0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
öncelikle psa-ford grubu ortalıklığı ile renault-nissan ortaklığının ayrı olduğunu belirtmek isterim. renault ne kadar başarılı olursa olsun motor konusunda, megane II denilen araç, dünyanın en hissiz direksiyon sistemlerinden birine sahiptir. sanki direksiyon ile yol arasında hiçbir bağlantı yokmuş gibi araç kullanırsınız. süspansiyonları da evlere şenliktir, megane'a bindikten sonra corolla, astra ya da golf'e binince anlarsınız. ayrıca multijet konusunda tereddütü olan arkadaşları istanbul'a davet ediyorum. gelsinler şöyle bir dışarıda gezsinler. 10 tane multijet linea ya da albea ticari taksi geçiyorsa, 1-2 tane dci motorlu renault ya da dacia geçiyordur.
yeri bu konuda degil akşama konu açıyım birbirimize birşey ispatlamadan zevkine bilgilenmek amaçlı konuşalım..linealar şirket arabaları tarafından çok tercihedildigi için öle bu bir ölçüt degil.aynı düzeyde de clio var eminolabilirisiniz.arkadaşımda multijet linea var onunda ne yaktıgını biliyorum.akşama güzel bir konu açalım kurtlarımızı dökelim
BMW 1.6 dizeli hiç tartışmıyorsunuz beyler. Verso diyince mesele 1.6 BMW D-4-D vs. 1.5 DCI , şuan bütün dünyanın kabul ettiği en iyi düşük hacimli iki motor.Bu arada Toyota dizel' yapmayı bilmez demek biraz haksızlık olur. Toyota düşük hacimli dizel konusunda başarısız denilebilir, lakin 2.2 D-Cat gibi bir motora sahip bir markaya bu denli haksızlık edilmemeli. 2000 cc üstü dizellerde toyota teknolojisini göstermiştir hep.Ama iç piyasada 1.4 d4d başarılı değil bunu herkes biliyor. Toyota'da biliyor ki BMW den destek aldı. Şimdi konu başlığında arkadaşın sorduğu soruya ne cevap vermeli. 1.6 BMW motorlu verso mu, 1.5 DCI Quaskai mi? Ben asfalt dışında kullanmayacaksanız ve 'imaj' kaygınız yoksa 1.6 dizel verso diyorum.
Yeni gelecek olan 1.6 dci 160 bg gücünde motorda çok önemli renault için. Forumda paylaşılmıştı 2.0 motor performansında ve onlara oranla %25 yakıt tasarruflu.
hakan bey yanlış anlamayın ama nedemek istediginizi anlamadım ben.ticari taksiler ile dizel konumuzun alakası nedir...ankarada çok linea var ama hepsi tüplü...ben anlamadım oyüzden..dizel taksici ben görmedim..konuya gelince jeep türü araçları seven biri degilim açıkcası ben.oyüzden direk verso 1.6 derim ki bmw motoru var.keyifli olur kanatindeyim
ogün bey forum içi arama yaparsanız, multijet konusundan tutun da, dci motorun detaylarına kadar forum içinde birçok başlıkta konuşmalar mevcut. yeni başlık ancak her şeyin tekrardan yazılmasına, belki de zamanında konuşulmuş durumlar üzerinden insanların birbirini kırmasına neden olabilir. bu yüzden yapabilirseniz, daha önceden açılmış bir başlık bulup oradan devam ettirin konuyu.bu arada taksiciler için gerçekten istanbul'a gelmeseniz bile mobese kayıtlarını canlı olarak izleyebiliyorsunuz. gelirseniz de bir gece 00-02 arası taksim'e yolunuzu düşürmeye çalışın. yol tamamen sarı olduğundan hangi ticarinin daha çok olduğunu bir bakışta zaten zihniniz doğal olarak algılar. bilinç altınıza işler ve tereddütler ortadan kalkar.
Linea olabilir. " dizel " linea olmaz. Ben peşin beşin söylemiştim araştırın albea albela yazın aratın... kullanılan albealar ve linealar lpg lidir.
gökhun bey, ogün bey yeni başlık açmadan bence forumu bir araştırın derim. kendim taksi kullanmamış olsam yıllardır, söylediklerinize hak verebilirim ancak bugüne kadar hiç benzinli fiat marka taksiye binmedim. multijet konusu sayfalarca yazıldı, yazılanlara katılıyorum ben de. bursa'da sizin dediğiniz durum geçerli olabilir ancak istanbul'daki taksi sayısı bursa'nın nüfusu kadar neredeyse.
İstanbulun taksicileri işi bilmiyor demekki.http://www.fiat.com.tr/modeller/sayfalar/YENILINEA/Teknik.aspx6.5 litre yakıyor nasıl dizel bu ? Benzinli corollam 7.5 lt yakıyor 100km şehir içi... İstanbul taksileri paraya önem vermiyorlar herhalde. Sevabına çalışıyorlar 1.5 dci logan yada sanderolar 4 - 4.5 civarı yakıyor. Bence siz bir araştırın o araçlar lpg li olmasın ?
gökhun bey öncelikle yanlış bilgiler vermekten kaçınalım. e12 1.6 lt benzinli corolla'nın fabrika verisi şehir içi tüketim 9.0 lt/100 km'dir. sizin ortalama tüketiminiz kimse için resmi bir veri teşkil etmez.diğer bir husus da, taksiciler ve ticari araçlar için önemli olan en az yakanı edinmek değildir. motor ömrü, yedek parça ağı ve bakım maliyetleri de bu işin içindedir. linea veya albea'nın ne kadar yakacağını ve yaktığını bizden iyi biliyor bu işi yapanlar. bu yüzden bütün bu hususlar doğrultusunda genellikle istanbul'da ticari taksi olarak albea 1.3 multijet görürsünüz. başka araçlar yok mu ? elbette var. yeni corolla'dan taksi yapan da gördüm, açılır tavanlı elantra'dan yapan da. clio ve megane da var. ancak fiat taksilerin yanında neredeyse hiç yok gibiler. şaka yapmıyorum.