Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 717085 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #820 : Haziran 12, 2011, 22:13:02 »
herkese selamlar.mehmet bey ne zamandır size soru soramıyordum  ::) artık sorayım.daha öncede yazmıştım 2004 model toyota verso aracıma brc taktırmıştım.4. depodan sonra sarfiyat ölçümü yapıcağım kısmetse.sizin tecrübelerinize göre şehir içi ve şehir dışı km de ne yakar tahmini birşeyler yazabilirmisiniz.bende ölçümü mü yapınca burada paylaşacağım...

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #820 : Haziran 12, 2011, 22:13:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #821 : Haziran 13, 2011, 09:39:59 »
herkese selamlar.mehmet bey ne zamandır size soru soramıyordum  ::) artık sorayım.daha öncede yazmıştım 2004 model toyota verso aracıma brc taktırmıştım.4. depodan sonra sarfiyat ölçümü yapıcağım kısmetse.sizin tecrübelerinize göre şehir içi ve şehir dışı km de ne yakar tahmini birşeyler yazabilirmisiniz.bende ölçümü mü yapınca burada paylaşacağım...

Tacir bey merakla bekliyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #822 : Haziran 14, 2011, 09:17:32 »
Mehmet bey aracımda brc takılı araba rolantide çalışırken devir yaklaşık olarak 850-900 civarında bu normal mi? birde rolantide çalışırken kılimayı açtığımda devir 1000 üzerine çıkıp tekrar 900 civarına geliyor.arabanın şu an çekişinden memnunum teşekkürler.
Herkese hayırlı yolculuklar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #823 : Haziran 14, 2011, 10:42:31 »
Mehmet bey aracımda brc takılı araba rolantide çalışırken devir yaklaşık olarak 850-900 civarında bu normal mi? birde rolantide çalışırken kılimayı açtığımda devir 1000 üzerine çıkıp tekrar 900 civarına geliyor.arabanın şu an çekişinden memnunum teşekkürler.

murat bey aracın modeli nedir acaba
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #824 : Haziran 14, 2011, 19:45:46 »
Merhaba Sinan Bey ;

Öncelikle 2A Mühendislik bu konuda saçmalık diye bir tabir kullanmaz ; şayet böyle bir uygulamaya karşıysa bile bunu anlatmak için böyle bir uslup yerine düşüncesini teknik verilere dayandırarak açıklama yapar ki karşı olduğu hakkında en üstünden en alt kademesine kadar bir 2A  yetkilisinden ben böyle bir açıklama duymadım.
Bazı araçlarda lpg dönüşümünden sonra subab sorunu yaşanma ihtimali vardır ve bu belirli marka araçlarda( ÖRN Opel İnsignia, Nissan qasgai )  defalarca subab sorunu yaşanmıştır ,bu sorunun temel nedeni bu araçların subab yapılarından kaynaklanmaktadır ve subabın mukavemet derecesinin en hassas olduğu devirler yüksek devirlerdir( 5.000 RPM - 8.000 RPM) çünkü yüksek devirlerde optimum gazın dozajlanması zorlaşmaktadır.BRC hi-tec ve khein gibi enjektörler bu üst devirlerde de doğru dozajlamayı yapar fakat aracın kalibrasyonunda bir hata varsa subab bu devir aralığında yanlış miktardaki gaz ile karşılacak ve subablar yavas yavas aşınacaktır.

BRC yeni programı VSR ile bu üst devirlerde meydana gelebilecek ihtimalleri ortadan kaldırıyor.Sürücü belli dönemlerde aracını sıkıştırdığında belli oranda ms benzin püskürtmesi yapılarak subabın soğuması sağlanıyor ve ihtimal dahilindeki sorun en baştan ortadan kaldırılmış oluyor.Şuan Lpg sıralı gaz sistemleri içerisinde subab sorununa en köklü çözüm VSR programı gibi gözüküyor (sıvı enjeksıyon sistemi hariç)

Montaj sonrası size verilen kullanım kitapçıklarında periodik bakım süresi 15.000 km olarak yazıyor ve fakat bir kaç ay önce 2A Mühendislik bayilerine periodik bakım aralığının 15.000 km den 10.000 km ye düşürüldüğünne dair mail gönderdi bu sebeble bayiiler bakım periodunu 10.000 km olarak belirtiyorlar.İşin aslına bakarsanız 10.000 km de bir filitre değiştirmenin aman aman bir faydası yok ,bu periodik bakımlarda essaslı yapılması gereken filitrenin değiştirilip tüketicilerden belli oranda para alınması yerine aracın lpg kalibrasyonunun ve sızdırmazlığının kontrol edilmesidir ama malesef bir çok lpg servisi bu bakımlarda kalibrasyon ve sızdırmazlık üzerinde hassaslaşması gerekirden sadece filitre değiştirip belli oranda ücret alıyorlar bence bu yanlış!!! Bilgilerinize ...

Mehmet Bey Merhabalar;
My 11 kitin VSR özelliğinden bahsetmişsiniz bununla ilgili bir sorum olacaktı. Başka bir firmanın uyguladığı valve care sistemini tasvip etmeyen bir firma(hatta LPG 2A saçmalık derken) en güncel kitinde neden böyle bir yazılım uygulamasına gitti.
Valflerle ilgili sorunlarda BRC firmasının yaklaşımı nasıldır? LPG kuru yakıt mıdır? Piston silindir ve valflerin yeterli yağlanması olmakta mıdır? Yüksek devirde kullanmayın diye takan firmalar birşeyden bahsetmemekte.
Sizi elimden geldiğince takip ediyorum. Cevaplarınızı daima samimi buluyorum. Benim aracımda BRC kiti mevcut ve takan firma 1000 km kontrolüne çağırmadı, pipo montajı mümkünken yapmadı(olmadığını söylemişleri). Kullanıcı kitabında bakımlar 15000de derken bayiler neden 10000 kmde diyorlar.
Çok oldum ama cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #825 : Haziran 14, 2011, 19:48:06 »
Belki meslektaşlarım bana kızacak ama malesef yanlış bilgi verilmiş.Servis uğraşırsa biraz emek harcarsa valve matik Toyotalara gaz pipolu montaj yapabilirler ve kesinlikle sorun teşkil etmez.Bilgilerinize...

İlginç evet benim araca takan firmada bunlara pipo takılıyor ama araç dönerken stop ediyor dedi. Artık doğrumu salladımı bilemicem.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #826 : Haziran 14, 2011, 19:49:38 »
Merhaba Tacir Bey ;

Toyota Verso 1.6 vti motor şehirler arası mesafede 8.5 - 9 lt/100 km lpg tüketebilir.Üzgünüm şehir içine hiç bir zaman yakıt verisi veremiyorum.Selamlar...

herkese selamlar.mehmet bey ne zamandır size soru soramıyordum  ::) artık sorayım.daha öncede yazmıştım 2004 model toyota verso aracıma brc taktırmıştım.4. depodan sonra sarfiyat ölçümü yapıcağım kısmetse.sizin tecrübelerinize göre şehir içi ve şehir dışı km de ne yakar tahmini birşeyler yazabilirmisiniz.bende ölçümü mü yapınca burada paylaşacağım...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #827 : Haziran 14, 2011, 19:52:32 »
Merhaba Murat Bey ;

Klima ,far ,resistans gibi motoru yüke bindiren etkenler rolantide devreye girdiğinde araç bu yükü doğru oranda karşılayabilmesi için rolantide anlık değişklikler yapar.Yani siz rolantide aracın klimasını açtığınızda devirin yükselip tekrar doğru yerine gelmesi gayet normal fakat rolantideki dalgalanma sürekli biçimde minimum 100 RPM farkla oluyorsa ( örn 850 rpm -950 rpm) bir sorun var demektir.Bilgilerinize...

Mehmet bey aracımda brc takılı araba rolantide çalışırken devir yaklaşık olarak 850-900 civarında bu normal mi? birde rolantide çalışırken kılimayı açtığımda devir 1000 üzerine çıkıp tekrar 900 civarına geliyor.arabanın şu an çekişinden memnunum teşekkürler.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #828 : Haziran 14, 2011, 21:02:12 »
http://www.2a-lpg.com/archive/index.php/t-3621.html

Biraz daha kibarlar inanmadıklarını belirtmişler. Daha çok örnek var benim hitamım ağır kaçmış pardon.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #829 : Haziran 15, 2011, 09:29:30 »
Merhaba Sinan Bey ;

Benim de subab yağlayıcıları ile ilgili daha önceki yazılarımı okursanız bu tip yağlayıcı maddelerin teorikte faydalarının olduğu fakat bunun gerçekten işe yarayıp yaramadığını anlamamız için bu maddeleri kullanan ve kullanmayan 2 farklı aracın 50.000 km sonra subablarının sökülüp incelenmesi gerektiğini söylediğimi görebilirsiniz.Ben teorik olarak bu tip maddelerin fayda sağlayacağı görüşündeyim ama pratikte işe yarar mı yaramaz mı dediğim gibi bunu test edip incelemek gerekiyor.Selamlar,saygılar...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #830 : Haziran 15, 2011, 22:54:40 »
merhaba arkadaşlar,ben de geçen hafta brc kiti taktırdım.depoyu (simit) fulledim ve henüz daha bitmedi.motor  performansında şuanlık bi düşüş görmedim gayet iyi.yalnız yakıt sarfiyatı şuan yüksek sanırım.bu da motorun adaptasyonundan olsa gerek.acaba kaç depo sonra gerçek değerlere ulaşırım?
bir de simit taktırdığım için istebne oldukça fazla yer kaplıyor.çözüm olarak ince bir istebne koymayı düşünüyorum.bu konuda farklı fikri olan varmı?
Saygılar...
Toyota Corolla  1,6 2007 HB plus line

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Kiþisel Sitem
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #831 : Haziran 15, 2011, 23:51:05 »
Osman bey ben bagaja bir tane lastik tamir kiti attım. Stepneyi taşımıyorum.  Alışveriş merkezlerindede sorun yaşamıyorum böylelikle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #832 : Haziran 16, 2011, 00:02:23 »
Osman bey ben bagaja bir tane lastik tamir kiti attım. Stepneyi taşımıyorum.  Alışveriş merkezlerindede sorun yaşamıyorum böylelikle.
Fırat bey o kite çok güvenmeyin bence dün kardeşimin arka lastiğe vida girmiş seyir halinde (çünki hiç inmemişti şimdiye kadar) yolda giderken hava inmiş farkettiğinde lastik janta oturmuş ve kesmiş resmen hiçbir kit kurtaramazdı o durumda  stepneyi taşı stepneyi taşı deyip durmuştum sabah bana teşekkür ediyordu ağbi iyiki yanımdaydı yoksa sana telefon edip istepneyi getirtecektim diyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Kiþisel Sitem
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #833 : Haziran 16, 2011, 19:33:13 »
Mustafa bey haklısınız kesinlikle stepne gibi olmaz ama işe yaradığı durumlar oluyor.  Ama nasıl o duruma kadar hiç farketmemiş ilginç yani.
Forumda bir arkadaş almıştı bahsettiğiniz stepnelerden.  Bir aratın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #834 : Haziran 16, 2011, 22:24:54 »
lastik tamir kiti kulağa hoş geliyor,hem bagaj hacmide azalmamış olur.lastik yarılması gibi esktrem bir durum söz konusu olmazsa tamir kiti işe yarar.olaki lastik yarılırsa bu da büyük bir kısmetsizlik olur.şimdi ne yapsam kararsız kaldım biraz:))
cevaplar için teşekkürler...
Toyota Corolla  1,6 2007 HB plus line

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Kiþisel Sitem
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #835 : Haziran 17, 2011, 14:46:56 »
Alın atın bagaja. Stepne taşımıyorum ben.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #836 : Haziran 19, 2011, 13:22:26 »
Merhaba Osman Bey,
Ben ince stepne aldım bagaja attım, baya bir yer kazandırdı. 200 liraya aldım. İnternettede satılık ilanı var aynı markanın. Yer kazanma açısından tavsiye edebilirim.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #837 : Haziran 19, 2011, 22:49:56 »
Sinan bey internette satılık ilanı var dediğiniz lastik markası nedir ?
Teşekkürler...
Toyota Corolla  1,6 2007 HB plus line

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #838 : Haziran 20, 2011, 00:45:01 »
ben de lastik tamir spreyi aldım  ve stepneyi eve attım.ince stepne bile olsa nasıl olsa yer kaplayacak.zaten lastik yarılma nadiren olabilecek bir durumdur böyle bir durum olursa bir lastikçin telefonu her zaman yanınızda olursa çağırıverirsiniz.şehirler arası yolculuğa çıkacağınızda illaki içim rahat olsun istiyorsanız o zaman yanınıza alırsınız.
2005 Corolla 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #839 : Haziran 22, 2011, 10:43:11 »
Mehmet, 97 model enjeksiyonlu  aracıma istememe rağmen ustanın ısrar etmesi üzerine normal düz sistem taktılar. Bu araçlarda sorun olmayacağını söylediler. Ben aracın doğasına aykırı olduğunu biliyorum ama gerçekten hiç sorun yaşamadım, ancak size bir sorum olacak aracın hava filtre kutusundan sonra boru içerisine delikli bir plastik tapa taktılar. Bu aparatı çıkardığımda araca aynı gaz verişte  örneğin benzinde 4000 rpm gösteriyorsa devir göstergesi, gazda 3600 rpm oluyor  ayrıca hızlanma alt devirlerde yavaş oluyor, usta avans ayarı bozuk dedi çözümü bu şekilde buldu bana ters geldi aracımı bu tapa şeklindeki aparatı kullanmadan aynı performansı nasıl alırım, avans ayarı dediği ateşleme avansımıdır. vereceğin bilgiler için şimdiden sağol.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''