0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kemal Bey, Koç ya da bir başkası fark etmez. Mevcut düzende üretilecek otomobil sadece "yerli otomobil" etiketinin "kaymağını" yer. Daha paslanmaz çelik üretemeyen bir ülke nasıl yerli otomobil üretecek ya, kimse kandırmasın kendini. Yeni bir sanayi stratejisi ile uzun vadede başarılabilecek bir iş bu. Şartlar oluştuğunda, siz istemeseniz bile gerekirse merdiven altında üretirler yerli otomobili. Yeni doğan bebeği kimse yürütemez; olacakla öleceğe de kimse engel olamaz.
Bence bu araba baştan savma bir şey olacak..Çünkü ilk önce KOÇ grubu kabul etmedi yapmayı ama daha sonra baskılara dayanamadı ve kabul etti..Bu yüzden sırf yapmış olmak için bir şeyler yapacak..Satar mı ? Satar tabi..bizim ülkemizde en çok satan arabalar Clio Symbol ve Fiat Linea..Demek ki ekonomik olması tek kriter
Yerli otomobil konusunda son adımlara gelmiş bulunmaktayız.Şimdilik 22 bin cıvarında fiyat bekleniyor ancak sanayici iş adamlarının mali müvairler ile düzenledikleti yeni TTK çalışmaları sırasında şu öneride bulunduk.Yerli otoda ÖTV olmasın yada oranı düşük olusun ki yılda 200 bin hedefi gerçek olsun.Bu olabilirliği çok yüksek bir öneri.Şimdilik sadece tartışılıyor.Fiat sadece öne çıkanlardan biri be devlet tarafından alenen desteklenen marka.Albea gibi bir şey olacaksa ben de almam ama şase kaliteli olursa düşünülebilir.20 bin e mercedes beklemiyoruz ama Tempradaki güven fiyaskosuda ortada.Bir kaç çaışan ve yarışan yerli firma ortaya çıkınca elbet birisi devletçe destek ile önde olacak.Görünen ise bence yazık ki fiat.istedikleri kadar tofaş desinler bal gibi fiat....
doğan slx'e dizel 1,6 motoru takıp,abs,airbag ekleyip, kaliteli çabuk solmayan boya ile fiyatını da uygun yaparsalar peynir ekmek gibi satılır. piyasadaki çoğu aracın pabucunu dama atar. halkımız tarafından sevilen, kabul görmüş bir şekli şemali var. 195/65r15 yada 205/55r16 lastikler ile olursa daha şekil olur.25-26 civarı bir araç olursa memnun eder.
ÖTV konusunda yerli ya da yabancı şeklinde bir ayrım yapılamıyor maalesef Mehmet Ali Hocam
OTV ve KDV konusunda fikirler ve önerilerimizi sunduk ancak yatırım indirimi kafi gibi görünsede bakalım ne olacak.Hep zaten bir çok yerde yazdığı ve söylendiği gibi % 100 yerli olmak mümkün değil.Olay motor üretmekte değil.Dün okuduğum bir makaleye göre ancak % 75 lerde yerli üretim mümkün geri kalan ise mecburen ithal olacak.Sanırım siz paylaşmıştınız henüz tam manası ile paslanmaz çelik üretemiyoruz.İstersek yapar mıyız? Kesinlikle sadece zaman alır.
Konunun, genelde gözden kaçan fakat bana göre çok önemli bir boyutu daha var Mehmet Ali Hocam. Mesele üretmek de değil. Bir yolunu bulur gerekirse en iyi şekilde de üretebiliriz. Fakat ürettiğimiz ürünün iyi (!) olup olmadığına biz karar veremiyoruz ki... CE belgesi var, EURO normları, ISO'su var, kısacası o kadar çok kalite normu ve standardı var ki... Bir otomobil üretmek için belki yüzlerce onay almak gerekecektir. Adamlar, kendilerinin bir şekilde nemalanmadığı bir ürünü karşımıza tarife dışı engeller çıkararak rahatlıkla bloke edebilirler. Dolayısıyla böyle bir projede onlara da ciddi miktarda ekmek yedirmemiz gerekir. Bu da projenin baştan sulanması anlamına gelir bana göre.
Bazı TV kanallarında alt yazı olarak şu anlama gelen bildirimler geçmekte;"Yerli otomobil üretiminde Albea sedan, HB ve SW gövdelerinden faydalanılacağı"Söylenenler, ilk etapta Fiat motoru kullanılacağı, İç donanım kaliteside Linea kalitesinde olabilir,Sonuç olarak kabaca, motora, aktarım organlarına, gövdesine ve bazı elektronik donanıma 4 puan verirsek, %96 yerli olacaktır.
2012 Cenevre Oto Fuarından güzel bir haber.http://video.cnnturk.com/2012/ekonomi/3/8/otomobil-dunyasinda-bir-ilk
yerli otomobil isi galiba hayal olmaktan oteye gidemedi.http://www.hurriyet.com.tr/bakan-ozlu-yanlis-anlasildik-amacimiz-yerli-otomobil-degil-40272705