Gönderen Konu: D4D'ye Hız sabitleyici (cruise control) için toplu mail/fax atalım. TEKLİF  (Okunma sayısı 107360 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Merhabalar,
KC141 icin web sitemiz güncellenmiştir.
KC140 satıştan tamamen kalkmıştır.
Bilginize.
Saygılarımla
Yüksel Güzel
www.kolaycc.com

Güncelleme için teşekkürler. Elinize sağlık.
Syg


Merhabalar
Peki, size bir şey sorayım.
CC olmayan ve sonradan da (serviste) takılamayan dizel corolla ve aurislere niçin 50bin - 60bin TL veriyorsunuz?
Dizel araç en çok uzun yolda kullanılır. Ve uzun yolda en çok CC lazım olur. Dizel motor da CC de hiç zorlanmaz.
Ben şahsen 2008 de dizel corolla alırken nasıl olsa sonradan serviste CC takılır diye almıştım.
Takılmadığını bilseydim kesinlikle almazdım.
Saygılarımla
Yüksel Güzel
www.kolaycc.com
Bu sorunuzu cevap verebilirim, ancak anlamsız polemiklere sürüklemek istemiyorum.

Syg

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhabalar

Müşterilerimizden gelen istek üzerine,
KC141 ürününün minimum hız limitini 65 km/h dan 45 km/h ya düşürdük.
Artık sadece SET tuşuna basınca CC devreye gireceği için bu değişiklik güvenlik riski taşımıyor.
Yollarda testi yapıldı. Hiç problem çıkmadı.

Ayrıca SET tuşunu ve kutusunu daha estetik ve küçük hale getirmeye çalışıyoruz.

Web sitemiz henüz bu konu ile ilgili güncellenmemiştir.

Saygılarımla
Yüksel Güzel
www.kolaycc.com
2008 corolla d4d mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Merhabalar

Müşterilerimizden gelen istek üzerine,
KC141 ürününün minimum hız limitini 65 km/h dan 45 km/h ya düşürdük.
Artık sadece SET tuşuna basınca CC devreye gireceği için bu değişiklik güvenlik riski taşımıyor.
Yollarda testi yapıldı. Hiç problem çıkmadı.
Ayrıca SET tuşunu ve kutusunu daha estetik ve küçük hale getirmeye çalışıyoruz.
Web sitemiz henüz bu konu ile ilgili güncellenmemiştir.
Saygılarımla
Yüksel Güzel
www.kolaycc.com
Yüksel bey,
Montaj konusunda durum nasıl?
Siz ayar yapmadan montaj kolayca yapılabiliyor mu?
Kutunun ve ek düğmenin hâli nasıl?
 Foto eklermisiniz lütfen. Direksiyonun neresine montaj olur diye tasarladınız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.aylinyilmaz.net
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Auris içinde bekliyoruz ama :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Auris içinde bekliyoruz ama :)
Auris için uygun model çıkmayacakmış.... :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhabalar,

Monte edilmiş SET tuşunun son halinin fotoğrafını akşam buraya koymaya çalışacağım.

Şunu duyurmamız gerekiyor:

Fark ettiyseniz insanlar değişik taleplerle geliyor ve ürün de ona göre değişiyor.
Bu yüzden ilk 3 KC141 satışını sadece Ankara'da oturan veya Ankara'ya sık uğrayan kişilere yapacağız.

Daha sonra 1-2 ay kullanıcıların görüşlerini alacağız.
Gerekli ise ürün tekrar adapte edilecek.
Satışlar daha sonra devam edecek.

Bu arada da gerekli resmi işlemleri yapacağız.
Ankara'da servisler ile görüşeceğiz.
Biliyorsunuz henüz bu iş için kurulmuş bir şirketimiz yok.

Düz vites dizel corolla için kolay ve güvenilir bir montaj çözümü bulduk.

Auris için çalışma yapmadık henüz. :)

Toyota orjinal CC kolunun üreticisi ile temasa geçtik toptan alım için.
Henüz dönmediler.

Saygılarımla
Yüksel Güzel
www.kolaycc.com
2008 corolla d4d mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Merhabalar,

Monte edilmiş SET tuşunun son halinin fotoğrafını akşam buraya koymaya çalışacağım.

Şunu duyurmamız gerekiyor:

Fark ettiyseniz insanlar değişik taleplerle geliyor ve ürün de ona göre değişiyor.
Bu yüzden ilk 3 KC141 satışını sadece Ankara'da oturan veya Ankara'ya sık uğrayan kişilere yapacağız.

Daha sonra 1-2 ay kullanıcıların görüşlerini alacağız.
Gerekli ise ürün tekrar adapte edilecek.
Satışlar daha sonra devam edecek.

Bu arada da gerekli resmi işlemleri yapacağız.
Ankara'da servisler ile görüşeceğiz.
Biliyorsunuz henüz bu iş için kurulmuş bir şirketimiz yok.

Düz vites dizel corolla için kolay ve güvenilir bir montaj çözümü bulduk.

Auris için çalışma yapmadık henüz. :)
Toyota orjinal CC kolunun üreticisi ile temasa geçtik toptan alım için.
Henüz dönmediler.
Saygılarımla
Yüksel Güzel
www.kolaycc.com
Bu gelişmeler güzel. Tebrikler.
Ancak ; Güvenlik riski oluşturan bir unsur olduğunda, talep eden kişiler beta tester olarak kullanılmamalı kanaatindeyim.
Güvenlik ve her türlü testler, tarafınızdan ve bünyenizde yapılması gerekiyor.
Bu işi nasıl başarısınız bilemem, elbette ki bir araç satın alınız demiyorum, ancak öncelikle toyota servisinin biriyle anlaşmaya giderek,
bir kaç araç üzerinde, servis elemanları ile birlikte montaj ve test yapmanız durumunda, ürünün kalitesi ve güvenirliği hakında tereddütleriniz olmaz.
Toyota ile anlaşmayı en baştan yapmanız durumunda, işi kökten çözmüş olacaksınız.
Kol temin etmeniz durumunda, bu iş standart gibi görüneceğinden, tereddüt etmeden satın alınır.

Önemli not:
SET tuşuna ne şekilde basılınca cc devreye giriyor?
Kısa basma ile oluyorsa, bu da bir risk. Hepimizin bildiği gibi, bir çok araçta aynı anda iki tuşa basılarak cc devreye giriyor.
Yanlış bilmiyorsam da, bazı araçlarda set tuşu 3 sn süreyle basılınca cc devreye alınıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhabalar,

Teşekkür ederim.

Kimseyi beta tester gibi kullanmayı kesinlikle düşünmüyoruz.
Bu 3 kullanıcıdan isteğimiz sadece kullanıcı görüşlerini bildirmeleri. (Kesinlikle test etmeleri değil.)
Örneğin minimum hız limitinin düşürülmesi isteği gibi.

KC141 bir araca takıldığında problem varsa zaten en başta belli olur.
İlk başta çalışmış ise sonradan problem çıkma ihtimali çok azdır. Çıkarsa da failsafe dir. Yani hemen güvenli duruma geçer.

Güvenlik ve fonksiyon testleri zaten kendi aracımda yapıldı.
Ayrıca her ürün otomatik testlere giriyor ve güvenlik ve fonksiyon testleri yapılıyor.
Son değişiklikler için otomatik testler güncellendi.

Şimdiki hali: KC141 da SET düğmesi 1 kez kısa basınca CC devreye giriyor.
Dün yollarda test ettiğimde otomatik devreye giren CC den daha kullanışlı olduğunu düşünmeye başladım. :)

İki tuşa aynı anda basınca devreye girmesi güvenliği artırır. Bu çok iyi bir fikir.
Bu aklımıza geldi ama kullanışsız olur diye vazgeçmiştik.
Ama uygulanması kolay ve maliyeti fazla artırmaz. 2 push button seri bağlanması lazım.
Yanyana 2 tuş kullanışlı olur mu sizce?
(Kullanıcı görüşlerinden kastımız tam da bu gibi şeyler)

3sn basma pratik olmaz sanırım. Güvenliği de artırmaz. Çünkü mekanik olarak hala tek tuş var bu çözümde.

Orjinal Toyota CC kolunda CC ON yapıldıkdan sonra tek hareket ile CC devreye giriyor.

CC nin yanlışlıkla devreye girmesi tabii ki kesinlikle istenmez.
Ancak devreye girse bile sadece o anda ki hızı sabitleyeceği için fazla güvenlik riski oluşturmaz.

Orjinal CC lerdeki RESUME fonksiyonunu özellikle eklemiyoruz güvenlik nedeni ile.
Çünkü RESUME tuşuna basınca o andaki hızdan başka hıza ulaşmak için dip gaz yapması gerekir CC devreye girince.
Toyota orjinal CC kolunda da bu fonksiyonu desteklemeyeceğiz.

Saygılarımla
Yüksel Güzel
www.kolaycc.com
2008 corolla d4d mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
.
.
.
Bu çok iyi bir fikir.
Bu aklımıza geldi ama kullanışsız olur diye vazgeçmiştik.
Ama uygulanması kolay ve maliyeti fazla artırmaz. 2 push button seri bağlanması lazım.
Yanyana 2 tuş kullanışlı olur mu sizce?
.
.
Toyota orjinal CC kolunda da bu fonksiyonu desteklemeyeceğiz.

2 tuş yan yana da olur. Farklı konumlarda da olur (mesela hem sağda, hemde solda). Ancak orjinaldeki gibi direksiyon üstünde olmayacağı için, farklı konumda 2 tuş iyi olmaz gibi. Orjinallerde genelde direksiyonda sağ ve sol tarafta 2 tuş ile cc start ediliyor.


Orjinal kol ile yapacağınız çalışmada, hangi fonksiyonlar desteklenecek?
CC on/off, hız arttır, hız düşür olacak mı?
Eğer bu çalışmayı şimdi başlatırsanız ve mesela 3 tact switchli devre düşünülürse,
şimdiden kol olmadan da 3 tuş olur, 2 tuşa aynı anda basmak süretiyle cc start edilir, sonra biriyle hız arttırılır, üçüncü tuş ile de hız düşürülür.
Stop için de orta tuşa tek basmak olur.
Kol olmadan böyle bir çalışma olursa (yani 3 tuşlu, on/off,+ve-) direksiyonun sağ tarafına estetik şekilde monte edilir, belki kol kullanmaya da gerek kalmaz.
Bunu lütfen düşünün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Yavw boşverin uğraşmayın , bu cc bi halta yaramıyor yawv kullananlara sorun, hikaye yavw

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
düz vites auris için de çalışmanız var mı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhabalar,

KC141 de kullanılacak tuşun monte edilmiş hali ekte.
Direksiyonun sol altında.
Bakmadan çok kolay ulaşılıyor ve basılıyor.
Araçta delik vs açılmıyor.
Nasıl yeterince estetik mi?

Tek tuş kullanmayı düşünüyoruz.
Yazılım ile güvenliğini daha da artıracağız.
Tuşa en az 1sn  en fazla 3 sn bastıktan sonra bırakınca CC devreye girecek.

Her kontak açtıktan sonra 3 kez frene peşpeşe basınca enable olur. Yoksa hiç bir zaman devreye girmez.
Bu sayede ayrı bir ON tuşuna gerek kalmıyor.

Saygılarımla
Yüksel Güzel
2008 corolla d4d mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Yavw boşverin uğraşmayın , bu cc bir halta yaramıyor yawv kullananlara sorun, hikaye yavw

Merhabalar

İnanın yaş ilerledikçe bu sisteme ihtiyacı olan çok insan var.
Hatta CC olmadığı için aracını satıp CC olan araç almayı düşünenler var.

Şahsen benim 1 saat sonra sağ dizim ağrımaya başlıyor uzun yolda.
Şimdi çok rahat 6-7 saatlik yollara gidebiliyorum dizim ağrımadan.
Bu projeye başlamamın bir nedeni de bu idi zaten.

Saygılarımla
Yüksel Güzel
www.kolaycc.com
2008 corolla d4d mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
düz vites auris için de çalışmanız var mı

Maalesef henüz Auris için çalışma yok.

Saygılarımla
Yüksel Güzel
2008 corolla d4d mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi

Orjinal kol ile yapacağınız çalışmada, hangi fonksiyonlar desteklenecek?
CC on/off, hız arttır, hız düşür olacak mı?
Eğer bu çalışmayı şimdi başlatırsanız ve mesela 3 tact switchli devre düşünülürse,
şimdiden kol olmadan da 3 tuş olur, 2 tuşa aynı anda basmak süretiyle cc start edilir, sonra biriyle hız arttırılır, üçüncü tuş ile de hız düşürülür.
Stop için de orta tuşa tek basmak olur.
Kol olmadan böyle bir çalışma olursa (yani 3 tuşlu, on/off,+ve-) direksiyonun sağ tarafına estetik şekilde monte edilir, belki kol kullanmaya da gerek kalmaz.
Bunu lütfen düşünün.


Merhaba Levent Bey,

KC141 bildiğiniz gibi orjinal CC kolunu destekliyor ama tüm hareketler SET anlamında.

Henüz fikir aşamasında olan CC kolunun diğer fonksiyonlarını destekleme projesindeki fikrimiz şu anda şöyle:
ON/OFF  SET   ACCEL (+)  DECEL (-) fonksiyonlarını desteklemek.
RESUME desteklememek. Güvenlik riskinden dolayı.
Dedikleriniz mümkün ama yeni kart tasarımı gerektiriyor.
Yeni kart tasarlarken aynı KC141 de olduğu gibi orjinal CC kolu olmayan daha uygun fiyatlı bir çözüm de düşüneceğiz.
Ama dediğim gibi bunlar fikir aşamasında ve henüz uğraşmaya başlamadık.
Ne zaman böyle bir ürün çıkar belli değil.

Saygılarımla
Yüksel Güzel
2008 corolla d4d mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
..
ON/OFF  SET   ACCEL (+)  DECEL (-) fonksiyonlarını desteklemek.
RESUME desteklememek. Güvenlik riskinden dolayı.
..
Böyle bir çalışma yapılırsa ve 3 tuşlu olarak kibar bir düğme seti düşünülürse, belki ilk müşteriniz ben olurum. ("belki" fiyatta da uzlaşırsak)

Sizin düğmeniz oldukça büyük ve kaba. Bu kadar büyük olmasına gerek yok.

Bana göre en erişilir ve doğru yer, direksiyonun döner kısmının arkasındaki sabit kısımda, sağ tarafta.
Resimdeki gibi.





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhaba Levent Bey,

Bizim düğme boyutu orta konsoldaki arka resistans aç kapa düğmesi ile aynı boyutta.
Parmak ucu büyüklüğünde. Daha küçük olursa kullanım zorlaşır.

Büyük görünmesinin nedeni belki kutudandır.
Ama isteyen düğmeyi kutudan çıkarıp istediği yere monte edebilir / ettirebilir.
Biz arabayı delmek istemediğimiz için kutu ile teslim etmek istiyoruz.

Seçtiğimiz düğme piyasada kolay bulunan bir düğme.
Arkasında tact switch ve pcb yok. Tek parça (panel mount) düğme.
Daha güzel bir düğme bulabilirseniz link gönderebilir misiniz?

Saygılarımla
Yüksel Güzel
2008 corolla d4d mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhabalar,

Sizin icin biraz araştırma yaptım.
Waeco MS 880 diye bir hız sabitleyici var.
Sanırım AP800 veya AP900 ile aynı ürün. Resimleri çok benziyor. Taiwan (Çin) malı.

İstanbul'da www.mundesmakina.com  montaj yapıyor.
Dizel corolla için montaj yapıyorlarmış.
Her araca özel kablo sipariş veriyorlarmış. 4 haftada geliyormuş.

Fiyatı 457 euro + KDV. montaj ve kablolar dahil.
Yani 1250TL civarı.
Kol takıyorlar ama orjinal kol değil.
Sanırım direksiyonun altındaki sabit bölüme monte ediliyor.
Düğmeli ufak kutu alternatifleri de var.

Bizim ürünümüz KC141
çok daha uygun fiyatlı
kolay montaj
Türkiye'de servis
ama biraz az fonksiyon (+ ve - tuşları yok)
çözüm alternatifidir.

Saygılarımla
Yüksel Güzel
2008 corolla d4d mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Yeni avensis için uygun ''cc'' var mı ?
AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhabalar,

mundesmakina yı soruyorsanız,

avensis ve auris icin sormadım.
ama büyük ihtimal vardır.
Siz bir sorun isterseniz.

Bu arada, Kol için ayrıca para alıyor olabilirler. 20-30 euro civarında.

Saygılarımla
Yüksel Güzel
2008 corolla d4d mmt