0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Geçenlerde VW forumunda gördüm. Passat sahipleri birbirine soruyor aracınızı satsanız ne alırsınız %80 i passat demiş yine. Var demek ki bir hikmeti bu arabanın
Passat ta Avensis'te iyi araba tamamen tercih.
passat
2.0 TDİ Passat alınır.Yerde giden uçak ve otomatik.
Oğuz bey, 2. el alacağınız Passat'ta bir arıza olmadığı ne malum? bu kadar mükemmel bir aracı insanlar neden satar?Bir markadan çok memnun olup, satıp yine aynı markanın aynı modelini alan insanların gerçekten o modelden memnun olduklarını zannetmiyorum. Sattığı modeli 10 yıl kullandıktan sonra aynı modelin yenisini alanlar hariç.Sunroof elbette çok güzel bir duygu veriyor, arızalar ve su kaçakları başlayana kadar. Ülkemizin kuzey taraflarında daha kullanışlı bir aksesuardır.
nasıl sunroof kaçak yapıyor ya. yorum yapmak için yapmayalım lütfen. 94 model araçların bile orjinal sunroofları hala taş gibi duruyor... donanım olsun çamurdan olsun sunroof'un tadını alamamak büyük kayıp bence. bundan sonra alacağım arabalarda sunroof olmazsa olmazlardan olacak. arabanın içine ferahlık katıyor. su alır bozulur diye donanımlı araçlardan kaçamayız ya...
Fatih kardeşim bu duruma neden bu kadar tepki gösterdin merak ettim. Sunroofun su kaçırdığına dair şikayetlerden milyon tane duymuşumdur. Bunu hem servisten hem kullanıcılardan hem de 1-1 yaşadıklarımdan biliyorum. Hepsinde olur denmiyor tabi ama görülme sıklığı insanlarda bu kanıyı oluşturmuştur.
Fatih,donanım konusunda sana katılıyorum.Toyotanın farklı bir pazarlama stratejisi var ancak değiştirmek zorunda kalacak.Çünkü rakiplerin baskıları inanılmaz.Mesela corolla altis ismi ile asya full ve 1,8 motor seçeneği ile satılırken bizdeki aşırı vergiler sebebi ile bu seçenekler yok.Ötv ve sebep olduğu diğer fahiş artışlar engellenmedikçe de fazla bir şey değilmez.Zevk ve tercihler farklı.Ben donanımın tam olmasını,arabamın sessiz ve aynı zamanda atak olmasını isterim.Kendi değimimle şöyle - Hanımefendi kılıklı bir ejderha-olmalı arabam. Hayal tabi )))
Değiştirmeli bencede. Burda herkes beni opel hastası olarak biliyor. doğrudur hastasıyım. Nerde bir opel görsem 2 kere bakarım. Yol tutuşunun hastasıyımdır. Donanımına hastayımdır. Hiç arıza vermedi. Nedeni bakımlı araba aldım hep. 2 kuruş fazla verdim başımı ağrıtmadım. bende corollada var onada biniyorum. konforlu araba ama yol tutuşu çok kötü değil ama ani hareketler yapmaya korkuyorum mesela. 21 yaşındayım her bulduğumla yarışmam ama arada bir hepimizin yaptığı gibi kalkarım birileriyle ışıklardan falan. ama corollada bir kere direksiyonu asıldım makasta kaldım araba 8 çizdi ve bildiğim bütün duaları okuttu. bu yüzden pek sevmem açıkcası. herkes arabasını sever ama. bence burda toyota çok abartılıyor. bende vectramı seviyorum ama birisi vectramı superb'mi dese superb derim. burda avensis mi superb 'mi diyoruz avensis diyorlar. neden diyoruz sorunsuzluk . ben anlam veremedim gitti...
Neyine anlam veremiyorsun fatih? Bir araca kucak dolusu para dökeceksin sonra satmaya çalıştığında kucak dolusu para kaybedeceksin. superb de bu duruma düşeceğin aşikar değil mi? Göz göre göre paraya hava saçacaksam zaten superb almam gider çok daha iyi ama kımsenın alamayacağı arabalara yönelirim. Sorunsuzluk elbette şart. Alman araçları bakımı sever. Konforludur iyidir hoştur ama bunların maliyeti vardır. Toyota zaten bu stratejisi nedeniyle Tr piyasasında çok iyi. Yoksa opel ne yapıyorsa emin ol toyota 3 fazlasını yapacak teknolojiye sahiptir. Bkz: Avrupa ve Amerikada ki toyotalar... Ben Alman araçta kullandım. Modeli çok yüksek değildi. Çok para harcadım. Yahu araba kullanmak ev geçindirmek gibi maliyetli olacaksa bundan keyif alamazsınız ki. Bu nedenle adam superb mi avensis mi diye sorduğunda avensis diyor. Çünkü hem D segment olsun hem sorunsuz olsun hem satışı kolay olsun çok zarar ettirmesin hemde diğer D segmentlerden ucuz olsun diyor. Bu seçimin bana mantıksız olan bir tarafını söyler misin? Tekrar tekrar söylüyorum. 50 000 tl lik 3-4 desten varsa bunun 1ini harcamak için çok düşünmene gerek yok ama o desteden yalnızca 1 tane varsa toyotadan başka araca verilmez. Bunu anlamak neden bu kadar zor onu merak ediyorum. Sanırım gerçekçi olmakla birşeyleri hayal etmeyi karıştırıyoruz. Zira benimde araçlar konusunda fena hayallerim var ama piyasa gerçekleri bunlar ve bu gerçekleri iyi analiz eden toyota piyasaya hakim. Olay bu kadar kolay...
Araba yatırım aracı değildir bu bir gerçek.Alınıp satılacak bir d segmenti araç aranıyorsa hiç süphesiz passat alınır. Bunu sizde söylüyorsunuz.Sorunlu araç yoktur ben bunu anlatamadım kimseye. Bakımsız araç vardır. Ya bizimde gelirimiz öyle yüksek falan değil. Araba bir arıza yapsa mutlaka biryerlerden kısmamız gerekir. 5 senedir opel'e binerim hep dediğiniz arıza mevzusu varya bana yalan geliyor. Çünkü öyle değil. Etrafımda wv binende var opele binende var ama sanayiden çıkamadım diyeni duymadım. Ayrıca alman araçlarının 2. el değerleri kuşkusuz toyotadan daha iyi. 4 sene önce 16250 aldığım arabamı 4 sene sonra bakımlarını yaptırmadan triger değiştirmeden ön camı çatlak ve 2 tane lastik değiştirmeden 17800 verdim. Yani kimse kusura bakmasın opel wv ford falan sorunlu araba değil. Hepsi birer şehir efsanesi. Valla sorun denilen şeyse forumda yazılanlardan sonra auristir benim için...
Fatih seni anlıyorum ama biraz sakin ol .Adı Araç zaten.İnsanların rahatı ve ihtiyaçalarını görmesi için icad edilmiş kul yapısı nihayetinde.
Türkiye'de Toyota piyasaya hakim değil. Benden olmayan kötü demek ile ve bunu bilgiye dayanmadan yapmakla fayda sağlayamayız.
Araba yatırım aracı değildirde hangisi daha az kaybettirecekse ona yönelim olur. Bir araçtan ne kadar kaybettiğine 4 yıl önce aldığın fiyatla bu yıl sattığın fiyatı karşılaştırarak karar veremezsin. O yıl ki dolar kurundan tutunda o yıl ki aynı marka 0 aracın fiyatına bakacaksın hatta toyotanın o yıl kaça satıldığına ve 4 yıl sonra kaça satıldığına bakacaksın ki objektife yakın sonuç alasın. Birde işin şu tarafı var. 0 araçların hepsi zaten iyi. Maşallah performanslarıda donanımlarıda büyük bir kitleyi tatmin etmekte. Hele üzerinden şöyle 5-6 yıl geçsin o zaman benim söylediklerim vuku bulmaya başlıyor. Muhakkak burda herkes araçlarla ilgili insanlar ve birçokları da gerçekten hobi olarak gördükleri bu alanda bilgi sahibi. Ben burada otorite olarak konuşmuyorum kimse yanlış anlamasın. Cümlelerimin tamamı gözlemden ibaret. Ayrıca oto sanayilerinde fazla zaman geçirirm ben. İzlemeyi görmeyi sormayı severim. Bu bağlamda benim iletişim kurduğum 10 ustanın 8 inden aldığım görüş "paran çoksa Almana bin hocam" şeklinde olmuştur. Toplumun görüşüde bu yöndedir. Bu nedenle seçim genelde toyota yönünde yapılmaktadır. Yoksa BMW ye içi gitmeyen bir toyota kullanıcısı yoktur burda ama alabilecek olsa bile 2 kere düşünüyor insan. bir yerine birşey olsa karşılayabilir miyim diye. Şimdi böyle düşünen kocaman bir çoğunluk paranoyak mı Fatih? Olmayan şeyleri mi söylüyoruz? Ustasıda aynı halkıda aynı şeyi söylüyor. Ee herkesin aracıda senin aracın gibi bakımlı olmayacağına göre piyasada ki almanlara mı daha çok güvenelim japonlara mı?
Türkiye'deki pazar cok acayip; onu bir kere kabul etmek lazim. Insanlar koyun sürüsü gibi alisveris yapiyorlar; bir mal biraz tutulmaya baslansin, herkes baska bir alternatif yokmus gibi ayni ürüne hücum ediyor. VW 90'larin sonlarinda distribütorlügü el degistirip, Türkiye pazarina tekrar girmeye calistiginda Dogus yaptigi uyanikliklarin haddi hesabini olmadigini da unutmamak lazim. 2.el piyasasini yaratmak icin arabalari alip acayip fiyatlarla piyasaya cikartip 12 ay ellerinde beklettikleri de oldu. Hep ilerisini düsünerek hareket ettiler ve VW icin bir piyasa olusturdular. Simdi meyvesini yiyorlar. Sira var diye yeni aldigi Golf'ü 5-10 bin lira üstüne satmaya calisanlar bile var piyasada.
Abi valla ben anlatamıyorum kimseye burda. o yüzden vazgeçtim. japonlar sorunsuz araba yapıyor. almanlar çok kötüler oyuncakları bol devamlı arıza yaparlar sanayiden çıkmazlar. sürüş keyifleri hiç yoktur. yol tutuşları japonlardan 10 sen geride....