Gönderen Konu: Yerli Otomobil Serüveni  (Okunma sayısı 24029 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #80 : Ocak 28, 2012, 22:08:59 »
   Yerli otomobil bana göre çok geç kalmış bir serüvendir. Herkesin bildiklerini tekrar etmenin gereği yok tabi. Ancak zararın neresinden dönülse kardır, mantığıyla bir an önce yerli sermaye bu işe başlamalıdır.
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #80 : Ocak 28, 2012, 22:08:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #81 : Ocak 28, 2012, 22:10:10 »
Samandan yapmasinlar yeter!

Bazı spor Amerikanlar gibi olursa kabul edilebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #82 : Ocak 31, 2012, 02:26:17 »
Kendı fikrim motoru %100 türk malı çok kalıteli bir şey cıkmayacak hatta ıkco samand kalitesıde ve teknolojisinde birşey yapabilirlerse ne mutlu bize. motoru yerli olmayıversin kalitesi piyasadakı araçlardan daha düşük olsun ama yınede bir adım atsınlar bizde kötülemeyelim bence. cünkü önemli olan ılk adım. Birden çok kalıtelı bırsey bekleyıp husrana uğramamak lazım bence zamanla kalıtesı artar tabı bakalım önce bır arabayı yapsınlarda :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #83 : Ocak 31, 2012, 05:56:55 »
Kendı fikrim motoru %100 türk malı çok kalıteli bir şey cıkmayacak hatta ıkco samand kalitesıde ve teknolojisinde birşey yapabilirlerse ne mutlu bize. motoru yerli olmayıversin kalitesi piyasadakı araçlardan daha düşük olsun ama yınede bir adım atsınlar bizde kötülemeyelim bence. cünkü önemli olan ılk adım. Birden çok kalıtelı bırsey bekleyıp husrana uğramamak lazım bence zamanla kalıtesı artar tabı bakalım önce bır arabayı yapsınlarda :)

100% katiliyorum hyundai nin ve kianin ilk araclarina bakin cok eski firmalar degil bu iki firmada
ama 20 yilda kendilerini astilar...
ilk cikacak seyden cok seyler beklememek gerektigi konusunda hem fikirim
sabirli olmak lazim
2009 Toyota Camry 2.4 FW
2011 Toyota Venza 2.7 FW

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #84 : Ocak 31, 2012, 09:53:01 »
Söylenenler, ilk etapta Fiat motoru kullanılacağı,
İç donanım kaliteside Linea kalitesinde olabilir,
Sonuç olarak kabaca, motora, aktarım organlarına, gövdesine ve bazı elektronik donanıma 4 puan verirsek, %96 yerli olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #85 : Ocak 31, 2012, 11:53:23 »
Konuyla alakalı, bu sabah TRT1 de seyrettiğim şu güzel haberi de sizlerle paylaşmak isterim, televizyondaki söyleşide aracın üreticisi şunlarıda söyledi;

Gazeteci: Aracın Göstergeleri yok, bu aracı almak isteyen şimdiye kadar kaç km yaptığını nereden anlayacak?
Üretici   : Ne yapacakki? her zaman 0km araca binecek işte!

Gazeteci: Peki nekadar hızlı gittiğini nereden anlıyorsunuz?
Üretici   : Rüzgardan!

Gazeteci: Aracınız benzinlimi?
Üretici   : Evet, LPG'de taktım, bedava geziyoruz!

Gazeteci: Bu aracı satın almak istersek, ne dersiniz?
Üretici   : 20.000TL olabilir!

İşte karşınızda 3. nesil yerli malı, Şimendifer.

http://www.beyazgazete.com/video/2011/04/28/yerli-simendifer-yollarda-trt1.html
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #86 : Ocak 31, 2012, 12:05:46 »
Gitti duran araca vurdu ya yahu :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #87 : Şubat 03, 2012, 16:50:31 »
Yerli otoyu Koç üretecek!
Koç Grubu, Tofaş’taki ortağı İtalyan Fiat’ın teknolojik desteğiyle Bursa’da ‘Türk malı’ otomobil üretmek için düğmeye bastı.

Fiat’ın mevcut modellerinden yola çıkılarak geliştirilecek aracın, tasarım ve mühendislik çalışmalarını Tofaş yapacak.BAŞBAKAN Recep Tayyip Erdoğan’ın Ocak 2011’de ilk olarak TÜSİAD Genel Kurulu’nda dile getirdiği ve hükümetin 2023 programı içindeki en önemli hedeflerden biri olan ‘Türki oto projesi’ gerçekleşiyor. Koç Holding Onursal Başkanı Rahmi Koç’a “Artık soyadınız gibi bir markayla yerli otomobilimizi üretelim ve dünyaya diyelim ki, bak bu da artık bizim otomobilimiz. Bunu başaralım” çağrısı yapan Erdoğan’a 1 yıl sonra kesin yanıt hazırlandı. Türkiye’de otomotiv üretiminin yüzde 50’sini gerçekleştiren Koç Holding, Bursa’daki Tofaş tesislerinde İtalyan Fiat’ın teknolojik desteğiyle Türk malı otomobili üretecek. Fiat’ın B veya C sınıfındaki platformlarından biri seçilip, Bursa fabrikasında oluşturulacak 200 bin adetlik ek kapasitede üretim gerçekleştirilecek. İlk etapta 500 milyon Euro harcanacak projeyle ilgili ilk prototipler 2013, ilk model ise 2014 yılında piyasaya çıkacak.

Erdoğan’a ilgimizi ilettim

Yerli otomobille ilgili müjdeyi Detroit Fuarı’nda Fiat ve Chrysler’in CEO’su Sergio Marchionne verdi. İtalyan Fiat’ı krizden, Amerikan Chrysler’i ise iflastan kurtardığı için dünyanın en başarılı CEO’su kabul edilen Marchionne, en başından beri kesinlikle ‘Türk markalı’ otomobil projesinin mümkün olacağını düşündüğünü belirtti. Marchionne, “Bence hükümetin bu adımı kesinlikle doğru. Stratejik olarak bu işle ilgilendiğimi daha önce iletmiştim. Bunu en son eylül ayında Türkiye’ye geldiğimde Başbakan Erdoğan’a da söyledim” dedi.

Başlangıç için gereken bizde

Bu projeyi sahip oldukları alt yapı, bilgi ve teknolojiyi yönlendirerek rahatlıkla geliştirebileceklerini kaydeden Marchionne, şunları söyledi: “Bu konuda ortağımız Koç Holding ve Türk hükümetiyle görüşmelerimiz sürüyor. En kısa zamanda tam çözüm yolunu bulacağız. ‘Türk malı’ otomobilde anlaşılması gereken konu şu, ‘Bir temel altyapınız, tarihiniz ve motorunuz olmadan kağıt üzerindeki bu fikri hayata geçiremezsiniz. Bizim elimizdeki teknoloji ve bilgi birikimi demetiyle çok rahatlıkla yeni bir marka yaratabilirsiniz. İşte bu noktada bizimle çalışmanın yararı bizim bu demete sahip olmamız. Başlangıç için gereken de budur. En kısa zamanda bu yöndeki çalışmalar başlayacaktır.”

Marchionne: Bizim için fırsat yaratır

SERGIO Marchionne, “Türk malı otomobil, Türkiye’de bir takım desteklerle pazarda kendine yer açar. Bizim için de Türk malı otomobil projesi önemli. Çünkü bu markanın uluslararası alanda Türkiye üzerinden dağıtılmasıyla büyüme potansiyeli olacağına ve bizim için de önemli fırsat sunağına inanıyoruz” dedi.

Kişisel dostluğumuzla ilişkilerimiz gelişti

FIAT-Chrysler CEO’su Sergio Marchionne, Koç Ailesi ve Fiat arasındaki ilişkinin göreve geldiği 2004 yılından çok öncelere dayandığını belirterek, “2004’ten sonra gerek benim, gerekse Fiat Grubu Başkanı Johnn Elkan’ın Mustafa Koç ve aileyle olan kişisel dostluğumuzun da etkisiyle iki grubun ilişkileri daha da gelişip büyüdü. Türkiye’de kendini ispat eden çok kaliteli işler yapıyoruz. Türkiye’nin dünya çapındaki gelişmesinden çok memnunuz. Özellikle Tofaş CEO’su Ali Pandır çok iyi işler yapıyor ve markanın pozisyonunu çok iyi yerlere getirdi. Türkiye’deki yatırımımıza devam edip gelişmemizi sürdüreceğiz. Biz Koç’la olan ilişkimizden ötürü Türkiye’de çok rahatız. Bundan sonda yeni fırsatlara bakıyoruz” diye konuştu

Koç’un Türk malı oto planından satırbaşları

Fiat’ın B veya C sınıfı platform ve altyapısı kullanılacak.
Motor ve şasisi ilk etapta Fiat’tan gelecek.
Yedek parça tedariki ve tasarım Türkiye’de gerçekleşecek.
Yatırımın ilk etapta yaklaşık 500 milyon Euro olması öngörülüyor.
İlk prototipin 2013, ilk modelin 2014’te çıkması planlanıyor.
Fiyatının bugünün koşullarıyla
20-25 bin TL olması hedefleniyor.

Farklı bir DNA’sı olmalı, çakışmamalı

TÜRK malı otomobilin, diğer markalar ve modellerle çakışmaması için DNA’larının farklı olması gerektiğini savunan Sergio Marchionne, şunları söyledi: “Türk markasını çok dikkatli bir şekilde yaratmalıyız. Ortaklarımızla diyaloğumuz devam ediyor. Bu aşamadan itibaren markanın artık Türkiye dışında uluslararası pazarlarda konumlanmasını belirleyip bunların dikkatli bir şekilde etüd edilmesi gerekir. Konuyu Noel öncesinde görüştük bu hafta içinde tekrar ele alacağız.”

Tasarımı Türkiye’de yapılacak

MARCHIONNE, ‘Türk malı oto’ için yapabileceklerini şöyle anlattı: “Mevcut bir platformu verip, rahatlıkla bu işi yapabilir ve bu şekilde işin içine dahil oluruz. Biz her türlü desteği verip üretim yollarını açar, başlangıç için gerekeni yaparız. Ama yedek parça tedariği, yan sanayi ve tasarım gibi diğer etkenler tamamen Türkiye’de geliştirilir.”

Albea’nın yerini alacak Fiat’ın önünü kesmeyecek

Fiat ile birlikte çalıştıkları projenin detaylarını anlatan Tofaş CEO’su Ali Pandır, aracın Albea’nın yerine geçecek ürün olacağını ve üretimi sona eren bu modelin platformunu paylaşacağını açıkladı. Yerli otomobilin B-C segmentinde yer alacağını belirten Pandır, “Fiat’ın hazır teknolojisini, platformunu kullanacağız. Aracın birden fazla versiyonu olabilir. Albea’nın üretiminin bitiyor olması, Fiat için bir şans yaratacak. Albea’nın segmenti çok güçlü. Yerli otomobil markası, Albea’nın yerini alacağı için Fiat’ın diğer modellerinin önünü kesmeyecek, onlarla rekabet etmeyecek. Yani Fiat’ın pazar payını düşürmeyecek aksine yeni bir pazar yaratacağı için satışlarını artıracak” diye konuştu.

200 bin adetlik kapasite

Fiat ile Tofaş’ın üzerinde çalıştığı yerli araç için Bursa fabrikasının yeterli olacağını ifade eden Ali Pandır, projeyle lgili planları şöyle aktardı: “Albea’nın üretimden çıkması Tofaş’a 50 bin adetlik bir yer kazandıracak. Tofaş’ın kapasitesi şu an yıllık 400 bin adet ancak mevcut alan üzerinde 550 bin adede rahat çıkabiliriz. Örneğin yedek parça deposunu dışarı çıkabiliriz. Kuş Serisi’nin hâlâ parçaları, kaputları bile fabrikanın içindeki alanda duruyor. 550 bin adetlik kapasiteyle birlikte, yerli otomobil için 200 bin adetlik üretim hazır hale gelmiş olacak.”

Milyar dolara gerek yok

Ali Pandır, yerli otomobil markasında hükümetin sağlayacağı teşviklerin büyük önem taşıyacağını belirterek, şunları dile getirdi: “Fiat’la yerli oto üzerinde çalışıyoruz. Şu an hükümetin bize sağlayacağı teşvikleri bekliyoruz. Otomotiv Sanayi Derneği’nin (OSD) hazırladığı rapor, yerli otomobil markasının sıfırdan yatırımla üretilmesini içeriyor. Fiat işin içinde olduğu için mevcut yatırımlardan faydalanılacak. Fiat teknolojisini, platformunu ortaya koyacak. Bu yüzden 2-3 milyar dolarlık yatırımlar söz konusu değil. Daha az bir yatırımla yerli marka
yaratılmış olacak.”

25 bin liradan pahalı olmamalı

YERLİ otomobilin fiyatıyla ilgili anketlerin yapıldığını anımsatan Ali Pandır, “Tüketiciler aracın 20-25 bin lira arasında olmasını istiyor. Bence de otomobil ucuz olmalı ki herkes ulaşabilsin. Müşteri 2-3 yaşında ikinci el bir otomobil yerine yerli markayı tercih edecektir bu sayede. Böylece yaratılacak araç, mevcut markaların pazar payından almayacak” dedi.

Koç, Anadol’u Ford desteğiyle üretti

KOÇ Grubu’nun Türkiye’de seri üretilen ilk otomobil markası olan Anadol’u da Ford Motor Company’nin desteğiyle geliştirmişti. Otosan fabrikasında 1966’da üretimine başlanan Anadol’un motoru Ford’dan alınırken, aracın tasarımını İngiliz Reliatn ve Ogle Design tarafından yapılmıştı. Anadol’da kullanılan ilk motor Ford’un Cortina modelinin 1200 cc’lik Kent motoruydu.

HÜRRİYET
Haber Tarihi: 15.01.2012

kaynak:http://www.otomobilgazetesi.com/yerli-otoyu-koc-uretecek-10867.html
2011 - Corolla 1.6 comfort extra - kar beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #88 : Şubat 03, 2012, 19:29:29 »
Umarım yerli otomobilimizde şu teknolojide uygulanır;

Diesel yakıtla çalışan jeneratörlü- Elektrikli araç


http://news.cnet.com/8301-11128_3-9815177-54.html
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #89 : Şubat 03, 2012, 20:00:18 »
Konu hakkında bu kadar fazla yorum yapılmış olmasından; konunun çok fazla kişi tarafından takip edildiğini, ilgilenildiğini ve önemsendiğini düşünüyorum. Gerçekten de ülkemiz açısından önemli bir konu olmasından dolayı; hepimizi doğrudan ve dolaylı ilgilendiren önemli bir konu. Bizim tüketiciler olarak üzerimize düşenlerden bir tanesi de üreticileri yönlendirmektir. Bu görev şu ana kadar ki iletiler ile yerine getirilmiş gibi görünüyor. Bence bu ülkenin bir vatandaşı olarak bir başka görevimiz ise; sahip çıkmak ve desteklemek olduğunu düşünüyorum.
Forumda iletilerinde kolay bir hedef olmadığını belirtenlere katılıyorum. Untmamalı ki; hiç bir zaman geç kalınmış sayılmaz. Unutmamalı ki, her zaman zirvede bir kişilik boş yer vardır. Unutmamalı ki; başlamak bitirmenin yarıdır. Unutmamalı ki; ilk adım her zaman en zor adımdır, önemli olan sonraki adımların başlangıcının olmasıdır. Dolayısıyla bunları aklımızdan çıkarmadan, kendimizi olduğumuzdan büyük ve asla küçük görmeden, gerçekçi yaklaşımlarla hayal kurmadan ama geleceğe ümit ile bakarak atılması gereken doğru adımların atılacağını ümit ediyor ve Türk halkının bu projeyi sahipleneceğini düşünüyorum.

Ulu önder ebedi başkomutanın dediği gibi:
"Başarı; Başaracağım diye başlayanın ve başardım diyebilenindir".
M.Kemal ATATÜRK
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #90 : Şubat 03, 2012, 20:04:14 »
Ciddi öneride bulunanlar;
Anadol (Anatolia, Anatoly), Devrim (Revolution), Angora, Turkcar, Cevher, Koç, İstanbul, Turkay, Osmanlı (Ottoman), Sultan, Fatih, Kanuni, Yavuz, Pars (Pardus), Bozkurt, Asena, Kangal, Bosfor, Dardanel, Ototurk, Truva (Troya), Turkuaz

Dalgasını geçenler;
Feriha, Kebap, Tarkan, Maşallah, Camoka, Benzin, Yusuf Yusuf, Sağlam, Kıvanç, Hürrem, AVDV (Araban var mı derdin var kısaltması)

Muhalifler;
RTE (elektrikli versiyonu: RT-E), Hurda, Ergenekon, Oneminute, Biat, Gülen, Çakma, Hurda, Zam


vs. gibi isimler belirtilmiş. insanlarımız baya hevesli  :) dün akşam best fm dinlerken bu konudan bahsediliyodu.. türklera ait bi üretim olmayacağı için ' türkitali ' olsun ismi bari.. türkler değil italyanlar üreticek nasılsa.. pehh
:alkis:alkışlıyorum :alkis:
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #91 : Şubat 03, 2012, 20:54:27 »
Yerli otomobil serüveninden bahsederken bence konunun öneminin daha iyi anlaşılabilmesi için;
Otomotiv sektörünün ülke ekonomisine katkısının bilinmesi gerekir.
Otomotiv sanayii için 20. yüzyıl dünya ekonomisinin itici gücü-dinamosu denilmektedir. Otomotiv sanayii, gerek yarattığı katma değer ve gerekse istihdam seviyesine yüksek orandaki katkısıyla bulunduğu ülke ekonomilerinde önemli bir yere sahiptir. Ayrıca sektörün, doğrudan yarattığı istihdam ve katma değerle ek olarak, diğer birçok sektörlerden girdi alması ve otomotiv ürünlerine yönelik reklam ve pazarlama faaliyetleri, otomobil finansmanına yönelik finans kuruluşları, tamir, bakım ve yedek parça satışları, sigortacılık sektörü gibi geniş bir satış ve satış sonrası hizmetleri de düşünüldüğünde dolaylı şekilde ciddi bir istihdam kaynağı olduğu görülmektedir.

Derlenmiştir: http://ekutup.dpt.gov.tr/imalatsa/otomotiv/bedira/yansanay.pdf
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #92 : Şubat 04, 2012, 09:26:16 »
hadi Bismillah diyelim o zaman :D :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #93 : Şubat 05, 2012, 00:19:11 »
PANCAR MOTOR SUSTU
Yerli otomobil, yerli motor olmadan olmaz diyenler;
Bakın Türkiye'nin ilk dizel motorunu 1956 yılından beri üreten fabrikanın sonunun nasıl geldiğine.  03 Şubat 2012 tarihli Hürriyet gazetesinde yer alan haber biraz uzun olmasına rağmen konuyu güzel anlattığı için pek kısaltmadım.
Orjinal hali:
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/19838676.asp 

İstanbul Bayrampaşa’da 44 dönüm arazi üzerinde kurulu fabrika Mahkeme kararı ile tahliye edildi. Makinelerin bir bölümüne haciz konuldu. Fabrikanın değerli arazisi asılan dev tabela ile satılığa çıkarıldı. Üç aya yakın bir süreden beri paralarını alamayan işçiler ise biriken ücret ve tazminat bedelleri alabilmek için bekliyor.   

Pancar Motor 1956 yılında Erbakan tarafından kurulan Türkiye’nin ilk dizel fabrikasıydı… İskenderpaşa Cemaati Lideri Mehmet Zahit Kotku'nun talimatı ile Gümüş Motor adı ile kurulan fabrika bölgede “Erbakan’ın fabrikası” olarak anılıyor.

Fabrikanın adı 1964 yılında sermayedarların değişmesi ile Pancar Motor oldu. Ancak fabrika için ilk zorlu süreç 2001 Krizi sonrası başladı. İlk krizi atlatan Pancar Motor asıl krizi 2009 sonrası yaşadı. Şirket yönetimi fabrikanın batmasına karşı çeşitli tedbirler alarak ayakta tutmaya çalıştı. Ancak fabrikanın üzerinde kurulu bulunduğu arsanın sahibi Kayseri Şeker Fabrikası AŞ, son 9 yılda ödenmeyen kira borçları nedeni ile Mahkeme kararı ile fabrikanın tahliyesini istedi. Fabrikada motor sesleri geçtiğimiz Kasım ayı ortasında durdu.

İŞÇİLER MAKİNELERE HACİZ KOYDU 

Pancar Motor’da en son 80’e yakın işçi çalışıyordu. DİSK’e bağlı Birleşik Metal İş Sendikası’na üye işçilerin biriken ücret ve tazminat alacaklarının 3.5 Milyon TL seviyesinde olduğu ifade edildi. İşçiler alacaklarını garanti altına almak için makineler üzerine haciz koydurdu. Fabrikadaki teçhizatın üzerinde işçilerin yanı sıra, Kamunun da ödenmeyen prim borçları nedeni ile haciz koydurduğu öğrenildi. Geçen süre içinde 600 bin motorun üretildiği fabrikada şimdilerde tam bir sessizlik hâkim. İşçileri uzun süre çalıştıkları fabrikada dönüşümlü bekliyor. Yılbaşına işsiz ve parasız girdiklerini ifade eden işçiler, muhatap bulamamaktan şikâyetçi.



300 MİLYON TL DEĞER BİÇİLİYOR

Pancar Motor’un üzerinde kurulu olduğu arsa ise iştah kabartıyor. 44 dönümlük arsanın değeri için bölgedeki emlakçılar 300 milyon TL değer biçiyor. Ürünlerinin yüzde 80'ini tarım, yüzde 20'sini küçük balıkçı tekneleri pazarına satan Pancar Motor özellikle Çin'in çok ucuz ürünlerle Türkiye pazarına girmesinden sonra zor günler yaşamaya başladı.

Şirket çok dayanıklı ürünleri olmasına rağmen rakiplerine göre pahalı kaldığı için rekabet edemez hale gelirken, maaş, prim borcu ve kendi arazisinin kirasını ödeyemeyecek duruma düştü. Özellikle Anadolu'da çok büyük bir marka bilinirliği ve sadakati olan Pancar Motor'un toplam borcu ise 7 milyon TL civarında. 

FABRİKANIN SAHİBİ PANCAR EKİCİLERİ

Pancar Motor’un ana hissedarları pancar ekicileri kooperatifleri…Eskişehir Pancar Ekicileri Kooperatifi yüzde 74,8, Pancar Ekicileri Kooperatifleri yüzde 17,  Pankobirlik yüzde 1,8, Kayseri, Konya, Amasya ve Adapazarı Şeker Fabrikaları ise toplam yüzde 6,2’lik paya sahip.

Fabrikada üretilen ürünler yurt genelindeki 32 pancar kooperatifi ve bunlara bağlı 264 satış mağazası ve 61 bayi kanalıyla pazarlanıyordu. 2010 yılı cirosu 10 milyon TL olan şirketin aynı yıl içindeki zararı ise 1.8 milyon TL seviyesindeydi. Pancar Motor’un yaşadığı sürecin benzerini birkaç kilometre ötesinde bulunan Uzel Makine de yaşıyor. İcradan satışa konulan Uzel’in fabrika arazisinin bir bölümünü Sinpaş Gayrimenkul GYO icra ihalesinde satın almıştı.
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #94 : Şubat 17, 2012, 07:47:42 »
Ben ortaya güzel birşeyler çıkacağını umut ediyorum ,Taylo sana katılmıyorum dostum.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #95 : Şubat 17, 2012, 10:47:24 »
Yerli otoyu Koç üretecek!


Aman Koç üretmesin

Anadol rezaleti (eşeklerin yediği araba) hala yollarda havayı zehirliyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #96 : Şubat 17, 2012, 10:53:21 »
Aman Koç üretmesin

Anadol rezaleti (eşeklerin yediği araba) hala yollarda havayı zehirliyor

Kemal Bey, Koç ya da bir başkası fark etmez. Mevcut düzende üretilecek otomobil sadece "yerli otomobil" etiketinin "kaymağını" yer. Daha paslanmaz çelik üretemeyen bir ülke nasıl yerli otomobil üretecek ya, kimse kandırmasın kendini. Yeni bir sanayi stratejisi ile uzun vadede başarılabilecek bir iş bu. Şartlar oluştuğunda, siz istemeseniz bile gerekirse merdiven altında üretirler yerli otomobili. Yeni doğan bebeği kimse yürütemez; olacakla öleceğe de kimse engel olamaz.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #97 : Şubat 18, 2012, 12:10:32 »
YERLİ OTOMOBİL KAÇ LİRA OLMALI?
Ekonomi - 18 Şubat 2012 10:40


Bir süredir Türkiye'nin gündeminde olan yerli otomobilin fiyatı kaç lira olmalı? İşte halkın bu konudaki fiyat baremi
Otomotiv Sanayii Derneği'nin (OSD) 'Yerli Marka Otomobil Araştırması', tüketicilerin yerli marka otomobilin Türkiye'de geliştirilmesine ve üretilmesine olumlu baktığını gözler önüne serdi.

OSD'nin 7 bölgede 13 ilde 1293 kişi ile gerçekleştirdiği araştırma, ilginç ve önemli tespitler içeriyor. Çalışmanın ilgili kamu otoritelerine sunulması beklenirken, yerli marka otomobil pazar çalışmalarının yapıldığının bir anlamda göstergesi olan araştırma, araç satın alımında en etkili kriterin yakıt tasarrufu olduğunu ortaya koydu. Diğer kriterler ise uzun ömürlü dayanıklı olması (yüzde 42), marka imajı (yüzde 39), yol tutuşu ve konfor (yüzde 37), yaygın servis (yüzde 37) oldu.

Öncelik uygun fiyatlı olması
 
Araştırmaya göre, 'yerli marka otomobil' denince akla 'uygun fiyatlı marka' geliyor. Yerli marka otomobilin sunacağı avantajın fiyat ekseninde olduğu düşünülüyor. Yerli marka otomobili piyasadaki markalarda ayıracak olan hususun 'fiyat' olacağı belirtiliyor. Türkiye'de yerli marka üretilse, belirtilen seçenekler içinde, binek, sedan, 1,6 litre ve yakıtı dizel araç tercih ediliyor. Yerli marka bir otomobili, düşünülen mevcut alternatifin yerine satın alma eğilimi olumlu. Satın alma eğilimi zayıf olanların ise kaygısı ''kalite'' olarak ortaya çıkıyor.

Teşvik de bekleniyor

Yerli marka otomobil için kabul edilen fiyat düzeyi 22 bin lira olurken, yerli marka otomobili destekleme nedenleri ağırlıklı olarak duygusal faktörlere dayanıyor. Anahtar teslim 22 bin lira olması istenilen otomobil için fiyat algısı yerli marka için özel bir teşvik beklentisini de yansıtıyor.

Kaynak:http://www.aktifhaber.com/yerli-otomobil-kac-lira-olmali-561309h.htm
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #98 : Şubat 18, 2012, 23:21:45 »
hayırlısıyla bi çıkarsalar peynir ekmek gibi satar gibime geliyor... beklentiyi seviyorm...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #99 : Şubat 19, 2012, 10:33:04 »
hayırlısıyla bi çıkarsalar peynir ekmek gibi satar gibime geliyor... beklentiyi seviyorm...
+1
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey