tekin bey in yeni aracı ona hayırlı olsun eski aracını da ben aldım o da bana hayırlı olsun
tekin bey in yeni aracı ona hayırlı olsun eski aracını da ben aldım o da bana hayırlı olsun 
Tekin abiden aldiysaniz aracinizi hic arkaniza bakmadan gonul rahatligiyla binebilirsiniz.
Hayirli olsun. Kazasiz belasiz agiz tadiyla binersiniz insallah.
Buarada aramiza hosgeldiniz.
Tekin abi yaris hybrid hayırlı olsun şimdi öğreniyorum aracı teslim aldığını konuyu görmesem halen haberim olmayacaktı

B sınıfında hybrid teknolojili donanım olarak üst sınıfı aratmayan özellikdeki aracı kullanmanın zevki bir başka olacağını düşünüyorum üstelik çok çok yeterli olan iç mekan hacmi ile
Genel görüşüm, şehir içinde özellikle yoğun saatlerde köprü trafiği gibi bir uzun dur/kalk yoğunluğunda hybrid çok işe yaramıyor.
Klima yada ısıtma açıksa hybrid çok çabuk devreden çıkıyor. İstanbul merkezi içinde kullanmak için değil. Sakin şehirlerde daha avantajlı olabilir.
Çok dur kalklarda termik motor jeneratör görevini üstleniyor ve kesinlikle daha ekonomik hale dönüşüyor.
Klima değil, Kalorifer konumunda termik motor daha fazla çalışıyor.
Yaris hybrid
Prius C
Prius boyut kıyaslaması
Çok şaşırdım.
Tekin bey hayırlı olsun yeni aracınız.Yeni teknolojiye ayak uydurdunuz...
benim korna bisiklet kornasi gibi. sizinkilerde oyle mi ?
frenlere mi alisamadim yoksa genel bir durum mu acaba frenler cok hassas kendimi acemi hissediyorum. birde frene basinca debriyajada basmis oluyoruz ya. ( yada ben oyle biliyorum ) bu kademeli mi. yani pedala basar basmaz debriyaj ayirici devreye giriyormu ya da once fren sonra derbiyajmi. biraz karisti ama...
bizimkiler hibrit degil ama bilgilerinizin genis oldugunu dusunuyorum.
bilgisi olan arkadaslardan da yardim bekliyorum.
Tekin abi yaristekiler sarsılıyorda Camry dekilerde onlara eşlik ediyor yalnız

Camryde zıplıyor yerden
Olacak okadar

sonuçta ufaklık artık pek ufaklık değil, hele içi Urban Suv desem abartmış olmam, yanılıyormuyum? Ön kısım gerçekten yüksek.
Tekin abi yarise çarpan araç camry değil crown olması lazım yani daha üst segment en az 1.8 ton vardır
Aslında modelinin pek önemi yok, sonuçta D veya E sınıfı olduğu kesin, Yarisin güvenlik ve yakıt tüketimi haricinde kapışamayacağı bir sınıf.
Tekin Abi yeni aracın hayırlı olsun. Bilgi ve tecrübene uygun teknolojik bir araç bulmuşsun abi kendine. Allah kaza bela vermesin. Yaris III ilk çıktığından beri beğeniyorum. Hatta sıfırını almak için bayiye gittiğimde şimdiki 2.el aurisi almıştım. Kısmet. Hybrid olanı, hem teknolojisi ile hem de iç dizaynı ile bir adım önde gibi duruyor.
benim korna bisiklet kornasi gibi. sizinkilerde oyle mi ?
frenlere mi alisamadim yoksa genel bir durum mu acaba frenler cok hassas kendimi acemi hissediyorum. birde frene basinca debriyajada basmis oluyoruz ya. ( yada ben oyle biliyorum ) bu kademeli mi. yani pedala basar basmaz debriyaj ayirici devreye giriyormu ya da once fren sonra derbiyajmi. biraz karisti ama...
bizimkiler hibrit degil ama bilgilerinizin genis oldugunu dusunuyorum.
bilgisi olan arkadaslardan da yardim bekliyorum.
Malesef ses tonu itibariyle, bisiklet kornası kullanılmış ve araç daha şirin hale getirilmiş!?
Frenlerin hassas olması güzel bir durum, zamanla alışacaksınız. MM şanzımanlı araçta aynı düz vitesli araçta olduğu gibi her frene dokunduğunuzda debriyaj ayrılmaz, sadece vites değişimlerinde, duraklamalarda ve ilk kalkışlarda yarım debriyaj.
Profilinizde, motorunuzun cinsini ve şanzımanınızı da belirtirseniz cevap vermek kolaylaşır.
Arkadaşlar, herkese güzel dilekleri için tekrar teşekkür ederim.
Yaşadığım bölge itibariyle, düşük tork nedeniyle gerçekten zorlanan araç, tüketim konusunda yinede üstün özellikler gösteriyor.
Yeni araca alışma süremde henüz fabrika verilerine düşemesemde, TL bazında bundan daha az yakan bir motor olacağını düşünmüyorum hemde benzinli otomatik olduğu halde. Öncelikle, buralarda Yaz'ın 3 ay klima çalıştırmadan araç kullanmak diye bir şey yoktur, arazi engebeli ve deniz seviyesinden sadece 5km sonunda 300m irtifaya ulaşan çok dik hızlı yokuşlarımız var. Vitesli araçlar eski ise 1. vites, yeni ise 2. vites, turbolu ise 3. vitesle çıkılabilen bu hızlı yolda yaşayan minibüsçüler her 2 yılda bir baskı balata ve fren balatalarını değiştirmektedirler. İstanbulda Çamlıca tepesi 245m.dir ve yol en tepesinden geçmez.
Olacak okadar
sonuçta ufaklık artık pek ufaklık değil, hele içi Urban Suv desem abartmış olmam, yanılıyormuyum? Ön kısım gerçekten yüksek.
Abi Yarisin içi C sınıfı birçok araçla yanı belkide daha geniş abartmıyorum, 2005 Corollamı satıp yarise binince aynı hissi aynı kaliteyi hissettim ve öyle tercih ettim, Geçen hafta izmirde Tunç arkadaşımızın yanındaydım Yeni Leon FR sini kullandım , çok güzel araç ancak kafam tavana değmeye 2 parmak kalıyordu

yariste 1 karış boşluk var
yaris 1.33 cvt fun 2013
fren pedali debriyaj ayirma isini merak ediyorum.
***
yokus inerken frenleyince arac kendisi kompresore biniyor ve kompresorle iniyor.
isiga yaklasinca frenliyorsunuz durmaya yakin arac bi rahatliyor sanki vites bosa alinmis gibi. sadece duracagi zaman boyle yapiyor.
yaris 1.33 cvt fun 2013
fren pedali debriyaj ayirma isini merak ediyorum.
***
yokus inerken frenleyince arac kendisi kompresore biniyor ve kompresorle iniyor.
isiga yaklasinca frenliyorsunuz durmaya yakin arac bir rahatliyor sanki vites bosa alinmis gibi. sadece duracagi zaman boyle yapiyor.
CVT şanzımanda debriyaj yok, fren-rölantide motor tarafındaki kasnakta elektro mekanik bir düzenekle sistem ayrılıyor (kinetik mobiletleri incelemek gerekiyor), yokuş inerken ise yine aynı elektro mekanik sistemle motor tarafındaki kasnak küçültülüyor yani açılıyor dolayısiyle motor dönüş çapı teker dönüş çapına göre küçük kalıyor ve motor gaz yemeden yüksek devirle dönmeye zorlanıyor.
Kullanılan kayış Çelik parçalarla desteklenmiştir.
Continuously Variable Transaxle (CVT) Operation