Gönderen Konu: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti  (Okunma sayısı 17680 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #40 : Ekim 06, 2010, 19:10:10 »
Eren bey aracınız toyota kasko değil anladıgım kadarıyla.Nedenmi toyota kaskoda tek far stop sis cam farketmiyor bunların hiçbiri kaskoyu delmiyor.Yani benim arka stopum kırıktı öyle ince bir çatlak biraz pimpirikli oldugum için bayiye birkac gün önceden parcayı getirttim sonrad gidip değiştim.Tek far  hasarınız var ise experi beklemezler.Direk değişiyorlar.
2011 d4d Corolla

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #40 : Ekim 06, 2010, 19:10:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #41 : Ekim 06, 2010, 23:12:48 »
           Öncelikle geçmiş olsun Erkan Bey, koltuğumda oturup okuyunca bile içimi sıkıntı bastı, sizin halinizi düşünemiyorum. İnşallah kısa sürede sorununuz çözülür.
           Prosedür nasıl işler, kasko ne zaman ne yapar, kaportacı eksper vur diyince mi çekici vurur yoksa sabah ezanını mı bekler.. gibi ayrıntılara girmeden bi konuda özeleştiri yapmamız gerektiğini düşünüyorum.Birincisi bahsettiğimiz şey bi araba. Arabadan daha fazlası değil.Yani olayı içselleştirip, "Toyota bozulmaz birisi toyotayı bozduysa orda vardır bi hinlik" diye düşünmenin alemi yok. araba bozulmuş işte, Erkan beyde servise gitmiş, geri dönüp aramamışlar.(Bu aranmama olayını kısa süreliğine bende yaşadım.Biraz bağırınca aratıyolar :) )
         Peki şu an Toyota aldığıma memnunmuyum şimdilik bi sıkıntı yok iyikide almışım diyorum.Ama arabası bozulan bi arkadaşa,bu arızayı ve giderilmeyişini bizle paylaştı diye, bu kadar pervasızca saldırırsak yarın bizimde arabamız bozulduğunda kimseye halimizi anlatamayız.
         Ayrıca sakin üslubu ve herkese cevap verdiği için Erkan Bey'e tebrikler...
       
Will you live forever Ephialtes!!!

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #42 : Ekim 07, 2010, 10:03:37 »
Mesut Bey teşekkür ederim geçmiş olsun dilekleriniz için.

Olayları ve anlatmak istediğimi tam olarak açıklamışsınız.

Evet, bağırıp çağırdığımızda tüm işlerimizi hallettirebiliyoruz. Hakaret edeince, şikayet edince daha önceden yapılması gerekenler yapılmaya başlıyor. Benim burada anlattığım kendi iç denetimlerinin, müşteri memnuniyeti kontrollerinin insan odaklı olmaması. Sıkıntı içindeki bir kişinin haklı şikayetlerinin dahi dikkate alınmıyor olması. Ne zamana kadar? Bu şikayetler herkesin görüp okuyabileceği mecralara taşınıncaya kadar. (Peki, bu böyle mi olmalı? Herkes bir sorunu olduğunda benim yaşadığım bu sıkıntılı adımları mı izlemeli? Hayır. Benim tüm çabam bu yönde. bazı cümlelerimin keskinliğinin sebebi de bu.)

Saygılar.

Erkan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #43 : Ekim 07, 2010, 10:28:51 »
Birkaç tavsiye niteliğinde ekleme yapmak istedim.

Toyota yetkili servislerini şikayet etmek isterseniz bence şu sırayla bunu yapmanızda fayda var:

1. Yetkili servisin genel müdürü
2. Toyota Türkiye
3. Toyota Avrupa (Toyota Türkiye oraya bağlı)

Amerika zaten alakasız, ama genelde "biz ilgilenmiyoruz" diye bir cevap almanız lazım, orada bunlara genelde çok önem verirler. Japonya ise çok üst seviyede çözülemeyen sorunlar için devreye girebilir belki, ama o da Toyota Avrupa üzerinden olur.

Parça konusunda ise, Toyota pek stok tutmaz, JIT üretim tekniği bunu ister çünkü. Yani ciddi bir parça isteğiniz olursa bu sıfırdan üretilerek size gönderilir. Adapazarındaki araçlar için de bu söz konusu (parça nedir göremedim mesajlarınızda ama Auris ile ortak parça değil ise zaten Auris fabrikasında bulunmaz :) ), hatta oradaki araçlar bile Belçika üzerinden satın alınıyor :)

Bu arada Türkiye genelinde belli standartları olsa dahi bazı Toyota servisleri müşteri memnuniyetinde diğerlerinden daha başarılı.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #44 : Ekim 07, 2010, 10:49:26 »
Alper Bey,

Kendisi de hizmet sektöründe çalışan biri olarak. Direk muhatabımla sorunumu çözebilecekken asla üst mercilere konuyu aksettirmem. Bu konuda tam olarak şu yolu izledim.

1. Servisteki sorumlu kişi ile görüştüm. (Servisin genel müdürü müşteri memnuniyetinden bir haber, hatta insanlık namına bir geçmiş olsun demeyecek kadar vurdumduymaz.)
2. Müşteri ilişkilerine sorunu aktardım. (haftalarca şikayetinizi dikkate aldık ya da inceliyoruz diye bile aramadılar.)
3. Toyota Türkiye'ye yazılı olarak başvurdum. (Yukarıdakilerden çok da farklı bir sonuç yok.)
4. Toyota Japonya2nın eposta adresini zar zor bulup onlara yazdım. (Hala bir ses yok.)
5. Toyota ABD'ye konuyu özetleyen bir yazı yazdım. (Aynen dediğiniz gibi bizim konumuz değil diyen bir mesaj geldi. Sanırım siz de daha önce başvurmuşsunuz.)
6. Toyota AB'ye yazdım. (Gelen cevabı aynen aşağıya alıntılıyorum. Kısaca şikayetimi şikayet ettiğim yere ileteceklerini söylemişler. Yani Toyota Türkiye'ye. Ne güzel çözüm değil mi? Toyota AB konuyu sadece izleyip, takip edebileceğini belirtmiş. Ne olursa olsun son kararı da Toyota Türkiye verecekmiş.)

Diğer bir konuda parça meselesi. Parça marş motoru. sizce Auris ya da Verso'lardaki marş moturu farklı mıdır? Ben hiç sanmıyorum.

Saygılar.

Erkan.

Toyota AB'den gelen yanıt:

"Dear Mr. Sen,
 
Thank you for your letter.
We are sorry to learn about the situation you encountered at your Toyota Retailer.
 
 As already mentioned Toyota Pazarlama Ve Satis Anonim Sirketi is the official distributor for TOYOTA products in Turkey and they are responsible for the handling of all customers' concerns on their market. We, as representatives of Toyota Motor Europe, monitor and follow up cases. We are in contact with the national distributor to provide advice and support whenever necessary. However, the final decision is made by the distributor.
 
In order to ensure a thorough review of the situation as described, we have forwarded a copy of your correspondence to Toyota Pazarlama Ve Satis Anonim Sirketi. We will ask them to contact you and take the necessary actions. "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #45 : Ekim 07, 2010, 10:51:03 »
Erkan bey onca yolu firmanın tedarik ettiği araçla gittiğinizi biliyoruz tabiki de ama espriyi anlamadınız siz. :-) Neyse tek ortak noktamız sizin aracınızı onarım için müdadeleye başlama tarihiniz ile benim haftaya kavuşmayı umduğum avensisim için kapora verdiğim tarihin 28 ağustos olması. Kim bu mücadeleyi önce bitirecek onuda göreceğiz. :-) Kazasız günler dileğiyle...
Herkese kazasız günler dilerim...

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #46 : Ekim 07, 2010, 10:53:09 »
Zafer Bey,

Umarım kazasız, belasız kullanırsınız aracınızı. Toyota'larda servise gitmediğiniz ya da müşteri memnuniyeti ile ilgili bir işiniz olmadığı sürece araçların kötü olduğunu düşünmüyorum.

Hayırlı olsun.

Saygılar.

Not: Toyota değil kasko şirketim sağladı aracı.

Erkan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #47 : Ekim 07, 2010, 11:11:59 »
Size gelen mesaj aslında konuyla ilgilendiklerini gösteriyor. Toyota Avrupa olarak tabi ki de Türkiye şirketlerini baypas edip direk size parça satmaları mümkün değil, bence Toyota Türkiye'ye onlardan giden bir mesaj oldukça yararlı olmuştur. Görevleri de budur zaten, bağlı ülkelerdeki servis ve satış acentelerini denetlemek...

Toyota Amerika ile daha önce muhatap olmadım, ama uzun süre o kıtada yaşadığım için müşteri ilişkilerini yasıl yönettiklerini iyi biliyorum :)

Söz konusu parça marş motoru büyük ihtimalle tüm modeller arası ortaktır, belki 1.3 ve 1.33 motorlarda farklı olabilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '94
  • 18 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #48 : Ekim 07, 2010, 22:34:31 »
Erkan bey geçmiş olsun ve alçak gönüllü diyaloglarınız için tebrikler.
 Benim şahsi fikrim bu yaşanan olumsuzlukların Toyota veya başka bir marka ile değilde maalesef ülkemiz insanıyla alakalı olduğu yönündedir. Aynı markaya ait A servisi çok iyi çalışırken B servisi başındaki (özverisiz, kaba) yöneticisinin olumsuz karakteri ve yönetimi yüzünden insanlara sizin çektiğinizi yaşatabiliyor. Bunun yaşanmaması için firmanın ülkemizde ciddi şekilde kurumsallaşması gerekiyor ki Toyota için bence bu imkansız. (İmkansız diyorum çünkü Türkiye Toyotanın değer verdiği pazarlardan biri değil) Bu sebeple maalesef Ahmet ustanın, Mehmet müdürün vs. insafına kalınabiliyor bazen.
  Bazı zamanlar hepimiz yaşamışızdır; sanayiye gideriz dükkanın önüne çekeriz arabayı, adamlar oturuyor, "kolay gelsin usta" dersin, beyler suratına bakmaz.Ama bazen de gidersin adam kendi arabasıymış gibi uğraşır durur.
  Aslında bizi servislere en az muhtaç eden otomobilleri üretttiği için toyotayı bu kadar çok seviyoruz; hatta belki toyotanın en büyük özelliği bu..
  Herşeye rağmen benim şahsi fikrim mercedes dahil dünyada toyotanın rakibi olacak bir marka yoktur.

  Kazasız belasız sürüşler dileğiyle...saygılar..
cressida, camry, ae101 , RAV4 , E120, E140 , corona

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #49 : Ekim 07, 2010, 23:02:35 »
Herşeye rağmen benim şahsi fikrim mercedes dahil dünyada toyotanın rakibi olacak bir marka yoktur.

Vayy be :S
Özkan bey siz hiç Mercedes e binmediniz sanırım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sɹǝʇ nq ʞǝʇ ɹiq. ɐp ɐpunloʎ ʎǝsɹǝɥ iʞuɐs
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #50 : Ekim 07, 2010, 23:21:23 »
Erkan bey geçmiş olsun ve alçak gönüllü diyaloglarınız için tebrikler.
 Benim şahsi fikrim bu yaşanan olumsuzlukların Toyota veya başka bir marka ile değilde maalesef ülkemiz insanıyla alakalı olduğu yönündedir. Aynı markaya ait A servisi çok iyi çalışırken B servisi başındaki (özverisiz, kaba) yöneticisinin olumsuz karakteri ve yönetimi yüzünden insanlara sizin çektiğinizi yaşatabiliyor. Bunun yaşanmaması için firmanın ülkemizde ciddi şekilde kurumsallaşması gerekiyor ki Toyota için bence bu imkansız. (İmkansız diyorum çünkü Türkiye Toyotanın değer verdiği pazarlardan biri değil) Bu sebeple maalesef Ahmet ustanın, Mehmet müdürün vs. insafına kalınabiliyor bazen.
  Bazı zamanlar hepimiz yaşamışızdır; sanayiye gideriz dükkanın önüne çekeriz arabayı, adamlar oturuyor, "kolay gelsin usta" dersin, beyler suratına bakmaz.Ama bazen de gidersin adam kendi arabasıymış gibi uğraşır durur.
 

Aynen katılıyorum.İş insanla uğraşmaya gelince tıkanıyo maalesef.
Corolla Comford d-4d
nazar etme ne olur, kredi çek seninde olur.
http://tinyurl.com/24m2rfs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sɹǝʇ nq ʞǝʇ ɹiq. ɐp ɐpunloʎ ʎǝsɹǝɥ iʞuɐs
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #51 : Ekim 07, 2010, 23:23:12 »
 Herşeye rağmen benim şahsi fikrim mercedes dahil dünyada toyotanın rakibi olacak bir marka yoktur.
O kadar da değil. Mercedes, BMV, AUDI ilk 3 sonra bir sıralama yapılabilir.
Corolla Comford d-4d
nazar etme ne olur, kredi çek seninde olur.
http://tinyurl.com/24m2rfs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '94
  • 18 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #52 : Ekim 07, 2010, 23:54:12 »
Vayy be :S
Özkan bey siz hiç Mercedes e binmediniz sanırım :)

Mercedese bindim. Şimdi burada Toyotanın neden daha büyük olduğunu anlatmaya başlasam...(üşeniyorum uykum var çünkü)....Dünyayı bölgelere ayırıp sosyo-kültürel araştırmalar sonucunda her bölge için ayrı tasarımlardan mı bahsetsek...Efsaneleşmiş üniversitelerde ders olarak gösterilen üretim stratejilerinden mi bahsetsek...her bütçeye, her tarz insana uygun sayısız ürün yelpazesinden mi bahsetsek (mercedesin en az 3 misli) ...en ucuz sürüm modellerinde bile yeterli malzeme ve işçilik kalitesinden mi bahsetsek...ABD'nde bile her yıl satış rakamlarında tepeye oynadığından mı bahsetsek... Her kategoride efsaneleşmiş araçlarından mı bahsetsek(Supra, Land cruiser...)...vs.vs.    Ayrıca forumda gerçekten saygıdeğer üstadlar var, benim gibi bir amatör yerine o abilerimiz bence bu konuda daha sağlam görüşler sunabilirler...

Saygılarımla iyi geceler
cressida, camry, ae101 , RAV4 , E120, E140 , corona

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #53 : Ekim 08, 2010, 02:26:40 »
eren bey geçmiş olsun.sorununuzla ilgili güncellemeyi merakla bekliyorum
bu yaşananlar hiç hoş değil.parayı ağaçtan toplayarak toyotaya yatırmıyoruz.orjinal servis,orjinal işçilik diye orjinal fiyatlar çıkaran bir firmanın bu orjinalliğini tüm servislerine yaymasını temenni ederim.kötü şeyler başlayınca da sonu gelmiyor bazen...
ben birde ajan mısın sen?niye toyotaya saldırıyosun?sen arabadan anlar msın gibi karşılıklar yazan arkadaşlarımızı bile ciddiye alarak ve büyük bir sabırla cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.çünkü içi yanan bi kişi olarak bu foruma girip derdinizi dile getirince öle karşılıklar bulmak bile o markadan soğutabilir insanı...
bilinçli tüketici olmak çok şikayet etmek değildir,şikayetini gerçekten ilgililere ve gereken merciilere ileten müşteridir.körü körüne herhangi bir markayı savunmak bize hiçbir şey kazandırmaz.ama ülkemiz tüketicileri yabancı markaları yere göğe sığdıramaz.hep o markalar çok iyidir sorunsuzdur izlenimi oluşur.aslında mekanik olan herşeyde hele birde kaza yapmışsanız ya da o makinayı düşürmüşseniz mutlaka bişiler çıkacaktır.bu çıkan sorunlarda adam yerine konulmamak bile bir hakarettir ve firma dünyanın en büyük firması demek bu durumda gülünç olur...o kıymete o anlayışa sahip olmayan bir firma ne kadar büyüktür gerçekte...zaten firmanın büyük olmasıda benim cebimi doldurmaz,ben aracıma verdiğim paranın karşılığını almak isterim..yakıt-perfonmans-sağlamlık-can güvenliği gibi..ben paramı bu yüzden toyotaya verdim.bana bunları sağlamak zorundalar...
umarım devamı iyi olur.bizide aydınlatırsınız herkese de ibret olur

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #54 : Ekim 08, 2010, 22:22:22 »
Güncelleme;

Sonkar servisi aracımın onarımının tamamlandığı ve teslim alabileceğim bilgisini verdi. (İstanbul'a ulaşıp şikayetimi kamu ile paylaşana kadar yapılmayanlar, sonunda yapıldı yani.) Kısmetse yarın aracımı teslim alacağım, başka bir sıkıntı çıkmaması ümidiyle.

Evren, Özkan ve İrfan Bey katkılarınız için teşekkür ediyorum.

Benim de anlatmaya çalıştığımın farklı açılardan görünüşü bu. Dünyanın en iyi arabası o an için sizin alıp kullandığınız arabadır. Gücünüz yettiğinde bu Mercedes yetmediğinde Anadol dahi olabilir. Burada öneli olan karşınızdaki firmanın size ne kadar değer verdiğidir. Defaatle söyledim, bir kez daha hatırlatayım. Corolla şimdiye kadar kullandığım en iyi araçlardan biri. Ancak Toyota da şimdiye kadar rastladığım en kötü müşteri memnuniyetine sahip firma. O yüzden bir daha "asla" Toyota almam. Sizin de yukarıdasöylediğiniz gibi insana değer vermemeleri en büyük eksiklikleri. Evet, aracım hazır ve yarın teslim alacağım. Ancak hala Toyota'dan kimse beni arayım neden bu kadar şikayet ettiniz, yapılan işlemlerden sonra başka bir şikayetiniz var mı diye sormadı. Tahmin edebiliyorum şimdi bazı arkadaşlar, "Aracınız tamir olmuş işte daha ne istiyorsunuz" gibi yaklaşımlarda bulunacaklar. Ama yukarıda da söylediğim gibi benim ilk beklentim saygı görmek, ödediğim paranın karşılığını almak. Bu Toyota'dan biri (müşteri temsilcisi olmayan biri) tarafından aranıp benim sorularıma aklı başında cevaplar verilinceye kadar sağlanamayacak. Bu sağlanmadan da hiçbir firma benim gözüm de kaliteli firma seviyesinde olamaz.

Saygılar.

Erkan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #55 : Ekim 08, 2010, 22:43:05 »
Mercedese bindim. Şimdi burada Toyotanın neden daha büyük olduğunu anlatmaya başlasam...(üşeniyorum uykum var çünkü)....Dünyayı bölgelere ayırıp sosyo-kültürel araştırmalar sonucunda her bölge için ayrı tasarımlardan mı bahsetsek...Efsaneleşmiş üniversitelerde ders olarak gösterilen üretim stratejilerinden mi bahsetsek...her bütçeye, her tarz insana uygun sayısız ürün yelpazesinden mi bahsetsek (mercedesin en az 3 misli) ...en ucuz sürüm modellerinde bile yeterli malzeme ve işçilik kalitesinden mi bahsetsek...ABD'nde bile her yıl satış rakamlarında tepeye oynadığından mı bahsetsek... Her kategoride efsaneleşmiş araçlarından mı bahsetsek(Supra, Land cruiser...)...vs.vs.    Ayrıca forumda gerçekten saygıdeğer üstadlar var, benim gibi bir amatör yerine o abilerimiz bence bu konuda daha sağlam görüşler sunabilirler...

Saygılarımla iyi geceler

Valla Özkan sanırım sen bunları rüyanda yazdın sanırım. yani toyotanın ucuz olması, ucuz olduğu için daha çok insan tarafından kullanılması, ucuz olduğu için daha çok kullanılan dünyanın çoğu ülkesinde imal edilmiş olması neticesindemi toyota mercedes den daha iyi.
Mercedesin en baz modelinde bile senin toyotanın en fullünden daha çok donanım var muhakkakki...
Artı mercedesin efsaneleşmiş bir modele ihtiyacı yok zaten her modeli efsane, ABD de insanlar çok fazla BMW yada Mercedese binmemelerinin nedeni ayrıcalıklı olmadıkları için olmasın.
İstersen bir oylama yap bakalım ne sonuç çıkacak bu forumda herkese bedava corolla dizel versinler ve bedavada mercedes c serisi dizel versinler bakalım kim neyi tercih edecek

Saygılar......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Kiþisel Sitem
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #56 : Ekim 08, 2010, 22:54:18 »
Öncelikle geçmiş olsun. Bu tip problemler insanın sinirini alt üst eder çok iyi biliyorum. Araç sorunları dışında firmanın ilgisiz ve sorumsuz tavırlarını burada belirtmeniz bana göre gerçekten iyi bir davranış. Firmaların kendine çeki düzen vermesi için yararlı olduğu kanaatindeyim. Açıkçası bundan önceki arabam Fiat markaydı. Ben Fiat servisi ve müşteri hizmetlerinin tavırlarından dolayı bir daha Fiat marka araba almayacağım ve kimseye tavsiye etmiyorum. İkinci el aldığım aracımı İstanbul' daki bir yetkili Fiat servisinde ekspertiz yaptırmıştım ve bana orjinal, boyasız olduğu raporu verildi. İki hafta sonra aynı aracımı bu sefer İzmir' deki bir yetkili Fiat servisinde ekspertize soktum. Yine orjinal ve boyasız olduğu raporu verildi. Bir ay sonra arabamı satarken alacak müşteri İzmir' deki aynı serviste ekspertiz yaptırdı ve sonuç şok edici. Aynı araba hiçbir işlem yapılmamasına rağmen sağ iki kapısı hariç komple boyalı çıktı. Servis ve müşteri hizmetleri, Fiat' ın yetkili ekspertizi arabayı benim son bir ay içinde boyattığımı söylediler yani birde iftiraya maruz kaldım. Neyseki sattım kurtuldum. O markada benim gözümde bitmiştir. Birçok firmada Türkiye için aynı şeyler geçerli. Müşteri memnuniyeti çok önemli bir durum. İnsanlar başına gelmeden birşeyleri bilemezler. Bu sebeble buradaki arkadaşların çıkışlarınıda biraz anlayabiliyorum. İnşalllah sıkıntınız olumlıu şekilde çözülür. Yeni bir Toyota kullanıcısı olarak bende memnun olurum. Aracı sıfır aldığınız için il hakem heyetine başvurabilirsiniz.  Sıkıntınızı anlıyorum ancak bu tip bir platformda Şu markayı almayın, şunu yapmayın diye bir giriş yapmanızıda doğru bulmadım. Siz yaşadığınız sıkıntıları burada anlatın. İsteyen alır, isteyen almaz.  Haklı iken haksız konuma düşmeyin derim.

Not: Arkadaşlar burada birisi firma ile yaşadığı sıkıntıları dile getirmiş. Ajan diye suçlamak bence hem komik hemde ağır bir suçlamadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #57 : Ekim 08, 2010, 23:00:03 »
Abi zaten Toyota çok iyi bir araba üreticisi bana göre ama bu kadar fanatik olmaya gerek yok!!! Dünyada muhakkak her firmanın kötü bir yanı vardır ve Erkan beyin başına gelenler ise Toyota sadece atlamıştır bu konuyu yani gözden kaçırmış olabilirler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #58 : Ekim 08, 2010, 23:09:42 »
Abi zaten Toyota çok iyi bir araba üreticisi bana göre ama bu kadar fanatik olmaya gerek yok!!! Dünyada muhakkak her firmanın kötü bir yanı vardır ve Erkan beyin başına gelenler ise Toyota sadece atlamıştır bu konuyu yani gözden kaçırmış olabilirler..
Doğru.Toyotanın iyi bir araç üreticisi olduğu ortada.Üst kalite arabaları olan,A.B.D. gibi cins tüketicisi olan,yırtıcı kapitalist ekonomisi olan bir ülkede bile başarılı satışlar göstermesi bunu destekliyor.Kişisel sorunlar ve aksilikler her zaman olur.Bunlar Toyotaya hiç zarar vermez.Bizim kullandığımız Toyotalar Toyotanın en alt,en az donanımlıları buna rağmen çok iyiler.Erkan Bey,ilk mesajında sert ifadeler kullanmış olmasa bu kadar tepki çekmezdi.İddia ediyorum,Türkiyede en iyi servis Toyota servisidir.Ajan suçlamasına da çok kızmayalım.Herkesin söz hakkı var.Toyotanın çok çekemeyeni,düşmanı var.Sitemizde her konuyla ilgileniyor.Durumu anlayınca daha doğru sonuçlara ulaşıyoruz.Bakın hiç arıza konuşuyormuyuz.Bir çok markanın fan kulüplerinde sürekli arıza ve sorunlar kunuşuluyor.Bu yüzden TOYOTA.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Toyota Türkiye müşteri memnuniyeti
« Yanıtla #59 : Ekim 08, 2010, 23:22:11 »
Fırat Bey,

Haklısınız, iş insan unsuruna dayandığında ve özellikle ülkemizde istenmeyen şeyler yaşanabiliyor. Burada kalite parayla ölçülebilir mi diye de tartışma çıkarmak istemem. Ancak 19.000 TL araba alabilirken 40.000 TL veriyorsam arada bir fark olmasını da beklerim, beklemeliyiz. Şikayetlerimizi de dile getirmeliyiz mutlaka. Açıkçası aracı yasal süre olan 30 iş günü olmadan (çok az bir süre kala) teslim ettikleri için işi yasal platforma taşıyacak bir donem kalmıyor. (Mahkemeler müşteri memnuniyeti ile ilgili davalara çok sıcak değiller ülkemizde.)

İnsanları vazgeçirme olayına gelince; Evet, burada yazdığım herşey insanların olanları görüp değerlendirmesi için. Araç almaktan vazgeçenler için sevinirim. Ancak daha önce belirttiğim gibi kimseye baskı yapmak ya da neden Toyota alıyorsun diye sorgulamak gibi bir hakkım olmadığı gibi niyetim de yok.

Gökhan Bey,

Toyota'nın gözden kaçırmasına imkan vermeyecek kadar sıkı takip ettiğim bir konu bu, emin olabilirsiniz. Ayrıca benim anlatmak istediğim bir yönüyle böyle de olmaması gerektiği. Bir müşteri Toyota'nın logosunu sorgulamak için bile arasa, müşteri memnuniyeti anlayışı o müşteriye geri dönmeyi gerektirir. Bırakın problem bildiren bir müşteriyi, Toyota'sı olmayan potansiyel bir müşteriyi bile bilgilendirmek için geri aramalılardır. Örneğin; ben şu gaz pedalı problemlerini soran ve Toyota'sı olmayan bir müşteri olsam. Beni ikna edene kadar peşimi bırakmamalılar. Ancak Toyota ne yapıyor? Müşterisinin, hem de şikayeti olan bir müşterisinin, tüm başvurularını görmezden gelmeyi tercih ediyor. (İlk yazılı başvuru tarihim 6 Eylül. Hala tek bir cevap alamadım!)

Hakan Bey,

Araç kalitesini tartışmıyorum ben de hiçbir şekilde. (Hatta Toyota'ya gönderdiğim ilk yazılı başvurumda, hem Türkçesinde hem de İngilizcesinde, "söylenen tüm olumsuzluklara rağmen size olan güvenimle satın aldığım Toyota" diyerek giriş yaptım. İlk mesajımda sert uslüba gelince; bu saygı çercevesi kaybetmeden potansiyel müşterilerin ve Toyota'nın (çok ümidvar olmasamda) dikkatini çekebilmenin yegane yoluydu. Bu açılan yoldan da çok iyi tartışmalar ve sonuçlar elde ettiğimizi düşünüyorum.

Saygılar.

Erkan.