, duruyorsanız jeneratör, hareket ediyorsanız hem motor hem jeneratörünüz var demektir. Ayağınızı her gaz pedalından çekişte yaklaşık yarım sn'de yakıt kesiliyor ve şarj başlıyor, her türlü serbest hareket elektrik enerjisine dönüştürülüyor. Son 2 çizgi hariç, Boş akü yaklaşık olarak yine 4 - 5km civarında dolabiliyor.

Bakım maliyetleri çok düşük. Ancak, 708 sayfalık ansiklopedik kullanıcı el kitabında şöyle bir ibare vardır; Motor yağı olarak 0W-20 kullanılmalıdır, eğer bulamazsanız 5W-30 kullanabilirsiniz, fakat bir sonraki değişimde muhakkak yine 0W-20 kullanmalısınız.

Şanzıman ve difransiyel sistemi diğer CVT'ler ile birebir aynı, onlarla arasındaki fark işletim sistemindedir: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=52591.0
 
Vites kolunun en alt sırasındaki B modunun asil görevi, dik uzun yokuş aşağı inişlerde motor kompresörü yaptırmak olduğu kullanıcı el kitabında da açıklanmıştır. B modu özellikle Karlı ve Buzlu ortamlar için değildir zira araçta ABS, EBD, VSC ve TRC sistemleri yağışlı ve kış şartları için hazırda beklemektedir. Bu tip yağışlı zamanlarda dik bir yokuş inilmekteyse yine takviye amaçlı kullanılabilir.

Uzun ve dik yokuşları tırmanırken, ECO MODE iptal edip, gaz kelebeğinin tepkime hızı artırılarak daha yüksek performans üretilmesi sağlanmış olmakta ve kimseden geri kalınmamaktadır.

En çok hoşuma giden donanımları;
Kumanda kesinlikle cebinizden çıkmıyor, araca yanaştığınızda kapı kolunu tutup açıyorsunuz, indikten sonra kolun sol tarafında bulunan 2 çukur çizgiye parmağınızla dokunarak kilitliyorsunuz. Motor, Mavi Start düğmesiyle çalışıyormuş gibi yapıyor. Bagaj kapısıda, tutamağının sol tarafındaki geniş yumuşak kısımla açılıyor, hemen sağ tarafındaki yumuşak nokta bölge kilitliyor. Şehir içindeki çok dik bir yokuşta el frenini çekmeden ve geri kaymadan HAC ile kalkış yapabilmekle teknolojinin ne kadar çok konfor ve güvenlik yaşatabildiğinin bir göstergesi olmuş. Orjinal CC elbette hala güzel bir donanım. Otomatik yanıp sönebilen Lens BiHalojen farlar çok keskin ışık hüzmesiyle oldukça başarılılar. ABS devreye girince 4'lü flaşörün hızlı bir şekilde yanıp sönmesi. Corolla gibi büyük bir araçtan sonra böyle küçük bir araca geçmek dışardan korkutsada, içine binince yeterlinin üzerinde hacime sahip iç mekanıyla insanı rahatlatabiliyor. Araca giriş sırasında torpidonun her iki yanından halıların aydınlatılmasıda sınıfının üstünde kalite hissettiriyor.

Güç, Konfor ve Donanım olarak kendisinden çok daha büyük şeyler ile kullanıcılarına hizmet eden bu aracın tek eksik yanı; Klima kumandalarının altında kalan çok geniş ve boş bölgede bir veya iki kapaklı gözün bulunmaması, diğer aracımdan çıkan gözlük, garaj kumandası, yakıt kartları gibi günlük kullandığım eşyaları koyabileceğim bir yerin olmayışı. Umarım bu eksiklik bir sonraki yıllarda giderilir.

Boş deposu, 36L 95 veya 97 Oktan Kurşunsuz benzin ile dolan aracın, 2 yolculu ve klimalı yakıt tüketim değerleri şu şekilde;

Şehir içi: 4.4L/100km      Şehir dışı: 110km/h - 4.7L/100km

Toyota web sitesinden alınan yandaki linkte, peşpeşe bir kaç video ile güzel bir Hybrid Synergy Drive teknolojisi anlatımı: http://www.toyota.com.tr/innovation/hybrid.tmex
 
Toyota Yaris Hybrid - COCHESDEVALENCIA.ES








Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #30 : Temmuz 21, 2013, 01:19:59 »

Egemen bey'in videosu için yukarda yaptığım yorum yine geçerlidir, o testi yapan arkadaş konuyu çok abartmış, vahim bir müzik eşliğindeki yüz ifadesi çok komik.. B modunda düşük süratte frene sonuna kadar basarsanız doğrudur, fakat amaç zaten frene basmadan yavaşlamaktır ve sadece hızlı yokuş aşağı inişlerde B modu kullanılması gerektiği firma tarafından açıklanmıştır.


bu sistem ağır vasıtalardaki retarder sistemine benziyor sanırım. belirli bir hızın altında çalışmıyor, örneğin 40 km/sa gibi. yaris'te de böyle bir durum mevcut mudur ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #31 : Temmuz 21, 2013, 08:51:59 »
bu sistem ağır vasıtalardaki retarder sistemine benziyor sanırım. belirli bir hızın altında çalışmıyor, örneğin 40 km/sa gibi. yaris'te de böyle bir durum mevcut mudur ?

B modu (Break) hem motorun o anki süratinize oranla bir küçük vitesle ilerlemesini hemde şarj dinamosundan tam yükle elektrik akımı çekerek aküyü daha hızlı doldurmasını sağlıyor, o nedenle 40 - 50 gibi ve altındaki süratlerle giderken B moduna geçmek 1. vitese takmak gibi düşünülebilir fakat videodaki gibi aniden durma diye bir şey oluşmamaktadır. 100 ile inilen uzun bir yokuşta motor kompresörü yapmak için 5'ten 4'e küçülmek gibi düşünebilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #32 : Temmuz 21, 2013, 10:03:53 »
B modu (Break) hem motorun o anki süratinize oranla bir küçük vitesle ilerlemesini hemde şarj dinamosundan tam yükle elektrik akımı çekerek aküyü daha hızlı doldurmasını sağlıyor, o nedenle 40 - 50 gibi ve altındaki süratlerle giderken B moduna geçmek 1. vitese takmak gibi düşünülebilir fakat videodaki gibi aniden durma diye bir şey oluşmamaktadır. 100 ile inilen uzun bir yokuşta motor kompresörü yapmak için 5'ten 4'e küçülmek gibi düşünebilirsiniz.

anladım teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 112000
  • Model Yılı: '09
  • 15 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #33 : Temmuz 21, 2013, 11:31:55 »
Tekin abi hayırlı olsun , Allah kaza bela vermesin.

Bu aralar , burada Prius ve Lexus RX400h çoğalmaya başladı , bunların çalışma prensibi aynı mı ? Özellikle de RX400h 'nin.
Camry 3.5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #34 : Temmuz 21, 2013, 12:19:06 »
Tekin abi hayırlı olsun. Allah utandırmasın.

Modifiye için 2/3 akü, motorada 3/5 sargı atarız artık.
LPGyide unutmadım bak. Ne zaman takıyoruz.

Herşeyi geçtim 1 tur bekliyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Corolla comfort extra, AT, CC, AJ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 59 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #35 : Temmuz 21, 2013, 12:28:46 »
Tekin Bey,
Aracınızı güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Ayrıca sizin gibi teknik birinin elinde bu teknoloji harikası araç tam anlamıyla üretim amacına ulaşacaktır diye düşünüyorum.
ytahtaci

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #36 : Temmuz 22, 2013, 00:04:55 »
Toyota ve Lexus Hybrid modellerinin teknolojileri birebir aynıdır.

Dün ve bugün yapmış olduğum birleşik ve zorlu uzun yol testlerim Corolla D4-D MMT ile aynı diyebileceğim kadar yakın çıktı,
Şehir içi ve daha sonra Fethiye - İstanbul tüketimlerimi tamamladığımda sizlere kesin tüketim değerlerini vereceğim.

Şu bilgiyi hemen paylaşayım;

169nm'lik Elektrikli motor ile Sıfırdan ilk hareket torku oldukça başarılı olan aracın yolda giderken ara hızlanmalarındaki torku 111nm, yani eski nesil dieseller kadar mağrur :) Tamamen ekonomi odaklı geliştirilen Yaris Hybrid'i uzun yolda CC ile kullanmazsanız kesinlikle herkesten geri kalıyorsunuz.  1.4 D4-D MMT veya düz şanzıman sahipleri, torkunun ve gücünün yetmediğini düşündükleri araçları hakkında tekrar düşünmeliler..
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #37 : Temmuz 22, 2013, 00:39:13 »
1.4 D4-D MMT veya düz şanzıman sahipleri, torkunun ve gücünün yetmediğini düşündükleri araçları hakkında tekrar düşünmeliler..
Dizeli arıyorsun yani tekin abi :D
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #38 : Temmuz 22, 2013, 11:05:44 »
Dizeli arıyorsun yani tekin abi :D

Çok dik uzun yokuş yukarı, çoğu aracın 3. vites ile çıkabildiği bir yolu 5. vites ile bilmem kaç km hızla çıkarken fren ile 80km düşüp sonra tekrar şahlanıp ... km hıza tekrar rahatlıkla çıkabilen küçük hacimli MMT şanzımanlı motora sahip C sınıfı Sedan olup, 100km tüketimi 4.3'ü de rahatlıkla yakalayabilen, çok sessiz başka bir marka olduğunu düşünmüyorum.

Yarisi öğreniyorum.. şehir içinde dizelden daha az yakacağı şimdiden belli olan aracın konfor ve güvenlik donanımları çok yeterli, iç mekan Auristen geri kalmıyor, ön koltuğu kendime göre ayarladıktan sonra arkaya geçtiğimde dizlerim ön koltuğa değmiyor ve hatta boşluk kalıyor.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #39 : Temmuz 22, 2013, 23:49:52 »
Çok dik uzun yokuş yukarı, çoğu aracın 3. vites ile çıkabildiği bir yolu 5. vites ile bilmem kaç km hızla çıkarken fren ile 80km düşüp sonra tekrar şahlanıp ... km hıza tekrar rahatlıkla çıkabilen küçük hacimli MMT şanzımanlı motora sahip C sınıfı Sedan olup, 100km tüketimi 4.3'ü de rahatlıkla yakalayabilen, çok sessiz başka bir marka olduğunu düşünmüyorum.

Yarisi öğreniyorum.. şehir içinde dizelden daha az yakacağı şimdiden belli olan aracın konfor ve güvenlik donanımları çok yeterli, iç mekan Auristen geri kalmıyor, ön koltuğu kendime göre ayarladıktan sonra arkaya geçtiğimde dizlerim ön koltuğa değmiyor ve hatta boşluk kalıyor.
Kesinlikle Yaris genişlik olarak favorim zaten b sınıfında.Zaten sınıfında Dizel-Benzinli-Hybrid hatta LPG seçenekleriyle satılan tek araç   Yaris. :)
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D