Gönderen Konu: Yerli Otomobil Serüveni  (Okunma sayısı 24022 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #60 : Ocak 18, 2012, 11:12:46 »
Lütfen kaynak belirtelim. Aksi durumda konuyu siliyorum.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #60 : Ocak 18, 2012, 11:12:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #61 : Ocak 18, 2012, 11:36:19 »
Türkler fiat üretecekmiş...
benim bu haberden tek anladığım şey bu, bir de güzel Türkçe isim bulurlar şimdi bu arabalara, (martı mesela) alsana yerli araba ondan sonra...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 29700
  • Model Yılı: '17
  • 61 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #62 : Ocak 18, 2012, 11:55:53 »
Motoru dışarıdan gelen bir araç nasıl yerli olacakmış acaba? Tamamen bir ütopya...Zaman ve para israfı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #63 : Ocak 18, 2012, 11:57:52 »
Ciddi öneride bulunanlar;
Anadol (Anatolia, Anatoly), Devrim (Revolution), Angora, Turkcar, Cevher, Koç, İstanbul, Turkay, Osmanlı (Ottoman), Sultan, Fatih, Kanuni, Yavuz, Pars (Pardus), Bozkurt, Asena, Kangal, Bosfor, Dardanel, Ototurk, Truva (Troya), Turkuaz

Dalgasını geçenler;
Feriha, Kebap, Tarkan, Maşallah, Camoka, Benzin, Yusuf Yusuf, Sağlam, Kıvanç, Hürrem, AVDV (Araban var mı derdin var kısaltması)

Muhalifler;
RTE (elektrikli versiyonu: RT-E), Hurda, Ergenekon, Oneminute, Biat, Gülen, Çakma, Hurda, Zam


vs. gibi isimler belirtilmiş. insanlarımız baya hevesli  :) dün akşam best fm dinlerken bu konudan bahsediliyodu.. türklera ait bi üretim olmayacağı için ' türkitali ' olsun ismi bari.. türkler değil italyanlar üreticek nasılsa.. pehh
Topraktan geldik toprağa gideceğiz.. Mühim olan çamurlaşmamak..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #64 : Ocak 18, 2012, 12:43:46 »
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40287.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=37052.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=37546.0

Yukarıdaki başlıklarda daha önce tartışılmış olan bu konu ile ilgili ilave bir şey yazmak istemiyorum. Sadece Fatih Altaylı'nın bir yazısının linkini vermekle yetineceğim.

http://www.fatihaltayli.com.tr/content.cfm?content_id=7831
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #65 : Ocak 18, 2012, 13:12:54 »
Hürriyet gazetesinde 15.01.2012 tarihinde çıkan haberdir , ekonomi sayfasında tam sayfa yer almakta.Linki: http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/ShowNew.aspx?id=19692903

Yeterli mi?? yoksa gazetenin ilgili sayısını taratıp göndereyim mi?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #66 : Ocak 18, 2012, 13:16:29 »
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40287.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=37052.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=37546.0

Yukarıdaki başlıklarda daha önce tartışılmış olan bu konu ile ilgili ilave bir şey yazmak istemiyorum. Sadece Fatih Altaylı'nın bir yazısının linkini vermekle yetineceğim.

http://www.fatihaltayli.com.tr/content.cfm?content_id=7831
Bir şey yazmanıza gerek olması için yazılmış bir yazı değil bu zaten , yani 'yerli otomobil nasıl olmalı' tartışması değil. Tam aksine yerli otomobilin üretimine ait son kararların birinci ağızdan yazıldığı bir gazete haberidir , ben de forumda paylaşılmadığını gördüğüm için paylaştım. Bu sizin paylaştığınız linklerde bulunmayan bir bilgi. Okumadığınız için yorum yazmanızda biraz anlamsız olur zaten bence de yazmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #67 : Ocak 18, 2012, 13:33:10 »
Hürriyet gazetesinde 15.01.2012 tarihinde çıkan haberdir , ekonomi sayfasında tam sayfa yer almakta.Linki: http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/ShowNew.aspx?id=19692903

Yeterli mi?? yoksa gazetenin ilgili sayısını taratıp göndereyim mi?


Yazınızı, uygun başlıkların altında da paylaşabilir mişsiniz.
Faydalı paylaşımlara, sakinliğinizi de eklemenizi tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #68 : Ocak 18, 2012, 13:38:45 »
Belirttim zaten , sanırım siz görmediniz. Kaldı ki benim bunu da belirtmeme gerek yoktu , çünkü yazının başında haberi derleyen arkadaşın ismi soyismi yazıyor. Neyse ben konu uzamasın diye arkadaşın çalıştığı gazeteyi ve hatta yayının internet linkini de verdim siz silmeyesiniz diye. Yani bireysel bir makale internet linki olmadan paylaşılamayacak mı bu platformda? diye sormadan edemedim kendime ama neyse bırakalım da insanlar öznel yorumların yanında gerçekleri de görme özgürlüğünü doyasıya tatsınlar Hakan bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #69 : Ocak 18, 2012, 13:47:41 »
Gürhan bey, kaynak belirtme, o yazıyı hazırlayana karşı bir saygının yanında, hukuki bir zorunluluktur da. O yazılar kolay hazırlanmıyor ve bizler de bu emeği harcayanlara saygımızı göstermeliyiz. Alıntıdaki isim tek başına yeterli olmayabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #70 : Ocak 18, 2012, 13:54:40 »
Gürhan Bey, yaklaşımınız hiç yapıcı değil biraz daha soğukkanlı olmanızda fayda var. Haberli ilgili bilgim var. Bu konuyla ilgili ilave bir şey söylemek istememem, bu başlığı açmanıza tepki değildir. Tabi ki, gazete sayfalarında yer alan önemli bir haberi forum kurallarına da dikkat ederek paylaşmak en doğal hakkınızdır, bunun için size bilakis teşekkür ederiz. Linkini verdiğim konulardaki iletilerimi Fatih Altaylı'nın yazısı ışığında değerlendirdiğinizde benim tepkimin yerli otomobil kavramına olduğunu açıkça görebilirsiniz. Ayrıca bu konunun linkini verdiğim başlıkların devamı niteliğinde olduğu oldukça açık. Bu konu ile ilgili başlıkları kronolojik takibi kolaylaştıracak "Yerli Otomobil Serüveni" adı altında yeni bir konuda birleştireceğim birazdan.

Bir şey yazmanıza gerek olması için yazılmış bir yazı değil bu zaten , yani 'yerli otomobil nasıl olmalı' tartışması değil. Tam aksine yerli otomobilin üretimine ait son kararların birinci ağızdan yazıldığı bir gazete haberidir , ben de forumda paylaşılmadığını gördüğüm için paylaştım. Bu sizin paylaştığınız linklerde bulunmayan bir bilgi. Okumadığınız için yorum yazmanızda biraz anlamsız olur zaten bence de yazmayın.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #71 : Ocak 18, 2012, 14:05:47 »
Gürhan bey, kaynak belirtme, o yazıyı hazırlayana karşı bir saygının yanında, hukuki bir zorunluluktur da. O yazılar kolay hazırlanmıyor ve bizler de bu emeği harcayanlara saygımızı göstermeliyiz. Alıntıdaki isim tek başına yeterli olmayabiliyor.

Adının soyadının belirtilmiş olması zaten bu kişiye gerekli saygının gösteriliyor olduğunun kanıtıdır Hakan bey. Emek sarfeden eli öpecek terbiyede ve anlayışta bir insan olarak emeğe saygı çerçevesinde yapmış olduğunuz hoş tavsiyelerinizi üzerime alamıyorum maalesef.

Bunun dışında bu yazı sadece ismen yazılmış bir makale de olabilirdi , kaldı ki şahıs yalnızca bir yayın organına bağlı çalışmak ve yazılarının internette paylaşılması için belirli bir link vermek durumunda da değil. Bu durumda yalnızca isim yeterliydi sanırım. Sizin de kaynak belirtin yoksa konuyu sileceğim tarzı yaklaşımınız bu durumda benim ve şahsın adına bir emeğe saygısızlık örneği olmazmıydı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #72 : Ocak 18, 2012, 14:11:20 »
Gürhan Bey, yaklaşımınız hiç yapıcı değil biraz daha soğukkanlı olmanızda fayda var. Haberli ilgili bilgim var. Bu konuyla ilgili ilave bir şey söylemek istememem, bu başlığı açmanıza tepki değildir. Tabi ki, gazete sayfalarında yer alan önemli bir haberi forum kurallarına da dikkat ederek paylaşmak en doğal hakkınızdır, bunun için size bilakis teşekkür ederiz. Linkini verdiğim konulardaki iletilerimi Fatih Altaylı'nın yazısı ışığında değerlendirdiğinizde benim tepkimin yerli otomobil kavramına olduğunu açıkça görebilirsiniz. Ayrıca bu konunun linkini verdiğim başlıkların devamı niteliğinde olduğu oldukça açık. Bu konu ile ilgili başlıkları kronolojik takibi kolaylaştıracak "Yerli Otomobil Serüveni" adı altında yeni bir konuda birleştireceğim birazdan.

''Yukarıdaki başlıklarda daha önce tartışılmış olan bu konu ile ilgili ilave bir şey yazmak istemiyorum. Sadece Fatih Altaylı'nın bir yazısının linkini vermekle yetineceğim.''

Bence bu cümle kurulacağına sadece fatih altaylı'nın yazısının linki paylaşılsaydı bahsettiğiniz türden bir yapıcılık ve soğukkanlılık olurdu. Sizin konuya verdiğiniz cevap sanki bu konunun defalarca tartışıldığı izlenimi yaratıyor insanlar üzerinde. Halbu ki paylaştığınız ilk üç link yalnızca üyelerimizin yerli otoya dair görüşlerinden ibaret. İster kabul edin ister etmeyin mesajınız hatalı ve yanlış yönlendirici bir mesaj. Benim insanlara heber verme amacıyla açtığım yeni ve taptaze bir konuya daha önce konuşulmuş muamelesi yapmaya hakkınız yok , sayın Hakkı bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #73 : Ocak 18, 2012, 14:25:37 »
Gürhan Bey, konuyu karşılıklı polemiğe döndürmek istemiyorum. O linkleri paylaşmamış olsam ve "Birilerine rant aktarmaktan başka kaygısı olmayan bu proje neden bu kadar gündemi meşgul eder" deseydim siz haklı olurdunuz. Evet, benim amacım insanları yönlendirmek, neyin doğru ya da yanlış olduğuna bırakalım üyeler karar versinler.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #74 : Ocak 18, 2012, 15:14:26 »
Zaten benim amacım da bu. Doğru ya da yanlış veya cevap vermek isteyip istememelerine veya konunun diğer konulardan bağımsız yeni bir haber olabileceğine ve diğer konularla birleştirilip birleştirilmemesi gerektiğine de onlar karar verebilsin. Malesef bazı noktalarda söylemler ile eylemler birbirine tezat oluşturuyor.

Ayrıca son verdiğiniz cevap konudan uzaklaştıkça uzaklaşan ve saptıran öznel bir içeriğe sahip.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #75 : Ocak 18, 2012, 16:20:23 »
Merhaba arkadaşlar,

Yukarıdaki habere göre, yerli otomobil çalışmalarının Fiat-Tofaş çerçevesi içinde yapılması çok doğru ve ekonomik bir karar (mevcut yerli bir fabrika kullanılması açısından), ayrıca Fiat motorları halen dünyanın dört bir yanında farklı marka üreticileri tarafından kendi teknolojileri ile entegre edilip üretilmektedirler.

(Fiat değil başka marka altında da üretilmesi benim için o kadar önemli değil)

Size yaşamakta olduğum bir konuyu anlatmak istiyorum,

Çin biliyorsunuz artık dünyaya otomobil ihraç ediyor ve gün geçtikçe hızla bu konuda kendini geliştiriyor. Oysa bundan 20 yıl önce, oraya ilk gittiğimde, sokaklarda dolaşan ve o günlerde üretimi devam eden %100 yerli bir araçları vardı, adı Shanghai idi. Shanghai aynı bizim ilk otomobilimiz Devrim gibiydi, 80'li yılların sonu 90 başlarında piyasada halen dolaşan bu araç sanki geçmişten ışınlanmış gibi duruyordu.

O tarihlerde Çin otomobil ihtiyacını genellikle Japonya'dan, ABD'den, Almanya'dan ve Fransa'dan karşılıyordu. Kendisi daha çok ağır vasıta türünde araçlar üretiyordu. Çok kısa süre içinde, maliyetlerin çok düşük olduğu Çin'e yatırıma yönelen dünya otomobil devlerinin her birinin otomobil fabrikaları kuruldu. Bugün Çin'de üretilmeyen orjinal markaları saymak çok daha kısa sürmektedir; Porsche, Maserati, Ferrari, Lamborgini, Bugatti, Corvette vs gibi yıllık üretimi 100'lerle sınırlı olan modeller.

Yalnız, Çin önce şöyle bir anlaşma yaptı, A markasına dedi ki, bu fabrikada üretilen bütün versiyonların benzerini bende aynı fabrikada üretip yerli piyasama dağıtacağım. Genellikle bu kopya araçların motorunu Mitsubishi'den kullanan Çin şimdilerde %100 yerli otomobil üretme AR-GE içinde hızla ilerliyor. Bu arada 1995'lere doğru Shanghai üretimi bitmiştir.

Çin'de üretilen 2011 orjinal Corolla'yı inceledim ve test sürüşü yaptım. Motor ve kalite tamamen aynı, piyasa ekonomisi nedeniyle donanım biraz az fakat deri koltuklar her modelde neredeyse standart. Diğer taraftan 2002-2006 modelin kopyasınıda inceledim, torpido neredeyse aynı gibi ama genel kalitesi aynı buradaki Çin üretimleri gibi. Ülkemizde de Chery Rav4'ün kopyasını satmaktadır zaten.

Çin'de euro-diesel yok, binek araçların tamamına yakını benzinli euro1-2-3 normlarında, minibüsler, otobüsler, kamyonlar bizim eski düzen kara-tren, 0.9 kükürtlü mazot kullanıyor. Yalnız bunlarda hızla yenilenmekteler. Diğer taraftan, Çin ile aynı ülkeden petrolü almamıza reğmen orada kurşunsuz benzinin L'si = 1.75TL

Asıl en önemli konuya gelelim,
Orjinal Corolla buradaki orjinal olanla aynı para,... kopyası onun yarısı.  Diğer markaların orjinalleri de buradakilerle aynı para.

Toparlamak gerekirse, ben ülkemizde yerli otomobil yapılmasını destekliyorum. Başlangıçta bazı hatalar olabilir, inanın otomobil üretme konusunda oldukça başarılı ve tecrübeli olduğumuz, yan sanayimizin çok başarılı ve kaliteli üretimler yapabildiği, dizayn konusunda da dünya çapında çok ünlü yapımcılarımız olduğu da bir gerçektir.  Korkacak hiç bir şey yoktur, önce yerli otomobil sonra da yerli savaş uçağı üretilecektir, bu konularda düğmeye basılmıştır.

Bu üretimler konusuna inananlar sevinecek, inanmayanlar şaşıracaktır.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #76 : Ocak 18, 2012, 17:46:25 »
Tekin Bey, Çin konusundaki tespitleriniz son derece yerinde. Fakat işte bu tespitleriniz beni yerli otomobil konusunda karamsarlığa itiyor. Çin’in iğneden ipliğe her türlü nihai ürünün veya ara malının üretildiği devasa bir üretim ve ihracat odaklı ekonomi olduğunu hepimiz biliyoruz. Dünyanın gizli süper gücü olduğunu kimse inkar edemez. Fakat bu devasa ekonomi henüz biz Batılı tüketicilere kendini kabul ettirecek bir marka yaratabilmiş değil. Batılı üreticilerin “Benim lisanslı/markalı ürünümü makul kalitede ve en iyi fiyatla üret de, neresini taklit etmek istiyorsan et” zihniyeti da onları kolaycılığa itmiş durumda sanırım. Bu taklit ürünleri kendi iç piyasalarına ve gittikçe daha fazla fiyat odaklı olmaya başlayan Batılı tüketicilere sattıkları için bu düzen al gülüm ver gülüm devam ediyor. Ülkede belirli bir katma değer yaratıldığı ve dış ticaret fazlası verildiği için bu durum Çin Hükümetini de şimdilik rahatsız etmiyor sanırım. Fakat Çin’e gidenler başka bir gelişmeyi de mutlaka gözlemişlerdir. Herkes taklit otomobiller yerine orijinallerini alabilmek için elinden geleni yapıyor. Yabancı markaların satışı ve hatta otomobil ithalatı hızla artıyor. Şunu çok iyi bilmeliyiz ki, dünyanın hangi ülkesi olursa olsun tüketicileri otomobil gibi sosyal statünün en önemli göstergesi olan bir ürünün satın alma kararı konusunda yönlendirmek mümkün değil. Türk tüketicisinin otomobil konusundaki beklentilerinin Batılı tüketiciler ile aynı seviyelere yükseldiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Alım gücünün de özellikle İstanbul’da Batılı tüketicileri yakaladığı bir gerçek. Bana göre şu anda Türk tüketicisinin aklını çelecek bir yerli otomobil sadece ülkemizde değil başta Avrupa olmak üzere tüm dünyada başarılı olabilir. Zaten prestij ve statünün ön planda olmadığı ticari araç konusundaki başarılarımız bunun en büyük kanıtı bana göre. Fakat iş otomobil konusuna gelince bu kadar iyimser olamıyorum maalesef. Genç bir nüfusa sahibiz. Sosyo-kültürel konulara girip derin analizler yapmak istemiyorum. Otomobil belki pek çok ülkeden daha fazla statü sembolü haline geldi ülkemizde. Forumumuzda açılan bazı konular bile tüketicilerimizin otomobillerden beklentilerinin ne kadar yüksek olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Ortaya bir de marka algısının önemini eklersek, bizim bırakın lisanslı bile olsa bir yerli marka yaratmayı, mevcut sanayi yapısı ile maksimum katma değer sağlayacak yabancı bir modelin Türkiye’de üretimini sağlayabileceğimizi bile sanmıyorum. Karamsar olmak istemiyorum ama Türkiye’nin tüketim odaklı bir ekonomi haline geldiği gerçeğini göz ardı edemeyiz. Bizim bu konuda örnek alabileceğimiz yegane ülke Güney Kore. Dünyanın en yoksul ülkesi iken Kore Savaşı’ndan sonraki 60 yıllık dönemde geldikleri nokta ortada. Hyundai ve Kia olarak kendilerini Batılı tüketicilere kabul ettirdiler ve özellikle elektronikte teknoloji üreten bir ülke haline geldiler. Bunu da eğitim ve disiplin ile başardılar. Fakat bizde o ışığı göremiyorum maalesef. Yüksek lisans tezlerinin bile kopyala yapıştır mantığı ile veya daha da vahimi ısmarlama hazırlandığı, intihalin diz boyu olduğu bir ülkede iyimser olmak içinde çok fazla neden yok aslında. Neyse akşam akşam kafanızı fazla ütülemeyeyim, benden bu kadar  :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #77 : Ocak 18, 2012, 19:43:40 »
Hakkı bey,

Çok güzel bir analiz yapmışsınız, teşekkür ederim. Çekingelerinizi anlıyorum.

Çin, her nekadar çok güçlü ekonomiye, kötü giden maliyet/kar dahi kompanse eden devlete sahipsede, uzay teknolojisinde, herhangi bir makina dizaynında, tasarım konularında, kısacası know-how konusunda şimdilik tek başlarına başarılı değiller.

Batılılar orada ürettikleri düşük maliyetli ürünleri dünyaya orjinal olarak pazarlarken, özellikle Çin otomobillerine çok sıkı kotalar ve denetlemeler getirmişlerdir ve ülke ekonomilerini korumayı başarmışlardır. Biz daha yeni uzakdoğu mallarına gümrük oranlarında artış yaparken, hala o ülkelerin otomobillerine kaza testi geçmeme sınırlaması uygulamıyoruz (her nedense?).

Evet, Çin'de mali durumu iyi olanlar orjinal ürünleri tercih etmektedirler, ve başı çeken markada VW'dir.

Diğer yönden genelleme yaparak söylemek gerekirse, otomobil geri kalmış ve gelişmekte olan ülkelerde statü göstergesidir, batılılar bu süreci çoktan aşmışlardır, batıya gidenler görmüşlerdir, insanlar H/B ve küçük sınıf araçları daha çok seçerler, ihtiyaçlarına göre seçim yapmasını bilirler, alırken ve kullanırken de en ekonomik olanını seçerler, artan paralarıyla da her yıl dünyayı gezerler. Tanıdığım yaşlı biri 120.000TL ye yıldızlı görüntü-statüsünü yükseltmiştir, fakat hayatında yaşadığı yerden 100km ötesinde hala neler olduğunu görememiştir.   

Şu konuda size kesinlikle katılıyorum; yerli otomobil eğer İstanbul'da satış patlaması gerçekleştirebilirse, kendine ayrıca, çok yüksek kapasiteli bir fabrika yapması gerekir, zira bu dünyada da satış patlamasına sebep olacak anlamına gelir.

Türkiye'nin tüketime yönelik bir toplum haline dönüşmesindeki asıl sebep bugüne kadar AB tarafından kandırılmış olmamızdı, "siz şunları üretin biz bunları" gibi aslında orta çağlardan kalmış bir sistemin yeni versiyonunu uygulamaya çalışmışlardı, mal takası olan bu sistem gördüğünüz gibi onlarıda kurtaramadı.

Güney Kore'nin teknoloji ürettiği konusuna malesef katılamıyorum, üretilen teknolojiler tamamen ABD kontrolünde, Hyundai, Kia, Ssanyong, Daewoo, vs. Avrupa-ABD-Japon aracılığı ile genişletilmiş yatırımlardır, elektronikte de yine arka planda ABD olmak üzere Japon destekli yatırımlar/geliştirmeler yapılmaktadır, olay tamamen ABD'nin stratejik yerleşim planlarıdır, yoksa hiç bir güç (kuzey/güney) kardeşleri birbirinden ayrı tutamaz.

Kopyala-yapıştır konusu aslında çok vahim bir konuya dönüşmüş ve yazmakla çok vakit alacak derin bir konudur, ama aynı fikirde olduğumuz kesin.

Sonuç; bizim Çin otomobillerine göre hala şansımız fazla, sebeplerini daha önce yazmıştım, bunun yanında Avrupa'ya, Afrika'ya, Orta Doğu'ya ve yeni gelişmekte olan bir yapılanmaya daha yakın olmamız, navlun maliyetlerinin araç üstünde çok küçük etki bırakacağı gibi her türlü lojistik destek de çok hızlı bir şekilde yapılabilecektir.

Bu yeni yapılanmadaki hedef şudur; Türkiye, orta asyadaki Türk kardeşlerimizle beraber aramızda, aynı AB gibi bir oluşum gerçekleştirmeye çalışmaktadır, bu adımları haberlerden yada internetten takip edebilirsiniz.

Yani, üreteceğimiz yerli otomobile pazarlar mevcuttur, yeter ki öncelikle bizleri memnun edebilmeyi başaracak bir ürün çıksın.

Yılların verdiği itilmiş/kakılmış düzenden sonra geniş hayaller kurmamız hep engellenmiş olduğundan bazen hızlı olabilecek gelişmelerin gerçekleştirilebileceğine inanamıyoruz, şu bir gerçektir ki, ekonomileri yönlendiren rüzgarlar artık çok farklı yönlerden esmektedir.

Yakın geleceğin hepimize hayırlı olmasını diliyorum. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #78 : Ocak 28, 2012, 21:13:37 »
Bazı TV kanallarında alt yazı olarak şu anlama gelen bildirimler geçmekte;

"Yerli otomobil üretiminde Albea sedan, HB ve SW gövdelerinden faydalanılacağı"
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #79 : Ocak 28, 2012, 21:52:50 »
Türk Malı otomobil hangi özellikleri taşımalı?

Gene samandan yapmasinlar yeter!
2009 Toyota Camry 2.4 FW
2011 Toyota Venza 2.7 FW