Gönderen Konu: Yerli Otomobil Serüveni  (Okunma sayısı 22052 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Yerli Otomobil Serüveni
« : Eylül 08, 2011, 19:40:32 »
  Selam arkadaşlar.
 Devrim araçlarından sonra tekrar yerli otomobil yapımı için düğmeye basılmış görünüyor. Eminim bu bir çok noktada faydalı olacaktı. Hem cari açık, hem teknik gelişme, hem iş gücü değerlemesi, hemde rekabet. Peki piyasa gerçekleri çerçevesinde Türk Malı otomobil hangi özellikleri taşımalı?

Toyota Club Türkiye

Yerli Otomobil Serüveni
« : Eylül 08, 2011, 19:40:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #1 : Eylül 08, 2011, 20:25:23 »
güzel bir konu olmuş. 
işte ben şu anda üniverstede makine okumadığım için pişmanlık duyuyorum. Türkiyenin arabası deyince hele birde devrim gibi bir olay başımızdan geçmişken akan kan durmuyo damarımda ! istiyorum ki japon bile hayran kalsın bizim teknolojimize..

araba yapmak ciddi zor bir iş, heleki bu yıllarda ve bu kadar seri üretim araç varken çok zor. önceliğin geleceği olan teknolojilere verilmesi benim temennimdir.
bir donanımın çok önemli olmadığını japon arabaları ile anlamış bulunuyoruz. bu ülke için çok çok az yakan süper bakımsız ve haddinden fazla sağlam araba lazım.. benim gözlemlediğim budur.
babamı düşünerek , bakım işini bize bırakmayan bir araba gerektiğini düşünüyorum. ayrıca yol sesi yada rüzgar sesinin gelmesinin önemli olmadığını söyleyebilirim. yeterki az yaksın ve ucuz olsun.
tabiki birçok segmentte araba üretmek gerek. belki sağlamlık ve sorunsuzlukta ilk başta çok iyi olamayabilir ama gelişeceğinide öngörmeliyiz. gerekirse spor, lüks, ucuz, ekonomik veya birbiri içine geçmiş arabalar olması lazım.

kesinlikle yakışıklı !  şu günlerde dahi araba satışlarını ciddi şekilde etkileyen faktörler arabaların şekli. biz arabayla yaşıyoruz. arabamız ailemizin parçası oluyor. ve arabanın bayanlar için cici, erkekler için sert bakışlı olması lazım.

bir düşüncem de motorlarla ilgili. mazdanın skyactiv ile yakaladığı tüketimleri bizim birden motor yaparak yakalamamız imkansız. oyüzden elektrikli motorlara ağırlık verilmesi ve bununla birlikte elektrik istasyonlarının tüm şehirlerde yaygın hale gelmesi şart. bu dediğim ciddi zor ! çünkü verginin 1/3 ünü akaryakıttan sağlayanlar böyle basitçe elektrik kullanıp altın yumurtlayan tavuğu kesmek istemeyecektir.

birde forum kurulmalı. facebook hatta tweeter ( yanlış yazmış olabilirim pek ilgili değilim ) gibi sosyal paylaşım sitelerinden öneriler alınması gerek. nabız yoklamak çok önemli. anketler yapılabilir, yetenekli ustalarla konuşulabilir.. yada boş mühendislerimizden yardım isteyebilmeliyiz. teknolojiyi sonuna kadar kullanmamız gerek. fransızlar italyanlar almanlar hep kendilerine göre araba yaparken biz aracımızı dünya şartlarına göre genel bir ortalamaya sokmak yerine tamamen Türk topraklarında karşılaşılabilecek yollar ve sürücüler için tasarlamamız gerek diye düşünüyorum.

ağzı olan konuşuyo işine dönmesini istemem. ben baytarım benden bukadar. arabam olmadığı için arabalara açım. ilgim nedeniyle arabalar hakkında olabildiğince okuyup yorum yapmaya çalışıyorum.
ee bide madem bu araç bizim aracımız olacak şöyle bağlayalım : Türkiye için hayırlısı olsun ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #2 : Eylül 08, 2011, 21:05:18 »
Oncelıkle ucuz olmalı. Albenısı olması acısından ve uzun soluklu uretımı olması acısından en onemlı faktor olacaktır.
Vergı hıc olmaması, olacaksa cok cuzzı bır rakam olmalı.
Sıgorta bedelı ha keza aynen cok ama cok cuzzı rakamlar olmalı.
Yedek parcası oyle uygun olmalı kı yan sanayı uretımı ıhtıyacı dahı hıssedılmemelı.
Ozetle bakım, yakıt ve ıllakı olacak arızaları harıcınde para harcatmamalı sahıbıne..
Bunlar saglandıgında once tıcarıler sılıp supurecektır uretılenlerı. Sılıp supurulsunkı buyusun. Buyusunkı cesıtlensın. Cesıtlensınkı kalıtesı artın.
Sahsen bır Turk olarak kalıtelı bıle olmasa alırım bır tane.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #3 : Eylül 08, 2011, 21:12:07 »
abs :bosch
silecek motoru :bosch
anahtar kilit sistemi:valeo
baskı balata :valeo
ecu;  samsung,toshiba,vs vs  gibi gibi parçalar yerli olarak üretilemeyecek sanırım o yüzden yüzde yüz yerli olmayacak.  bu konuda tren çooooktan kaçtı bence o yüzden daha farklı bir taşıt çok farklı bir taşıt olmalı .
   

2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #4 : Eylül 08, 2011, 21:15:43 »
makina mühendisi olarak yerli otoyu üretmeyi çok isterim, yaklaşık 5 yıl sonra mezun olacağım ve o dönemlerde inşallah ilk adımlar tamamlanmış olur da bizi işe alırlar :D
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #5 : Eylül 09, 2011, 01:30:29 »
öncelikle Türklük özelliğimizi gösterip en sonunu beklediğimiz için ülkem insanını yine kutluyorum.. ve şunları söylemek istiyorum.. en başta kaliteli olmalı.. tr de çok farklı yer şekilleri ve iklimler var.. nasıl olursa olsun yolda bırakmamalı.. tamam abs boschun vs ama diğer araçlarda ordan alıyor.. yani yeni bir frenleme sistemi geliştiremeyeceğimize göre bazı şeylerde dışa bağımlı olacağız.. ama şu var ki dacia gibi araba yapacaklarsa hiç yapıp da emeği ve sermayeyi boşa harcamasınlar.. yakışıklı kaliteli ekonomik olsun zaten toyota honda fiat reno alacağımıza yerli malını alırız
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #6 : Eylül 09, 2011, 01:56:22 »
zamanında yaptık ya anadol
eşşekler yiyordu hani

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • eskişehir
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #7 : Eylül 09, 2011, 02:46:31 »
bence çok kaliteli olmalı. öyle ucuz falan denmiş asla katılmıyorum. yeter artık bu avrupalı markalara övgüler. avrupalılara satacak kadar iyi, benim alamayacağım kadar pahalı olmalı. bendeki mercedes saygısını yenmeli . hayallerimi süslemeli. istense olur bizdeki özgün fikirler, harika tasarımcılar ve zehir gibi genç nüfus var. ama üç kağıtta dünyayı dize getirecek hilekar yanımızdan kurtulabilsek. yoksa kaliteyi ve mükemmeliyeti bana sunmayacaksa kimse kusura bakmasın . milliyetçilik yapamam bu alanda. benim otomobillere karşı büyük bir ilgim ve derin bir saygım var . dandik olursa almam 3 ila 5 katı fark öder ya japon yada alman malı binerim. bükemediğim bileği öperim. kimsenin çok iyi yaptığı şeye kötü diyemem. sonsuz saygılarımla...
TOYOTA AVENSİS 1.8 MULTİDRİVE S ELEGANT EXTRA CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #8 : Eylül 09, 2011, 06:15:19 »
zamanında yaptık ya anadol
eşşekler yiyordu hani
Yok öyle birşey sizde biliyorsunuz ki. Hatta şu anda bindiğimiz hiç bir araç tam şasi değil ama Anadol'u kesip kamyonet bile yapabilirsiniz. Üstelik paslanma derdi yok. Yüksek teknoloji bir çok araç bu gün Anadol'un kaporta özelliklerinin gelişmişini kullanmaktadır. Ancak sac kaportadan farklı olarak emek yoğun bir sistem içerdiğinden bence pahalı kalır.
 Açıkçası petrolü dışarıdan temin eden bir ülke olarak petrol motorlu araç üretimi bence çok da rasyonel olmaz. Tam tersine bize uygun enerji kaynaklarından yararlanmamızı sağlayacak bir motor teknolojisi seçilmeli. Aracın kabuğunu sonra yaratmak kolay.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #9 : Eylül 09, 2011, 10:33:14 »
Çok geç kalınmış bir girişim, o kadar geç kalınmış ki girişmeseler daha iyi olur gibime geliyor. Türkiye'nin kendi otomobilini kullanması ya da dışarıya ihrac etmesi, bir toyota'nn, bir bmw'nin Türkiye'ye yapacağı yatırımdan daha çok işe yaramaz diye düşünüyorum.

Bu iş kesin olacaksa da, fazla lükse kaçmadan yapılmalı. Diğer ülkelerle yarış da zaten geç kalmışız, fazla ihtacat olacağını düşünmüyorum, bari ucuz arabalar üretilsinde fiat, reno gibi araçların yerine bizim markayı kullanalım. Spor araca hiç girmiyorum. Spor araç kullanımı bizden az olan ülke var mı onu da bilmiyorum.  :-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #10 : Eylül 09, 2011, 11:51:39 »
basında takip ettiğim kadarıyla öncelikle iç pazara yönelip daha sonraki yıllarda iç pazarda edindikleri tecrübeyle dışa açılacaklar.. bence bu mantıklı bir yaklaşım.. eğer iç pazardan işe başlayacaklarsa benim fikrim en mantıklısı hafif ticari araç ve sedan otomobil üretimi olmalı.. bir hafif ticari ve c ve daha sonra d sınıfı sedanla işe başlayabilirler.. ama kesinlikle maliyet minimizasyonu için kalkıpta dacia daki gibi tüm modellerde aynı aksamları kullanmasınlar.. loganla dusterın aynı göğüsü kullanması kalite algısını yerle bir ediyor mesela.. bir ekonomik c sınıfı , bir tane ekonomik ve türk esnafının ihtiyacını sonuna kadar karşılayacak hafif ticari ve bir tane de markanın dışarıdaki kalite simgesi olacak alımlı bir d sınıfı..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #11 : Eylül 09, 2011, 11:55:18 »
bu arada kayserili vatandaşım tek silindirli hem benzin hem dizel hemde lpg ile calısan cok ama cok garip bi motor ürettiğini hatta Cumhurbaşkanından yardım aldığını çok yakında bilinen mototrların tezini çürüteceğini idaa eden bi açıklama yapmış. Ne diyelim hayırlı olur inşallah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #12 : Eylül 09, 2011, 12:10:36 »
  Benim görüşüm öncelikle ve kesinlikle B ve C segmentine girilecek. Hatta Minik sınıfda rağbet görebilir. Yine kargo taşımacılığına uygun bir alt yapı Türkiye şartlarında kendine yer bulacaktır. Maliyet azaltmak için ortak parça kullanımı maalesef şart. Bazı şeyler o kadar basit değil arkadaşlar, maliyeti düşürmenin belli klasik yolları var. Bunların dışına çıkıldı mı o otomobilin yaşam şansı kalmaz. Bu noktada Japonların eskiden beri izlediği yolu artık bazı Avrupa'lı üreticilerde izliyor.
 Şimdiye kadar çeşitli motorlar geliştirenleri duyduk ancak bunların nedense hiç devamı gelmedi. Söylediğim gibi motor tasarımında Türkiye gerçekleri göz önüne alınmalı. Petrol kullanacak bir motor istediği kadar yerli olsun çok anlamı olmaz. ;) Bence fizibilitede en başta dikkat edilecek hususlardan birisi bu olmalı ve eminim aklın yolu birdir ve böyle olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #13 : Eylül 09, 2011, 12:25:05 »
Çamurluklar toros çamurluğu gibi olmalı, hiçbir şekilde zarar görmez :))
İçinde navigasyon olacaksa Samsungla anlaşılmalı..
Araç yüksek olmalı..
Cd çalar değil flash bellekli olmalı :)
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #14 : Eylül 09, 2011, 13:42:29 »
  Benim görüşüm öncelikle ve kesinlikle B ve C segmentine girilecek. Hatta Minik sınıfda rağbet görebilir. Yine kargo taşımacılığına uygun bir alt yapı Türkiye şartlarında kendine yer bulacaktır. Maliyet azaltmak için ortak parça kullanımı maalesef şart. Bazı şeyler o kadar basit değil arkadaşlar, maliyeti düşürmenin belli klasik yolları var. Bunların dışına çıkıldı mı o otomobilin yaşam şansı kalmaz. Bu noktada Japonların eskiden beri izlediği yolu artık bazı Avrupa'lı üreticilerde izliyor.
 Şimdiye kadar çeşitli motorlar geliştirenleri duyduk ancak bunların nedense hiç devamı gelmedi. Söylediğim gibi motor tasarımında Türkiye gerçekleri göz önüne alınmalı. Petrol kullanacak bir motor istediği kadar yerli olsun çok anlamı olmaz. ;) Bence fizibilitede en başta dikkat edilecek hususlardan birisi bu olmalı ve eminim aklın yolu birdir ve böyle olacaktır.
tabii ki belli oranda ortak parça kullanılacak , ama en azından sürekli göz önünde olan ve estetik değeri olan bölümlerde farklılaşma yapılmalı bence.. yoksa segment ayrımı kalmaz hepsi birbirinin kopyası , sadece boyutları farklı araçlar olur ki bu da kaliteli otomobil imajı yolunda ağır darbe vurur.. öyle birşey yapacaklarsa hiç bulaşmasınlar.. hindistan ve çin dünyada bu tarz otomobil piyasasına sahip zaten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #15 : Eylül 09, 2011, 21:09:39 »
bu arada kayserili vatandaşım tek silindirli hem benzin hem dizel hemde lpg ile calısan cok ama cok garip bi motor ürettiğini hatta Cumhurbaşkanından yardım aldığını çok yakında bilinen mototrların tezini çürüteceğini idaa eden bi açıklama yapmış. Ne diyelim hayırlı olur inşallah

HEHE :D ... kayseriliyse yapar... ayrıca 2006 lı yıllarda motorunun kayseride yapılacak bir otomobil fabrikası yapılacağı haberlerini okumuştum 5 sene önce :D
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #16 : Eylül 09, 2011, 21:47:35 »
kayserili yapar abicim ;) fabrikada yapar arabada yapar. yeterki paradan bahsedin ?   paragöz demiyorum ama okuduğum 6 yıl boyunca işin içinde para olduğunda neler başarabildiklerini biliyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #17 : Eylül 10, 2011, 09:55:23 »
İşin ilginç tarafı tek silindir ve her yakıt türü ile calısabılıyor :D yok artık pele :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #18 : Eylül 29, 2011, 15:22:40 »
İşte yerli otomobilin fiyatı
Yılda 200 bin adet üretilecek

 
İşte yerli otomobilin fiyatı
 
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, yerli otomobille ilgili olarak, ''Vergi ve teşvik öncesi satış fiyatı 20-25 bin TL olan bir otomobilin üretimi, tasarımı, pazarlanması iç pazar açısından hesaba katıldı ve üretimle ilgili çalışmalar bu çerçevede yapıldı'' dedi.
 
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) tarafından hazırlanan yerli otomobil raporu, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün'e sunuldu.
 
Bakan Ergün'ün konuyla ilgili düzenlediği basın toplantısında Türkiye'nin otomobil sektöründeki 50 yıllık deneyimi sonucunda yerli bir marka ve model oluşturma çalışmalarının başlatılmasını istediklerini söyledi.
 
Türkiye'nin hem iç pazarının hem de dış şartlarda Türkiye'nin yükselen konumunun bu sektörde adım atmayı gerekli kıldığını anlatan Ergün, ''Bunun için ilk biraya geleceğimiz kişiler Türk otomotiv sektöründe sanayici olan arkadaşlarımızdı. OSD ile biraraya geldik, bu 50 yıllık birikimin bize ne fırsatlar sunduğunu, böyle bir şey yapabilmek için nasıl bir çalışmaya ihtiyaç olduğunu, kendilerinin ortak bir görüş oluşturup oluşturamayacağı konusunda bir değerlendirme yaptık'' dedi.
 
OSD'nin bunun için kendilerinden bir süre istediğini kaydeden Ergün, çünkü bir sivil toplum örgütü çatısı altında toplanan bu kişilerin aynı zamanda birbirine rakip ve başka yabancı ortakları olan firmalar olduğunu kaydetti. OSD'nin de bir ''rekabet öncesi işbirliği çalışması'' gerçekleştirdiğini ifade eden Ergün, şöyle konuştu:
''8 aya yakın bir zamandır bu çalışmayı arkadaşlar sürdürdüler. Ayrıntılı bir çalışma yaptılar. Sonuç itibariyle teknik, yani tasarımdan üretim safhalarına varana kadar, A'dan Z'ye her şeyinin Türkiye'de üretileceği bir modelin veya onun biraz daha farklı modellerini... Nasıl bizim yan sanayimiz başka ülkelerin markalarına parça satıyorsa, bizim ortaya koyacağımız modele, markaya da başka ülkenin yan sanayisinden parçalar alabiliriz. Bunun ortaya çıkaracağı maliyetleri arkadaşlarımız çalıştılar.''
 
SATIŞ VE PAZARLAMA BOYUTU
Konunun ikinci boyutunun pazarlama ve satış boyutu olduğunu anlatan Ergün, iç pazar, yakın pazarlar ve Avrupa pazarlarında bu otomobilin yer bulabilmesi için nasıl bir çalışma yapmak gerektiğini ve bunun maliyetlerinin de çalışmada yer aldığını söyledi.
Bu çalışmanın bir fizibilite raporu olmadığına vurgu yapan Ergün, OSD başkanıyla ''bu iş neden yapılamaz'' konusunda değil, ''bu çalışma nasıl yapılabilir'' üzerinde konuştuklarını ve çalışmanın da bu çerçevede yapıldığını bildirdi. Ergün, '''Arkadaşlarımız nasıl yapılabileceğine dair bir yol haritasını önümüze koymuş olacak, yaptıkları çalışmadan dolayı kendilerine teşekkür ediyorum'' dedi.
AA
 
Kaynak:
http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/674326-iste-yerli-otomobilin-fiyati
 
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #19 : Eylül 29, 2011, 15:38:32 »
iyi güzelde buna inanmak istiyorum ben artık, sonra yine  yerli spor otomobil ETOX gibi olmasın, içi renault megane 2,  motor renaultun 1.5 dizel motoru,  kaporta fiber, arka stoplar peugeot 106 nın dik takılmış hali ve herhangi bir jantçıdan alınan toora marka jantlar ile piyasaya sürüp ,  işte Türk otomobili demesinler yine ?

hani bi tasarım örneği falan birşey yapmamışlarmı yerli otomobili bide görseydik :)



Peugeot 106 Stopları




Renault Megane 2 konsol ve direksiyon





Toora marka jant