Gönderen Konu: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.  (Okunma sayısı 22740 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« : Temmuz 15, 2013, 22:42:07 »
Merhaba otomobil severler,

İçten yanmalı motorla beraber kullanılmakta olan yeni nesil Tiptronik/Otomatik CVT şanzıman ile özellikle oldukça uzun, dik ve hızlı yokuş aşağı inişlerde, vitesi manuel olarak yerine göre 2, 3, 4 veya 5'e sabitleyerek motor kompresörü yaparız, hatta aşağı yönlü aynı süreçte bu küçük vitesler arasında manuel geçişler yaparak yolun meyiline, dönemecine ve trafiğine göre aracı gaz vermeden hızlandırıp yavaşlatabiliriz.

Markasına göre değişik sayılarda manuel vitesi bulunan bu tiptronik vitese sahip CVT şanzımanların D modunda ise vites sayısı yoktur. Tork sürekli sabit ama kasnak kitlenme oranı sonsuzdur, basitçe örneklersek 6 ile 60 vites sayısı arasında çalışıyor diyebiliriz.


e-CVT şanzımanda da CVT gibi yine Kayış-Kasnak kullanılmaktadır, şimdilik sadece Hybrid Prius ve Hybrid Yariste kullanılan bu türevde manuel olarak müdahale edebileceğimiz tiptronik kısmı yoktur. Yokuş aşağı inerken, konvansiyonel içten yanmalı motor çalışmadığından sadece şarj durumundadır ve bu şarj esnasında oluşan statik kompresör aracı kısmen yavaşlatmaktadır,

Peki uzun ve hızlı bir yokuş aşağı iniyorsak ve aküler dolduysa ne olacaktır? elbette konjektör elektrik üretimini durduracaktır ve statik kompresör oluşmayacağı için aracın hızı kendiliğinden artacak ve sonuç olarak ayak freni ile müdahalede bulunmak zorunda kalınacaktır.

Yokuş aşağı durumda, motoru çalışmayan ve şarj durumunda dahi olmayan bir aracı frene basmadan nasıl yavaşlatabiliriz?
e-CVT şanzımanın, vites kolunun en alt sırasında bulunan B'ye alarak, Break yani motor freni uygulaması yaparız.

B ne yapmaktadır?

Çalışmayan ve şarj etmeyen içten yanmalı motorun rahat dönmesini engellemek için, emme sübaplarının çok düşük sürat modunda çalışmasını sağlayarak, motorun rahat hava almasını engeller, bu da motor freni yapılmasını sağlar.

Anlık hızlanma gerektiğinde ise, gaz pedalına basarak ihtiyaca göre elektrik veya benzin takviyeli hızlanma gerçekleştirilebilir.

Dikkat edilmesi gereken önemli nokta şudur;

B modu, sadece uzun, hızlı dik yokuş aşağı inişlerde kullanılmalıdır.
40km/h ve altındaki süratlerde etkili değildir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« : Temmuz 15, 2013, 22:42:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #1 : Temmuz 15, 2013, 23:35:09 »
Tekin abi;

Toyotanın hybrid teknolojisinede kullandıgı planet dişli sisteminde ( power split device) tekerleklerden gelen torkun benzinli motora iletilemiyor diye biliyorum.

İletilebilmesi için merkezdeki jeneratöre motorun dönmesi için gerekenden daha fazla fren veya şarz uygulayarak benzinli motorun kompresyonunu belki kullanabilir.

Subap sistemindeki farklılıgıda ilk defa duydum ben ilk nesil VVT-İ sistem var diye biliyordum.

Yanlışım varsa düzeltebilmem için kaynak varmı?

Bu  ara Tekin abi
Yaris hybrid iyice girmiş aklına galiba.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #2 : Temmuz 15, 2013, 23:57:14 »
Merhaba Ahmet bey,

Evet doğru, tekerlerden gelen tork ne içten yanmalı motora nede elektrik motoruna iletilmiyor, sadece şarj dinamosunda kalıyor. Fotoğrafta da belirgin, şarj dinamosu her iki motorun ortasında.

Sistemin nasıl çalıştığını açıklayan kaynak çok farklı ve değişken, yetkili bir kaynağa ulaşamadım, B modunun öyle çalıştığı ve extra şarj etmeye herhangi bir etkisinin de olmadığından bahsediliyor.

Gelecek hafta Çarşamba sürpriz bir durum olmaz ise, Yaris Hybrid Spirit İnci Beyazı biniyor olacağım... Sipariş yolda.

1.5 motorda VVT-İ, Valfmatik sistemleri konusu hakkında bilginiz var mı? EGR olduğunu gördüm. 
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #3 : Temmuz 16, 2013, 00:28:41 »
Hayirli olsun Tekin abi.
Paylasim icinde tesekkurler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 50 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #4 : Temmuz 16, 2013, 01:05:38 »
   Tekin hocamın yazdıklarını okumak büyük zevk veriyo insana ayrıca oto kültürümüzde artıyor teşekkürler hocam emeğinize sağlık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #5 : Temmuz 16, 2013, 04:04:08 »
Bu resme bakarsak;
Arabayı taşıyan ana motorun elektrik motoru oldugu belli oluyor.
Kompresyon yaparkende sürekli devrededir.
Elektrik motoru ile tekerlek arasında bulunan tek şey CVT şanzıman.

B ye alındıgındada muhtemelen CVTnin oranını degiştirerek elektrik motorunun yüksek devirde çalışmasını saglıyor aynı termik motorda rampa aşagı vites düşerek kompresyonu kullanmak gibi.

Ama derseniz şarzımız tam dolu ise ne kadar kompresyon yapabilir ki evet haklısınız.

Toyota hybrid sistemin en sevdigim yönü normal sürüştede frene basıldıgındada hidrolik frenden önce CVT nin açısını degiştirerek kompresyon yapması böylece daha fazla şarz yaparken bakım maliyetlerine azalıyor.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #6 : Temmuz 16, 2013, 04:13:32 »
Amerika sitelerinde çok bakmıştım.

Adamlar bizim arabalara LPG taktıgımız gibi ilave pil takarak yazılımını degiştiriyorlar ve elektrik ile 100 km/h hıza ve 50km menzile ulaşıyorlar.

Zaten plug in hybrid prius ile normal prius arasındaki tek farkta bu yazdıklarım sayesinde elektrik ile 20 km menzil ve 100km/h hız.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #7 : Temmuz 16, 2013, 08:40:54 »
Sanırım, Normal Prius ile Plug in Prius arasındaki tek fark aküde;

Normal Prius: Nikel Metal Hidrit
Plug in Prius : Litium İon

İkisi arasındaki menzil farklarını bilmiyorum.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #8 : Temmuz 16, 2013, 09:31:18 »
Sanırım, Normal Prius ile Plug in Prius arasındaki tek fark aküde;

Normal Prius: Nikel Metal Hidrit
Plug in Prius : Litium İon

İkisi arasındaki menzil farklarını bilmiyorum.

Normal Priusta yaklaşık 1,5 kW Nİ ME HYB batarya var.

Pluginhybritte ise yaklaşık 10kW (tam emin degilim) Lİ ION batarya var. Bunun haricindede yazılım olarsk farkları var.

Mesela normal Priusta 40 km hıza sadece elektrik ile çıkabildi bilgisi var ama kullandıgımda yol şartlarına göre 60 km hıza kadar elektrik ile gidebildigini gördüm.

Bu şartıda aküden çekilen amperi kontrol ederek sagladıklarını düşünüyorum. Aküden fazla enerji çekerek ömrünü bitirmek istemiyorlar. Atıyorum 20 ampere kadar elektrik ile git geçince termik motordan destek al şeklinde hafif rampa aşagı giderken bu sefer 40 degil 60 km gile gidebiliyor yada tam tersi hafif rampa çıkarken 20 kmye kadar elektrik kullanabiliyor.

Yaris ve Auris hybrid in Priustan en büyük farkı bence bagımsız klimalarının olmaması (maliyet endişesi) Yaris hybridi 10 dakika durdugu yerde çalıştırdım hiç sogutmadı.
Ama Prius ekranda READY yazdıgı anda içerisini serinletmeye başladı.
Bu işi aküden yaptıgı için durdugunda yine motor çalışmak zorunda kalmıyor.

Eski Priusun görüntüsü çok cazip degildi ama motoru 1.5 oldugu için TR de cazip idi.
Şimdiki Prius ise çok yakışıklı (benim görüşüm) ama 1,8 olması ve vergi sisteminin çevreci araçları desteklememesi nedeni ile çok pahslı oluyor.

Yakın zamanda devlet tarafından bu destek gelirse ki emisyona göre vergilendirmede bunun bir başlangıcı o zaman bu araçların fiyatları düşecektir.

Şimdi bu araca sahip olanlar içinde aradaki fark kadar bi zarar kaçınılmaz olacaktır. O nedenle yeni sistem çıkmadan böyle bir araç bana cazip gelmiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #9 : Temmuz 16, 2013, 09:48:17 »


Gelecek hafta Çarşamba sürpriz bir durum olmaz ise, Yaris Hybrid Spirit İnci Beyazı biniyor olacağım... Sipariş yolda.



Hayirli olsun Tekin bey.. Diger arkadaşlarada katılmamak elde degil bu arada. Yazilarini okumak büyük keyif veriyor. Konuyu dağıtmadan en sade ve teknik ile anlatmanız teşekkürü hak ediyor.
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #10 : Temmuz 16, 2013, 09:59:50 »
Yaris ve Auris hybrid in Priustan en büyük farkı bence bagımsız klimalarının olmaması (maliyet endişesi) Yaris hybridi 10 dakika durdugu yerde çalıştırdım hiç sogutmadı.
Ama Prius ekranda READY yazdıgı anda içerisini serinletmeye başladı.
Bu işi aküden yaptıgı için durdugunda yine motor çalışmak zorunda kalmıyor.

Tam detaylı inceleyemedim ama Yaris Hybridin klima pompasının kayış tahrikli olmadığını ve elektrik motorunun varlığını gördüm. Ayrıca motor suyu devirdaim pompası da elektrikli. Yani motorun önünde V kayışı yok. İki model arasında yazılım farkları olabilir.

Elektrik motoru tek başına kullanıldığında son sürat limiti kısıtlı olabilir, şimdilik bilgim yok. Fakat, termik motoruyla otobanda 110km/h sürat ile yokuş yukarı giderken biraz daha hızlanma ihtiyacı duyulduğunda elektrik motoru takviye yapabilecektir, o nedenle yakıt tüketimi düşük tutulabilmektedir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #11 : Temmuz 16, 2013, 11:07:43 »
Tam detaylı inceleyemedim ama Yaris Hybridin klima pompasının kayış tahrikli olmadığını ve elektrik motorunun varlığını gördüm. Ayrıca motor suyu devirdaim pompası da elektrikli. Yani motorun önünde V kayışı yok. İki model arasında yazılım farkları olabilir.

Elektrik motoru tek başına kullanıldığında son sürat limiti kısıtlı olabilir, şimdilik bilgim yok. Fakat, termik motoruyla otobanda 110km/h sürat ile yokuş yukarı giderken biraz daha hızlanma ihtiyacı duyulduğunda elektrik motoru takviye yapabilecektir, o nedenle yakıt tüketimi düşük tutulabilmektedir.

Kesinlikle hızlanır.

Zaten önceki yolladıgım resmi incelerseniz ana motor elektrikli olarak gözüküyor. Araç hareket ediyorsa onun sayesinde ediyor.

Termik motor jeneratörü besliyor fakat jeneratör aşırı akım çekmesi durumunda aşırı tork uygulayacagından tork tekerlere kayıyor. Güzel bir diferansiyel mantıgı.

Ama birazda karmaşık.

Eger klima pompası harici ise çok iyi.
Hatta devir daimde harici ise çok daha iyi kışın içeriyi ısıtmak için motor ısınınca sıcak suyu motor çalışmaz ikende kalorifrede gezdirir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 188 kere teşekkür edildi
Ynt: MultidriveS CVT ile e-CVT farkı.
« Yanıtla #12 : Mayıs 26, 2023, 15:19:07 »
Google’da cvt ve ecvt farkı diye aratınca bu başlık çıkıyor. Hatalı bilgiler verilmiş ilk başta. Cvt ile benzer yapısı olduğundan bahsedilmiş. 1dk’lık video ile de ben anlatmaya çalıştım farkı

https://youtube.com/shorts/rAYDy-0AzwM?feature=share