Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 162950 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #40 : Temmuz 23, 2013, 00:18:13 »
tekin bey in yeni aracı ona hayırlı olsun eski aracını da ben aldım o da bana hayırlı olsun  :D

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #40 : Temmuz 23, 2013, 00:18:13 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 100
  • Kan Grubu: 0+
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #41 : Temmuz 23, 2013, 00:20:18 »
tekin bey in yeni aracı ona hayırlı olsun eski aracını da ben aldım o da bana hayırlı olsun  :D
Tekin abiden aldiysaniz aracinizi hic arkaniza bakmadan gonul rahatligiyla binebilirsiniz.
Hayirli olsun. Kazasiz belasiz agiz tadiyla binersiniz insallah.
Buarada aramiza hosgeldiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: 0+
  • 203 kere teşekkür etti
  • 466 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #42 : Temmuz 24, 2013, 15:22:35 »
Tekin abi yaris hybrid hayırlı olsun şimdi öğreniyorum aracı teslim aldığını konuyu görmesem halen haberim olmayacaktı :) B sınıfında hybrid teknolojili donanım olarak üst sınıfı aratmayan özellikdeki aracı kullanmanın zevki bir başka olacağını düşünüyorum üstelik çok çok yeterli olan iç mekan hacmi ile :)
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2411 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #43 : Temmuz 24, 2013, 18:01:43 »
Genel görüşüm, şehir içinde özellikle yoğun saatlerde köprü trafiği gibi bir uzun dur/kalk yoğunluğunda hybrid çok işe yaramıyor.
Klima yada ısıtma açıksa hybrid çok çabuk devreden çıkıyor. İstanbul merkezi içinde kullanmak için değil. Sakin şehirlerde daha avantajlı olabilir.

Çok dur kalklarda termik motor jeneratör görevini üstleniyor ve kesinlikle daha ekonomik hale dönüşüyor.
Klima değil, Kalorifer konumunda termik motor daha fazla çalışıyor.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2226 kere teşekkür etti
  • 3256 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #44 : Temmuz 25, 2013, 10:03:34 »
Yaris hybrid
Prius C
Prius boyut kıyaslaması

Çok şaşırdım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: B+
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #45 : Temmuz 26, 2013, 00:03:08 »
Tekin bey hayırlı olsun yeni aracınız.Yeni teknolojiye ayak uydurdunuz...
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 83838
  • Kan Grubu: AB+
  • 153 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #46 : Temmuz 26, 2013, 06:03:07 »
benim korna bisiklet kornasi gibi. sizinkilerde oyle mi ?

frenlere mi alisamadim yoksa genel bir durum mu acaba frenler cok hassas kendimi acemi hissediyorum. birde frene basinca debriyajada basmis oluyoruz ya. ( yada ben oyle biliyorum ) bu kademeli mi. yani pedala basar basmaz debriyaj ayirici devreye giriyormu ya da once fren sonra derbiyajmi. biraz karisti ama...
bizimkiler hibrit degil ama bilgilerinizin genis oldugunu dusunuyorum.
bilgisi olan arkadaslardan da yardim bekliyorum.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2411 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #47 : Temmuz 26, 2013, 09:21:36 »
Bir önceki kasa ile 1. videoda 56.1km/h ile ve 2. videoda da 90km/h gerçekleştirilen %20'lik Small Overlap Test sonucu gerçekten alkışlanacak türden.

Toyota Yaris | 2010 | Small Overlap into Pole | NHTSA | CrashNet1

Toyota Yaris | 2010 | 20% Small Overlap Crash Test | NHTSA | CrashNet1

%50'lik çarpışma testinde son model kasa Yaristekiler biraz sarsılsada, beş yıldızı başarıyla hak ediyor.

New TOYOTA CAMRY 2013,camry 2013 - yaris 2013 CRASH TEST,|vietnamautohd.tv|

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Yeni Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A-
  • 471 kere teşekkür etti
  • 753 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #48 : Temmuz 26, 2013, 09:55:43 »
Tekin abi yaristekiler sarsılıyorda Camry dekilerde onlara eşlik ediyor yalnız :D Camryde zıplıyor yerden :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2411 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #49 : Temmuz 26, 2013, 10:07:06 »
Olacak okadar  :) sonuçta ufaklık artık pek ufaklık değil, hele içi Urban Suv desem abartmış olmam, yanılıyormuyum? Ön kısım gerçekten yüksek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: 0+
  • 203 kere teşekkür etti
  • 466 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #50 : Temmuz 26, 2013, 10:08:29 »
Tekin abi yarise çarpan araç camry değil crown olması lazım yani daha üst segment en az 1.8 ton vardır :)
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2411 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #51 : Temmuz 26, 2013, 10:14:52 »
Aslında modelinin pek önemi yok, sonuçta D veya E sınıfı olduğu kesin, Yarisin güvenlik ve yakıt tüketimi haricinde kapışamayacağı bir sınıf.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #52 : Temmuz 29, 2013, 01:38:20 »
Tekin Abi yeni aracın hayırlı olsun. Bilgi ve tecrübene uygun teknolojik bir araç bulmuşsun abi kendine. Allah kaza bela vermesin. Yaris III ilk çıktığından beri beğeniyorum. Hatta sıfırını almak için bayiye gittiğimde şimdiki 2.el aurisi almıştım. Kısmet. Hybrid olanı, hem teknolojisi ile hem de iç dizaynı ile bir adım önde gibi duruyor.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2411 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #53 : Temmuz 29, 2013, 09:39:48 »
benim korna bisiklet kornasi gibi. sizinkilerde oyle mi ?

frenlere mi alisamadim yoksa genel bir durum mu acaba frenler cok hassas kendimi acemi hissediyorum. birde frene basinca debriyajada basmis oluyoruz ya. ( yada ben oyle biliyorum ) bu kademeli mi. yani pedala basar basmaz debriyaj ayirici devreye giriyormu ya da once fren sonra derbiyajmi. biraz karisti ama...
bizimkiler hibrit degil ama bilgilerinizin genis oldugunu dusunuyorum.
bilgisi olan arkadaslardan da yardim bekliyorum.

Malesef ses tonu itibariyle, bisiklet kornası kullanılmış ve araç daha şirin hale getirilmiş!? 

Frenlerin hassas olması güzel bir durum, zamanla alışacaksınız. MM şanzımanlı araçta aynı düz vitesli araçta olduğu gibi her frene dokunduğunuzda debriyaj ayrılmaz, sadece vites değişimlerinde, duraklamalarda ve ilk kalkışlarda yarım debriyaj.

Profilinizde, motorunuzun cinsini ve şanzımanınızı da belirtirseniz cevap vermek kolaylaşır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2411 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #54 : Temmuz 29, 2013, 10:05:04 »
Arkadaşlar, herkese güzel dilekleri için tekrar teşekkür ederim.

Yaşadığım bölge itibariyle, düşük tork nedeniyle gerçekten zorlanan araç, tüketim konusunda yinede üstün özellikler gösteriyor.

Yeni araca alışma süremde henüz fabrika verilerine düşemesemde, TL bazında bundan daha az yakan bir motor olacağını düşünmüyorum hemde benzinli otomatik olduğu halde. Öncelikle, buralarda Yaz'ın 3 ay klima çalıştırmadan araç kullanmak diye bir şey yoktur, arazi engebeli ve deniz seviyesinden sadece 5km sonunda 300m irtifaya ulaşan çok dik hızlı yokuşlarımız var. Vitesli araçlar eski ise 1. vites, yeni ise 2. vites, turbolu ise 3. vitesle çıkılabilen bu hızlı yolda yaşayan minibüsçüler her 2 yılda bir baskı balata ve fren balatalarını değiştirmektedirler. İstanbulda Çamlıca tepesi 245m.dir ve yol en tepesinden geçmez.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Yeni Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A-
  • 471 kere teşekkür etti
  • 753 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #55 : Temmuz 29, 2013, 10:06:36 »
Olacak okadar  :) sonuçta ufaklık artık pek ufaklık değil, hele içi Urban Suv desem abartmış olmam, yanılıyormuyum? Ön kısım gerçekten yüksek.

Abi Yarisin içi C sınıfı birçok araçla yanı belkide daha geniş abartmıyorum, 2005 Corollamı satıp yarise binince aynı hissi aynı kaliteyi hissettim ve öyle tercih ettim, Geçen hafta izmirde Tunç arkadaşımızın yanındaydım Yeni Leon FR sini kullandım , çok güzel araç ancak kafam tavana değmeye 2 parmak kalıyordu :D yariste 1 karış boşluk var :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2411 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #56 : Temmuz 29, 2013, 10:15:58 »
Abi Yarisin içi C sınıfı birçok araçla yanı belkide daha geniş abartmıyorum, 2005 Corollamı satıp yarise binince aynı hissi aynı kaliteyi hissettim ve öyle tercih ettim, Geçen hafta izmirde Tunç arkadaşımızın yanındaydım Yeni Leon FR sini kullandım , çok güzel araç ancak kafam tavana değmeye 2 parmak kalıyordu :D yariste 1 karış boşluk var :D

Doğru, tavan mesafesi C sınıfından daha iyi diyebiliriz, ön koltuğu Corolladan daha yukarıda kullandığım halde hala 10cm boşluk var, arka koltuklar da daha yüksek konumlandırıldığı halde yine kafam tavana oldukça uzak. Direksiyonda dahi bacakların sağa sola hareket edebilmesi, ön ve arkadaki diz mesafeleri yine çok büyük konfor sağlıyor umarım Merc C referans alır :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 83838
  • Kan Grubu: AB+
  • 153 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #57 : Temmuz 30, 2013, 01:27:21 »
yaris 1.33 cvt fun 2013   
fren pedali debriyaj ayirma isini merak ediyorum.
***

yokus inerken frenleyince arac kendisi kompresore biniyor ve kompresorle iniyor.
isiga yaklasinca frenliyorsunuz durmaya yakin arac bi rahatliyor sanki vites bosa alinmis gibi. sadece duracagi zaman boyle yapiyor.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2411 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #58 : Temmuz 30, 2013, 09:20:06 »
yaris 1.33 cvt fun 2013   
fren pedali debriyaj ayirma isini merak ediyorum.
***

yokus inerken frenleyince arac kendisi kompresore biniyor ve kompresorle iniyor.
isiga yaklasinca frenliyorsunuz durmaya yakin arac bir rahatliyor sanki vites bosa alinmis gibi. sadece duracagi zaman boyle yapiyor.

CVT şanzımanda debriyaj yok, fren-rölantide motor tarafındaki kasnakta elektro mekanik bir düzenekle sistem ayrılıyor (kinetik mobiletleri incelemek gerekiyor), yokuş inerken ise yine aynı elektro mekanik sistemle motor tarafındaki kasnak küçültülüyor yani açılıyor dolayısiyle motor dönüş çapı teker dönüş çapına göre küçük kalıyor ve motor gaz yemeden yüksek devirle dönmeye zorlanıyor.

Kullanılan kayış Çelik parçalarla desteklenmiştir.



Continuously Variable Transaxle (CVT) Operation


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Yeni Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A-
  • 471 kere teşekkür etti
  • 753 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #59 : Ağustos 01, 2013, 10:27:50 »