0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Toyotanın var işte can abi. benim konu ile ilgili ilk mesajlarımda yazdıklarımın benzerlerini tekrar etmek istiyorum. Araca albeni katan nedir? Sağlamlık ve satış kolaylığı. Bunun dışında sokağa atacağı 50 000 tl si olmayan kimse gidipte toyota dışında ki markaları almıyor. Gerçek bu!Herkes araç alırken elbet satacağı zamanı düşünür ve acaba satılır mı diye bir bakar ve ona göre alır. Yoksa piyasada kıyamet gibi superb var ve korkunç kayıplarla satılıyorlar. Zaten satarken başına geleceği düşünmeyen herkes toyota dışında ki markaları seçiyor Şimdi söyleyeceklerimi bir vaka analizi olarak düşünebilirsiniz. 1 haftadır aracım ilanda ve takasa açık. Kaç tane passat sahibi oldu ben sayamadım takasa girmek isteyen. Tabi passatın bu segmentte bir üstünlüğü var piyasada. Bunun sebebide motor seçenekleri. Aynı motor seçeneklerini toyota sunsa passattan eser kalmaz piyasada. Ben değerlendirmeleri piyasanın gerçeklerine göre yaptığıma inanıyorum.
Merhabalar,Acikcasi Toyota olarak genellendirmenizi pek dogru bulmadim, ozellikle D sinifinda Toyota tutulmayan bir marka, Corolla ise her sene dunyanin en cok satan otomobili oluyor neredeyse ve bunun karsiligini ikinci el piyasasinda kat ve kat aliyor. Eger ikinci el kaygisiyla arac alinacaksa C sinifi ideal tercih olur. D sinifinda diretilmesi durumunda piyasadaki Passat ustunlugune boyun egmek gerekir. Zira Passat'i acil bir durumda da elinizden cikarmaniz daha kolay olacaktir. Avensis'in bana gore Toyota'da klasiklesmis sorunsuzluk avantaji disinda bir avantaji yok benim icin. Fiyatlari tam olarak bilemesemde benim D sinifi tercihim 1.6 TDi Passat olurdu. Vergi, yakit ve ikinci el piyasasi bakimindan cogu arac 1.6 TDi Passat'in 1 hatta 2 adim gerisinde. Bu tercih basligin gidisatina gore yapilmistir tabi ki cunku yorumlar genellikle ekonomi odakli ilerlemekte.Ve tabi bence.
Keşke son model Dizel bir Avensis'im olsada insanlar tarafından tutulmasa, beğenilmese, satmaya karar verdiğimde de C sınıfı kadar prim yapmasa, diye içimi çekiyorum.
Avensis'de çok fazla motor seçeneği olmayışı,donanım seviyesinin çok olmayışı ve benzinli dizel arası fiyat bakımından uçurum olmasına rağmen gene de insanlar Avensis alıyorsa ( ben de potansiyel bir Avensis'ciyim ) bu insanların bildiği bir şey vardır..
O katılmadığınız yazıda passatın üstünlüğü zaten yazdım.Bu su götürmez bir gerçek. Hatta üstünlüğün sebepleride yazıyor. Ben sadece bir an için şunu hayal etmenizi bekliyorum. D segmentinde passat kadar motor seçeneği olan accord ve avensis olduğunu düşünün. Bu durumda sonucun C segmentinden farkı olmayacağını göreceksiniz. Çünkü toyota seçicileri 2. el satış kolaylığını ve sahibini üzmeyeceğini bildiğinden seçiyor. Zaten teknoloji anlamında geri olmasına rağmen onu en çok satılan araç yapanda bu.
Avensis 1.6 Elegant Extra 57,900 55,900 (kampanyalı)Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Trendline 60.300,00Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Tiptr. DSG Trendline 66.500,00Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Comfortline 65.900,00Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Tiptr. DSG Comfortline 72.100,00Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Highline 78.600,00Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Tiptr. DSG Highline 84.900,00Passat 1.4 TSI 160 PS Tiptr. DSG Comfortline 75.900,00Passat 1.4 TSI 160 PS Tiptr. DSG Highline 88.700,00göründüğü gibi passatta seçenek çok fazla, her seçeneğinde fiyatı farklı.Bu karşılaştırmanın sonucu: avensis en ucuz passattan 4000TL, en pahalısından ise 29.000TL daha ucuz. Dolayısıyla passat ile avensis karşılaştırılırken hangi avensis olduğu belli (1.6 motorda) fakat hangi passat buna karar verilmeli fiyat farkı da göz önünde bulundurulmalıdır (şirket için alınmayacaksa).Alım-satımlarda D segmentlerinin C segmentlerinden bir farkı da D segmentleri şirketler tarafından çok fazla sayıda alınmaktadır (vergi açısından, şirkete gider görünür, kar azalır, vergi düşer). Daha önce yazmıştım, fiyatlarına bakmazsanız elbette passat; şirketlerde bu sebeple passatı tercih etmektedirler, kullanıcılar ise avensisi.
Avensis testlerinizden deneyimlerinizi biraz daha ayrıntılı anlatırsanız sevinirim
öncelikle iç mekan olarak en klasik model avensiste, aslında en eski kalan iç mekan onda. 1.6 motor çekmez vs gibi duyumlarla gittim ilk testime o yüzden ilk testte sadece performans üzerine denedim aracı. zorladım, hızlanmaya baktım, esnekliğe baktım, frenlere baktım. tutup da 1.6 corollaya, 2.0 D sınıfı araçlara kafa tutmaya kalkmayacaksanız performans üzmüyor, hızlanma gayet etkileyici. tutup da ben 6. vitese atarım hiç vitesle oynamayı sevmem derseniz üzer performans olarak doğal olarak ama yok vitesle oynamak araba kullanmanın şanındandır derseniz yüksek devir çevirirseniz performans gayet yeterli gayet güzel.sonra içimde kaldı yakıt tüketimini test etmedim diye, bir de tüketim için normal kullanayım dedim. teste gittim değerleri sıfırladım (doğal olarak yol bilgisayarına güvenmek durumunda kaldım, depoya yakıt dolduramadım ) sakin ve normal kullanımla, gereksiz hız değişimleri yapmadan kullandım. karma denebilecek bir parkurdu, sürekli sabit hız gidilmeyecek ancak şehir içi gibi dur kalk olmayan bir parkurdu. 6lt tüketim elde ettim ki aynı değerleri 1.6 corolla ile yapıyorum. çok daha büyük ve ağır bir avensisle aynı değeri yakalamak çok güzel bence. yakıt olarak baya güzel. en son gittiğimde de arabayı virajlarda zorladım, viraj içinde tam gaz giderken gazı kestim, düşük viteste tam gaz viraja girdim, virajda frene bastım vs. arabayı esp sayesinde yoldan koparmayı başaramadım. genel anlamda baya başarılı bence araç her testimde de corollayı takasa vermek geçti içimden, avensisten kalkıp 2009 corollaya binince araba küçük geldi dar geldi, kalitesiz geldi vs ancak yine de ne bileyim avensis çok eski kalıyor iç tasarım olarak. sonuçta sürekli arabanın içine bakacaksınız, oradaki kalite, güzellik ergonomi vs daha önemli. o konuda da 508 ve insignia çok yakışıklı. bu arada 508le ilgili bir inceleme yapmıştım bu sitede;http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=37303.0
Türkay beye bende katılıyorum, toyotanın artık uyanması lazım
Kemal beye tamamen katılıyorum Toyata nin uyanması lazim
Can emre Akay'a kesinlikle katılıyorum avensisin uyanması lazım.(oyun gibi oldu sırayla yazınca )
Ben de Türkay 'a katılmanıza katılıyorum